Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

Main 1A avklarad. Hade ett schysst bord hela dagen, extremt skönt att sitta i ett hörn där man vet att bordet inte kommer brytas, då orkar man engagera sig lite mer i spelarprofilerna och bygga runt sitt image lite mer än vanligt när bordslivet inte är garanterat. Lyckades fånga ihop 95k marker till slut från 30k startstack och det känns bra, average kommer vara kring ~40k när dag 2 drar igång så hittills ligger jag bra till. :) Spelade inga stora potter alls, lyckades dock vinna de flesta rimligt stora potter jag spelade och tycker jag gjorde ett bra jobb av att försöka göra livet tufft för regsen till höger (DaEvils bland annat) och abusea fiskarnas uppenbara läckor. Helt sjukt hur bra värde det är i main, man tror att gubbarna ska vara dead money men sen sitter det ett gäng 24åringar och spelar ännu sämre. :D

 

 

Nu ska det bli jävligt jävligt jävligt skönt att sova och chilla, med tanke på att jag gick djupt i 2.5kn och 1kn så har jag fått ungefär 4h i snittsömn per natt de senaste ~tre nätterna och nu har vi två hela dagar ledigt innan dag 2A drar igång. Poolhäng, god mat, outlets (planerar att fullkomligt våldta ralph lauren-butiken precis som förra året) och någon show står på schemat. Otrolig start på resan att komma i pengarna i 2/2 events och att ha över dubbel avg i main inför dag 2. Nu jävlar!

 

Bagged 95k after main day 1,played gr8 all day. It's been an amazing 5 days of poker, time for 2 amazing days of life before day 2 on Tuesday!

 

PkhNFfT.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för lyckoönskningarna! :)

 

"Just made a big herocall to get back to 35k, got a good table and an interesting image to work with, I'm feelin it!"

 

Kommer du ihåg handen? Skulle vara intressant att veta.

 

GL i ME nu!

 

 

Jag hade foldat två varv straight, hade ett ganska vekt bord men var inte sugen på att förstöra mitt image och det var inga antes än så jag spelade väldigt tight. Hittar :As::6s: UTG och höjer till 500 (100/200) och +1 synar som är semi-kid, tror han kan vara stark här då det inte makes sense att 3beta toppen av hans range och isolera bort hela bordet, så jag får spela postflop lite försiktigt. BB synar också som är en sån där asiat-amerikan som förmodligen heter Nguyen i efternamn, faktumet att han har en cashgamestack-bild som bakgrundsbild på sin telefon får mig att tro att han inte är överdrivet experienced/duktig.

 

Flop kommer :Ks::9d::9h: och BB checkar, jag betar runt 650 och UTG viker. BB checkraisar till 1700 och bara en tidigare hand vi spelade gör mig ganska säker på att han inte skulle spela en nia på det här sättet. Den tidigare handen och den här linjen är lite contradictory mot varandra och jag ger honom inte cred nog för att mixa upp sitt game så mycket. Jag bestämmer mig för att syna och decidea på turn, förmodligen vika de flesta turnsen men jag orkar inte vika riktigt än. Turn kommer :3s: och han betar 2500, syn o clock, får fortfarande decidea på rivers men kan inte vika riktigt än. River kommer :Ac: och han pumpar in 6400. Synar jag och har fel så är jag nere på 8800 och om jag vinner så har jag 35k, om jag viker har jag ~15k och helt okej stack på ett schysst bord där jag borde välja lågvariance-routes generellt sett. Orkar verkligen inte ge honom cred för en nia och han kan inte direkt ha något annat så jag synar och han fläker upp :Tc::8c: för tokbluff. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När börjas det idag? Lycka till, bryt ett ben, jinx jinx och allt det där!

