Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*


wahlen1

Recommended Posts

Idag har jag upplevt den värstabakfyllan på ett par år. Konstant ont i huvudet sedan jag vaknade vid två och har dessutom jobbat sedan 4 och ska ha jouren...

Började iallafall kvällen på rauhrackel i Lund för att sedan dra in på chilli och tillslut avsluta på hipp. Det blev en riktigt trevlig kväll får jag säga. Rejält jävla full lyckades jag dessutom bli vilket aldrig är fel.

Riktigt pokersugen är jag också, men något säger mig att det är bäst att låta bli grinden i detta tillståndet. Har börjat plöja igenom the psychology of poker så ska nog fortsätta med det projektet istället...

GL med turrarna schummen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag har jag upplevt den värstabakfyllan på ett par år. Konstant ont i huvudet sedan jag vaknade vid två och har dessutom jobbat sedan 4 och ska ha jouren...

Började iallafall kvällen på rauhrackel i Lund för att sedan dra in på chilli och tillslut avsluta på hipp. Det blev en riktigt trevlig kväll får jag säga. Rejält jävla full lyckades jag dessutom bli vilket aldrig är fel.

Riktigt pokersugen är jag också, men något säger mig att det är bäst att låta bli grinden i detta tillståndet. Har börjat plöja igenom the psychology of poker så ska nog fortsätta med det projektet istället...

GL med turrarna schummen

 

Tackar ska inte jinxa nåt. Sket i 12k, lite sent och peanuts ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3bet standard varje hand. Får 40% på flopp måste få in det här?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($52.02)

BB ($57.25)

Hero ($49.75)

BTN ($95.17)

 

Dealt to Hero Q:diamond: K:diamond:

 

Hero raises to $2, fold, fold, BB raises to $6.25, Hero calls $4.25

 

FLOP ($12.75) 5:diamond: 6:diamond: K:club:

 

BB bets $9.50, Hero raises to $25.50, BB raises to $51 (AI), Hero calls $18 (AI)

 

TURN ($99.75) 5:diamond: 6:diamond: K:club: 2:club:

 

RIVER ($99.75) 5:diamond: 6:diamond: K:club: 2:club: A:club:

 

BB shows A:diamond: K:spade:

(Pre 71%, Flop 59.8%, Turn 75.0%)

 

Hero shows Q:diamond: K:diamond:

(Pre 29%, Flop 40.2%, Turn 25.0%)

 

BB wins $98.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3bet standard varje hand. Får 40% på flopp måste få in det här?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($52.02)

BB ($57.25)

Hero ($49.75)

BTN ($95.17)

 

Dealt to Hero Q:diamond: K:diamond:

 

Hero raises to $2, fold, fold, BB raises to $6.25, Hero calls $4.25

 

FLOP ($12.75) 5:diamond: 6:diamond: K:club:

 

BB bets $9.50, Hero raises to $25.50, BB raises to $51 (AI), Hero calls $18 (AI)

 

TURN ($99.75) 5:diamond: 6:diamond: K:club: 2:club:

 

RIVER ($99.75) 5:diamond: 6:diamond: K:club: 2:club: A:club:

 

BB shows A:diamond: K:spade:

(Pre 71%, Flop 59.8%, Turn 75.0%)

 

Hero shows Q:diamond: K:diamond:

(Pre 29%, Flop 40.2%, Turn 25.0%)

 

BB wins $98.25

 

 

Standard.

Altenativt syna flopp nu när du är i pos och låta honom bluffa en turn om han är allmänt aggro eller barrelar mycket. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard.

Altenativt syna flopp nu när du är i pos och låta honom bluffa en turn om han är allmänt aggro eller barrelar mycket. ;-)

 

Hade nog tagit synen om jag inte nyss hade torskat en KK mot 54 ^^. Men kände att det är lika bra få in det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Detta måste du jobba med.

 

Jo, det vet jag. Om jag förloraren prf deg med KK mot typ 66. Blir jag skitlack och det går ut över spelet och då gör jag kassa spel. Även om detta är ganska standard i mitt tycke. Kunde synat och hoppas på färgen för han hade fått in det där ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det vet jag. Om jag förloraren prf deg med KK mot typ 66. Blir jag skitlack och det går ut över spelet och då gör jag kassa spel. Även om detta är ganska standard i mitt tycke. Kunde synat och hoppas på färgen för han hade fått in det där ändå.

 

Jag utgår ifrån att du slår nivån du håller till på. Lägg på minnet att du oftare är favorit att vinna potter mot dina sämre motståndare. Av den anledningen får du då fler "bad beats" än fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår ifrån att du slår nivån du håller till på. Lägg på minnet att du oftare är favorit att vinna potter mot dina sämre motståndare. Av den anledningen får du då fler "bad beats" än fi.

 

på nl30 har jag 9,80bb/100 på 20k händer. Har börjat gå upp sakta till nl50 och börjar med att tappa typ 4-5 inköp där. Och de flesta mot sämre händer som träffar som gudar typ. Det har du rätt i. Samtidigt måste man förlora mot fisken ibland så dom fortsätter att spela ;) Men ska försöka tänka så och köra vidare, blir så ofokuserad direkt om jag tappar 1 inköp vilket leder till att jag ofta har stora - swings.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en riktig jävla fisk på 1/2 nivån. 60/14 i stats. Lyckas få honom att köra lite 5/10 HU mot mig. Obv vinner han drygt 1k av mig. Han vinner fantamig varenda jävla pott över 400. Jag grindar upp det sakta, han vinner ner det igen.

Bör kanske nämnas att det var första gången jag spelade HU seriöst. Skoj, men jävlar vad svårt. Kan ju inte finnas ett bättre sätt att testa en ny spelform på än genom att ta ett skott två nivåer?

Aja, han knep hela mitt dagsplus hur som. Good times

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en riktig jävla fisk på 1/2 nivån. 60/14 i stats. Lyckas få honom att köra lite 5/10 HU mot mig.

 

Att sitta och tjata om spela heads-up mot andra spelare för att de råkar vinna en pott är jävligt drygt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sitta och tjata om spela heads-up mot andra spelare för att de råkar vinna en pott är jävligt drygt imo.

 

Jag tycker det är ganska drygt när folk sitter och skriver meningslösa oneliners i folks dagböcker, men inte ser du mig klaga om det?? :lol:

 

Nej men mer seriöst så håller jag med dig. Tror du jag brukar göra det om detta var första gången jag spelade en "seriös" hu match?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...