Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade forsta eventet idag, 2.5k NL, tog mig vidare till dag 2 med precis over average och typ pa bubblan, 50 pers eller nat ska ryka innan det blir deg. Kul att lira men man marker hur jobbigt det ar att sitta pa Rio i 13h varje dag, inte en chans att man skulle palla ett fullt sommarschema. Avreggar 5kn imorrn da jag antigen ar upptagen med 2.5kn eller ar for turretrott for att hoppa in i den direkt, sa alla procentkopare far en liten slant tillbaks daer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade forsta eventet idag, 2.5k NL, tog mig vidare till dag 2 med precis over average och typ pa bubblan, 50 pers eller nat ska ryka innan det blir deg. Kul att lira men man marker hur jobbigt det ar att sitta pa Rio i 13h varje dag, inte en chans att man skulle palla ett fullt sommarschema. Avreggar 5kn imorrn da jag antigen ar upptagen med 2.5kn eller ar for turretrott for att hoppa in i den direkt, sa alla procentkopare far en liten slant tillbaks daer!

 

gogo! du fixar cashen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag liksom alla andra gillar att prata om mig själv:

Matrix nöttes något extremt när jag var kring 10-11, kunde replikerna. Besvikelsen över Reloaded och Revolutions tog typ 5 år att smälta, nu är dom ok men fyfan vad jag hatade dom länge. V for Vendetta är nog den jag på senare år sett flest gånger, inte för att den är bäst men är ett bra mode för den ofta.

 

Ska kika på beyond the pines!

 

Och givetvis gl i vegas vegas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag liksom alla andra gillar att prata om mig själv:

Matrix nöttes något extremt när jag var kring 10-11, kunde replikerna. Besvikelsen över Reloaded och Revolutions tog typ 5 år att smälta, nu är dom ok men fyfan vad jag hatade dom länge. V for Vendetta är nog den jag på senare år sett flest gånger, inte för att den är bäst men är ett bra mode för den ofta.

 

Ska kika på beyond the pines!

 

Och givetvis gl i vegas vegas!

 

NEJ NEJ NEJ, 2an och 3an är för fan inte ok. TA TILLBAKA DET DÄR!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

 

 

 

 

Matrix och V for Vendetta är båda på min Topp 5-lista. Antagligen topp 4 :roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej pga av responsen måste jag säga att det tog mig 5 år att kunna tänka mig att se dom igen och besvikelsehatet lade mina förväntningar till 3/10 men tyckte de överträffade förväntningarna.

 

Meta vilka är de andra 2-3?

 

Brukar säga min topp 5 är Matrix, V for Vendetta, Gudfadern, Guds Stad och Lost in Translation. Håller nog Gudfadern högst upp, sen är det svårare. Såg om Guds Stad för tredje eller fjärde gången nyligen och tyckte den var mindre bra då så jag är osäker. Men jag såg den med ett stimmigt gäng utan fokus och det sabbar ju rätt mkt :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar säga min topp 5 är Matrix, V for Vendetta, Gudfadern, Guds Stad och Lost in Translation. Håller nog Gudfadern högst upp, sen är det svårare. Såg om Guds Stad för tredje eller fjärde gången nyligen och tyckte den var mindre bra då så jag är osäker. Men jag såg den med ett stimmigt gäng utan fokus och det sabbar ju rätt mkt :roll:

 

Bara ett tips till filmälskare:

 

Nineteen eighty-four > V for Vendetta any day, original och bok gör säg alltid bättre <3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bustade $2.5kn på runt 100de plats för $5,xxx, började dagen strax under avg och sprang upp ganska snabbt innan jag förlorade en monsterpott. Cutoff minraisar på 1k/2k och knapp går allin för runt 35k, argentinare ("Carlos" om någon vet vem han är) som jag har spelat cash med i London bland annat announcar direkt OLL-INNN för 105k och ställer sig upp, gtd att han har en bra hand liksom. Jag peakar ner på AKs i bb och mår ganska dåligt, jag hade typ 120k vid start av handen och average var bara runt 90. Så jag sitter här med en fisk/amatör som bara spelar sin handstyrka som snap-announcar allin som tredjeperson och jag är ganska sugen på att vika, bordet är väldigt bra och jag behöver inte gambla i en marginell spot. Jag funderar lite till och kommer fram till att jag nog måste gambla ändå :) med tanke på att det är stor chans att jag är uppe mot två lägre par och har kanonläge att typ 2.5xa upp i typ ett flip, så jag shovear. Cutoff viker, knapp har 77, Carlos har JJ och han fick hålla i potten som landade på ungefär 3.5x average. Hade runt 10bb kvar som jag grusade runt med i någon timme innan det åkte in och man bustade.

