Gå till innehåll

Slaskboken by Parre


parre

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

(Obs – att använda ’dom’ istället för ’de’ eller ’dem’ ogillar jag också, men syndar alltför ofta själv för att ta upp det som ett problem)

 

Det är ingenting emot när folk använder 'dem' istället för 'de' och vice versa.

 

Jag gillar din dagbok för att det är spännande att se hur det går för dig. Jag har nog knappt läst en enda av dina handhistorier, däremot gillar jag dina långa svamlande halvfilosofiska utläggningar om ditten och datten skarpt. Sen irriterar jag mig på dig ibland, som när du börjar varje svar på ett inlägg med "mjo", eller när du skriver "ja, jag är jävligt bra på att skriva". Alla kan se själva hur bra du är på att skriva. Samtidigt bidrar de saker jag irriterar mig på till din charm, och helheten ger en dagbok man inte får missa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och småfilosofiserade (är filosofiserade ett ord? det låter så pass mycket gulligare än filosoferade...) lite idag, om alkohol och poker. Jag kom fram till att poker är det kortspel där mitt spel påverkas som mest av alkohol. Det räcker med kanske 3 stor stark för att en markant skillnad ska märkas. Absurt, kanske.

 

Hela mitt liv har jag lirat mycket kort. Lärde mig ett lettiskt kortspel tidigt i livet, sedan bridge vid kanske 12 års ålder, sedan preferens nyligen. Inget av dessa korspel, som kräver en hel del tankekraft, lider lika mycket av alkohol som poker. Det lettiska spelet (zolite heter det) kan jag spela praktiskt taget hur full jag än är. Jag vet fortfarande att jag inte kan spela med tre trumfkort på hand och resten lankor. Bridge? Absolut. Preferens? Har jag nästan uteslutande spelat full.

 

Poker? Där går det åt helvete. Direkt. Mer så på nätet än live. Men även live.

 

Jag vet inte. Hur full jag än är kan jag räkna kort. Min budgivning är kanske inte den bästa i bridge om jag är kraftigt berusad (den är väl inte sådär enormt bra när jag är nykter heller), men jag har inga som helst problem veta att åtta spader, fyra ruter och fyra klöver gått, samt att min spader T är högsta spadern i spel. Jag vet i vilka lägen jag måste ta en risk och i vilka jag kan spela på säkerhet, jag vet den ungefärliga kortfördelningen, motståndarnas möjliga handfördelning. Ja, ni förstår, typ allt det man måste veta för att kunna spela hyfsad bridge.

 

Jag har spelat mer poker än bridge, bridge spelar jag väl någon gång i månaden med föräldrarna och deras vänner, och då på skoj. Vi brukar sitta och dricka samtidigt som vi spelar, inte mycket, men ändå. De dricker vin, jag håller mig till min bira. Det påverkar inte mitt spel nämnvärt.

 

Däremot, har jag druckit mer än kanske 3 öl (nätet) eller 4-5 öl (live) så KAN jag inte spela poker. Vad beror då detta på?

 

Jag tror att pokern inger mer av en känsla av gambling, pokern skapar mer kickar än t.ex. bridge. I bridge spelar man ju för att spela bra, för att spela sina kort rätt, för att lägga det där perfekta stoppbudet, för att hoppa från 6 till 7 sang när det är rätt. Man får inga kickar. Mest en känsla av välbehag, av att ha gjort något bra. Sedan så vill man ju alltid vinna.

 

När jag är nykter kan jag oftast förhålla mig till pokern på samma sätt - nuförtiden. Jag spelar för att spela bra, även om jag ofta spelar för många händer ändå, men jag gillar det psykologiska rävspelet, hur jag ska göra i situation y, vad Fi tänker, hur Fi uppfattar mig, hur jag betat, hur mycket det finns kvar att beta, pottstorleken, handdistributionen. Ja, helt enkelt tänker och spelar bra poker. När jag fyllnar till däremot, även om jag är tillräckligt nykter för att ha en vettig konversation med vem som helst, även om det kanske inte ens märks att jag druckit, ja, då...

 

Som Micke_E har (eller hade?) i sin signatur, ett citat från mig: "Ibland, när jag blir full, blir jag än all-inmaskin". Vilket stämmer. Så fort jag fått i mig sprit tar reptilhjärnan över, även vid små mängder alkohol. Jag tänker på kickarna; på den snabba belöninge; inte på att spela bra, solid poker, vinna pengar, spela bra, göra min grejj. Och så fort det händer är jag körd.