 

Tack! 12 lokal tid (9:25 atm), precis hendonmobbat mitt bord och det verkar vara två proffs och resten nonames, taget. :) Vill man ha mig på twitter och vet vad jag heter IRL så är det bara att söka btw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bust med 30 min kvar på dag 2. Hade en bra start på ett riktigt bra bord, drog upp till runt 125k till dinner break men hade en horribel nivå direkt efter. Sprang in i toppen av folks ranger med toppen av min egen i ett par spots och var snabbt nere på runt 60k innan följande hand utspelar sig. Öppnar KJo hijack till 2.2k och knapp som är cigarrfiskgubbe synar, bb som spelar sin första liveturre någonsin synar. Flop Kh7h5s och bb donkar 3.2k, ingen aning vad han donkar med men jag tippar på något sorts drag då han är för straight forward för att göra det med värdehänder, jag synar och cigarrgubben foldar. Turn kommer 6c och bb knackar. Jag tror han kommer checksyna mycket typ 68o-ish händer och jag kan kontrollera potten bättre med initiativet så jag slänger in 7200. Han checkraisar till 21k och jag tycker det känns som att han vill committa sig själv med ett drag, kan inte tänka mig att han skulle spela några set/tvåpar såhär men han kan ha väldigt mycket drag. Planen är att syna och syna alla rivers förutom hjärter eller kanske en sexa eller något stegigt. Syn. River kommer 6h, nötsämsta kortet. Han tar 3 min på sig att jamma in mina resterande 25k in i 60k+ potten och hans stekjam avslöjar hans hand då han har setts steka hårt med nuts en gång innan på rivern innan han agerade. Fold och grinda shortstack istället. :( Letar bra spots men hittar ingen på nästan två timmar innan jag openjammar AKo i hijack för 13bb och samma snubbe steker i över en minut i bb med 99 för <5% av hans stack och floppar ett set.

 

 

Suger att busta men jag spelade mitt bästa, var en kall dag helt enkelt! Grymt kul WSOP överlag, ska räkna lite och börja skicka tillbaks deg till procentköpare, jag antar att allting är skattefritt mtp att jag inte gick med vinst totalt sett över hela WSOP? Någon insatt som kan konfirmera? Isf så kan jag börja betala ut direkt jag kommer hem och kan logga in på pokersiterna för att skicka deg. Hur som helst så sker det inom 5-6 dagar när jag har kommit hem. GG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"..jag antar att allting är skattefritt mtp att jag inte gick med vinst totalt sett över hela WSOP? Någon insatt som kan konfirmera"

 

 

Skulle ljuga om jag kallade mig själv insatt men enligt SKV själva ska det vara skattefritt då det är samma spelarrangör och samma år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma från Vegas! Sov 19h direkt, resan tar på krafterna om man säger så... Ska försöka skriva en liten summering av resan, har dock ingen aning om vad jag vill skriva om eller hur strukturen på en sådan rapport skulle se ut så jag bara skriver lite så får vi se hur långt/bra det blir. :)

 

 

 

Landade runt den första juli och checkade in på vår suite på Venetian. Först hade vi bokat ett hus men efter att x personer hade dragit sig ur så var vi mer sugna på hotell istället så det fick bli Venetian. I efterhand så var det nog skönare med hotell än hus, det är bara så skönt att bo i mitten av allting och slippa planera måltider/utflykter, total frihet bara. När vi bodde i hus förra året så var det krångel att boka taxi utan amerikanskt nummer och inga restauranger i närheten, dessutom så blir det mest att man hänger i huset där det inte finns så mycket att göra istället för att man njuter av Vegas impulsivt. :)

 

 

