Gå till innehåll

Slaskboken by Parre


parre

Recommended Posts

Fick äran att lira med parre för första gången igår. Det var sjukt roligt. Parre kommer in stortiltad och tiltar ännu värre och inom 10 min har avg pot på bordet ökat från €7-8 till €30. Alla tiltar på samma gång.

€0,25/0,50

 

Det bästa var nog när jag plockar upp QQ i BB och det höjs nånstans preflop cirka €3 och alla limpar (hände varje pott). Jag vill komma HU med nån på sin höjd och gråter inte om jag får potten reda nu.

Jag höjer till €15. Det borde få bort värsta skiten och det andra hoppas jag att jag slår. Floppen kommer riktigt snorigt typ 9K9. Jag suckar och vågar inte fullfölja min hand i detta läget. SB checkar, jag checkar, parre checkar, button höjer en 30, SB går all in och jag och parre lägger oss.

Button visar 9To, SB Q8s.

Bordet var tight innan parre kom. Från denna session kommer citatet i min signatur. Bordet var 5 högt. Parre had ingen femma :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Aja, några tips för hur man ska spela 3-handad poker utan att träffa en hand?

 

Vissa dagar får man INGET att spela med och allt man gör blir bara fel. Jag hade en sådan kväll igår vid ett homegame. Får INGA kort, och när jag får något knappt spelbart och höjer före floppen så får jag ett par syn och missar floppen helt. Inte mycket att göra då tyvärr. Blir nedsynad hela tiden och vinner enbart några små potter under kvällen.

 

Det är okey att det är så här ibland, för så ska det vara. Mitt problem igår var att jag ville ju spela och ha kul, inte folda hela tiden. Så självklart tryter mitt tålamod och jag spelar dåligt, vilket innebär att chipsen rinner iväg. Från att ha spelat tight och legat lite plus så får jag köpa in mig igen.

 

Alltså, försök inte forcera fram något genom att spela dåligt/fel när det inte går din väg. Det slutar bara med att du förlorar mer.

 

 

Du, det där hände mig igår när vi lirade. Jag hade inte lirat en enda hand, när jag plockar upp AQo. En kompis som brukar höja de flesta Ax höjer 5 [blinds 1:2]. Jag höjer 10 till. Han ställer in sina 80kr han har kvar. Jag synar, jag hade inte haft en enda bra hand på 2 varv. Jag brukar se i stort sett varje flopp. [Jag synade pga att han brukar ställa in med A/10o osv.] Han viker upp AA, jag tänkte fan också. Floppen en Dam och 2 6or. Turn: blank River: Dam. Jag dubblar upp till 180kr. Sen efter det spelade jag varenda hand, höjde varje hand, typ J2o m.m. Fick ingen bättre hand än AQo. Bästa var nog typ KQo eller A9s typ. Så det gäller ju att motståndarna, inte korten.

Gick hem med 200 extra iaf:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du slaskade sjukt mycket vid det 0.5-1 bord jag satt på idag. Höjde exakt varje pott preflop och gav dig hela tiden fan på att ta hem varje pott. Det slutade med att du torskade inköpet. Någon rimm och ranson måste du väl ha på starthänderna trots allt. Tror inte det går att plussa i längden genom att spela alla händer. Men, det är ju dina pengar.

 

Ja, det bordet spelade jag sjukt dåligt vid. Var lite på tilt efter att ha jobbat upp från 10 till 350 på ett 0.25/0.50 PLO-bord. Lyckades i och för sig med 8 raka blindsteals innan det sprack, spelade för dåligt postflop för att det skulle kunna lyckas. Dock fick jag in mitt sista halva inköp med KK mot AK, men då blev jag ju utköpt :)

 

Men som sagt, vid det bordet spelade jag sjukt kasst.

 

Fick äran att lira med parre för första gången igår. Det var sjukt roligt. Parre kommer in stortiltad och tiltar ännu värre och inom 10 min har avg pot på bordet ökat från €7-8 till €30. Alla tiltar på samma gång.

€0,25/0,50

 

Mjo, fast vid det bordet spelade jag ändå rätt bra. Har för mig att jag lämnade det 50E upp (okej att jag låg 90 back ett tag). Jag tycker att spelarna vid det bordet spelade helt åt helvete, fanns en del tomtefiskar som betalade av med lite allt möjligt, därför blev jag bara glad åt den höga snittpotten. Dessutom foldade ju folk floppen på tok för ofta.

Det borde få bort värsta skiten och det andra hoppas jag att jag slår. Floppen kommer riktigt snorigt typ 9K9. Jag suckar och vågar inte fullfölja min hand i detta läget. SB checkar, jag checkar, parre checkar, button höjer en 30, SB går all in och jag och parre lägger oss.

