Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*


wahlen1

Recommended Posts

  • Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fyfan, känns som det enda man gör är whinar, men inte konstigt när man torskat 700$ på några dagar. Plussade nu 3 inköp för att på 3 minuter få in det med AA mott KK, KK mot AK och förlora båda, om AA hade fått stått hade jag varit BE då det var 3 st i potten. Helt sjukt vad dåligt man springer och alla jävlar hittar det dom behöver. Kör nl30 tills jag har 600$ vilket jag hoppas att jag aldrig går ner till, har iallfall rejkat 830$ denna månaden så blir ju lite i rb. Får fan fokusera nu och kötta och vända på det här nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ är ju annars att du lägger ned lite tid på att bli en bättre pokerspelare istället för att whajna, kötta och fokusera :)

 

Bli en bättre spelare blir man av att spela, jag läser varje kväll ;) Det är såhär, jag försöker alltid på mig bluffar som kostar så satans mycket. Nu sista session bluffa jag inte och hittade 2 inköp. Så jag måste fokusera på att sluta bluffa och köra A-game istället. Och sen är det inte så kul när man vet att de har typ 3 outs och man checkar för det och sen hittar dom det där roliga 3 outare typ. Men, så är det i poker. Nästa gång är det jag som hittar runnerrunner för att vinna,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick äntligen in en session. Givetvis är jag helt slut efter en hård kväll igår och fotboll idag så orkar inte mer än den timmen jag nyss fått in. Men sprang fint och hittade mitt A game så plussade 5.5 inköp på 323 händer ^^

Lite frustrerande att jag inte får in mer än 300 händer i timmen dock. Kör inte mer än 4 bord nu iof då jag vill slippa överlappen på min lilla skit skärm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bli en bättre spelare blir man av att spela

 

Nej, när du spelar visar du vad du har lärt dig hittills. En bättre spelare blir du av att tänka, analysera, lyssna på andra, studera andras spel, lära dig mer matte et.c. Det är en myt att man skulle bli bättre av att "kötta volym". Tvärtom verkar de flesta bli sämre av att lägga in stora volymer.

 

Avkastningen på investerad tid för analys och lärande är enorm på mikronivåer och avtar sedan exponentiellt ju högre upp du kommer. Åandrasidan kommer du lägga mer och mer tid på att kartlägga motståndarens spel.

 

Testa att spela den absolut bästa poker du kan prestera under 2h, ta en promenad på 15-20min. Ät lite mat. Analysera sedan sessionen cirka 4h. Upprepa 2-3 gånger per vecka så ska du se att du klättrar betydligt snabbare än du gör nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, när du spelar visar du vad du har lärt dig hittills. En bättre spelare blir du av att tänka, analysera, lyssna på andra, studera andras spel, lära dig mer matte et.c. Det är en myt att man skulle bli bättre av att "kötta volym". Tvärtom verkar de flesta bli sämre av att lägga in stora volymer.

 

Avkastningen på investerad tid för analys och lärande är enorm på mikronivåer och avtar sedan exponentiellt ju högre upp du kommer. Åandrasidan kommer du lägga mer och mer tid på att kartlägga motståndarens spel.

 

Testa att spela den absolut bästa poker du kan prestera under 2h, ta en promenad på 15-20min. Ät lite mat. Analysera sedan sessionen cirka 4h. Upprepa 2-3 gånger per vecka så ska du se att du klättrar betydligt snabbare än du gör nu :)

 

 

Jag läser på mycket, jag sitter mycket på forum och kollar, kollar mycket på poker, typ WPT osv. Även om det är turnering lär man sig. Pottodds osv har jag läst mycket om, sitter ofta i HEM och kollar vad jag gör fel och varför det blev fel. Men jag whina för att ingenting går. Och det hade inte gått hur mycket jag pluggat.

 

Men jag förstår absolut ditt tankesätt. Man måste plugga hårt för att bli en vinnande spelare på högre nivåer idag och det krävs mer än att bara sitta och trycka som en dator. Det förstår jag :)

 

Mitt stora fel är att jag blir ofokuserad och tiltad och då spelar jag som en riktig idiot, synar 10Q 4 bet osv, hela sjuka saker. Bara för jag inte tänker förlorar jag massvis med pengar. Har spelat dåligt hela dagen tills nu den sista sessionen. Bluffade 1 gång på 1000 händer och spela allmänt bra. 125$ + blev det. Så jag kan om jag vill, måste bara bli mer fokuserad och försöka att inte bli så irriterad när folk får dra ut en.