Spelade WSOP $2500 NL dagen efter och kommer inte ihåg några potter direkt förutom när jag 3betade Micah Raskin med AA bb mot CO och han synade. Flop K85r och jag cbetar, han synar. Turn kommer Kx och jag bestämmer mig för att gå för cc/cc, lite djupare hade jag kanske bettat själv men han kändes som en sån person som kommer floata mycket och vara stubborn så det är precis det jag gör på turn och på den blanka rivern. Han säger 'good call' och jag dubblar upp under mitten av dagen och lyckas till slut ta mig till dag två med nästan exakt average. Dag två går bra i ett par timmar tills jag får in det med AKss mot JJ (och 77 som hade mkt mindre stack än oss båda) och förlorar, blir kvar med 10bb eller något och bustar senare på plats 100-något, värt ~$5k och en amerikansk hendonmobflagga! Min polare är kvar när jag bustar och har en stor stack, hans telefon är batteridöd så vi får inga updates från honom heller. När man hör nyckelljudet i hotelldörren kl 01.30 så är det nog runt 80/20 i odds att han har tagit sig vidare till dag 3/bustat men vi bemöts av ett tiltat "RIP" och han rök på 26e plats. Bra start för resan dock, alltid skönt att casha direkt!

 

 

OZgywog.jpg

 

 

Vi gör inte så mycket annat än att spela på Rio den första veckan, jag gick djupt i $1,111 little one drop och bustade med en halvtimme kvar av dag två för en top100-plats som också den var värd runt $5k. Dock gjorde jag ett misstag (imo) i sista handen och det finns inget värre än att gå hem turrebustad och känna att man spelade fel. Hade 180k på 4k/8k och ett rejält grisigt image, killen till vänster om mig har 3betjammat mig två gånger under den senaste halvtimmen och jag har vikt båda (han täcker mig nu). Öppnar ATo i cutoff med planen att snappa hans jam igen men nu 3betsizear han istället, visst han är någon bb djupare den här gången men det får ändå anses se starkare ut. Jag jammar och han synar med JJ som står. Det kanske är lite resultatsorientation iom att jag inte hade tänkt på situationen alls om han hade vikt men om man tänker efter så är det gtd ett misstag. Aja bara att lära sig av misstagen och försöka spela bättre i main istället!

 

 

Redan dagen efter jag bustade little one drop så var jag reggad för main event 1A, funderar på om jag ska boka om startdagen så jag skulle få lite mer vila men bestämmer mig för att spela. Vi i gänget har en födelsedag planerad för dag 1B så då vill vi gärna gå ut och kunna chilla under 1C, dessutom om jag bokar om startdagen bara jag så kommer vi att få olika dag 2A/2B vilket förstör lite. Dessutom kan det ju vara skönt att play the rush :) lets go! Mitt bord är ganska bra, jag kan inte föreställa mig att någon på bordet är proffs och det kommer inte att brytas heller. Jag får en ganska kass start och är nere på 17-18k från 30k start utan att egentligen någonting har hänt. Lyckas till slut hitta en situation där jag fick göra en bra syn för att komma upp strax över startstack igen (den HHn står några poster upp i DBn) och efter att folk har bustat så kommer det lite nytt folk till bordet som ser lite mer spelskickliga ut. Railar unga killen till höger om mig spela en hand skitdåligt och sitter och funderar på hur i hevlete den här killen har råd att vaska $10k bara sådär, vad är det för jävla människor som spelar den här turren egentligen? Några händer senare hör jag honom presentera sig för killen på hans andra sida och att hans namn är "Ariel" och något slår till i hjärnan på mig. Hans röst börjar kännas mer och mer familiar och en bildgoogling på Ariel Schneller senare konfirmerar att det är DaEvils som sitter brevid mig och inte längre kan spela. Det är alltså snubben som sitter brevid Krantz här och drar toppcomment-citatet :) :

 

 

 

 

Jag, som ändå brukar ha ett bra pokerminne, kommer inte ihåg någon större pott jag spelade mer under dag 1A men på något sätt så slängde jag ner 95k i påsen när dagen var slut, nästan dubbel average och en löjligt bra start på resan med cashar i 2/2 events och dubbel avg i main.

