Gå till innehåll

Slaskboken by Parre


parre

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, då har jag då äntligen fattat ett beslut som jag borde för mig själv gång på gång att så inte är fallet. Den slutgiltiga brytpunkten mellan mig och poker kom i torsdags. Efter att ha tiltat ur lite väl mkt på fyllan på vårt homegame så satte jag mig vid datorn och skulle hämta igen förlusterna. Sätter in 300 dollar, spelar upp dom till 500. Slutar och cashar ut.

 

Jag har helt enkelt kommit till fasen där jag inte kan lura mig själv längre. Jag kan inte fortsätta spela poker om jag inte vill sluta hos kronofogden med några hundra tusen i skulder. Det spelar ingen roll hur bra jag må spela, mina gamblerinstinkter kommer förr eller senare att ta över och jag kommer torska allt. När jag torskar allt kommer jag inte sluta utan försöka ta igen förlusterna. Om det går dåligt då så är steget inte långt till Finax telefonlån, skulder, brott. Det är helt enkelt inte värt det.

 

För mig har helt enkelt poker visat sig vara alldeles för beroendeframkallande. Jag har spenderat för mycket tid och pengar på detta spel, och utan att inse det själv konstant lurat mig själv att det ska vända förr eller senare. Nu har jag försatt mig i en sits där jag antagligen kommer bli tvungen att låna pengar för att ha råd att leva denna månad, vilket leder till mindre pengar över nästa... etc. Visst har jag varit där förut men nu vill jag fan bort. Ska även snacka med mina föräldrar när de kommer hem från sin semester, med deras hjälp ska jag säkert kunna lösa detta.

Sitter och läser ett inlägg du skrev i mars, där du tog avsked från oss på pokerforum. Kortat av det ganska mycket. Om jag har förstått det rätt har det inte blivit mycket bättre sen dess. :(

Parre, sök hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre vi borde spela mot varandra, jag behöver pengar till hyran. Ok Bisox vi kan gifta oss. hoppas att du gillar att köra lika mycket som jag!

 

"Tråkigt att du aldrig och sökte hjälp och verkar ha gett upp.

Och verkligen synd att det uppenbarligen finns folk som spelar mot dig trots att de känner till dina problem. "

 

Det är såna personer som är bäst att spela mot. Som sagt Parre om du är intresserad av att köra är det bara att höra av sig!

 

mvh P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, varning för långt och svamlande inlägg.

 

Läste nyss igenom det jag skrev igår – usch vad konstigt jag tänker på fyllan måste jag säga. Och däri ligger mina största problem, eller, stora delar av mina i övrigt problematiska problem. Typ. Efter att ha käkat kräftor och druckit öl och sprit hela dagen blir man naturligtvis sådär överdrivet kaxig. Det faller jag på hela tiden, när jag har supit SKA jag spela för att jag då är BÄST på att spela. Och ett till problem är att ifall jag snöar in på att spela poker så får jag för mig så mycket skit. Det händer när jag inte har riktigt kul när jag krökar. Har jag roligt tänker jag inte ens på pokern.

 

Att tänka på pokern – det är just häri pokerns stora terapivärde ligger, eller, det är häri dekadenta fylledrägg hittar sitt terapivärde. Genom att tänka på spelet, läsa om det, spela det så slipper man så pass mycket andra obehagliga tankar, man slipper helt enkelt tänka – i alla fall på annat än poker. Ifall man har tråkigt så är det bara läsa någon tråd om djupstackat spel på 2+2’s Mid-High Stakes-forum. Vips så försvann en halvtimme. Sedan kan man gräva upp någon teoripost, läsa om något proffs på Cardplayer, vips så försvinner två timmar. Sedan, ifall man har pengar, kan man ju spela själv också – vips så försvinner en vecka eller två. Utan negativa tankar, utan tankar på annat än hur jag borde spelat den och den handen, om jag missade värde genom att inte värdebeta mitt låga tvåpar på rivern och så vidare.