Button visar 9To, SB Q8s.

 

Som sagt, sjukt bra värde på det bordet....

 

Bordet var tight innan parre kom. Från denna session kommer citatet i min signatur. Bordet var 5 högt. Parre had ingen femma

 

Synade jag ändå? Hehe.

 

Grejjen är den att när man väl får ett bord på tilt och får upp snittpotterna, så länge man har vett att lägga sig och inte bluffa för mycket i fel lägen, så kommer man plussa och det rejält, i alla fall om stackarna djupnat till lite och motståndet är kasst. Många kan spela hyfsad TAG ABC-poker, men de får det svårt när de måste ta beslut för hela stacken med tveksamma händer såsom toppar-ingen kicker.

 

Helgen då?

 

Den gick helt i tiltens tecken.

 

I fredags varvade jag bra spel med sjukt uselt. Spelade riktigt bra i en turneirng (15E+rebuy+addon) och cashade (64E fick jag). Spelade en han dutanför mörkarna till långt in på tredje perioden. Mörkarna var på 50-100, det foldades till mig på knappen med 75s, jag ställde in för 900. Tyvärr synade BB med AJs och jag köpte inte ut. Nästa intressanta hand dubblade jag på, med 32o i BB. Floppade bottentvå och fick in degen mot KQo oträffat! Hade som sagt spelat ruskigt tajt hittills, men han tyckte hans KQ utan drag skulle stå... okej?

 

Efter addon spelar ajg bra, snor lite blinds och småpotter. En nyckelhand dyker upp ungefär 30-40 innan pengarna, jag får in degen med QQ mot AT och dubblar. Sedan fortsätter jag tajta och sno då och då. Är ITM med en fin stack på runt 25k när jag får in degen preflop med AQ i ruter mot KT i ruter, naturligtvis köper KT ut och jag har 10k kvar, tror mörkarna var på 1000-2000. Några händer senare försöker SB sno min mörk (i alla fall tror jag det), så jag ställer in med A3o (jag sätter i detta läge SB på en randomhand). Han steker ett tag men kommer fram till att han har odds för syn (helt korrekt) och synar med /5s. Han träffar, inte jag och jag åker. Surt, spelade riktigt bra och hade chans på stora pengar, men hade inte flytet.

 

Har i detta läge 64E på kontot som snabbt tiltas bort på PLO. Eller, jag spelade grym PLO, ett tag. Dock gjorde jag en sådan sjuk idiotgrejj att jag fortfarande har ångest... Jag och en tomte som jag äger upp har båda ca 200E i stacken. På turn har jag tvåpar och bluffesset. Han betar ut ca 70E (pott). Jag tänker inte ens utan ställer in för 170 tot. Så fort jag gjort det fattar jag att jag har fyra outs. Ja, han synade. Nej, jag köpte inte ut. Grejjen är den att han var så sjukt lättläst. Han synade floppen ofta och foldade turn ofta. Betade han ut eller re-raisade så hade han en hand. Ibland synade han flop och turn med överpar, drag, ja lite allt möjligt. Alltså hade jag grymt värde mot honom. Vad gör jag då? En tomtebluff som kanske funkar på 2/4 men inte på låga nivåer mot en synmaskin. Han hade Q-hög flush som stod.

 

Har 11 kvar, spelar upp dom till 122.

 

Kvällen efter drar jag till krogen och ser mitt älskade Bajen krossa Helsingborg med 6-2. Tre stora stark och jag drar till Klubben (i detta läge tillräckligt nykter för att spela). Kommer dit och säljer mina 120 euro för att ha deg till livecash.

 

Usch, spelade så uselt. 5/5 Texas, jag backade 1500 typ. Inte mycket att säga, selade bra i början men sen urartade det. Vi var 8 vid bordet, jag borde ha ställt mig upp och skitit i att spela men gjorde inte det. KLarar inte av mer än 6 pers på texas. Sedan att folk synade mig med vad fan som helst gjorde inte saken bättre.

 

En kul hand:

Floppen kommer T64 typ, jag har A9. Jag betar 25, får omslag till 100. Jag re-raisar till 300, syn. Vad fan ska han ha? Turn kommer en tvåa, jag ställer in för 300 och möts av en blixtsyn med 65o. Nu köpte jag som tur var ut.

 

En annan tomtebluff:

På rivern kommer en tredje hjärter, en snubbe betar 150. Jag, som vanligt tom, slår om till 500 tot, för att mötas av blixtsynen med Q-hög flush. TOMTE!

