Gå till innehåll

Slaskboken by Parre


parre

Recommended Posts

Samma sak på Klubben. Jag minns när jag kunde gå dit med en tusenlapp och vara rätt säker på att kunna spela hela kvällen. Nuförtiden känner jag mig gravt underfunded om jag kommer dit med mindre än 2 lax. Och det är ju fortfarande samma spel - 5/5 Dealer's. Det är faktiskt typ första gången jag tänkt på detta, att trots att det är samma spel som för ett år sen har insatserna och risken mångdubblats. Vad det beror på? Minskad respekt för pengar? Folk som spelar bättre och mycket mer aggressivt? Mig själv som på fyllan trissar upp alla potter? Ja, det är väl en kombination.

Jag tror att det är en kombination av saker.

-Framförallt så har spelet blivit slaskigare, i början var många väldigt weaktajta (jag mest av alla) men nu tittar större delen av bordet på minst varannan flopp även om det är höjt preflop. Det gör att ett pottbet på floppen är otroligt mycket större än förut.

-Agressiviteten har ju också ökat rejält, det är bra mycket vanligare med omslag nu än vad det var för ett år sedan vilket också bygger potterna.

-Det har också blivit väldigt mycket vanligare att någon sitter och betar pott preflop i varje hand vilket gör spelet närmare 10/20 än 5/5.

-Stackstorlekarna har ökat väldigt mycket, det är inte längre ovanligt att någon tar upp 1500-2000kr direkt vid första inköpet. Det är bara någon enstaka person som köper in för 500kr i det spelet nu, standard är 1000kr. För ett år sedan köpte dom flesta in för 500kr och stackarna blev inte djupa förän i slutet av kvällen.

-Respekten för pengar har minskat väldigt mycket hos dom flesta som sitter på det bordet. Jag minns när jag för 11 månader sedan för första gången backade en lax på en kväll och tyckte att det var sjukt jobbigt. En månad senare backade jag 2k för första gången och funderade på att lägga ner pokern. Nu känns det som om jag har gått +-0 om jag har backat strax under 2k, trots att mörkarna är oförändrade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, då var det kalrt med pokercomeback då.

 

1 oktober i lagpokern är det dags att spela ut hela sitt slaskregister... oj oj, vad vårt lag kommer krossa. Är fullkomligt övertygad om det. Om jag sedan får slå ut liggat eller Micke E kommer lyckan vara gjord... särskilt om jag drar en runner-runner mot Micke. Som hämnd för färgstegen som ledde till split i vår gryta för länge sedan.

 

Aja, ikväll sticker jag över helgen till Tallinn för att se mitt kära Lettland krossa Estland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag sedan får slå ut liggat eller Micke E kommer lyckan vara gjord... särskilt om jag drar en runner-runner mot Micke. Som hämnd för färgstegen som ledde till split i vår gryta för länge sedan.

Du är för slaskig för att köpa in runner-runner färgstegar. Jag har föresten satt två färgstegar mot dig i våra matcher, ena gången slapp jag splitta dessutom.

Du ska dessutom veta att i den första lagpoker-eventen så klonkade jag en hål-royal-flush (QJo). Min första royal flush i holdem. Handen efter klonkade jag en hålpipa (A4o), sen ett par händer senare får jag AA och träffar ett ess, ett par händer senare så träffar jag en till hålpipa (64o). Sen krävde någon att vi bytte kortlek och jag slutade träffa :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DÅ var man hemma från Tallinn då. Sunkig stad, stackars estländare. Gamla stan är ju fylld av BARA turister, sånt är lite trist tycker jag. Men annars var det skoj förutom fotbollsresultatet. Massa öl och god mat och sånt. Tiltade lite på slotsen på väg hem, torskade 20 kr.