 

Pokern blir som ett slags substitut för det moderna samhällets ouppnåeliga mål: ett fullvärdigt och berikande själsliv, ett helat inre, en inre glöd, en livskraft och vilja att leva, att bli något. Pokern uppfyller allt detta, liksom TV’n gör för många andra. Pokern blir till ett sorts pseudoliv, till något som ska upphöjas till ett högst skicklighetskrävande spel, något som verkligen får hela ens intelligens, tankekraft, att blomma ut. Därför spelar du ju inte heller tight ABC-spel – vari ligger intelligensen, utmaningen, där? Att klicka på foldknappen i flera timmar.

 

Detta upphöjande, för en själv främst, men även ibland inför andra, av ett i grunden relativt simpelt nollsummespel, är bara en del i självlurendrejeriet, att förklara för en själv varför det man gör har sån jävla stor mening, varför det var värt att inte sova inatt, varför du ska kolla forum, läsa HH’s, spela. Men utan detta ingen terapi, ingen ”off”-knapp på skenande tankar. Liksom TV’n – innerst inne vet man kanske att det är meningslöst, men det bryr man sig inte om, det tänker man inte på – eftersom man själv helst inte tänker alls. Man lever genom andra, på så sätt drar man bort sin egna uppmärksamhet från sitt eget liv, sina egna brister och problem.

 

Men, tyvärr så är den mänskliga hjärnan ändå smartare än en fet markerstack vid pokerbordet. Förr eller senare, eller med jämna mellanrum som i mitt fall, synar den din bluff, hur perfekt du än representerar en bättre hand. När du vaknar upp efter flera dagars fylleri, utfattig, med en jävla massa skulder, och inser, fattar, för en gångs skull vad du har gjort, fattar att pokern faktiskt inte är lösningen. Som när du stoppar in din 500xBB djupa stack på en råbluff och råkar ut för blixtsynen. En smocka i magen.

 

Allt såg ju ut att ordna sig, men sen åkte jag på den här jävla smällen igen. Nu har jag fuckat upp rätt grovt, nästan värre än förra gången jag bestämde mig för att sluta. Pokern som terapi har blivit alldeles för dyr. Respekten för pengars värde alldeles för liten. Resultatet alldeles för mycket i den röda zonen. Ja, vad ska jag göra nu då? Till skillnad från mitt intelligenta fyllesvammel igår – fixa mer pengar, fortsätta spela – så ska jag ta en paus. Det där som jag skrev om ingen mer poker innan skulderna är betalda, det är ett så jävla bra och smart beslut att det egentligen är sjukt att jag själv har fattat det. Sådär ligger det till, och jag ska fan i mig hålla det. Med ett undantag – hamnar ett pf.live innan dess så kommer jag lira den turneringen, men inget cashgame efteråt. Till dess, vad fan ska jag göra?

 

Ingen aning. Kanske satsa på studierna som drar igång imorrn. Inte för att jag behöver det, jag är tillräckligt smart för att fixa bra betyg med rätt liten arbetsinsats, men ändå, det skulle ju döda lite tid. Och skriva. Skriva är alltid bra. Och skita i att gå till pokerklubbar, även om man inte tänkt att man ska spela. Eventuellt dra igång den där sten-sax-påsetouren. Ja, egentligen vet jag att allt är rätt lugnt. Jag vet även att jag har en alldeles för stor portion av ”laissez-faire” i min livsinställning, samt ett för stort ego som mycket bra kan lura i mig att det är skitsamma, jag är ändå så jävla bra, smart, grym att jag kommer bli nått jävligt stort i livet. Men men, så ligger det till. Två saker bara: 1) Är det egentligen +EV att skriva sådana långa svamlande och jävligt personliga på ett stort och offentligt internetforum och 2) Varför kan inte mitt ego lura i mig att jag är lycklig istället för bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

esed - säg en taxa så möter jag dig gärna så fort jag har råd.