 

Usch, alltså jag spelade så katastrofalt så jag bara vill skjuta mig själv i foten som straff. Sedan skulle jag låna pengar också vilket jag såklart inte fick. Sedan vägrade Micke skjutsa hem mig, vilket jag lackade över. Sedan skulle jag dra och käka, men lämnade Bison och Emily när jag såg en väntande taxi. Sorry, men jag var full och ville hem.

 

Usch usch usch, alltså att jag ibland spelar så kasst är så sjukt. Fick lön idag, vet inte om det blir någon poker, i alla fall inte i stor skala. Har en hel del utgifter, massa skiträkningar och sånt, sen ska ag köpa kurslitteratur, månadskort etc etc. Kanske ska sätta in 100E och se hur det går, mer har jag fan inte råd att avvara för tillfället. Tror jag i alla fall, ska betala alla räkningar och sen får vi se.

 

Aja, ibland får man bita i det sura äpplet. Får sluta tomta mig så jävligt så går det säkert bra.

 

PS. Grattis mte till tredjeplatsen i svensk mörkpoker-turneringen på Klubben. Du verkade spela bra trots att reglerna verkade sjukt konstiga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till symptomatisk hand för lördagen:

 

Är i rökrummet, skriker till bordet att jag synar alla raises upp till 100 preflop. Visar sig att det bara blev limpat...

 

Floppen kommer Jxx med två spader. En snubbe betar 25, jag slår om till 100 tot. Han steker länge och ställer sedan in för 300 tot. Jag blistxynar med AQ i spader. Han har J8o, dock dödar han en spaderout. Fjorton outs två gånger, tror ni jag träffar? Nej - turn 8, river blank. Fast där fick jag i alla fall in degen när jag inte låg efter, i alla fall inte mycket...

 

Har för tillfället ej något internet hemma, fixar det idag förhoppningsvis. Om det lyckas sätter jag nog in 100E på tisdag och spelar lite bra poker och plussar ihop lite fina pengar. Måste bara få ungefärlig koll på mina finanser först, sedan får vi se hur stort nöjeskontot blir och hur många % av det som jag kan avsätta till poker.

 

Kommer nog få in både CSN och 1600kr extra någon gång i augusti/tidig september, men jag vill inte förlora pengar jag inte har råd att förlora och sedan sitta och vänta på studiemedel, fattig som fasen. Men men, idag ska jag betala ditten och datten och sen får vi se om jag har råd att spela poker. Har jag det så får ni lite HH's och andra kul uppdateringar, annars kommer jag eventuellt bara skriva lite då och då med lite sura uppdateringar om hur kul det skulle vara att lira poker men att jag inte kan det på grund av fattigdom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till symptomatisk hand för lördagen:

 

Är i rökrummet, skriker till bordet att jag synar alla raises upp till 100 preflop. Visar sig att det bara blev limpat...

 

Floppen kommer Jxx med två spader. En snubbe betar 25, jag slår om till 100 tot. Han steker länge och ställer sedan in för 300 tot. Jag blistxynar med AQ i spader. Han har J8o, dock dödar han en spaderout. Fjorton outs två gånger, tror ni jag träffar? Nej - turn 8, river blank. Fast där fick jag i alla fall in degen när jag inte låg efter, i alla fall inte mycket...

 

Har för tillfället ej något internet hemma, fixar det idag förhoppningsvis. Om det lyckas sätter jag nog in 100E på tisdag och spelar lite bra poker och plussar ihop lite fina pengar. Måste bara få ungefärlig koll på mina finanser först, sedan får vi se hur stort nöjeskontot blir och hur många % av det som jag kan avsätta till poker.

 

Kommer nog få in både CSN och 1600kr extra någon gång i augusti/tidig september, men jag vill inte förlora pengar jag inte har råd att förlora och sedan sitta och vänta på studiemedel, fattig som fasen. Men men, idag ska jag betala ditten och datten och sen får vi se om jag har råd att spela poker. Har jag det så får ni lite HH's och andra kul uppdateringar, annars kommer jag eventuellt bara skriva lite då och då med lite sura uppdateringar om hur kul det skulle vara att lira poker men att jag inte kan det på grund av fattigdom :)

 

Du var ju bara marginell favorit så det var väl inte allt för mycket att hoppas på. =) Shit happens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är i rökrummet, skriker till bordet att jag synar alla raises upp till 100 preflop. Visar sig att det bara blev limpat...

 

Parre, på de sajter du spelar borde man byta ut knappen check/fold any mot call/raise any när du behöver röka eller lätta på trycket. Då kanske knappen skulle komma till användning för dig... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre, på de sajter du spelar borde man byta ut knappen check/fold any mot call/raise any när du behöver röka eller lätta på trycket. Då kanske knappen skulle komma till användning för dig...