 

När jag börjar söka kicken av att ställa in degen på en bluff istället för att jag tror att Fi måste lägga - då spelar jag dålig poker.

När jag börjar betala av flera stora bets i rad med bottenpar för att försöka dra ut och få en kick - då spelar jag dålig poker.

När jag höjer varje hand preflop och ställer in varje pott för att få en kick - då spelar jag dålig poker.

När jag istället för att tänka vad Fi kan ha tänker när jag ska bluffa ut Fi, flop turn eller river - då spelar jag dålig poker.

 

Det har nog helt enkelt att göra med min spelmissbrukarläggning. Jag har kommit så pass långt att jag kan undertrycka den tillräckligt för att spela bra, om än lösaggro, poker när jag är nykter. Dock är den spärren jag byggt upp mot idioti väldigt svag mot en flodvåg bestående av några pilsner. Då dyker gamla speltorskparre upp. Istället för nya speltorskparre som spelar bra poker.

 

Eller så spelar jag bara dålig poker rakt igenom, som vissa låtit påskina i denna tråd. Men jag tror inte att jag bara har tur de gånger jag vinner, jag är fortfarande övertygad om att jag kan spela bra.

 

Ja, då får jag väl gratulera er som har läst igenom allting ända ner hit - ni har lyckats fördriva säkert minst 5 minuter av er tid. Och det är alltid positivt, eller hur?

 

PS. Storslask imorrn, 5/5 Dealer's Choice, Sviten, start ca 19-20!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.

 

Fick höra om att nåra sköna lirare är på sviten ikväll.

 

Nu är frågan om man ska ta med sig en lax och kliva ner om ett tag, ifall nu inte supat blir av. Skulle kunna vara kul. Eller ta allt imorrn.

 

Så många frågor, så många beslut. Får se om jag kan, pallar och/eller har lust. Kanske blir slask ikväll kanske inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom nyss hem från Sviten.

 

Det gick fint, plussade en lax.

 

Orkar inte skriva en uppdatering just nu. Var nere på 150 ett tag i början.

 

En av de första händerna i 5/10 Tx jag spelade bluffade jag bort typ 500. Sen dubblade jag med QQ vs AJ allin preflop, torskade lite. Bytte till dealers choice, plussade kanske 1300 på ett bord där varje hand tog 10min på grund av berusade människor som inte kunde spelen.

 

Sen drog vi igång ett nytt bord, spelade en del kul händer, men skriver om dom imorrn. Sitter och dricker Faxe Extra Strong 10% öl nu så. Skål!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ganska lustigt att följa denna. Du säger att du är beroende av poker. O när det går dåligt skyller du på alkohol. Kan man inte se det absurda i det?....Missbrukare hittar alltid ursäkter till att få fortsätta sitt missbruk o intalar sig själv att det inte är så illa eller att det var t.ex spritens fel. Har en känsla av att du inte är den pokerhaj du vill få dig själv att framstå som. Ena dagen ska du inte spela poker mer andra ska du ta en paus o nästa så ska du sluta dricka o spela. Så vitt jag vet ser jag inte att du lyckats en enda gång med nått av det. Ta tag i dina problem och gör nått åt det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du undrar varför folk läser din dagbok. Personligen tycker jag det är fascinerande att läsa om hur en person som verkar rätt intelligent kan agera så ointelligent. Tänk dig själv, i din hjärna bestäms ju vilka beslut som ska tas. Och ena delen, den smarta, vet vilket som är rätt, men den andra delen som styrs av känslor får ändå bestämma. Konstigt, evolutionen borde väl sett till att den smarta delen bestämmer. Alltså missförstå mig rätt, det är ju inte bara du som gör dumma grejer fast du är smart. Det tror jag alla gör. Men de flesta brukar inte upprepa felstegen om och om igen.

 

Sen tycker jag det är kul att läsa dina handhistories, gillar att läsa och se slaskspel då jag själv aldrig vågar köra nåt annat än ABC-poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är fortfarande övertygad om att jag kan spela bra.

 

Jag är också övertygad om att du kan spela bra, du verkar ha mer koll än många andra. Skulle själv akta mej för att sätta mej vid samma bord som dej (om vi spelade samma nivå och samma nätverk vs)

 

Klart att det kan bero på att du spelar dragen, FordPrefect tror att du ljuger för dej själv, men har du fört någorlunda bokföring över hur det gått vet du ju vilka som är förlustsittningarna och inte (eller om du har ett minne som substitut för excel/notepad/papper&penna ;)).