 

Du får välja mellan följande spel:

 

1) Texas NL, 5/10 i mörkar och 5000 i startmarker.

2) Femkorts Omaha PL, 5/10 mörkar, 10 000 startmarker.

 

Kanske nått mer om jag tycker att det är kul och vet med mig att jag kommer krossa dig.

 

Men som sagt så får du snällt vänta till ungefär december på att få din chans. Om du vill kan vi även lira flera matcher mot varandra. Säg bara summa och antal du vill lira och spel så kan jag överväga det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sure, men jag har aldrig lirat fixed så i så fall får vi ta en match FL och en NL/PLO...

 

En randomtomte skulle säkert krossa mig på HU FL. Får väl ta lektioner av Ramzi i värsta fall, dock blir de nog dyra...

Ramzis pokerlektioner är rätt enkla, highcard är en bra hand. Gör massor med marginella värdebets och betala av ofta :) Iaf sa han det till mig någon gång när jag satt och bakspelade honom en stund.

esed: Om du vill bevisa något om parres spel så bör ni ju iaf spela ett spel som han kan och inte något som han nästan aldrig har spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst. Grejen är den att jag lirar FL på heltid, har spelat NL några få ggr i mitt liv (t.o.m vunnit turneringar på klubben). Men om vi ska spela är det väl kul om vi spelar olika spel, även om P kommer ha fördel i de flesta spelen. (dock har jag som sagt bara spelat FL, alla andra får jag lära mig preics innan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst. Grejen är den att jag lirar FL på heltid, har spelat NL några få ggr i mitt liv (t.o.m vunnit turneringar på klubben). Men om vi ska spela är det väl kul om vi spelar olika spel, även om P kommer ha fördel i de flesta spelen. (dock har jag som sagt bara spelat FL, alla andra får jag lära mig preics innan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sure, vi kan lira olika spel. Ska vi ta en matchserie om kanske 5 matcher?

 

Vi får välja två spel var, sen får vi väl enas om det femte.. kan kanske ta en HORSE eller nått som femtespel?

 

Vad för taxa vill du lira? Jag lirar ogärna över 1000kr/match, och eftersom chansen är minimal att jag får nån form av backning så kan jag inte lira högre heller. Men 5000 borde betala en bra bit av din hyra i alla fall, jag menar, hur dyrt kan du bo egentligen?

 

HU grudge matches är i alla fall skoj... så det är bara att vi enas om spel och struktur och taxa, sen får vi se när jag har pengar och matcherna kan bli av. Du kanske kan fixa sponsring i form av strippor och publik när du väl håller på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja parre mer deg blev det men tomtigast av allt var att du fick 200 av mig ( efter du redan fått 500 tidigare) om du lovade att gå UT och supa/äta/åka hem .....

Då bytte du rum och satte dig ner med 200 på tx bordet ....

 

så vad säger man ... suck.... tror du får be om att bli portad helt enkelt på pokerklubbarna i stan ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja parre mer deg blev det men tomtigast av allt var att du fick 200 av mig ( efter du redan fått 500 tidigare) om du lovade att gå UT och supa/äta/åka hem .....

Då bytte du rum och satte dig ner med 200 på tx bordet ....

 

så vad säger man ... suck.... tror du får be om att bli portad helt enkelt på pokerklubbarna i stan ....

 

Jag vet. Jag skulle gå ut, men klockan var så mycket. Sen försökte Jack dra bort mig, men det misslyckades. Suck. Typ det movet jag hade mest ångest över nästa dag :(

 

Men men jag ska inte spela innan december iaf, detta funkar inte helt enkelt...

 

förresten, minns du vad för hand/händer jag torskade all deg på? har inget som helst minne av vad för händer det var :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista och sista. Är ju jävligt nyfiken.