 

Neh, på nätet gillar jag faktiskt check/fold any, särskilt när jag inte är på slaskhumör ;)

 

... När jag inte är på slaskhumör? Uhh. Kanske behöver en call/raise any trots allt ;)

 

Är sjukt sugen på att lira, men blir nog ingen poker idag. Det positiva är att jag är sjukt sugen på att lira bra, jag vill plocka igen helgens förluster och tiltar, och det kan jag bara göra genom att lira bra. Alltså: jag har gett mig fan på att spela grym nätpoker ett tag framöver. Det negativa? Bankrulle på 2 inköp är ju inte så jättemycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre, på de sajter du spelar borde man byta ut knappen check/fold any mot call/raise any när du behöver röka eller lätta på trycket. Då kanske knappen skulle komma till användning för dig...

 

Neh, på nätet gillar jag faktiskt check/fold any, särskilt när jag inte är på slaskhumör ;)

 

... När jag inte är på slaskhumör? Uhh. Kanske behöver en call/raise any trots allt ;)

 

Är sjukt sugen på att lira, men blir nog ingen poker idag. Det positiva är att jag är sjukt sugen på att lira bra, jag vill plocka igen helgens förluster och tiltar, och det kan jag bara göra genom att lira bra. Alltså: jag har gett mig fan på att spela grym nätpoker ett tag framöver. Det negativa? Bankrulle på 2 inköp är ju inte så jättemycket...

 

Har för mig att du skrev tidigare att du skulle spela grym nätpoker, men då gick det ju inge vidare? Vad får dig att tro att du kommer ta igen helgens förluster denna gång? Vill absolut inte låta neggo, men det känns lite som att du drar bort lite väl mkt pengar på pokern? Men men, som du säger, så länge du har råd att torska det är det väl lungt.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att du skrev tidigare att du skulle spela grym nätpoker, men då gick det ju inge vidare?

 

Mjo det gick ju OK tills jag tiltade ur en helg ;)

Fast trots tilten spelade jag emellanåt riktigt bra - det är som sagt bara tåv händer jag ångrar, eller, två saker, den ena var 200E-bluffen i PLO som jag beskrev ovan,den andra att jag tiltade bort 150E på en Wild West-turnering...

 

Sedan cashade jag ut det jag hade kvar och spelade live istället, men det gick åt helvete.

 

Vad får dig att tro att du kommer ta igen helgens förluster denna gång?

 

För att jag kommer spela riktigt grym poker och så länge inte den kortsiktiga variansen hinner äta upp mig är jag övertygad om att jag vid veckans slut kommer ha 4-500 euro på kontot - minst!

 

Vill absolut inte låta neggo, men det känns lite som att du drar bort lite väl mkt pengar på pokern?

 

Alla pengarna jag torskade i helgen var enbart vinstpengar. Ska köpa nya skor idag, lägga undan 2000kr till kurslitteratur+månadskort, betala två räknignar och sedan kolla hur mycket jag har kvar, förhoppningsvis har jag 100E över då. Om inte? Ja, jag har ju i alla fall en del vip points :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, du låter säker på din sak :) Hoppas du drar in lite kosing denna vecka då. Förresten, kan det stämma att du torskar mera live än online? Kanske borde hålla dig borta från slaskandet live, och bygga lite online? Som det blev nu så vann du väl online, för att sedan ta ut o torska det live?

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant sant parre, bordet var riktigt kul och jag lyckades dra in nåt gott när jag ställde in med QQ preflop och fick syn av A5s. Sånt är trevligt. Själv stod jag dock och vacklade på tiltens rand så jag kände att jag borde ta det lugnt på det bordet. Spelade nån hand riktigt risigt på grund av det också.

 

Gick bra iaf, slutade dagen +€600. Som jag naturligtvis tappar hälften av nästa dag. Hur som helst, jag säger inte nej till att lira med dig på ett sånt bord igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du drar in lite kosing denna vecka då. Förresten, kan det stämma att du torskar mera live än online? Kanske borde hålla dig borta från slaskandet live, och bygga lite online? Som det blev nu så vann du väl online, för att sedan ta ut o torska det live?

 

Sant, jag torskar mer live. Dels för att insatserna blir högre, dels för att motståndet är bättre, dels för att jag har en tendens att dricka för mycket när jag lirar live. Mjo, online gick jag plus, sen tappade jag lite för att till slut torska allt live. Men live är så mycket roligare.