 

Det lär ju hsh visa sej när ditt spelstopp upphör. Håller du dej borta från spriten när du lirar så skulle jag bli förvånad om du inte vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta svar. Roligt att läsa :)

 

Här följer då en rapport från gårdagens besök på Sviten. Fick höra att liggat och Björne var där, och av utgången verkade det inte bli något, så jag tänkte att jag tar med mig 700kr ner och ser hur det går. Torskar jag sätter jag mig och hinkar bira, vinner jag så är det kul.

 

När jag kommer dit så har turneringen nyss börjat så det finns bara ett 5/10 Tx NL att spela. Inte direkt vad jag tänkt mig, dessutom gillar jag inte Texas med bara 70xBB i stacken - Tx är spelbart med under 50 och över 200BB. Helst med över 200 då. Men i alla fall. Spelas ska det.

 

Jag snor första potten, sen foldar jag faktiskt lite. Får anmärkningar om mitt tajta spel. Sedan bluffar jag bort kanske 500 i en pott, torskar 50 nästa. Tänker att jag strax drar och super, men sedan hittar jag QQ. Någon raisar till 50, jag ställer in för ca 200 tot och får syn av AJo. Dubblar.

 

Folk börjar åka så smått ur turneringen. Jag försöker limpa mycket men höja lite, det är typ min standardstrategi som shortstack. Antingen ställa in preflop efter en raise eller limpa mycket. Men jag vet inte, kul var det inte.

 

Sedan, äntligen!, drogs ett Dealer's Choice-bord igång. Det var några fyllerister, några semifyllerister, några sköna slaskare och en tjej vid bordet... 5/5Dc. Liggat, groo, mte alla vid bordet, suck, påminner alltså lite om Klubben där vi bara skyfflar marker till varandra ändå - men här fanns värde att hämta.

 

Det fanns bara ett problem: Tempot. Ingen vid bordet förutom vi hade typ spelat sökö hi/lo innan. Men jag klagar inte eftersom jag plussade som fan. Började med kanske 300, men jag träffade fina händer i sökön och Omahan. Minns inte så många. En lite rolig hand var när mte betar 100 i en 400-pott på rivern med tre spader på bordet och antagligen en låg också. Jag har A-high. Personen efter mig sitter med uppenbar låg. Jag synar med AQ-high eller något, får syn bakom. AQ tar högen. Skönt med Crying Calls som går hem!

 

Minns inte så många händer. Spelade en storpott i PLO8, synade flop med hålstegdrag som blev öppet stegdrag på turn som blev stege på river. Var fyra personer med hela vägen till river. En spelare betar ut 300 (som bara synat ner hittills), liggat svär och foldar, jag slår om till 600, spelaren bakom lägger, betaren synar och vi delar (båda hade stege utan hög). Dock hade visst personen efter mig missat att han hade nötlåg - tur det.

 

Hur som helst, plussade kanske 1000-1300 på det bordet innan jag helt enkelt inte orkade spela mer av den enkla anledningen att varje hand tog minst 10 minuter. Så vi startar ett nytt bord, suck, samla gamla DC-gäng från Klubben praktiskt taget.

 

Men det var jävligt kul. Folk vid borden runtomkring anmärkte flera gånger på att "Fan, ni verkar ju ha kul när ni lirar, ni skrattar ju hela tiden!" och spelet flöt okej. Härifrån minns jag faktiskt några händer:

 

Jag har en övermörk på 40 i PLO (5-5-10-20-40). Inte helt oväntat så betar liggat ur en av mörkarna pott. Jag har AKQ7 eller något, en suit. Tre broadwaykort + en möjlig nötfärg + att det är slaskliggat som höjer gör att jag synar. Floppen kommer K33 utan färgdrag. Tilt? Liggat betar såklart pott, typ 500, vilket skulle tvinga mig allin vid det laget. Jag tänker lite, men han kan ju ha AA eller en trea och lägger. Han visar typ AQTx. Aja.

 

Hmm. Tycker faktiskt att spelarna vid det nya dealersbordet var dåliga på att betala av. Måste fan sluta beta pott hela tide i PL-spel när potterna blir stora, värdebeta mer.

 

PL Texas, jag synar ett 70-bet på turn med hålstegdrag och mycket kvar att beta. Klonkar rivern, Fi checkar, jag betar pott (270 typ). Han steker ett bra tag innan han säger att han har bara en svag dam (QJxxA låg typ) och inte kan syna. Tilt?

