Gå till innehåll

En Änglabok om ditten och datten i livet. Plus en del whine.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 295
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Riga? Någon som varit där? Som belöning åt oss så beställde vi idag en resa med båt dit och hem. La till två nätter på hotell också. Åker i mitten av juni. Verkar helt okey. Hotellet va ett nyöppnat Tallinkhotell.

 

Jag minns inte så mycket, men fråga Jennez, det ska vara bra. Dock brukar nog män generellt åka dit utan fruarna, men varför vet jag inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har man "firat" påskafton. Fast firat och firat vet jag inte. Hände en sak sak igårkväll som inte va så kul. Det var inte med klubben eller turneringen att göra men klart att den påverkade mig en hel del. Fast nu är allt okey igen. Va inte så farligt som det verkade.

 

I alla fall hade vi djäkligt kul på klubben igår. Trots att klubben skickat mail med tydliga instruktioner om att alla skulle vara där minst 10 min innan start då vi skulle låsa dörrarna så kom vi inte igång förrän 25 min efter utsatt tid.

Pokerspelare är ett konstigt släkte. Räkna på odds och outs går blixtsnabbt men att kolla klockan och inse hur mycket tid man behöver är stört omöjligt ;-).

Till slut blev vi alla fall 29 vilket är helt okey med tanke på att det är påsk. Med 30k i startmarker och blindsstart på 25-50 samt entimmesperioder så var man ju övertygad om att det skulle ta ett tag innan någon fick lämna turneringen. Jomenvisst, tog 2 eller 3 händer så åkte den första ut :shock:. Några händer till och nästa fick lämna. Vid första pausen två timmar senare och när blindsen hade passerat 150-300 så hade 4 man lämnat turneringen. Då började man undra om vi skulle få någon andradag :roll:.

 

Själv lirad jag väl rätt okey. Träffade hyffsat och byggde upp till dryga 40k för att sen tappa till under 30. Upp igen till dryga 40 och sen blev det isfrossa på korten. Men va gjorde det när vi hade världens bästa struktur för tålmodiga. Dessutom hade vi ett kanoskönt bord med mycket tjat och gliringar men många skratt. Precis som poker ska spelas. Lyckades i alla fall bygga upp till ca 50k i stacken.

Fick så småningom byta bord och om det va iskallt på det förra så va det istid på detta. Jag ljuger inte om jag säger att jag hade en 2:a som ena kortet 75% av gångerna. Kombinera den med ett kort runt 8 så blir det ju en kanonhand. Blindsen och några tveksamma syner i pos åt sakta men säkert upp min stack. Lyckades dock stjäla en gång med en 4-betspush på knappen med 68s, vilket jag inte visade men det diskuterade en del vad jag haft, så jag kom upp till knappt 50 igen.

Något varv senare så höjer samma person och samma spelare som 3-betade gör det igen. När jag tittar ner på min kort ser jag två An, så in med degen igen och får själklart syn av 3-betaren denna gång :mrgreen:. Han sväljer lite när han ser mina kort och vänder upp AQ. En dam på floppen gör det lite spännade men min An får stå. Upp till drygt 90k. Sen åter till 2orna och när vi bryter för dagen med 7 spelare kvar har jag ~15BB när vi drar igång igen på söndag med 2000/4000/300 så en uppdubbling rätt omgående skulle sitta fint. Vi är fyra som har 15-20BB och en som har ~33BB samt två som har mer än 50BB. Chippleader är Okocha här på PF.

 

Nu åter till familjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt klappat och klart för dagfens spel. Är grymt taggad. Idag är dessutom hela familjen friska så man kan spela i lugn och ro. Ska in i duschen nu och sen käka en bit smörgåstårta som blev över igår. Därefter till lokalen.

 

Gogogo Ängeln.