 

PM:ade nyss Sviten om spelförbud till 1 december, orkar inte fixa det på Klubben, då måste jag ju ringa och grejja. Ni som jag känner och är där ofta kan väl nämna det för någon, jag kan skicka PM/mejl till nån också om det behövs, men jag pallar inte ringa runt eller dra dit och hålla på.

 

1 december får jag väl utvärdera om jag vill få ett till återfall. Kanske borde satsa på en vit månad i december, då borde iaf spelet gå hyfsat bra. Plus att det säkert är bra för min lever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte skriva en kort liten svammeltext igen.

 

Suck, det är först nu ångesten börjar komma, men jag är ju van så. Första gången jag skulle sluta spela gick ju också allt så jävla bra. Sedan när jag började igen gick ju också allt så jävla bra. Mina resultat i början av denna dagbok är ju jävligt bra, plussade ju rakt ut på Texas. Slaskade iofs bort på livespel och PLO men ändå. Sedan åkte jag på semester, tills dess inga problem.

 

Men fan, att man ska återvända i gamla vanor. Jag kan inte heller skylla mina förluster på annat än mig själv och dåligt omdöme och dåligt ölsinne. Började ju med ett homegame där jag var konstant full och backade en massa. Sen fortsatte det med några fylletiltar på nätet, tog visserligen igen en del av dom förlusterna nykter dagen efter. Sedan fortsatte det med fylletiltar live, liksom på nätet. Vet inte varför, men jag är bara cp i huvet ibland.

 

Nykter så kan jag inte torska för mycket, då håller jag mig till 0.25/0.50 och brukar för det mesta plussa. Full däremot, då backar jag så sjukt mycket. Vet att många andra här klarar en hyfsad nivå även på fyllan, alltså inte enormt megaslask och bluffa varje pott, men jag gör ju inte det. Ändå lär jag mig aldrig.

 

Allt som allt räckte det med en, kanske 2, veckor för att allt skulle urarta. Och som brukligt är när man spelat bort sina pengar så måste jag låna pengar för att få ekonomin att gå ihop, vilket i sin tur leder till att jag inte kommer ha några pengar nästa månad etc. Så jävla klantigt. Varningssignalerna fanns ju där hela tiden, jag började slaska full på nätet och halverade rullen, sen torskade jag mer, skulel ta igen etc etc.

 

Men som vanligt lyssnar jag inte på dom i tid. Utan väntar istället, låter skulderna byggas upp bit för bit, låter mina disponibla pengar minska bit för bit. Jaja, men jag ska sluta beklaga mig. Jag har bara mig själv att skylla, jag har gjort mina val, jag har kastat min tärning och nu får jag stå för det. Kan ju inte fly, gömma mig som en feg råtta. Skulle nog må bra av ett miljöombyte, komma bort från allt ett par månader, men det är inte aktuellt. Måste plugga klart och så.

 

Jag vet inte, får väl göra som förra gången jag tog spelpaus - umgås med vänner mer, göra andra saker än poker. Har ju redan hittat några kul substitut på datorn, förutom IRC då. Ska nog även försöka hålla disciplinen och inte spela BJ/jack vegas på krogen, alltså totalt spelstopp. Vet inte hur lång tid det kommer ta för mig att betala alla mina skulder o räkningar, tar säkert ett bra tag. Innan dess ska jag iaf inte spela igen.

 

1 december utvärderar jag igen, tills dess ska jag spärra alal mina nätkonton för insättning och fixa spelstopp på Sviten/Klubben, även om jag kommer sakna lokalerna och liret som fan. Kommer endast spela pf.live om den infaller nån gång under tiden.

 

Jaja, det värsta är väl att jag kommer kunna copy/paste:a detta inlägg någon gång efter nyår efter nästa återfall.

 

Eller så tar jag tag i mitt liv och skärper mig; fixar lite disciplin (detta gäller då allmänt, inte bara pokern); tar allt lite mer seriöst.