 

För att hålla uppe motivationen vid livespel funderar jag på att göra följande denna helg: Gå till Klubben och spela lördagsturneringen, sedan inte spela cashgame om jag inte cashar. Eller, förresten, den kanske är inställd denna vecka? Krockar ju med storturneringen fre/lör. Detta borde kunna få mig att spela optimalt turneringsspel.

 

Men annars kanske jag inte spelar alls. Mitt primära mål är i alla fall att plussa en hel del denna vecka...

 

Själv stod jag dock och vacklade på tiltens rand så jag kände att jag borde ta det lugnt på det bordet. Spelade nån hand riktigt risigt på grund av det också.

 

Hela bordet var ju toktiltat, sedan så gjorde jag mitt bästa i avdelningen snacka skit i chatten för att få det på mer tilt. Om du märkte så spelade jag idiotiskt i början, men mot slutet plockade jag bara deg av tiltade tomtar :)

 

Jag kommer nog lira en hel del tisdag-torsdag kväll, bara att söka på mitt nick nån gång kring 19 så bör du hitta mig vilt slaskande på ett bord nära dig på b2b ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som känner till något sätt att banna sig från PLO cashgamebord på b2b förresten?

 

Min statistik från förra gången jag lirade är ungeär i stil med:

 

Texas cashgame: +300

Turneringar: -140 (här spökar Wild West-skiten till det)

Omaha cashgame: -40

Texas livecash: -120

 

Den är inte så exakt, men jag kom på det när jag kollade min excel-statistik från denna dagboks början. Texas cashgame plussar jag rakt ut på nätet. Resten? Ja. Resten är helt åt helvete. Okej, turneringar kan jag lira okej om jag har motivation, ska försöka lira lite fler MTT:s nästa gång och lira dessa bra. Trots allt har man ju chansen att vinna relativt mycket deg jämfört med det man satsar.

 

Texas NL ska jag också spela. Det verkar jag ju i alla fall kunna spela, gäller bara att ta pauser när man märker att man blir för ofokuserad. Live? Det är så jävla kul... men jag vet inte, ska nog plussa en del för att spela riktigt live, undantaget homegames.

 

PLO? PLO dör jag på. När jag spelar som bäst balanserar jag på gränsen till tilt har jag märkt, när jag spelar som sämst är jag i full tilt. I Tx går det ändå hyfsat, dessutom märks tilttendenserna lättare där. I PLO... ja, usch. Kan utan vidare brassa av 4-5 inköp i rad, i och för sig vänder det oftast förr eller senare och jag börjar plussa tillbaka, men ändå, för att jag ska spela PLO måtse jag fan ha en rulle på 60-70 inköp känns det som... Nej, endast Texas får det bli i cashgame, MTT kan jag spela lite vad som helst.

 

Om jag itne gular direkt, vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för ännu ett spam-inlägg, men jag försöker sitta av den sista timmen på jobbet utan att göra ett skit, så vi tar två saker i en.

 

Apropå det Ector skrev om roulettedagbok, att han inte vill vilseleda någon att tro att det går att plussa på roulette bara för att han gör det, tänkte jag dra en liten anekdot från casinot i Monte Carlo:

 

Det sitter en gubbe i sextioårsåldern vid lägsta roulettebordet (5E på play) med fyra ihopklistrade papper framför sig och antecknar febrilt. Dock spelar han inte. Jag smyger upp bakom honom för att kolla vad han sysslar med. Det han har i handen är fyra olika sorters tabeller där han marker nummer som kommer i olika kolumner, suddar, drar streck och så vidare. Detta fortsätter i ca 10 spin. Helt plötsligt vaknar gubben till liv och placerar ut marker på 6 olika nummer. Jag och polarna småflinar lite, och har mycket svårt att hålla oss för skratt när vi ser hans sura min efter att hans nummer såklart inte kommer... särskilt när han passionerat suddade som fan i sina ark. :)

 

Sen en fråga angående en hand:

 

Blinds 50/100, Tx NL. Jag har spelat snortajt och har blindats bort till 900 marker (har dock en rebuy kvar). Foldat till mig på knappen - ska jag ställa med any two? Är det rätt? (Jag vet - rätt svar är gör rebuy och spela poker, men jag hade helt glömt bort rebuyvarianten)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som det är värt att ställa in med anytwo där, du kan bli bjuden på blindsen och du kan även dubbla upp. Torskar du gör du rebuy, tar du blindsen gör du rebuy. Dubblar du upp kan du ju alltid avakta med rebuyen om det inte finns några stor tomtar med bigsatck....men vad vet jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om det där med rouletteäventyret med gubben i Monte Carlo. Exakt samma sak hände nere på casino cosmopol i göteborg. Det var några senila kärringar som satt och antecknade olika nummer som kom upp på roulette/hästar, etc. Ibland njuter man verkligen av hur korkade folk är, =).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ikväll smäller det då. Om jag får mitt internet att funka hemma. Kul att få kommentarer i sin dagbok från folk man inte ens visste läste den, verka vara en massa fler lurkers än folk som postar... förståeligt i och för sig. Mål för kvällen?