 

P.S:

Som tävlingsledare funderar jag på att dra igån en halvtimme tidigare. Då kan jag ju sno deras blinds/ante och bygga stack till de kommer :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns inte så mycket, men fråga Jennez, det ska vara bra. Dock brukar nog män generellt åka dit utan fruarna, men varför vet jag inte riktigt.

 

Jag minns men vet inget typ. Jag lämnade aldrig hotellet. Det är sjukt men så var det. Vissa ungdomar var man ju tvungen att rädda från både det ena och andra inne i komplexet så jag hann aldrig utanför dörren.

Dessutom såg staden rätt hemsk ut när man åkte från flygplatsen. Har iofs förstått i efterhand att man missade en relativt unik stadskärna men det är alltså ingenting jag personligen har sett eller upplevt. Sorry... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns men vet inget typ. Jag lämnade aldrig hotellet. Det är sjukt men så var det. Vissa ungdomar var man ju tvungen att rädda från både det ena och andra inne i komplexet så jag hann aldrig utanför dörren.

Dessutom såg staden rätt hemsk ut när man åkte från flygplatsen. Har iofs förstått i efterhand att man missade en relativt unik stadskärna men det är alltså ingenting jag personligen har sett eller upplevt. Sorry... :-(

 

haha. Aja

 

Enda jag kan tipsa ängeln om är att affärerna inte säljer alkohol efter 18(tror jag det var) fastän alkoholen står framme. Sen finns den en charmig pizzeria som är något mer exklusivt än en svenne-banan-pizzeria här i sverige. Den ligger i stadskärnan, nära en enormstaty, som är nära en park(ja gud vad det hjälpte, men kanske?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick väl inte så bra idag :-(. Eftar att ha varit lika kall som hela FB i fredags så tittar man ner på KJ i sb. Överlägset bästa handen på 1 och 20. Knappen försöker självklart stjäla och jag ställer. Preblemet va att han försökte stjäla med AK :rolleyes:. Ute som 6.

 

Fast det va en trevlig dag ändå. Lirade en hel del cg och trevliga människor.

 

Detta gör vi om den 23 april fast med vanliga blindsstrukturen och startstacken. Funderar på att ev anordna en cg-kväll på fredagen innan turren. Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så va då påsken över. Turneringen tog ju en hel del energi i anspråk. Hann dock med att fira ett av barnabarnen, enda tösabiten, som fyllde åtta igår. Det som är bra med tjejen är att hon är lik farmor upp idagen. Man går ner på stan och köper en kasse kläder i olika färger och modeller så blir hon överförtjust när hon får paketen.

Denna gång blev det en skinnpaj med rosa insida, ett par pants med lite detaljer som blingbling och dragkedja, två toppar av lite längre modell en rosa och en vit med tryckt halsband på. Allt blev till tösabitens förtjusning. Framförallt skinnpajen med rosa foder 8-).

 

Hade tänkt ta upp nätpokern för månaden idag men så dök minsta barnbarnet upp så det blev lek och stoj istället. Jobbade som renhållningstekniker några timmar på eftermiddagen då en bekant behövde hjälp i sin städfirma. så fick bli lite poker nu ikväll. Har försökt i två timmar och hittar inte inspirationen. Kopplade ner nyss och får se om suget kommer tillbaka till i morgon. Blev dock ett plus på knappa $200 så bra timpenning.

 

I morgon har man åkt på städtjänsten här hemma. Hon ska till elDoc och damsugning och golvmoppning står på programmet på fm. Får se om man får lite tid med poker oxå.

 

Just ja. Hade beställt en smörgåstårta till påskafton. En som det skulle va kräftstjärtar på. Hämtade den i lördags och när vi tog upp den på kvällen så syntes inte en kräftstjärt så långt ögat kunde se. Den va iofs väldigt god ändå men idag hann jag in till stället på em och "klagade" lite snällt. Vipps så fick jag ett presentkort på vad den kostat och en kanelkrans med mig hem. DET är kundservice och goodwillarbete det.