 

Tvåfloppars. Jag har övermörk på 10 (5-5-10). Limpat till mig. Jag säger att jag har så dåliga kort så att jag knappt kan köpa ut en flopp och chckar (jag hade AQ972, varav 2-Q var hjärter, A spader typ). Men!

 

Flop1: AA9

Flop2: TJx

 

Jag har alltså nötkåk+öppet stegdrag. Jag minns ej om jag betade, checkraisade eller vad som hände men potten till turn var i alla fall runt 500.

 

Flop1: AA9Q

Flop2: TJxK.

 

Nötter på båda men björne synar inte mitt pottbet. Han hade JJ och fattade att han blivit utköpt :(

 

Ja, sedan ahr vi PLO8-handen som ni kan se i PHH-forumet där den diskuterats...

 

Ja, orkar inte skriva mer nu. Men ikväll blir det garanterat mer spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, ruskigt bakfull.

 

Torskade min stejk igår på 3 lax :(

 

Det positiva är att jag spelade bra poker. Det negativa var att jag hade otur med korten - och då spelar det ingen roll att du spelar bra.

 

Är för bakis för att skriva något (jag söp på rätt fint efter att ha gulat), men händerna jag torskade på var tvåpar mot överpar (klonk river), QQ mot TT och 54s allin på förstagatan i Sökö hi/lo (54s köpte in fyrfärg+låg, TT tvåparet...). Sedan, ja..

 

Aja, kommer med en utförligare uppdatering imorrn. Nu måste jag käka och vila!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en lite utförligare rapport då.

Från fredagen finns det inte så mkt att säga. Tar med mig 700, bestämmer mig för att det är allt jag ska spela för ifall jag torskar. Börjar snabbt med att blfufa bort 500 av dom... Men sedan vänder det. Sitter på ett bord med övermänskligt högt värde, Dealer's Choice med massa fulla jävlar som aldrig spelat sökö8, PLO8 osv. Plussar kanske en lax på det bordet innan jag skippar det på grund av tiden det tog att spela varje hand... två varv tog typ två timmar!!!

 

En rolig hand på nästa bord (där typ slaskgänget från Klubben satt, jag micke mte liggat bengtsson o nån mer) var när jag synade en raise från Bengtsson med A2. Floppen kommer AK5. Checkat till honom som betar 125, jag synar. På turn kommer tredje rutern. Jag ställer in hans sista 3-400 typ. Han blixtsynar, jag säger "du har mig" och förbannar mig själv över att jag ska försöka bluffa. Han viker upp 65s för bottenparet... min hand står! På frågan om varför jag synade med A2 sa jag, utan att tänka mig för, "Jag trodde du hade ett ess med sämre kicker" varpå hela bordet gapskrattar...

 

Nästa dag kommer jag glad i hågen med en vinst i ryggen med tre lax till Sviten. Sätter mig vid ett shorthanded Texasbord där jag omgående torskar lästan en lax. Synar en 3xBB raise från en aggressiv spelare på BB med 75o. Flop: 532. Jag check-synar ett pottbet. Turn: 7. Jag har alltså topptvå. Jag checkar, han betar 125, jag höjer till 400, han synar. River: Q. Jag tänker beta, men får en känsla av att den där damen kan ha hjälpt honom... så jag checkar, han betar 300, jag synar och får QQ upptryckt i ansiktet. När Texasbordet blir fullt lämnar jag och väntar på att ett DC-bord ska dra igång.

 

Strax därefter dyker björne micke matte peter upp. Då drar såklart ett dealersbord igång... Här är en hand jag tycker jag spelar riktigt bra:

 

Sökö8, 10 ante på given, 5 eller 10 bringin på högsta uppkort.

 

Två till vänster om mig gör bringin. Ett gäng syner. Jag sitter näst sist med Q(Q). Väljer att bara syna för att:

 

En raise bygger pott för mycket i ett läge där jag kommer få ta ett skitsvårt beslut på turn. Definierar min hand för bra helt enkelt. Spelar hellre en mindre pott.

 

Björne, till vänster om mig, höjer till 30 tot med ruter 5 som uppkort. Jag sätter honom på A5 eller 54/56 i ruter. Han får två syner (tror jag) när det kommer till mig. NU höjer jag däremot pott - 130 till.

 

Varför väntar jag med min raise? För att nu spelar det ingen roll att min hand är definierad. Jag har runt 700 kvar efter min raise. Får jag en syn kan jag potta för 390 nästa gata och alltså committa mig själv. Får jag två syner kan jag potta för 520. Ja, ni förstår – denna raise visar att jag kommer spela handen för hela stacken oavsett, alltså anser jag den vara rätt.