 

 

PkhNFfT.jpg

 

 

På våra lediga dagar så gör vi allt vi inte hade hunnit med hittills; Poolen, outlets, middagar, show, utgångar. Det blir en speciell känsla när ett gäng pokerspelare åker till Vegas en gång per år och alla är inställda på att bränna pengar och ha roligt, man blir påminnd av vilket sjukt liv man egentligen lever. Hemma så är det ganska ovanligt att polare har råd att dra ut på fina restauranger och vad man än gör så går prisaspekten jätteförst och man är limiterad till vad man kan hitta på. Ett bra exempel på det här är när vi missklickar i taxin och åker till fel outlets (North är baller och South är en mall med mexikanare som säljer fifty cent hot dogs) och ena polaren säger "Fucking hell I came here to spend $2k, not two hundred". Att leva ett sånt liv året runt är nog inte sunt hur mycket pengar man än har men att inte kolla på prislappar två veckor om året kan vara ganska skönt det också.

 

 

fBMuMrB.jpg

 

 

Det blev en hel del 5/10 cashgames på Wynn. Älskar verkligen pokerrummet, inget annat rum i Vegas kommer i närheten på något plan; duken, borden, markerna, miljön, personalen, korten -- allting är top of the line. Jag kommer ihåg en hand som nog var den största under hela resan: Jag öppnar :Ad::9d: till $40 UTG (~3.5k i stacken) och UTG+1 (liknande stack) synar. Han är en blackberry-businessguy på 45 jordsnurr med finskjorta på och verkar ganska dålig. Fold runt till BB som är cypriot sportsbettingproffs som har vevat runt med 84o och alla möjliga händer från alla positioner. Han är ganska löspassiv både pre- och post med stora pow-problem; en sån där som alltid muckar och säger "I had two pair aswell..." när han förlorar men visar upp bottenpar när han väl står. Han har 10k+ i stacken och synar även han.

 

Flop kommer :9s::8d::5c: och check till mig som cbetar $80, blackberry slår om till $200 och jag har ingen aning vad det innebär. Han kan nog ha allt möjligt här, men jag tror han slår om mycket större med tvåpar, sets, stege. Cyprioten kallsynar från BB och jag synar även jag, det kan bli en billig showdown efter så konstig flopaction och med bakdörrs-NFD så orkar jag inte vika för så lite till. Turn kommer :9s::8d::5c::6s: och BB donkar ut $500. Han slår mig inte som en person som skulle donka en sjua här, dock tror jag mycket väl han skulle spela T9/T8/QT/JT såhär, men jag måste också oroa mig om blackberry som sitter bakom. Jag tror inte BlackB kan ha särskilt många stegar här då han måste ha vevat om med T7/97/87 eller nuts på flop i princip. T7 kan han nog ha men då får han ha det, jag tror inte BB donkar stege eller gör tvåpar/sets till en bluff, och jag tror inte att BlackB har tvåpar (som han fwiw aldrig kommer vika på turn)/sets/stege särskilt ofta. Jag synar. Blackberry frågar BB 'How much you got behind?' och nu ringer det klockor i huvudet på mig. En timme tidigare hade han frågat en snubbe exakt samma fråga på turn och vid showdown visat missat drag i en liknande situation där det handlade om att syna $X på turn för att klonka ett drag. BB svarar 8-9k och BlackB säger typ 'Ah, I didn't see your bills'. Han funderar i 20 sekunder och synar även han. Nu känner jag mig rätt stekt och det känns ganska hopplöst för mig att vinna potten.

 

River kommer :9s::8d::5c::6s::9h: och BB checkar, jag tar lite tid på mig och checkar också. BlackBerry slänger in två $1k-marker i potten och announcar "Fourteenhundred". BB mår jättedåligt och viker efter mycket om och men och "sparar" sin hand innanför linjen så att han ska kunna visa den efteråt. Det känns helt klart som att han vek en sjua och vill visa hur otur han hade på rivern. Jag funderar i ett par minuter på vad BlackBerry egentligen kan ha, och om det finns något värde i att beta river med en sjua i hans spot, eller rättare sagt om jag tror att han tror det finns något värde i att beta river med en sjua. Jag tror han hade vart överdrivet rädd för kåk och knackat bakom om han hade haft stegen, jag är dessutom ganska säker på att BB vek en sjua (kanske två?), jag tror inte han hade höjt flop så litet med 98/95/99/88/55 och om han nu gjorde det så är hans mest troliga hand 85 som han gör till en bluff då jag blockar nästan alla kombinationer av nior. Det som får bägaren att rinna över till en syn är faktumet att han frågade hur mycket BB hade bakom innan han synade på turn, jag kommer ihåg att han agerade precis likadant med ett drag tidigare så jag säger till slut CALL. Han säger 'good call' och visar motvilligt :Jh::Tc: medan BB visar :7c: innan han muckar sin lagda hand och säger good call till mig.