 

Nu till kaffet och kanelkransen :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan, läste lite och såg att din fru var sjuk. Vad är hon sjuk i ?

 

Det är otroligt jobbigt när en så nära blir sjukt, min pappa fick hjärntumör för 4 år sedan. Vi fick vänta 1,5 månad på svar om det var en god eller ondartad. Och sen när vi väl fick svaret var det en god och ond artad. Så de opererade och sedan fick han cellgift, han blev frisk som tur var. Men 1 år senare började han få ont i magen och då åkte han in igen och då såg läkarna i lund att hans tarm var den mest infekterade tarm de någonsin sett. Så då fick han "stumi"? på magen. Som tur sparade de lite så de opereade tillbaks den och såklart fick han "brock"? så de var tvugna operera igen för magsäcker och allt var väldigt konstigt. Men iallfall. Han lever och det är enbart för att han kämpade.

 

Säg till din fru att kämpa så klarar hon det!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan, läste lite och såg att din fru var sjuk. Vad är hon sjuk i ?

 

Säg till din fru att kämpa så klarar hon det!!

 

Cancer och det gör hon. Tack för tanken.

 

 

Lustigt det här. Efter att ha spelat livepoker i helgen så är nätgrind fruktansvärt tråkigt. Idag spelade jag dryga timmen på förmiddagen och stängde sen ner då det bara känns tomt och innehållslöst. Saknar ju gnabbet vid livebordet. Ny tag i morgon och ser om det blir bättre. Dock +$198 på spelet idag.

 

Å det är ju fan att LHC inte kan få in pucken i öppet mål. Fast han va grym i målet Wesslau. Nu får de allt jobba för å vinna i morgon så det blir livehockey på lördag.

Kul däremot att gnagarna har teoretisk chans på elitsreien fortfarande. Fast det vore bättre om de fick några år till i allsvenskan innan de går upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där förstod jag inte alls

 

Vilket ord är det som du inte förstår? :mrgreen: Att de har en teoretisk chans eller att de behöver några år till innan de är färdiga med organisation, spelare etc för elitserien eller att de är kul för oss gnagare?

 

Ingen motivation idag heller. 5 händer sen stängde jag ner. Plussade iaf $1 :-D. Å ikväll blir det ingen pöker då jag ska kolla in hockey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan. Aik på elitserieplats i kvalserien och allt i egna händer :-D.

Fast jag står för det jag skrev, egentligen är inte klubben redo, vare sig organisatoriskt (dvs ekonomiskt mm) eller en spelartrupp som räcker till. Om vi går upp så hoppas jag att de som ansvarar för klubben inte svävar ut och ska värva dyra halvtaskiga importer. Ge ungdomarna en chans och hoppas det räcker för att stanna kvar. Annars se det som ett läroår och fortsätt på den inslagna vägen med att bygga lånsamt.

 

Har varit och träffat en rekryterare nu på morgonen. Inte för nått specifikt jobb utan mer allmänt. Var ändå rätt givande att så ett frö i denne om mig. Fick dessutom en del vettig input själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Host, host, host*.

 

Ujujuj, 38,7 i feber, hosta, svullen hals och en näsa som ömsom rinner och ömsom stockar igen sig så man man tror man ska kvävas.

 

Jag e sjuk :cry:

 

Tvingade mig till att spela lite igår. Orkade med 750 händer ungefär. Trots att jag började med att backa 4 inköp på nl100 på mindre än 50 händer, med bland annat en floppad kåk där fi rivrar högre kåk, så slutade dagen med $198 upp. Jobbade på bra.

 

Dagen ska tillbringas i sängen med mycket omsorg och "tyckasyndommigsyndrom".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Host, host, host*.

 

 

 

Jag e sjuk :cry:

 

.

 

Ännu mera.

 

AJAJ Trist, jag skickar lite "tycka synd om" från Borås

 

Jag med. Men min sjukdom är helt och hållet självförvållad.