 

1) Göra en deposit.

2) Hitta flaskdanne på ett bord.

3) Värdebeta alla par all-in på turn eftersom man får syn av A-high.

 

Nej, jag har inte glömt den handen. Syna halva stacken med A-high, usch usch usch. Okej att A-high stod... men ändå ;) Hög tiltfaktor :)

 

Nej men, vi får väl se hur det går. Gular jag så lär det inte bli någon poker på ett bra tag, om jag inte typ hittar en massa pengar på gatan eller något. Så för denna dagboks skull är det kanske bäst att jag hittar det rätta flytet & krossar allt motstånd! Kommer väl sluta som vanligt, jag tiltar ut efter ett tag och spelar bort allt på PLO. Nej, vi får väl se hur det går, bara att ta nya tag nu. Helgens tiltande är sedan länge glömt (okej nu ljuger jag, jag spelade skit, usch och fy), nu ska det vinnas en jävla massa deg.

 

Ska nog lira ett bord cash hela kvällen, sen varva med lite turneringar då och då. Dock inga Wild West... men typ allt annat går ju utmärkt :)

 

Ja, aja, dags för lunch och såna grejjer nu. I detta kassa skitväder blir man jääävligt pokersugen i alla fall....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite seg efter att ha jobbat, testade lite cash men kände att det inte stämde riktigt så jag skiter i det ett tag.

 

Ska spela följande turneringar ikväll:

 

20:00 Freezeout, Omaha H, PL, inköp: 7E

20:30 Freezeout, Sökö PL, inköp: 5E

22:00 Freezeout, Texas NL, inköp: 15E

 

Sedan lite cashgame emellanåt. Kanske lirar FL-turneringen klockan 21. Oj, såg nyss att det är Tripple Draw som man måste göra comeback i.

 

Aja, nu ska jag lira en 5E-gryta för mina vippoäng. Ska satsa på tours idag med lite cashgame emellanåt, känner fan för turneringsspel! Sedan blir det mat och en liten öl för att slappna av vid TV:n, sen heltidsslask!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en liten update. PLO gick inget vidare. Fick först in degen med nästnöt mot nästnöt på turn. Kollade färgredraws, såg inga, kolalde cashbordet. Missade helt att jag köpte in en högre stege på rivern. Satt okej till. Sedan floppar jag nötterna med TT87 (J97 två spader). En snubbe betar ut pott, jag slår om nästan pott all-in, storstack synar, lillstack synar. En spader på turn och jag vet att jag är rökt. Storstackens nötfärg håller (att han inte i sen position raisade AA87ds preflop är dock en gåta) såklart.

 

Sjukt trist turnering, enbart lottolir, och om man inte klonkar ihop en stor stack tidigt blir det såhär. Men men, inget jag gråter över.

 

Texas cash går bra. Förde över 50E till liggat som jag var skyldig han efter att ha plussat lite, har 112 i rullen nu (+ inköp till en hel radda tours). Hamnade på ett bord där folk bara verkade vilja ge bort sina pengar till mig: (mina kommentarer efter händerna i fetstil)

 

Game # 111706799 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Arjeplog"

Game ended 2005-08-16 18:13:06 UTC

 

Players:

Keruben (EUR 41,55 in seat 1)

sprutfisk (EUR 59,70 in seat 2)

Negerjoe (EUR 25,70 in seat 3)

Pulser (EUR 49,75 in seat 4)

janne0346 (EUR 10,26 in seat 5)

n-truelsen (EUR 9,50 in seat 6)

 

Dealer: janne0346

Small Blind: n-truelsen (0,25)

Big Blind: Keruben (0,50)

 

sprutfisk was dealt: Qd - 7d

 

sprutfisk Call (0,50)

Negerjoe Fold

Pulser Fold

janne0346 Fold

n-truelsen Call (0,25)

Keruben Raise (2,75)

sprutfisk Call (2,75)

n-truelsen Fold

 

Flop Ac - Qc - 8d

 

Keruben Bet (4,00)

sprutfisk Call (4,00)

 

Turn Ac - Qc - 8d - Qh

 

Keruben Bet (0,75)

sprutfisk Raise (7,25)

Keruben Call (6,50)

 

River Ac - Qc - 8d - Qh - 9s

 