 

 

e8pd9Pa.jpg

 

 

Det är en intressant spot på river från allas perspektiv tycker jag, om BlackBerry hade vart 20 år yngre (och kanske lite djupare) så hade jag nog jammat river med min blocker, det är svårt att hitta syn med 55/88 i en spot där jag egentligen borde leda ut med båtar (och därmed har jättemycket slowspelade nötbåtar om jag check-jammar river :)) på river då det inte finns något värde för personen bakom att beta en sjua förutom att folda ut en chop, men vi är trevägs till ett riverkort i en situation där det ser ut som att någon av oss andra borde ha ett hus. Intressant hand!

 

 

 

 

Jag vaknar och kollar Kevmaths twitter för table draws inför dag 2A i main event. Känner inte igen en jävel på mitt bord och stacksen ser bra ut för min del. Jag börjar dagen bra och chippar upp till 130k ganska snabbt genom att vinna potter utan showdown. En ung kille flyttas till höger om mig och han verkar inte särskilt duktig men på något vänster äger han mig i varje hand. Jag har ett ganska tight image och 3betar :Kh::Ts: mot honom i midposition och han steksynar. Flop kommer :Td::8c::3s:, han checkar och jag knackar bakom. Jag vill få min hand att se ut som något som kommer få problem med att syna två gator, typ 8x och liknande händer. Turn kommer :4c: och han betar runt 80% pott, jag funderar lite och synar. River kommer :3h: och han betar runt 75-80% pott igen och jag synar in i :Qh::Qd: och tappar 25% av min stack. Jag snappade egentligen och jag borde ha funderat lite mer på våra ranger innan jag synade, men jag tror ändå det blir en syn i slutändan. Tänk lite mer nästa gång bara.

 

Redan handen efter så öppnar jag :Kc::Jd: på cutoff till 2.2k (60k i stacken på 500/1k), öppnar några hundralappar mer än minraise då BB är väldigt peely. Cigarrfiskgubbe på knapp synar och BB synar också, ingen av dem är duktiga alls och BB har berättat för bordet att han spelar sin första liveturre någonsin och det märks, han gör väldigt mycket som får anses icke-standard och det är ganska tufft att läsa vad det innebär. Flop kommer :Kh::7h::5s: och BB donkar ut 3.2k. Jag tvekar på att han gör det här med bra värdehänder, jag tror snarare han har en hand som han inte vill checksyna med = något sorts drag. Jag synar och cigarren foldar, turn landar :Kh::7h::5s::6c: och nu knackar BB. Jag vill få en till gata värde och bestämmer mig för att försöka ta den på turn då jag hellre har initiativet och kan knacka bakom river än att knacka bakom turn och gissa på river, jag betar 7200. Han checkraisar till 21k och jag förstår inte vilken värdehand han skulle göra såhär med. Det är möjligt att han klonkade någon sjuk gutshot men jag tror hellre han har par+drag eller färgdrag/kombo som han vill committa sig själv med så jag bestämmer mig för att syna och syna av alla blanka rivers. River kommer nötvärst :6h: och han jammar och jag får vika och ha ~20bb kvar. Ganska säker på att jag stod på turn och att han klonkade river men med facit i hand så kanske det var en lite väl högvarians-spot för en så soft turnering som main event med den strukturen och med det bordet jag hade. Detsamma kan nog sägas om KT-handen ovan. Well well, tar med mig det till nästa år helt enkelt! Bustade i en flip någon timme senare med AK mot 99 för ~9bb.