 

I denna hand synade Björne med sitt låga ruter. Personen med en tia öppen ställer in för 350 tot, vilket gör mig glad för då kan jag ställa för 700 till. Björne steker nu ett bra tag och hittar sedan synen med 54s. Hade personen med en tia som uppkort haft lika mycket som jag skulle jag tippa på att synen var rätt, men nu känns det som om han har –EV på denna syn. Är dock inte säker, så jag la upp denna i PHH-forumet. Hur det slutar? Björne klonkar låg+fyrstege eller fyrfärg, minns inte. Par i tior klonkar tvåpar. Där rök en lax, men jag spelade den riktigt bra så det spelar inte så stor roll.

 

Nere på min sista lax. Fortsätter spela stabil poker, men missar ett par händer. Synar ett större bet på fjärdegatan med K-högt fyrfärgdrag, 6-högt lågdrag och öppet fyrstegdrag mot någon med möjlig låg. Han klonkar ett lågt kort som ger honom öppen fyrlåg + tre till en fyrstege... jag träffar ett jävla par i kungar. Han ställer in mig på sistagatan (jag har runt 600 kvar). Steker ett tag om jag ska syna för havla potten, men foldar. Av hans möjliga hålkort tror jag att A, 3 och 7 ger honom scoop, resten (2, 8) split. Visst är det inte omöjligt att han har ett högt kort i hålet, men jag har så mycket –EV på denna syn så jag lägger. Vet inte om min syn på fjärdegatan är rätt, men jag räknar klöver A, alla femmor som potentiella scoopkort, alla klöver och sjuor som garanti för halva potten, alla A för trolig splitpott.

 

Förlorar till slut mina sista pengar när jag har (7)8T7 på fjärdegatan. Micke, på lågdraget, betar ut pott (180), jag stoppar in 400. Liggar steker och synar, Micke synar. På river klonkar micke ett andra A som står mot liggats 99 och mina 77. Pratade med lite sököfolk om denna hand efteråt, med så lite i stacken är det nog korrekt att spela så (satte Liggat på ruterdrag och/eller lågdrag), kanske marginellt rätt eller marginellt fel.

 

Ehh, ja, då var det roliga slut. Sätter mig i baren, super ner mig. Blir stejkad i en 100kr dealersgryta med 1000 i startstack, 25/25 i blinds. Sista handen på level 1 höjer jag pott med KKQJds i PLO, får en syn eller två, floppen kommer QQ4, jag pottar, får omslag. Jag är committad så det skriker om det och synar. Fi har AKQJ alltså ett worst case-scenario för mig. Jag har bara en out för scoop, fyra outs för delning. Tycker ändå inte jag spelar denna hand fel med så grunda stackar. Har 2xBB kvar efter denna hand som jag stoppar in UTG nästa giv och bustar.

 

Aja, nu får det bli pokerpaus igen. Är skrattretande fattig... betalade räkningar på 4 lax idag, har exakt 85kr på kontot. Ja, det är ju inte så kul men vad ska man göra. Även om man spelar sitt A-game så kan man mycket väl backa rakt ut, synd men sånt är livet. Väl mött den 1 oktober på liveturneringen, se bara till att anmäla fler lag nu!

 

I överlag en skitkul helg där jag för det mesta spelade grym poker... kul att träffa alla slasknissar också, inkl. Freeman som hade grava problem att hitta i Stockholms innerstad J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste säga att bättre poker än som du spelade i helgen har du nog aldrig gjort.. men solklart är iaf att du måste låta bli spriten. speciellt mördargroggarna på 20cl 8-)

 

Tack :)

 

Är själv riktigt nöjd med mitt spel. Livepoker är fan mycket roligare nykter :)

 

Men nu blir det som sagt en längre paus då jag inte har några pengar. 1 oktober är det pf.live, men jag ska nog inte spela något mer för egna pengar innan december. Måste som sagt få min ekonomi på fötter innan jag fortsätter spela :)

 

Och ja, jag måste lägga in mig själv på torken...

Och ja, jag hatar sprit, blir så jävla full så extremt snabbt av skiten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy satan vad dagböcker. Hittade knappt min i denna röra...

 

Skrev en artikel om poker och tur idag, den finns på:

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=15868

 

Klart jag måste få göra lite reklam för mig själv...

