Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var det inte någon som tillverkade ett biljardbord där man fick med nån skiva man kunde lägga på och ha det som vanligt bord? Eller tillochmed pokerbord? Hade jag investerat i i ditt fall iaf 8-)

 

http://www.spelbord.se har de flesta varianterna! Ja det känns som ett rätt schysst alternativ, vem fan använder ett middagsbord ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damn vilken vidrigt nice lägenhet det där verkade vara! Lycka till om du beslutar dig att ge dig in i budgivningen :)

 

Viaplay duger väl bra åt golf? Endast använt i fotbollssyfte och där är streamsen klockrena och bra kvalité!

 

Tack tack! :) Har man viaplaykonto om man har viasat-abbonemang till TVn? Har för mig det här har ältats på forumet förr (här dessutom) men jag kommer inte ihåg. :) Hittade en schysst stream via Wiziwig som får duga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack! :) Har man viaplaykonto om man har viasat-abbonemang till TVn? Har för mig det här har ältats på forumet förr (här dessutom) men jag kommer inte ihåg. :) Hittade en schysst stream via Wiziwig som får duga!

 

Jag har FÖR mig att det var så att de plockade bort något ur Viasats sortiment och ersatte då kunderna med gratis viaplay.

 

Men är osäker :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl då de stoppade möjligheten för Viasat att visa "alla" PL-matcher som startade samma tid en lördag och gjorde så att de endast får visa 1 av dessa, då kompenserade viasat med ett erbjuda viaplay.

 

Vet ej om det är något som gäller ännu, skeptisk.

 

Vad gäller 250-listan så är det för mycket "skit"-filmer (smaksak) med :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har FÖR mig att det var så att de plockade bort något ur Viasats sortiment och ersatte då kunderna med gratis viaplay.

 

Men är osäker :lol:

 

Det var väl då de stoppade möjligheten för Viasat att visa "alla" PL-matcher som startade samma tid en lördag och gjorde så att de endast får visa 1 av dessa, då kompenserade viasat med ett erbjuda viaplay.

 

Vet ej om det är något som gäller ännu, skeptisk.

 

Vad gäller 250-listan så är det för mycket "skit"-filmer (smaksak) med :-D

 

Det där med Viaplay som kompensation var enbart för parabolkunder, vet inte om det gäller fortfarande. Själv abonnerar man både på Viasat på tv och Viaplay. Sjukt viktigt att kunna multi-tabla ju!

 

 

Ah okej, synd att man inte är parabolkund. :( Hittade ett par streams från just viasat golf igår men det fanns bara norska och danska så det var ju bara att glömma. Sky sports fick duga, men det var ingen dum ide att abbonera på båda. :)

 

IMDB-mässigt så är jag en machine, satt och plöjde filmer igår när jag väntade på action som aldrig kom och hann med tre stycken. Det är mycket som ser ut att vara skit på ytan, men när man väl klickar in på filmen från 1936 så ser den rätt schysst ut och sen märker man oftast varför den förtjänar att ligga där den gör!

 

Spelledigt idag för att försöka klara Last of Us!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är ju ljugarn ;) Förmodligen play Money det spelas om också... Trippen till vegas var förmodligen i jobbet och speltorsken gick o "kollade" på när dom riktiga grabbarna spelade... Det är ju bara vad jag tror men förmodligen är det så också, men man kan ju aldrig vara säker... 99%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är ju ljugarn ;) Förmodligen play Money det spelas om också... Trippen till vegas var förmodligen i jobbet och speltorsken gick o "kollade" på när dom riktiga grabbarna spelade... Det är ju bara vad jag tror men förmodligen är det så också, men man kan ju aldrig vara säker... 99%

 

 

Hihi, du är söt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag saknar alla roliga handhistoriker i denna dagbok. Liras det inte så mycket eller är det nån annan anledning till att det är glest?

 

Jag spelar mer än någonsin, jag har bara kommit till den tråkiga insikten att det inte är värt att posta händer på forumet. :( När jag började skriva dagboken så tyckte jag det var så jävla idiotiskt med folket som tyckte sig vara "för bra" för att vara med i gemenskapen och posta händer, vad är det för jävla idioter liksom? Hur kan de tycka att det skadar sina egna spel att skriva av sig lite?

 

Tyvärr så har jag kommit till samma punkt. :( Anledningen till att jag inte postar längre är att i dagens mid/highstakes HU-klimat så kan man nästan glömma att få mycket fiskaction så man får fokusera på att spela regs istället, och sedan mitt svs-nick mer eller mindre blev känt så har jag ingen lust att ge ut gratisinformation om hur jag spelar. Sedan låter det jävligt kaxigt men när man har lagt ned sig så fruktansvärt mycket på en specifik sak (NLHU) så finns det inte direkt någon ide att försöka få till diskussioner på forumet heller. Jag fullkomligt avskyr folk som postar händer och skriver "spela helst x stake eller högre för att kommentera", postar man en hand så är det ju så att alla ska kunna vara med och mysa kring den, men det är just därför jag håller mig från att posta till att börja med. När man har andra medel än forumet (skype t.ex.) att diskutera strategi där man vet att någon har blött lika mycket för poker som jag har gjort i andra änden av diskussionen så väljer man hellre den. :(