 

 

 

Vet inte riktigt vad jag gjorde mer i Vegas, dagarna bara rinner iväg och de sista dagarna så sweatade jag och en polare våran tredje resekamrat Eli som gick långt i main innan han bustade på en 92a plats. Han satt på TV-bordet ungefär 33% av hela dag 5 och jag såg precis att ESPN har planerat fyra avsnitt från dag 5 så det ska bli kul att se honom på TV, hoppas verkligen handen när han bustade Max Steinberg kommer med, jag har aldrig sett någon spela sämre än Steinberg den dagen. :) Cliffs: Han openlimpar cutoff med K2s med 13bb, sb completar och Eli knackar i bb. Flop A54 och Eli leder ut, Max synar och sb viker. Turn Kx och Eli betar igen, Max jammar för inte mycket mer och får syn av 54o och åker ut. Eli bustar till slut när han synar ner Jonathan Jaffe i spot där vi alla är eniga om att Jaffe sizeade flop och turn för att bluffjamma alla rivers men han klonkade en gutshot. :(Hand här. Det var kul att hänga på railen de sista dagarna, det var ett stort svenskgäng som sweatade Ylitalo, Ramzi och Linde så det blev en hel del öl med ett skönt svenskgäng som även hakade på min rail på Eli ganska ofta.

 

 

NrQGvOL.jpg

 

 

Flyget hem gick redan dagen efter Eli hade bustat och vi hade, likt på ditvägen, första klass-flyg bokat. Hade förväntat mig en stor lineup pokerballers i första klass men Boatman-bröderna och Teddy Sherringham får nog räknas som celebrities ändå. Även fast det är dyrt så är det värt varenda krona att boka förstaklass på 10h+ flighter, det kostar inte så jättemycket om man bokar i tid, jag tror det kostade £2k kontra £1200 för vanliga seats och det kan det kanske vara värt när man väl flyger långt (och är lång). Största rungooden på hela resan skedde på Gatwick på vägen hem. Om man har med sig över $10k i cash så ska man deklarera det, det gjorde vi i Vegas före vi satt oss på planet. När vi landade i London så hörde vi speakers säga att man skulle deklarera allt över €10k men jag låtsades inte höra det och tänkte köra det som ursäkt om jag skulle bli tagen. Har ganska bråttom till min flight till Sthlm och min väska blir såklart vald för special screening när jag går igenom security. Fyfan, nu kommer det garanterat bli en shitstorm om det här och jag riskerar (väldigt liten procent men ändå) beslagtagning av pengar samt att missa mitt flyg för byråkrati. Han fullkomligt tömmer min väska och lägger ut allting på bordet. Jag svettas, jag har en liten sidenväska med blixtlås (som jag fick på CC när jag tog ut pengar) som det ligger $35k i, men jag tänker att han nog bara letar efter knivar eller nåt och inte ska nosa runt i väskor i väskan så att säga. Sen öppnar han caset till mina hörlurar, som liksom jätteobvious är hörlurar. Helvete, helvete, helvete, hur öppnar han inte cashpåsen nu. Men han låter den konstigt nog vara, jag antar att han antog att den såg ut som en necessär och det gör den egentligen. Sjukt flyt! :) GG Vegas, hoppas triprapporten blev duglig och jag ser fram emot nästa år!

 

 

g3OXN3Z.jpg

 

 

Cashgameresultat: +$14k

Turreresultat: -$2600

Bästa restaurangen: STK på Cosmopolitan tätt följt av Nobu på Caesars.

Skönaste liraren: Mustasch-gubbe på 70år som multitablade live cashgame och playmoney-sngs på sin surfplatta. Nickade Hannibal0197.

Bästa pokerrummet: Wynn.

Största rouletteflippet: $1k

Antal taxichaffisar som initierade rasistiska samtalsämnen: ~15%

"Ppreciate it"-frekvens vid $1-dricksning: ~60%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...