 

Tog en promenad hem igår, tog trekvart genom soliga Stockholm. Oerhört behagligt, ska börja promenera mer. Särskilt nu när jag knappt hat pengar över till ett busskort... Fick frågan varför jag inte cyklar istället, men det finns tre mycket väl motiverade svar till det:

 

1) Jag har ingen vettig cykel.

2) Jag har inte råd (eller lust nu till vintern) att köpa en vettig cykel.

3) Jag har rätt mycket uppförsbackar på hemvägen. Jag har ingen lust att folk ska se mig skjuta min cykel eftersom jag inte pallar alla backar, jag menar hur kul är det att se ut som en tjock fjant som rökt till sig såna pingislungor att han inte ens klarar cykla några hundra meter i en brant backe... :)

 

Men promenera gillar jag. Rensar tankarna, plus att man mår som en ny människa efteråt. Får sån här konstig extra energi och grejjer. Dessutom är det oerhört underskattat att flumma runt i sina egna tankar medan man går genom Stockholms innerstad. Stockholm är tillräckligt vackert för att man ska ha en trevlig promenad, oavsett vad Freeman med sitt lantislokalsinne skriver om stan i sin dagbok :)

 

Vad mer ska man skriva då?

 

Hmm. Ser fram emot liveturneringen. Vårt lag lär komma fram till en oerhört utstuderad och raffinerad taktik som kommer garantera segern. Mest troligt kommer den bestå av "Parre ställer in med T6o efter reraise och köper ut". Alternativt av bra spel?

 

Har funderat på detta. Innan jag fattar varje beslut i turneringen ska jag säga åt mig själv: "Tänk till en gång till. Är du säker på att du inte gör ett av dina vanliga tiltmisstag som du brukar göra i turneringar?". Bara jag inte glömmer bort det så ska det nog lösa sig, i teorin är jag nog en rätt okej turneringsspelare också. Teori och praktik skiljer dock sig.

 

Eller så lurar jag bara mig själv återigen, men helgen ingav mig i alla fall nytt hopp, spelade fin poker utan att göra några större misstag i större potter. Låter som en rostig lodare som säger samma saker om och om igen nu i och för sig, men fan. Jag vet inte.

 

Ska nog författa ytterligare en artikel om spelmissbruk, spelberoende och internetpoker när jag orkar. Får kanske be någon posta under pseudonym, Spelberoende-delen ser rätt patetisk ut med bara trådar startade av mig, särskilt när vi vet hur det gått varje gång... Fast jag är ganska så övertygad om att det finns ganska så jävla många även på detta forum som har problem, eller som ligger på gränsen till grova problem, fast de pratar inte om dessa öppet. Är ju praktiskt taget bara jag och Se7en som öppet erkänt, och följt upp, våra respektive missbruksproblem.

 

Ja, poker är mitt gift, men jag tänker fan inte sluta för det. Om jag inte får det 100% bevisat för mig att jag aldrig kommer bli en vinnande spelare kommer jag inte sluta spela. Men nog om mitt spelmissbruk, det ämnet är om något jävligt uttjatat.

 

Såg att Norge kommer få en vänsterregering, samtidigt som Framskrittspartiet eller vad de tomtarna nu heter blir största högerpati. Intressant läge. Dock lite tilt för alla Norges invandrare.

 

Igår såg jag ÖIS-Bajen på TV. Katastrof. Men jag är faktiskt stolt... första gången på hur länge som helst som jag höll mig helt alkoholfri trots att det var fotboll på TV! Får se vad jag gör ikväll, drar jag och ser på Ector och co så lär det bli bira, men jag kanske skiter i det och stannar hemma och ser på TV istället. Svåra val, många beslut. Strax ska jag till skolan och plåga mig igenom ett jävla trist grupparbete också. Universitetet tiltar mig för tillfället, jävligt tråkigt. Men det blir roligare i oktober!

 

Jaja, svammel avslutat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Parre, träffade dig för första gången i helgen på sviten, trevligt. jag vill bara säga att du spelade verkligen inte bra poker. lite tips(vill dig bara väl kompis)(jag var inte helt nykter själv men ungefär så här var handen)

 

Jag satt iofs bara på texasbordet och inte dealers, iaf. Du börjar starkt med att raisa upp ohöjda potter preflop riktigt ordentligt för att sen sno på floppen, bra spel.

Du kan däremot inte minska din aggressivitet i potter när du inte tagit kommandot. Trots att motståndaren synar på en "odragig" flop fortsätter du att bluffa utan någonting, helt enkelt dåligt spel. Du kan inte växla ner när du möter motstånd.