 

Det där med en bok är en så bra idé, måste bara hitta tid att börja med den.

 

Ja, jag blir lite svamlig ibland.

 

Tyck inte synd om mig, jag vill inte ha någon sympati. Det är jag själv som försatt mig i denna situation, och det finns en person som kan reda upp den åt mig - jag själv. Men det kommer att lösa sig, var så säkra. Jag kommer tillbaka starkare än någonsin.

 

Kommer fortfarande att uppdatera denna dagbok regelbundet, dock kommer ni inte få se mina intressanta LAG-HH's, då jag inte ska lira.

 

PS. Skulle ni se mig försöka spela poker vart fan som helst så är ni mer än välkomna att slå mig på käften

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan parre!

 

Jag har med stort intresse följt dina två motsägande dagböcker

 

Om man tittar på första inlägget i den här tråden, ser man snabbt att du har brutit mot alla dina uppsatta regler. Samt att du vid det här laget skulle kunna rädda en större population utrotningshotade valar, om ditt löfte om donationer till " valfri välgörande organisation à 1000", skulle infrias.

 

Men allt det där vet du redan.

 

Ditt största problem är att du ser dig själv som begåvad, något jag inte motsäger på något sätt. Du hör till skaran som kan få bra betyg med minimal ansträngning. Du har förmågan att utrycka dig själv i skrift och ska sorteras under fliken "estet". Problemet som begåvade esteter är att dom har så förbannat svårt att acceptera Svensson åtgärder. Jag pratar om att planera ekonomin, så att man mår bättre. Diska disken och ha städat hemma, så att man mår bättre. Leva sitt liv på ett sätt som ger tillfredställelse på lång sikt och inte bara korta intensiva glädje-ruscher, som följs av tredubbel ångest.

 

En vanlig proletär med dina problem, kapitulerar så mycket enklare inför sitt problem. Tillskriver sig själv rollen som hjälplös "förlorare", går ner sig, söker hjälp.

 

För det är ett misslyckande att ha blivit spelberoende. Det är det. Fast vad kul man har haft det under tiden!!

 

Problem hör till esteternas fantasi om hur vackert livet kan bli. Problem känns på förhand triviala. Dom kan man leva "inuti" leva "med" när dom dyker upp. För det hör till mitt spännande estetliv. Så när dom väl dyker upp är dom väldigt svåra att tackla.

 

DU KOMMER ALDRIG ATT KUNNA SPELA POKER IGEN!!! (kanske om flera år). Där har du det. Det är detta du inte vill acceptera. Tro fan det. Det är ju stora delar av ditt liv du ska avsäga dig. Dina polare finns ju där. Det måste funka på något sätt. Det är också här i min text som jag tappar din uppmärksamhet lite. Delen om estettramset intresserade dig. Det höll du med om. Men , den har bitet vill du inte acceptera.

 

Det kan jag helt klart förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om ditt löfte om donationer till " valfri välgörande organisation à 1000", skulle infrias.

 

Ja, det där hade jag helt förträngt. Skulle fan vara skyldig valfri org. mer än vad jag torskat på poker...

 

Ditt Du har förmågan att utrycka dig själv i skrift och ska sorteras under fliken "estet". Problemet som begåvade esteter är att dom har så förbannat svårt att acceptera Svensson åtgärder. Jag pratar om att planera ekonomin, så att man mår bättre. Diska disken och ha städat hemma, så att man mår bättre. Leva sitt liv på ett sätt som ger tillfredställelse på lång sikt och inte bara korta intensiva glädje-ruscher, som följs av tredubbel ångest.

 

Jag måste säga att detta är den första personlighetsanalysen av mig på detta forum som kommer i närheten av sanningen - grymt bra. 95% av det du säger passar definitivt in på mig - planera disken, städa, långsiktig tillfredställelse. Lite läskigt faktiskt.