 

På väg hem från universitet misslyckades jag med att klonka en Metro, så jag räknade ut om jag hade +EV på att planka, men det hade jag inte. För att jag ska ha +EV krävs att jag blir kontrollerad mindre än 1 gång / 45 dar. Årets första 8 månader blev jag kollad 5 gånger. Blijettkostnad: 4800. Böteskostnad: 4500.

 

Hur kan jag då ha -EV?

 

Ja, det är en hård nöt som ni får knäcka. Resultat kommer sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, svar på gårdagens fråga: Jag har varit bortrest samt rest mycket buss, alltså har jag -EV på att planka i tuben. Kan komma med mer detaljerade beskrivningar om nån är intresserad. Sen har jag nog rätt mycket -EV på att alltid glömma bort cykelbanan jag måste korsa när jag går hemifrån... frågan är bara om det är mer -EV för mig eller för cyklistjäveln som eventuellt någon gång kommer köra på mig...

 

För slaskig för färgstegar... kanske. Får nöja mig med att värdebeta alla toppar till döds eller något... om jag nu träffar. Folk jag spelar mot har en tendens att spela som Pekka Lindmark mot mig - Syyyyyyyyyn. Naturligtvis så bluffar jag så gott som alltid så jag torskar en massa deg på det :(

 

Lagpokern ska bli skitkul som sagt, kul att spela lite poker också för en gångs skull. Tiltade iofs lite på pokermaskinerna på Tallinnfärjan, torskade hela 20 kronor. Sjukt vad dåligt EV de har på sina -EVspel, svenska regler på BJ'n och "skön" payout på rouletten - 30:1 ifall man sätter ett nummer. Nu har jag inte spelat roulette på år och dar, men det brukar väl vara 35:1 om jag inte minns helt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om hur spelen förändrats håller jag med det Micke skriver fullständigt. Det är så spelen utvecklats. Om man sedan har någon som höjer till 300 preflop varje hand i Texas blir ju också variansen relativt stor... Och respekt för pengar saknar man ju helt nuförtiden, man har helt enkelt spelat så mycket och så många potter att det är så förföriskt enkelt att tänka att några lax hit eller dit inte är nånting. Jag menar, vad fan är 3 lax egentligen? Två rejäla krogfyllor, en om man ska köra helrör. Visst kan man köpa en massa prylar, men jag har aldrig varit någon prylbög. Så länge jag har en bra dator, internet, fungerande mobil så är jag typ nöjd. Men ändå, jag måste börja plussa stadigt och skita i att spela full om jag ska fortsätta lira poker, har inte råd annars. Ett hål på 3 lax är ingenting, men om summorna börjar närma sig 10 lax så är det jävligt kännbart.

 

Funderar allvarligt på att ta en, om inte helt så nästan, vit månad typ i december/januari och satsa på att lira poker då, typ 3-6h/dag om jag har tid. Mest för att se om jag verkligen kan plussa på längre sikt om jag inte spelar full. I sånt fall börjar jag nog med 500 dollar på 25NL på Multipoker (hörde iofs nått om att b2b infört bord med lägre maxinköp - stämmer detta?), då har jag 20 inköp och slipper oroa mig för gulning ifall jag råkar slaska iväg ett par inköp. Planen är att grinda upp till ca 800, sen gå över till NL50, och hoppa ner ifall jag kommer under typ 600 igen. Vid 13-1500 kan jag börja skotta NL100, men efter NL100 ska jag nog se till att ha en större rulle, skulle nog inte vara bekväm på NL200 med "bara" 20 inköp eller så.

 

Men, vi får se hur väl planen faller ut. Har lite annat som jag ska göra också, sen ska ju en C-uppsats färdigställas i höst också. Vet i alla fall vad jag ska skriva om, så det är ju bra. Tror faktiskt att den kan bli riktigt grym.