 

Turrespelet känns grymt bra faktiskt, back to back cashar i mina senaste två turneringar (EPT London och den här) och jag längtar till nästa och hoppas kunna spinna upp något där också! Annars har vi inte hunnit med så mycket i Vegas hittills, turren har tagit den mesta tiden så det ska bli skönt att kunna spela cashgame och dricka lite öl imorgon som avkoppling. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag spelat cash på Wynn hela dagen, från frukost till 23:30. :) Var med om den absurdaste situationen jag någonsin har sett live, ska försöka återberätta så bra jag kan. Har lirat i kanske 5-6h och har återhämtat ett ganska stort hål och är nu kanske upp ett k eller så, har $6k ($5/$10 stakes) och övriga bordet har nog 200-300bb i snitt. Bordet har vart väldigt passivt så jag öppnar :Jd::3d: till $30 UTG, because i can. :) Fold till 35-40årig kille med judehatt(/mössa?) som har suttit vid bordet 2-3h och verkar superskön hittills. Lite backstory på honom då han är huvudperson; Han har suttit och skämtat och mått gött hela kvällen, flippat om vem som ska betala rake/timecharge och vart en allmän "bro" åt mig och mina polare. Han sitter på runt $1800 och synar två stolar bort, nitreg på knapp synar också med liknande stack och vi går till floppen.

 

 

Flop kommer :As::6d::3s: och jag väljer att beta, planen är att fortsätta på turnade diamanter och kanske hitta på nåt crazy på spader beroende på hur många som synar. Betar $60 och båda synar, är redo att bara ge upp på blanks, de kommer nog aldrig vbetta tp så ser river gratis jätteofta när jag knackar på blanka kort. Turn kommer :As::6d::3s::5d: och jag funderar lite på mina options, bestämmer mig för att beta $190 och kanske checksyna blanka rivers förutsatt att det går heads up då ingen av dem är kapabla att valuebetta ett ess men kommer nog att bluffa med missade spader, samtidigt som båda kommer höja turn med tvåpar+ för det är så livespelare gör. Ställer in mig på att checksyna klonkrivers också av samma anledning btw. Judehatten funderar lite och synar, nitregen synar också bakom efter lite betänketid. Nu sätter jag hatten på typ AT+ och niten på spaderdrag då han gtd inte skulle översyna med bara ett par.

 

 

River kommer :As::6d::3s::5d::3c: och nu är det dags för valuetown! De har hört att jag är från sverige och mitt image är ganska dåligt till att börja med. Bestämmer mig för att absolut bomba för att reppa missade spader och förhoppningsvis få syn av typ AT/AJ av judehatten, så jag betar $900 in i...$810 om jag har räknat rätt. Hatten synar relativt snabbt och niten snapviker och nu börjar det intressanta.

 

 

Jag fläker upp min hand och han grimaserar, kikar tillbaks på sin hand och "släpper ner" korten i bordet igen, acknowledgar att jag har vunnit liksom. Jag slänger två $1-marker på min tablade hand som dricks till dealern och hon börjar räkna ut hans syn då han mer eller mindre gjorde en one-chip-call. Dealern drar fram min hand till precis ovanför brädan, fortfarande face up med $1-markerna fortfarande på varsitt kort. Nu ser judehatten sin chans och säger med bestämd röst "HOLD ON. I have a problem here. I haven't mucked my hand, and you just mucked his hand." Dealern säger att nej, hans hand är inte alls muckad, den ligger ju här uppvänd för alla att se och han svarar med "you just moved his hand to the muck, his hand is dead and he can't claim the pot." Jag känner mer pity för hans sjukt dåliga stil/tråkiga liv än vad jag blir irriterad och jag säger tydligt "Can you beat my hand?" varpå han direkt svarar att min hand är död igen. Dealern säger återigen att han är way out of line men han svarar med att floor måste tillkallas.

 

 

Hela bordet typ skrattar/flinar åt den här tills dess övertrevliga killen som totalt sneade och försöker angla till sig en $3k pott på regelhoreri. Floormannen kommer till bordet och säger direkt att min hand är väldigt levande, och att den till och med hade vart levande om dealern hade vänt den face down vid det här laget. Han muckar motvilligt och hela bordet ger honom kommentarer om vilken scumbag han är, hans ansikte blir lite rött och han småpratar inte med någon mer på hela kvällen. Jag söker konstant ögonkontakt med honom för att ge honom en "really?"-look men han undviker mig som pesten innan han till slut bustar sina kvarvarande hundralappar och gtfoar någon timme senare.

 

 

Det är sjukt hur folk bara ändras helt och hållet när det är pengar inblandade, bordets snällaste kille bara flippade totalt. En rolig historia fick jag iaf och en bra session på det också. :) Blev btw vittne till en full on streetfight på vägen hem, man tror det ska vara awesome men det är fan ganska obehagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på dinner break i dag 2 av $1,111 One Drop, har en okej stack på 140k och blinds 1200-2400 snart. FYI folk som köpte prollar i mig så var inte det här eventet med på schemat, bestämde mig för att lira för egen maskin på en ledig dag bara. Det resulterade i att jag inte hann lira 1.5kn som var scheduled för idag, dessutom så missade jag 5kn för jag gick djupt i 2.5kn. Dumt att klaga när man cashar 2/2 turrar men lite tråkigt för de som köpt procent att bara få pengarna tillbaks för de eventsen kanske.

 

Spelar main imorrn om man inte skulle komma till dag 3 i one drop och jag måste erkänna att jag är bra avundsjuk på folk som har % av mig i main just nu, jag har aldrig spelat bättre och allting bara stämmer till 100%! Dödligt seg atm och fem levels kvar för dagen, vaknade kl 05.00 av domestic disturbance i venetians korridorer där bland annat N-ordet droppades frekvent av en tjej till en kille. Somnade obv inte om och går på sparlågor atm, får försöka rida turreadrenalinet och kämpa på nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...