Keruben Check

sprutfisk Bet (15,00)

Keruben Call (15,00)

 

sprutfisk shows: Qd - 7d (three of a kind, queens)

Keruben didn't show: Jh - Ad (two pairs, aces and queens)

 

sprutfisk wins: EUR 57,50 (with three of a kind, queens)

Rake: EUR 2,00

 

Ville avvakta turn innan jag foldade med mittenparet, Keruban har tidigare höjt stort preflop i position utan syner och flera gånger, så jag är inte direkt övertygad om att han måste ha stål, därav min syn preflop och syn på floppen. När han mesbettar turn vet jag att jag leder och hoppas bara på syn. På river har jag en solklar värdebet. Att han synar ner mig är rätt mystiskt, men men, jag klagar inte.

 

Game # 111707998 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Arjeplog"

Game ended 2005-08-16 18:15:23 UTC

 

Players:

Keruben (EUR 11,55 in seat 1)

sprutfisk (EUR 86,95 in seat 2)

Negerjoe (EUR 25,20 in seat 3)

Pulser (EUR 49,75 in seat 4)

janne0346 (EUR 11,01 in seat 5)

n-truelsen (EUR 9,00 in seat 6)

 

Dealer: sprutfisk

Small Blind: Negerjoe (0,25)

Big Blind: Pulser (0,50)

 

sprutfisk was dealt: Th - 9d

 

janne0346 Call (0,50)

n-truelsen Fold

Keruben Fold

sprutfisk Raise (2,40)

Negerjoe Call (2,15)

Pulser Fold

janne0346 Call (1,90)

 

Flop 8h - 7c - 4c

 

Negerjoe Check

janne0346 Check

sprutfisk Bet (8,00)

Negerjoe Fold

janne0346 All-In (8,61)

sprutfisk Call (0,61)

 

Turn 8h - 7c - 4c - Qc

River 8h - 7c - 4c - Qc - Tc

 

janne0346 shows: Jh - Kh (high card king)

sprutfisk shows: Th - 9d (a pair of tens)

 

sprutfisk wins: EUR 23,92 (with a pair of tens)

Rake: EUR 1,00

 

Glad i hågen av min nyvunna storstack höjjer jag upp T9o på knappen. Varit rätt lugn preflop hittills, så jag tänkte att jag hade okej läge att höja med. När floppen kommer kollar jag på stackarna: ena har 22 kvar, andra 8.61. Tänker att jag lika väl kan committa mig själv till att syna ett omslag och betar pott (med tanken att jag kommer syna alla omslag). Varför? På denna bräde mot dessa småstackar har jag väldigt ofta 15 outs på floppen vilket mer än väl räcker för mig...

 

Game # 111708448 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Arjeplog"

Game ended 2005-08-16 18:16:25 UTC

 

Här en hand där jag vill ha kommenterer på mitt riverspel. Borde kanske ha reraisat för värde?

 

Players:

Keruben (EUR 11,55 in seat 1)

sprutfisk (EUR 99,86 in seat 2)

Negerjoe (EUR 22,80 in seat 3)

Pulser (EUR 49,25 in seat 4)

janne0346 (EUR 12,00 in seat 5)

n-truelsen (EUR 9,00 in seat 6)

 

Dealer: Negerjoe

Small Blind: Pulser (0,25)

Big Blind: janne0346 (0,50)

 

sprutfisk was dealt: 2s - Qs

 

n-truelsen Call (0,50)

Keruben Fold

sprutfisk Call (0,50)

Negerjoe Call (0,50)

Pulser Call (0,25)

janne0346 Check

 

Flop As - 3s - 8h

 

Pulser Check

janne0346 Check

n-truelsen Check

sprutfisk Bet (2,30)

Negerjoe Fold

Pulser Raise (4,60)

janne0346 Fold

n-truelsen Fold

sprutfisk Call (2,30)

 

Turn As - 3s - 8h - 3d

 

Pulser Bet (3,00)

sprutfisk Call (3,00)

 

River As - 3s - 8h - 3d - Js

 

Pulser Bet (5,00)

sprutfisk Call (5,00)

 

Pulser shows: 8d - Ac (two pairs, aces and eights)

sprutfisk shows: 2s - Qs (a flush, ace high)

 

sprutfisk wins: EUR 26,70 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 1,00`

 

Ja, att jag betar floppen är inte konstigt. Sedan får jag en miniraise som jag måste syna. Mycket jobbigt kort på turn dock, men för 3E kan jag inte lägga mig. Klonkar rivern och funderar ett tag på att slå om för värde, men gör inte det, vilket jag i efterhand tror var en miss. Varför jag inte värdebetade?