 

Smart som man är på fyllan lovade jag praktiskt taget två polare att bjuda dom på en fet roadtrip genom Europa eller USA när ajg blir pokerproffs... Ujj... Lite tiltat om de kommer ihåg mitt löfte när jag sitter och plussar rakt ut på 5/10 ;)

 

Men, som sagt, vi får se. Nu har jag en välbehövlig pokerpaus i alla fall, känns rätt skönt. Inte haft någon abstinens heller... men jag är ruggigt laddad till 1 oktober!

 

Aja, orka skriva mer skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För slaskig för färgstegar... kanske. Får nöja mig med att värdebeta alla toppar till döds eller något... om jag nu träffar. Folk jag spelar mot har en tendens att spela som Pekka Lindmark mot mig - Syyyyyyyyyn. Naturligtvis så bluffar jag så gott som alltid så jag torskar en massa deg på det :(

Ja, sen jag började med check-syn-spelet mot dig så har du torskat rakt ut i våra HU-matcher. Dessvärre så klonkade du rakt ut både i skärgården och hemma hos bison när jag använde det i cash games.

 

Funderar allvarligt på att ta en, om inte helt så nästan, vit månad typ i december/januari och satsa på att lira poker då, typ 3-6h/dag om jag har tid. Mest för att se om jag verkligen kan plussa på längre sikt om jag inte spelar full.

Antabus parre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antabus parre!

 

En livsnjutare som jag skulle aldrig kunna tänka mig att implantera något sådant konstigt i min organism. Hur fan skulle jag överleva utan att kunna ta en välförtjänt kall öl på kvällen? Hur skulle mitt sociala liv se ut när polaren ringer på sin födelsedag ("ska vi ta en eller två öl, jag ska jobba imorrn men bara nåra bira?") och man råkar sitta på krogen i sju timmar och kommer hem skitfull, hur skulle det se ut om man hade antabus?

 

Tur att jag bara drack öl igår, då blir man iaf inte särskilt förstörd/bakfull nästa dag...

 

Bah, jag skiter i antabusen tror jag...Skål?!

 

Appropå check-syn, i skärgårn backade jag ju som du vet en hel jävla del... hos Bison minns jag inte hur det gick, men där gick jag inte mkt minus iaf. Lyckades ju låna pengar av liggat efter att ni dragit, men de och lite till spelade jag tillbaka. Har något vagt minne av hur liggat synar sig all-in på floppen med 72o och träffad tvåa och köper ut på rivern... :)

 

Nej men, bara jag håller mig fårn fylleslask (undantaget homegames då) så ska det nog gå bra. Jag lyckas ju fortfarande lura mig själv att jag är jävligt vass nykter... Den här dagboken började ju också med ett pluss på typ 500E på Texas under en vecka, dock torskade jag 350 av dom live och resten tiltade jag bort på PLO. Men ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

parre din hamster

jag kommer till s-holm på lördag ha marker redo ;)

 

plus jag har ett lag till pflive2 nu 8-)

 

Det där med att ha marker redo blir ett problem då jag inte har råd att spela... dessutom har jag spelförbud på Sviten (och antagligen Klubben också). Skulle väl vara om någon skulle stejka mig, men den risken är inte så stor. Kanske kan komma förbi och dricka en öl eller två utan att spela annars...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att skriva en kul dagbok kanske lönar sig trots allt. Fick ett erbjudande från en person som bad att få förbli anonym (tack Micke E!) om stejk till helgen. (Obs - det är INTE Micke som stejkar mig, det är bara ett tecken på kass alkishumor). I alla fall så får jag 2000 att lira för till helgen, om det går bra kanske det kan bli nått mer bestående... Kul att folk vill riskera lite pengar för att få min dagbok att fortsätta iaf :)

 

Ska bara få grönt ljus från Sviten så ska jag lira på lördag (och krossa Freeman!), ska inte spela tour eller sng bara cashgame...

 

Aja, rapporterar lite mer om hur det går / om det går senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bara få grönt ljus från Sviten så ska jag lira på lördag (och krossa Freeman!), ska inte spela tour eller sng bara cashgame...

 

 

Det är helt upp till dig om du vill spela.