 

Mohaaaaa :mrgreen: :mrgreen:

 

 

 

(Fast jag vet hur du har det, så lite, men bara väldigt lite "synd om" till dig med)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis!!

 

Till vad??????

 

hejhej, vad har du för tankar kring vinnande pokerspelare och a-kassa?

 

Så länge man som jag inte försörjer sig på poker utan är aktivt arbetssökande och inget högre vill än få ett jobb så är det okey. Jag söker någonstans mellan 15 och 30 jobb varje månad. Från Stockholm till Malmö. Man kan inte rå för att man är vinnande hobbyspelare.

 

Det är en helt annan sak om du inte söker jobb utan vill försörja dig på pokern. Det vill inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AIK spelade hockey idag. :mrgreen:

Leksand också dessvärre eller snarare de spelade inte. :cry:

 

Edit: Ja jag vet att du tycker de skulle vara ett par år till i Allsvenskan.

Men det måste väl ändå kännas skönt för en gnagare?

 

Jajustdet :-D . Såg det precis på nyheterna. Har i princip varit medvetslös i feberkoma hela dagen och vaknade upp straxt före 22.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, då är vi på samma sida! lycka till

 

:-D ty.

 

Äntligen har man börjat återfå en någolunda normal temperatur i kroppen. Hade "bara" 38 grader nyss. Pendlat mellan 38 och 40 de senaste dagarna.

 

Har ju inte blivit så mkt poker dessa dagar men vad gör man när hjärnan känns som den va gjort av lös havregrynsgröt. Jo man sätter sig mellan varven när man inte orkar ligga längre och spelar det där spelet där man inte behöver tänka så mycket :roll: . PLO.

 

Har väl plussat något/några inköp på 0,5/1. Inte jättekoll då jag inte har något program för detta. Har totalt denna månad klämt ihop ca 7k händer i THNL. Åkt som en bergodalbana. Upp som mest 1k och just nu ~500. Ska försöka lira lite ikväll.

 

Annars fick vi ett glädjande besked i veckan. Vi har ju ett till barnbarn på g i maj. Då dotra har ett sjukdomstillstånd som ligger latnen, vilket innebär att det bryter ut ibland och botas med medeciner och sen ligger vilande tills det bryter ut igen osv, så fann det en chans på 70% att om hon födde normalt (vilket skedde förra gången ovetandes om sjukdomen) så skulle hon drabbas av sjukdomen konstant för resten av livet. De har under en tid försökt få ett kjesarsnitt men den barnmorskan hon hade tyckte inte det eftersom förra förlossningen gick så bra. I början av veckan fick de träffa en annan barnmorska och efter mycket om och men så har det nustämts att hon ska få föda med kjesarsnitt. Mycket glädjande och framförallt en stor lättnad för henne som gått och oroat sig.

 

En annan mindre glädjande sak som drabbat en bekant till oss är den nya sjukförsäkringslagen. Frun i familjen lider av, konstaterat, ett antal fysiska sjukdomar. Exempelvis har hon vissa mornar svårt att ta sig ur sängen själv, hon måste få hjälp att ta på sig skorna osv. Hon vågar knappt gå ut eftersom hon ofta drabbas av yrsel och beskriver det som att "gå på gungfly".

Hon har nu varit långtidssjukskriven och är en av dem som ska utförsäkras. Därför har hon sökt så kallad sjukersättning (tidigar sjukpension) som också tillstyrks av hennes läkare. Detta håller dock inte Försäkringskassans medecinska rådgivaren i Stockholm med om, som aldrig träffat henne, utan nu ska hon utförsäkras och övergå till arbetsförmedlingen för att prövas mot arbetsmarknaden. Man slutar inte att häpna över hur sjuka människor behandlas idag. Denna gång blev det dock väldigt påtagligt då det är en nära bekant och vi har själva sett vilka problem hon har.

 

Veckans dystraste: Fotbollssäsongen kommer bli oerhört låååååååååång i år verkar det som :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...