 

Jag hoppas det kommer en dag/en situation som gör att det skulle vara roligt att posta händer här igen, jag vet inte vilken sorts situation det skulle kunna vara men jag hoppas! :)

 

 

Han är ju ljugarn ;) Förmodligen play Money det spelas om också... Trippen till vegas var förmodligen i jobbet och speltorsken gick o "kollade" på när dom riktiga grabbarna spelade... Det är ju bara vad jag tror men förmodligen är det så också, men man kan ju aldrig vara säker... 99%

 

:-D Om vi ska bli väldigt primala här så skulle jag, för din skull, kunna ta klivet från Play Money-fliken till riktiga pengar och spela heads up vilken nivå som helst (minst $2/$4) och vilket spel som helst. Dock inte Iron Man-slots, gissningsvis har jag ingen edge där.

 

 

är det verkligen så nice att betala 3m+ och ha en hyra på 6k?

 

Nej det är det verkligen inte! Systemet som många nya BRFs har idag är att de sätter utgångspriset på 75% av "maxinsatsen" och därmed en hög månadsavgift för att folk generellt sett är väldigt priskåta till att börja med. Sen kan man årligen beta insatsen för att få ned månadsavgiften, så om man skulle köpa just den lägenheten så är det nog (i dagsläget) värt att ta lån och lägga 100% av insatsen (~4.2m) för att då få en hyra på 3.2k!

 

Jag var på visning där igår för övrigt och blev lite tiltad på en sak med terassen, den var ganska trång till att börja med och sen så var det utrymme "bortom räcket" som man inte fick använda, som handlade om något bygglov och var de nedanförs' tak. Det såg inte så snyggt ut med en 2meters-skiva utanför terassen och jag gillade det inte riktigt. I övrigt vet jag inte om jag gillar stuket på huset, förstavåningen ska bli något sorts café vars ekonomi tydligen påverkar föreningens ekonomi och det dessutom i ett väldigt cafe/bar-tätt område. Jag letar nog vidare istället, jag tror man får bra mycket roligare lägenheter för 4.2m i Karlstad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar mer än någonsin, jag har bara kommit till den tråkiga insikten att det inte är värt att posta händer på forumet. :( När jag började skriva dagboken så tyckte jag det var så jävla idiotiskt med folket som tyckte sig vara "för bra" för att vara med i gemenskapen och posta händer, vad är det för jävla idioter liksom? Hur kan de tycka att det skadar sina egna spel att skriva av sig lite?

 

Tyvärr så har jag kommit till samma punkt. :( Anledningen till att jag inte postar längre är att i dagens mid/highstakes HU-klimat så kan man nästan glömma att få mycket fiskaction så man får fokusera på att spela regs istället, och sedan mitt svs-nick mer eller mindre blev känt så har jag ingen lust att ge ut gratisinformation om hur jag spelar. Sedan låter det jävligt kaxigt men när man har lagt ned sig så fruktansvärt mycket på en specifik sak (NLHU) så finns det inte direkt någon ide att försöka få till diskussioner på forumet heller. Jag fullkomligt avskyr folk som postar händer och skriver "spela helst x stake eller högre för att kommentera", postar man en hand så är det ju så att alla ska kunna vara med och mysa kring den, men det är just därför jag håller mig från att posta till att börja med. När man har andra medel än forumet (skype t.ex.) att diskutera strategi där man vet att någon har blött lika mycket för poker som jag har gjort i andra änden av diskussionen så väljer man hellre den. :(

 

Jag hoppas det kommer en dag/en situation som gör att det skulle vara roligt att posta händer här igen, jag vet inte vilken sorts situation det skulle kunna vara men jag hoppas! :)

 

 

 

 

:-D Om vi ska bli väldigt primala här så skulle jag, för din skull, kunna ta klivet från Play Money-fliken till riktiga pengar och spela heads up vilken nivå som helst (minst $2/$4) och vilket spel som helst. Dock inte Iron Man-slots, gissningsvis har jag ingen edge där.

 

 

 

 

Nej det är det verkligen inte! Systemet som många nya BRFs har idag är att de sätter utgångspriset på 75% av "maxinsatsen" och därmed en hög månadsavgift för att folk generellt sett är väldigt priskåta till att börja med. Sen kan man årligen beta insatsen för att få ned månadsavgiften, så om man skulle köpa just den lägenheten så är det nog (i dagsläget) värt att ta lån och lägga 100% av insatsen (~4.2m) för att då få en hyra på 3.2k!