 

Här är villkoren:

 

Ingen alkohol

Ingen turre

Inga sngs

 

 

Jag vill veta vem det är som stejkar, innan du växlar in.

 

Vi ses!

 

Lasse

 

/Sviten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du redan börja spela igen Parre? Jag tyckte jag såg dig skriva i en annan tråd att du skulle lägga av några månader. Det känns verkligen som du lurar dig själv. För ditt bästa så säger jag detta, OM du ska spela igen så ta det för ett spel där du vill vinna, och inte ha så roligt som möjligt, det är ju då det verkar som att det inte går så bra länngre.. Tyvärr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du redan börja spela igen Parre? Jag tyckte jag såg dig skriva i en annan tråd att du skulle lägga av några månader. Det känns verkligen som du lurar dig själv. För ditt bästa så säger jag detta, OM du ska spela igen så ta det för ett spel där du vill vinna, och inte ha så roligt som möjligt, det är ju då det verkar som att det inte går så bra länngre.. Tyvärr...

 

Skulle ju inte det, men nu spelar jag inte för egna pengar, alltså ingen risk. Jag skulle ta en paus till december på grund av kass ekonomi, men sen blev jag erbjuden stejkning. Ser inte varför jag skulle tacka nej till ett sådant erbjudande... Kommer även lira pf.live men det skrev jag redan från början att jag skulle lira.

 

Tycker inte att jag bryter mot något jag sagt direkt, jag skulle sluta spela tills min ekonomi var på topp. Men om jag inte riskerar egna pengar tänker jag spela om jag har möjlighet.

 

Och ja, det är sällan jag spelar för att förlora så länge jag håller mig borta från spriten. Ska se till att spela mitt A-game och dricka läsk typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att skriva en kul dagbok kanske lönar sig trots allt. Fick ett erbjudande från en person som bad att få förbli anonym (tack Micke E!) om stejk till helgen. (Obs - det är INTE Micke som stejkar mig, det är bara ett tecken på kass alkishumor). I alla fall så får jag 2000 att lira för till helgen, om det går bra kanske det kan bli nått mer bestående... Kul att folk vill riskera lite pengar för att få min dagbok att fortsätta iaf :)

Kanske är för att jag är bakfull som satan, men jag fattar fan inte hur jag blev inblandad i det där? Så det är slask på Sviten på lördag alltså? Man kanske får ta och göra sitt första framträdande där i helgen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att skriva en kul dagbok kanske lönar sig trots allt. Fick ett erbjudande från en person som bad att få förbli anonym (tack Micke E!) om stejk till helgen. (Obs - det är INTE Micke som stejkar mig, det är bara ett tecken på kass alkishumor). I alla fall så får jag 2000 att lira för till helgen, om det går bra kanske det kan bli nått mer bestående... Kul att folk vill riskera lite pengar för att få min dagbok att fortsätta iaf :)

Kanske är för att jag är bakfull som satan, men jag fattar fan inte hur jag blev inblandad i det där? Så det är slask på Sviten på lördag alltså? Man kanske får ta och göra sitt första framträdande där i helgen då.

 

Bäst att jag inte försöker förklara. Just a bad joke...

 

Ja, just nu är det till 99% säkert att det är lördagsslask på Sviten för min del. Förhoppningsvis lyckas man dra ihop ett gäng som lirar 5/5 Dealer's, föredrar två inköp á 200xBB (även om spelet mer är 5-5-övermörk-pottbet än 5-5 om slaskrävarna från Klubben dyker upp) än två inköp á 100xBB...

 

Du får se till att dyka upp du med. Kommer iaf inte tjata om skjuts hem därifrån ;)

 

Däremot kommer jag vara tvångsnykter, vilket antagligen är bra för mig, men minskar värdet vid cashbordet jag sitter vid rätt rejält...