 

Pulser hade nyss satt sig vid bordet, hållit sig lugnt och inte spelat några potter. A3 absolut ingen omöjlighet. Ville inte få ett omslag mot mig på rivern här, så jag fegade ur. I efterhand låter det nog dumt, jag får syn av A8 och alla treor, även om han ibland har kåken. Kanske för passivt spelat utan reads, eller är det rätt att bara syna ner när han betar här? Med facit i hand är det ju lätt att läsa hans bet för värde/stoppbet och att jag har en solklar värdehöjning, men när man väl sitter vid bordet och tänker att man kanske får syna 35E till eller lägga sig ifall man själv höjer 10 till så känns det inte lika soklart. Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute med hela rullen på ett bord nu, 70E... råkade backa ett inköp på en blandning av dåligt spel och otur, minst halva inköpet på dåligt spel. Inte bra parre! Hittade aldrig rytmen i mitt spel. Bordets spelstil gick inte heller så bra ihop med min och readsen var fel. Jaja, inte mer än att ta nya tag!

 

Funderar förresten på att byta nick. Verkar fan som om halva världen vet vem jag är och hur jag spelar, men jag har ingen aning om vilka dom är och hur dom spelar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnade bordet med 92E, 101 i rullen nu (varav 9 öronmärkta för rebuys i 2-7 touren). Tyvärr inga intressanta händer att rapportera. Allt gick enligt Parre ABC - Ett lagom weaktajt bord med lagom många tomtar som betalade av lagom många händer och höjde lagom få händer och som dessutom aldrig re-raisade, varken preflop eller flop och turn. Alltså ett bord där parre trivs som fisken i vattnet, trots att han ej är fisken på det bordet.

 

Aja, nu blir det 10min paus innan turneringen 22 drar igång. Just nu är prispoolen på 3200E, första på 670. Så första kommer väl förhoppningsvis upp i nån lax till slut, den laxen ska bli min. Har fan aldrig känt mig så säker på en turneringsvinst som nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringen gick finfint i början, uppe till 5.3k rätt snabbt. Sedan fick jag byta bord till ett bord fullt med storstackar som gamblar vilt och verkar rätt syntomtiga. Torskade en del då jag försökte steala, men fan. Det gick inte alls. Hittar A9o på SB med 20xBB kvar och ställer in... snubben synar med KJs???? Jaha? Okej att min allin var dålig, men fan, hans syn är ju katastrof. Han köper inte ut.

 

Allt går bra till följande utspelar sig:

 

Jag sitter på knappen och får KQo. Typ hela bordet limpar, så jag smackar på pott (2000, 1/3 av min stack). Floppen kommer A-high. Jag betar 1/3 pott och får en syn. På turn kommer en kung. Ställer in resten (ca 3k, han verkade osäker på flop) men inte fan kan han folda A2...

 

Nu säger ni kanske "det är klart man synar mot slaskparre där" men jag var, om inte den, så bland de 2-3 tajtaste spelarna vid bordet. Jag spelade sjukt tajt hela turneringen fram till denna hand, undantaget kanske A9-handen då jag ställde in rakt av. Nu i efterhand fattar jag ju själv att jag spelade handen som en supertomte:

 

1) Jag har position och en okej hand. Det är en miljard limpare, men många av dom är synmaskiner. Ska jag sno deras mörkar måste jag ställa in. Alltså finns det två val: All-in eller limp.

2) All-in har fördelen att jag oftast ökar min stack med ca 20% utan risk. Nackdelen är att eftersom folket är syntomtar, så kommer jag säkertr få syn av massa äckliga A7 och liknande.

3) Limp har fördelen att jag får se en flop relativt billigt i en jättepott. Träffar jag hårt, ja, då gör jag.

4) När jag väl har höjt preflop måste jag ställa oavsett flop med 1/3 av stacken inne.

5) När han synar flop och jag har nästan halva stacken (10xBB) kvar så måste jag folda turn och vänta på dubblingsläge istället. Jag har fortfarande chans att komma igen. Även om kungen kommer. Han har säkert ett esss, check-fold!

 

Ja, så borde jag spelat. Men men, enkelt att vara efterklok! Går iaf okej i 2-7 TD... klen tröst när man spelat bra i nästan hela turneringen men åker på en sån skitgrejj men å andra sidan måste jag jobba MYCKET med mitt TX turneringsspel... :) Även om denna grejj jag gör är oförlåtlig, det är ju fan basic tournament strategy jag failar på ;) Bestäm dig, vela inte, kör gasen i botten eller inte alls. Fan. Sur som fan, ska tilta till mig en vinst i 2-7 som tilttröst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...