 

Problem hör till esteternas fantasi om hur vackert livet kan bli. Problem känns på förhand triviala. Dom kan man leva "inuti" leva "med" när dom dyker upp. För det hör till mitt spännande estetliv. Så när dom väl dyker upp är dom väldigt svåra att tackla.

 

Problem är till för att lösas när de dyker upp...

 

DU KOMMER ALDRIG ATT KUNNA SPELA POKER IGEN!!! (kanske om flera år).

 

Nej, det kan jag inte acceptera och jag kommer som sagt göra ett nytt försök när jag är skuldfri och fixat upp mitt liv litegranna. Tror jag...

 

Men jag måste säga att ditt inlägg var riktigt bra. Klockren analys!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en intressant diskussion om spelteori i allmänhet igår med Micke. Spelteori verkar jävligt kul, jag gillar sådana logiska tankeproblem. Synd att jag har så pass bristande matematikkunskaper att jag inte ens kan förstå ett elementärt kompendium på nätet. Förresten, jag har fortfarande inte mördat någon ifall du undrar... tror ändå att det är -EV, dessutom är jag för trevlig för sånt.

 

Tänkte också på hur mycket spelen man spelar har ökat i insatser, trots att det i grund och botten är samma spel. Hittade ett inlägg från Micke från juni 2004 där han sa att han behövde bygga rulle för att spela 5/10 på Klubben... nu sitter han och slaskar 50/50 på CC istället. Känns som om medan alla andra antingen slutat slaska live (eller spela öht) eller fixat en bankrulle så står jag kvar utan rulle. Jag tror och hoppas att mitt spel utvecklats, elelr det är jag säker på, men jag har kvar samma gamla jävla problem.

 

Men liksom, jag minns vårt första homegame som jag spelade i. 1/2 i blinds, jag var skitglad över att ha plussat 4-500, det var ju trots allt TVÅ inköp! Nuförtiden är det sällan någon kommer till ett homegame med mindre än två lax i fickan. Förra homegamet var det minst två som kom med 5000+. Och nej, vi har inte höjt blindsen. Okej, nuförtiden är ett inköp 300 och inte 200kr från start, men ändå.

 

Samma sak på Klubben. Jag minns när jag kunde gå dit med en tusenlapp och vara rätt säker på att kunna spela hela kvällen. Nuförtiden känner jag mig gravt underfunded om jag kommer dit med mindre än 2 lax. Och det är ju fortfarande samma spel - 5/5 Dealer's. Det är faktiskt typ första gången jag tänkt på detta, att trots att det är samma spel som för ett år sen har insatserna och risken mångdubblats. Vad det beror på? Minskad respekt för pengar? Folk som spelar bättre och mycket mer aggressivt? Mig själv som på fyllan trissar upp alla potter? Ja, det är väl en kombination.

 

Jag vet inte, ska väl göra ett seriöst försök till med pokern i dec/jan, om jag inte börjar spela i alla fall break even då så är det fan dags att lägga ner för gott. Så stora som summorna man spelar om blivit så har jag inte råd att backa vecka in och vecka ut. Förr i tiden betydde fyra förlustsessioner ett hål på kanske 2-3 lax, nu betyder fyra förlustsessioner ett hål på närmare 10. Homegames lär jag iofs aldrig lägga ner, det är för jävla roligt.

 

Men, vi får helt enkelt se. Har iaf spelstopp på Stockholms klubbar till 1 dec, det borde ge mig tillräckligt med tid för att få min ekonomi på fötter igen. Sedan får vi se hur mycket och om jag börjar spela igen. Kanske ska ta och sätta in typ 500 dollar på partynätet i dec/jan och börja grinda 25NL - då har jag för första gången i alla fall i närheten av adekvat rulle. Eller så åker jag dit och spelar på riggatpoker istället och torskar allt som vanligt.

 

Hmm.

 

Nog svamlat, nu måste jag ha kaffe och cigg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...