 

Sen gjorde du det sämsta spelet jag någonsin sett någon göra. Du har visat aggressivitet och höjer upp en pott preflop i någon blindpos, får en syn av en synstation. Flopen kommer med mycket drag och du checkar, fi bettar knappt pot och du slår om till typ 50 % av din stack. Eftersom båda är lite berusade framgår det ganska klart att han är på drag, men han synar iaf. Nästa kort är blankt och jag väntar bara att du ska sno potten, iaf checkar du och fi minibettar av någon anledning, du synar, nästa kort är blankt och du checkar igen!!! nu går fi allin och du synar.

-Fan också, jag bluffade säger fi och visar upp ett missat drag som träffat bottompar. Du visar upp kunghög(det ligger ett ess på bordet) och slår ingenting!!

 

Annars gjorde du en del grymma spel, och fick bra tex. betalt av AK när du väl träffar, men handen ovanför var så katastrolfalt dålig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars gjorde du en del grymma spel, och fick bra tex. betalt av AK när du väl träffar, men handen ovanför var så katastrolfalt dålig

 

Det har jag inget som helst minne av, jag minns inte ens hur jag hamnade vid det bordet, spelade med Emily först tror jag sen stack hon eller något. Nu vet du kanske hur jag spelar när jag är kraftigt berusad och varför jag typ aldrig ska göra något sådant.

 

Jag spelade bra poker på dealersbordet, denna poker har jag noll minne av. Antar att jag satte honom på en bluff och synade ner med nut no pair, ganska standardspel i fixed limit va? ;P

 

Satte han bottenparet på rivern eller? I så fall tycker jag inte att jag spelar handen fel faktiskt (även om jag aldrig spelat så nykter). Tror jag att han bluffar hela vägen, inklusive rivern, måste jag ju syna med K-high eftersom han bara i 6 fall av 47 förbättrat sin hand till en bättre på rivern.

 

Men nu vet du hur jag spelar poker på fyllan och varför jag aldrig ska göra det :) På dealersbordet spelade jag helt annorlunda poker :)

 

Se det som liggat skriver :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på Cafe Tivoli igår med liggat för att se Ector och Johan Glans. Det var riktigt jävla skoj, biran flödade o Ector var grymt rolig. Sådan härlig cynism är man glad över att få uppleva. Johan Glans var också skitskön, hans framträdande var också riktigt grymt. Det enda negativa är väl rökförbudet. När man kom in på krogen så stank det ungefär som när en alkis sätter sig bredvid en på tunnelbanan. Men efter nåra öl stank man säkert likadant själv så då kände man inget, men fan vad jag saknar röklukten, för att inte tala om möjligheten att röka en cigg på krogen som folk :)

 

Hmm. Torskade en lax mot liggat på sten sax påse också, sån jävla tilt. Han hustlade mig verkligen, hans reads var grymma. Eller så övertänkte jag bara mig själv.. "Han tror att jag kommer ta dubbelsten, alltså kommer han ta dubbelpåse, men, han vet att jag vet det så han kommer bluffa med dubbelsax så jag tar dubbelsten"... han tog ju dubbelpåse såklart. Vi körde tvåhandad. Spelade ner en bit på enhandat utanför krogen, vann fem i rad men sen vände det. Är fan usel på stensax, såväl 1 som 2-handat!

 

Kom hem och var skitsugen på lite poker, skulle kolla om jag hade vippoäng på Rivalpoker-kontot. Det hade jag inte, men hade visst fått 20E i ngn depositbonus. Satte mig på lägsta bordet med den degen. Floppen kommer AAx när jag har A5s som jag limpat på SB. Tror flushdraget låg. Värdebetade flop, turn, river. Tyvärr in i A9 som stod. Sedan backade jag en del när jag betar ut på flushdraget på parat bord, en tomte synar och har typ 1.2 kvar i stacken. Turn blank, check, jag checkar bakom. På river sätter jag nötfärgen, han ställer o har klonkat kåk. Nere på 1E nu så jag går all-in med AT, femdubblar oträffat, stoppar in med AJ dubblar mot AT oträffat, sedan floppar jag toppar mot ett set och gonatt!