 

Micke, du får börja lira på Sviten. Stället är så mycket skönare än Klubben IMHO - skönare lokal, trevligare folk som har skiten samt sämre motstånd. Minus för marginellt dyrare öl än Klubben, stort + för rökrum i baren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får se till att dyka upp du med. Kommer iaf inte tjata om skjuts hem därifrån ;)

 

Däremot kommer jag vara tvångsnykter, vilket antagligen är bra för mig, men minskar värdet vid cashbordet jag sitter vid rätt rejält...

 

Micke, du får börja lira på Sviten. Stället är så mycket skönare än Klubben IMHO - skönare lokal, trevligare folk som har skiten samt sämre motstånd. Minus för marginellt dyrare öl än Klubben, stort + för rökrum i baren!

Jo, jag har planer på att dyka upp på lördag om inte bakfyllan hindrar mig. Tråkigt att det är längre bort än klubben bara. Att ölen är dyrare kvittar eftersom jag inte lär dricka (annat än en återställare eller två kanske) att folk får röka i baren låter inte så trevligt däremot eftersom jag inte röker och ofta tycker att det är rätt jobbigt med en massa rök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste igenom posten om att inte visa dagböckerna bland nya inlägg på förstasidan och diskussionen om inflationen av dagböcker, så jag tänkte ägna lite tid åt allmän filosofi kring pokerdagböckerna här i allmänhet och min egen lilla dagbok i synnerhet. Jag har ändå, vad det verkar, en riktigt trogen läsarskara även under de perioder som jag inte spelare. Visst är det få som postar i min dagbok när jag har få spelrelaterade inlägg, men för varje post jag gör ökar antalet visningar med minst 100. Ganska intressant, tycker jag själv, eftersom jag själv inte anser mitt liv vara i närheten av så intressant som det verkar vara.

 

Jag vet inte. Vad gör då att folk läser min dagbok? Svårt att säga. En av förklaringarna är att jag varit på detta forum länge och varit väldigt öppen med alla aspekter av mitt liv kopplat till spelandet. Om jag sedan ska vara stolt över att hälften av alla trådar i Spelberoende-forumet är skapade av mig eller inte är väl en annan fråga. Jag vet inte, det forumet har jag helt lämnat nu. Visst skriver jag en del om missbruk även i denna dagbok, och om hur jag ibland sjunker ner i träsket igen, men det är något helt annat jämfört med mina dagböcker om att sluta spela.

 

Det blev för jävla offentligt till slut. Alla, såväl folk jag känner som folk jag aldrig träffat, kom med råd och stöd, psykoanalyser och liknande. Men fan. Det är trots allt ändå jävligt pressande, att få läsa om en själv och ens liv, särskilt när man själv vägrar hålla med om vissa saker, kanske helt felaktigt. Självinsikt, min gode parre, självinsikt. Jag vet att alla som postade menade väl, men jag vet inte. Det blev helt enkelt för offentligt, som jag redan skrivit.

 

Annars då? När jag spelade på nätet hade jag en hel del postare och läsare. Antagligen efterosm jag spelar tillräckligt många händer för att kunna posta händer där jag spelat tveksamt, händer som helt enkelt varit intressanta. Klart förståeligt att folk läser och diskuterar då. Sedan uttrycker jag mina argument väl, samt lägger väl antagligen på en portion humor i mina texter, även kring HH:s.

 

Även när jag inte spelat har jag alltså haft läsare. Vad gör mitt liv så intressant? Egentligen tycker jag att det på ett sätt är ganska sjukt. Folk på pokerklubbar, folk jag aldrig träffat förut, kommer fram och tackar för en bra dagbok. Vafan? Det känns... konstigt... på något sätt. Har jag blivit någon form av pseudokändis inom en subkultur på nätet? Så långt har det nog inget gått, men man börjar ju undra. Inte för att jag stör mig på det, inte än i alla fall, skulle jag börja få nattliga samtal av någon stönare på mobilen skulle jag få omvärdera (Micke - dina samtal är dock alltid välkomna).