 

Jag var på visning där igår för övrigt och blev lite tiltad på en sak med terassen, den var ganska trång till att börja med och sen så var det utrymme "bortom räcket" som man inte fick använda, som handlade om något bygglov och var de nedanförs' tak. Det såg inte så snyggt ut med en 2meters-skiva utanför terassen och jag gillade det inte riktigt. I övrigt vet jag inte om jag gillar stuket på huset, förstavåningen ska bli något sorts café vars ekonomi tydligen påverkar föreningens ekonomi och det dessutom i ett väldigt cafe/bar-tätt område. Jag letar nog vidare istället, jag tror man får bra mycket roligare lägenheter för 4.2m i Karlstad. :)

 

Kan inte vara värt att sitta på en trea för 4,2M i Karlstad? Nu vet jag inte alls hur marknaden ser ut där. Men har svårt att tänka mig att det skulle vara en bra affär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag är intresserad av. Hur går golfen?

 

En gif säger mer än tusen ord...

 

 

i1D7iLG.gif

 

 

Jag har medgångsgolfat vilket innebär att det har gått åt helvete och då har jag helt enkelt inte spelat så mycket. :) Jag har lagt fokus på mycket motionsträning hela sommaren och det har garanterat gått ut över golfen också. Kan räkna årets rundor på båda händerna tyvärr! Hur går det själv? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh att slänga in en näve med en standardsetup, trippelcheckraise eller hjältesyn kan väl inte skada och är ändå kul att läsa =)

 

Aye aye captain! :)

 

Standardsetup (semi)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

($1,369)

Hero ($1,384)

 

Dealt to Hero A:heart: J:diamond:

 

Hero raises to $25, raises to $100, Hero calls $75

 

FLOP ($200) J:heart: Q:club: 2:spade:

 

bets $100, Hero calls $100

 

TURN ($400) J:heart: Q:club: 2:spade: A:spade:

 

checks, Hero bets $260, calls $260

 

RIVER ($920) J:heart: Q:club: 2:spade: A:spade: A:diamond:

 

checks, Hero bets $924 (AI), calls $909 (AI)

 

Hero shows A:heart: J:diamond:

(Pre 60%, Flop 20.2%, Turn 86.4%)

 

shows Q:diamond: K:heart:

(Pre 40%, Flop 79.8%, Turn 13.6%)

 

Hero wins $2,738

 

 

 

 

 

Trippelcheckraise (Dubbel var det enda jag hittade i min 1.8m händer databas :)

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $6(BB) Replayer

Hero ($1,650)

($603)

 

Dealt to Hero 3:diamond: A:diamond:

 

raises to $12, Hero calls $6

 

FLOP ($24) 3:heart: 3:club: T:spade:

 

Hero checks, bets $16.80, Hero raises to $54, calls $37.20

 

TURN ($132) 3:heart: 3:club: T:spade: 8:heart:

 

Hero checks, bets $30, Hero raises to $146, calls $116

 

RIVER ($424) 3:heart: 3:club: T:spade: 8:heart: 6:diamond:

 

Hero bets $268, calls $268

 

Hero shows 3:diamond: A:diamond:

(Pre 59%, Flop 91.1%, Turn 95.5%)

 

shows 9:spade: T:heart:

(Pre 41%, Flop 8.9%, Turn 4.5%)

 

Hero wins $959

 

 

 

 

 

Hjältesyn

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $200(BB) Replayer

($46,555)

Hero ($47,760)

 

Dealt to Hero 5:diamond: K:diamond:

 

Hero raises to $400, raises to $600, Hero calls $200

 

FLOP ($1,200) 6:diamond: 5:heart: K:club:

 

bets $200, Hero raises to $1,000, raises to $1,800, Hero calls $800

 

TURN ($4,800) 6:diamond: 5:heart: K:club: 6:heart:

 

bets $4,800, Hero calls $4,800

 

RIVER ($14,400) 6:diamond: 5:heart: K:club: 6:heart: J:club:

 

bets $14,400, Hero calls $14,400

 

shows 8:heart: 6:spade:

(Pre 40%, Flop 11.7%, Turn 95.5%)

 

Hero shows 5:diamond: K:diamond:

(Pre 60%, Flop 88.3%, Turn 4.5%)

 

wins $43,195

 

 

 

 

Kan inte vara värt att sitta på en trea för 4,2M i Karlstad? Nu vet jag inte alls hur marknaden ser ut där. Men har svårt att tänka mig att det skulle vara en bra affär.

 

Ja jag vet inte riktigt heller, det enda som talar för den är väl att lägenheter med stor terass runt hela inte växer på träd, men samtidigt så är merparten av dagens nybyggen just sådana lägenheter så det är nog ingen bra deal at the end of the day. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gif säger mer än tusen ord...

 

 

i1D7iLG.gif

 

 

Jag har medgångsgolfat vilket innebär att det har gått åt helvete och då har jag helt enkelt inte spelat så mycket. :) Jag har lagt fokus på mycket motionsträning hela sommaren och det har garanterat gått ut över golfen också. Kan räkna årets rundor på båda händerna tyvärr! Hur går det själv? :)

 

Även jag har spelat otroligt lite, men det beror till stor del på faderskapet och prioriteringar kring detta. Tror jag spelat 13 rundor med förvånansvärt positiva resultat. Tror det har mycket med att göra att när jag väl är på golfbanan och avsätter tid för det vill jag att rundorna ska räknas. Så har för första gången på flera år en nedåtgående trend i hcp-diagrammet på golf.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...