 

Aja, hade en riktigt rolig kväll faktiskt! Ector o Glans var tokgrymma, den första skåningen var väl okej, inget spec., Sara Young eller vad hon hette hade väl en dålig dag eller nått, jag tyckte hon var skittråkig. 1 oktober vinner jag en massa deg på lagpokern och slaskar sedan bort den på cashgamesen, eller nått. Eller, jag kommer lira cashgames efteråt oavsett resultat i lagpokern men det skulle ju vara skönt om man vann den. Kommer säkert en massa tomtar från utomlands som måste tillrättavisas på dealer's choice-manér. Tills dess lär det bli inlägg med low poker content, om jag inte nån gång tiltar ur o bestämmer mig för att stoppa in typ 50E på ngn skitsajt eller nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller, jag kommer lira cashgames efteråt oavsett resultat i lagpokern men det skulle ju vara skönt om man vann den. Kommer säkert en massa tomtar från utomlands som måste tillrättavisas på dealer's choice-manér.

Förra pf.nu-live var det ju väldigt få nya spelare på vårt bord. Det var samma gamla slaskgäng som satt där ändå. Bara någon enstaka annan spelare som brände en femhundring eller så och gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller, jag kommer lira cashgames efteråt oavsett resultat i lagpokern men det skulle ju vara skönt om man vann den. Kommer säkert en massa tomtar från utomlands som måste tillrättavisas på dealer's choice-manér.

Förra pf.nu-live var det ju väldigt få nya spelare på vårt bord. Det var samma gamla slaskgäng som satt där ändå. Bara någon enstaka annan spelare som brände en femhundring eller så och gick.

 

Jo, men jag har ju +EV på slaskbordet också, gäller bara att ens jävla överpar står mot Björnes tiltsyner ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning! Halv(hel?)flummigt inlägg. Eventuellt långt.

 

Satt och snackade lite skit med en person på irc igår, kom ungefär fram till varför jag spelar poker och super så jävla mycket, tror jag i alla fall. Om det nu intresserar någon. Livet är helt enkelt för jävla enkelt. Det är väl den enkla förklaringen. Saknar man helt utmaningar i livet så tyr man sig till saker som hasardspel och fylleri för att undkomma vardagstristessen.

 

Jag trodde att det skulle bli annorlunda när jag började plugga, men fan. Svensk högskola är ett jävla skämt. Ställs ju inga som helst krav, uppgifterna man får kan en apa med en halv hjärna lösa. Ändå klagar folk över att det är för svårt. Wtf? Sätt lite press på folk som pluggar, pluggande ska inte vara enkelt, det ska vara konstant utmanande, få en att konstant behöva tänka på ämnet; utvärdera, omvärdera. Men nej, pluggande, i alla fall för mig, är typ skitenkelt.

 

Snart har jag i alla fall pluggat klart, då kanske jag får se till att bli nånting istället, hitta något utmanande och spännande. Mina problem skulle, tror jag, försvinna av sig själva delvis. Utomlands är det sällan jag tänker på att jag har tråkigt, livet suger, jag vill spela poker för att eventuellt vinna lite pengar. Hemma gör jag det typ hela tiden.

 

Sedan är jag konstig också. På något konstigt vänster njuter jag av att ha ångest också. Det är något så jävla trevligt med att ha spelat bort x tusen för mycket, med att sitta med fet bakfylleångest på morgonen efter att ha supit för mycket kvällen innan. Det är typ jävligt bra. Kan inte riktigt förklara hur eller varför, men det är det. Gör väl också topparna mycket högre, upp som en sol ner som en pannkaka liksom. Som någon annan skrev längre bak.

 

Kommer jag då sluta spela? Fan heller. Inte när mitt liv ser ut som det gör. Poker blir till en utmaning, eftersom den utmanar så pass många saker:

 

- Min spelmissbrukarläggning. Det är trots allt spännande att balansera på en knivsegg mellan speltorsk och vinnare.

- Min tendens att fylleslaska bort alla mina pengar. Det blir också spännande, kommer jag att spela när jag kommer hem från krogen?

- Mina tilttendenser. När jag spelar som bäst balanserar jag också där på en knivsegg mellan briljant spel och råtilt.

- Det psykologiska spelet. Vad ska han ha? Vad tror han att jag har? I övrigt har man i livet för det mesta nmer eller mindre fullständig information. Det har man inte i poker. Det gör poker spänannde.

- Tristessen. Oj? Har redan sex timmar gått? Skit samma, jag spelar i sex till!

 

Och säkert en massa fler saker.

 

Ja, jag är bakfull och har lite ångest över livet i allmänhet. Därav bitterheten och allvaren. Lovar att återkomma med något mer humoristiskt i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...