 

Vad gör jag egentligen som gör att folk bryr sig om min dagbok och det jag fyller den med? Jag spelar inte vinnande poker, i alla fall inte under längre perioder. Hittills - nånstans vägrar jag inse att jag är en total loser. Jag spelar inte heller lika ofta och mycket som många andra, jag spelar inte heller högt - det var länge sedan jag testade något högre än 0.5/1 NL, och då var jag antagligen full som en gurka. Jag skriver inte heller SÅ mycket pokerrelaterat jämfört med andra dagböcker. Men uppenbarligen så är det något jag gör som lyckas väcka folks intresse.

 

Ja, jag skriver jävligt bra. Jag är grym på att uttrycka mig i skrift, både när det gäller en sådan dagbok, men ännu mer så när det gäller mer skönlitterära texter eller politisk agitation. Mina artiklar jag skrivit här på forumet har också alltid i överlag fått mycket positiv respons, antingen så har de varit tankeväckande eller roliga eller både och. Men min dagbok?

 

Ja, det är något jag får acceptera, att folk gillar att läsa om en halvalkoholiserad cynisk spelmissbrukare med en jävligt skön personlighet. Det är bara kul, än så länge i alla fall. Dessutom är det skönt att bara kunna skriva av sig ett par sidor när man inte har något bättre för sig.

 

Vad jag saknar? Fler svar, mindre lurking. Men det är förståeligt att folk inte svarar på inlägg som ej är pokerrelaterade. Hur som helst så uppskattar jag alla svar, alltid kul vad det än är för svar och folk som postat. Men jag brukar ju alltid få nått svar, det räcker fint för mig. Skulle alla börja ignorera denna dagbok så skulle jag kanske skita i att skriva den, men den verkar ju tillräckligt populär för att jag ska finna det värt att fortsätta.

 

Det kanske kommer fler svar efter helgen, då kommer jag i alla fall komma med ett pokerrelaterat inlägg. Om jag kommer ihåg ska jag ta med mig ett anteckninsblock, det är så många händer i livespel som jag är osäker på ifall ajg spelade rätt, men som jag när jag kommer hem från pokerspelandet inte kommer ihåg. Tror det skulle göra mitt spel nytta om jag förde i alla fall hyfsat okej anteckningar.

 

Har jag något att säga till alla andra som skriver dagbok eller överväger att göra det? Ja.

 

1) Kan du inte skriva bra, skit i det. Ingen orkar läsa dagböcker fulla med särskrivningar, felstavningar, syftningsfel och dåligt strukturerad text. Håll dig till andra forumdelar som pokerresultat, PHH's etc. Där spelar det ingen roll om något inlägg innehåller fel, det kan vara intressant ändå, men när det gäller en dagbok har jag oerhört svårt för att läsa längre än två meningar när det står nått i stil med: "Hej Jag heter Jocke är 18 år och spelar poker i 3år nu jag började på FL men kör NL nu 25NL spelar jag det går jätte bra ibland och nu vill jag bygga bank rulle så jag kan spela mer och högre". Okej, extremt exempel men ni fattar galoppen.

 

2) Har du inte något att säga, gör inte det. Skriver du en dagbok bara för att posta bad beat-historier, gör inte det. Du slösar de stackarnas som råkar klicka på din dagbok tid, du tar upp onödig plats på forumet.

 

3) Var känd på forumet redan innan du börjar. Detta är inget måste, men det hjälper helt klart om du varit aktiv på forumet ett tag innan du postar, så att folk tänker: "Ahh, XXX, det var han som hade så bra åsikter i PHH-forumet", eller "Ahh, YYY, det var den fittan som köpte ut mig på rivern och skröt om det i resultatforumet". Ja, ni fattar såklart galoppen (antar att förståndshandikappade människor inte orkat läsa såhär långt).

 

4) Välj bara ut de intressantaste händerna ur din session. Ett exempel på för många HH's finns i starten av denna dagbok, det är jobbigt att läsa 10 HH's på rad. Välj de 2-3 mest intressanta varje dag. Skippa de som handlar om dina utköpta AA.

 

5) Ha en bra struktur i det du skriver. Skriv inte för långa meningar (som jag själv ofta har en tendens att göra), ha vettig längd på dina stycken. Om du ska redovisa bankrulleresultat, gör det på ett klart och tydligt sätt. _-_ tycker jag redovisar sina resultat på ett mycket tydligt och klart sätt, det är för övrigt en riktigt bra dagbok också.

 

6) Skriv inte för långa inlägg, som detta inlägg. Folk orkar ofta inte läsa så pass långa texter.

 

7) Se till att skriva för din egen skull, för att du tycker att det är kul. Skriver du för att bara få flest visare eller flest svar kommer din dagbok att suga.

 

8) Tänk efter om din dagbok är unik och intressant på något sätt. Tycker inte du det själv kommer antagligen inte andra tycka det heller.

 

Ja, det var lite korta tips. Ska nog posta dom i själva forumet också, de låter tillräckligt vettiga för att alla ska få ta del av dom! (Obs – att använda ’dom’ istället för ’de’ eller ’dem’ ogillar jag också, men syndar alltför ofta själv för att ta upp det som ett problem)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där satte du huvudet på många spikar, Parre. Om alla läste din lilla guide innan de startade dagböcker här så skulle man iaf slippa läsa så oerhört mycket deprimerande skit av folk som varken kan skriva eller välja att inte bara visa de händer där de spelade helt rätt men ändå förlorade pga de faktiskt statistiskt ska förlora en viss procent av just de situationerna även om de råkade vara favorit.

 

Jag har läst din dagbok en tid nu och trots, till synes, många personliga och resultatmässiga nederlag för dig så håller du ändå humöret uppe och blickar framför allt hela tiden framåt. Det är nog det man uppskattar. Sure thing att man inte klarar alla sina mål men resan är ju minst lika viktig. Du beskriver resan väldigt bra i din dagbok och väcker på samma gång en hel del känslor. Ena stunden vill man att pokern ska lösa sig för dig och att du ska börja vinna stadigt - för att i nästa ögonblick förbanna sig över att du inte kan inse att du måste sluta spela helt och hållet.

 

Jag vet inte alls vad som är rätt eller fel men din dagbok är skiten så fortsätt med den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idé som jag hade var att smyga med en fickplunta och smygsupa på toan.

 

Eller så kan jag bara låtsas vara full, så att värdet ökar för mig.

 

Men jag lär vara kraftigt bakfull i alla fall... så då har du nog bra värde ändå.

 

Jaja, jag dyker upp runt 19-20tiden, och försöker dra igång ett 5/5 dealer's choice. Naturligtvis med fria övermörkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst din dagbok en tid nu och trots, till synes, många personliga och resultatmässiga nederlag för dig så håller du ändå humöret uppe och blickar framför allt hela tiden framåt. Det är nog det man uppskattar. Sure thing att man inte klarar alla sina mål men resan är ju minst lika viktig. Du beskriver resan väldigt bra i din dagbok och väcker på samma gång en hel del känslor. Ena stunden vill man att pokern ska lösa sig för dig och att du ska börja vinna stadigt - för att i nästa ögonblick förbanna sig över att du inte kan inse att du måste sluta spela helt och hållet.

 

Jag vet inte alls vad som är rätt eller fel men din dagbok är skiten så fortsätt med den!

 

Blickar såklart framåt, eftersom jag har så mycket att blicka framåt mot. Och jag tänker inte (även om jag låter som vilken missbrukare som helst när jag skriver detta) låta pokern förstöra det. Som sagt så tar jag en paus nu och ordnar upp ekonomin, sen blir det in med 500 USD/E på någon sajt och börja plussa. Ska bara fixa alkomätare på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...