 

Ska försöka göra som du säger med att ut och gå, det lugnar ner en rätt rejält. Kanske lägga upp ett schema. :) Tack för inputen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha!

Låter jävligt kul! ^^

Hittar aldrig några fester med drag i här i sthlm, men dina kalas låter ju minst sagt innehållsrika ^^

 

Dont tell me about it, jag och clownen har precis dragit 2 vodka och vår 3dje landa precis, galen kväll detta med joddla med siv och björn rosenström på full volym :)

 

Det hopppas jag sannerligen att det är :)

Söt bild Papco <3

Badoo är verkligen underbart, hittar man inte ligg därigenom , då kan man lika gärna träffa lena handén resten av livet!!

 

 

Måste tipsa om sjukaste matvideosen en polare tipsa mig om:

 

en av många;

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, när du spelar visar du vad du har lärt dig hittills. En bättre spelare blir du av att tänka, analysera, lyssna på andra, studera andras spel, lära dig mer matte et.c. Det är en myt att man skulle bli bättre av att "kötta volym". Tvärtom verkar de flesta bli sämre av att lägga in stora volymer.

 

Avkastningen på investerad tid för analys och lärande är enorm på mikronivåer och avtar sedan exponentiellt ju högre upp du kommer. Åandrasidan kommer du lägga mer och mer tid på att kartlägga motståndarens spel.

 

Testa att spela den absolut bästa poker du kan prestera under 2h, ta en promenad på 15-20min. Ät lite mat. Analysera sedan sessionen cirka 4h. Upprepa 2-3 gånger per vecka så ska du se att du klättrar betydligt snabbare än du gör nu :)

 

Bra skrivet. Dra dessutom ner på antalet bord så du inte hamnar i "grindmode" Oj vad man lär sig mycket då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst. Den som klagar på att det inte finns fisk?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.30(BB) On Game

SB ($30.41)

BB ($29.97)

Hero ($29.55)

BTN ($16.11)

 

Dealt to Hero K:heart: A:diamond:

 

Hero raises to $1.20, fold, SB calls $1.05, BB raises to $4.20, Hero raises to $11.40, SB calls $10.20, fold

 

FLOP ($27) A:heart: 8:heart: 3:spade:

 

SB bets $2.10, Hero raises to $18.15 (AI), SB calls $16.05

 

TURN ($63.30) A:heart: 8:heart: 3:spade: 7:club:

 

RIVER ($63.30) A:heart: 8:heart: 3:spade: 7:club: 3:heart:

 

Hero shows K:heart: A:diamond:

(Pre 75%, Flop 88.2%, Turn 93.2%)

 

SB shows Q:club: A:spade:

(Pre 25%, Flop 11.8%, Turn 6.8%)

 

Hero wins $61.80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst. Den som klagar på att det inte finns fisk?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.30(BB) On Game

SB ($30.41)

BB ($29.97)

Hero ($29.55)

BTN ($16.11)

 

Dealt to Hero K:heart: A:diamond:

 

Hero raises to $1.20, fold, SB calls $1.05, BB raises to $4.20, Hero raises to $11.40, SB calls $10.20, fold

 

FLOP ($27) A:heart: 8:heart: 3:spade:

 

SB bets $2.10, Hero raises to $18.15 (AI), SB calls $16.05

 

TURN ($63.30) A:heart: 8:heart: 3:spade: 7:club:

 

RIVER ($63.30) A:heart: 8:heart: 3:spade: 7:club: 3:heart:

 

Hero shows K:heart: A:diamond:

(Pre 75%, Flop 88.2%, Turn 93.2%)

 

SB shows Q:club: A:spade:

(Pre 25%, Flop 11.8%, Turn 6.8%)

 

Hero wins $61.80

 

har fisk i byxan, komsi komsi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis uppstigen. Gårdagens skiva blev rätt hård, den slutade hyfsat tidigt men jag var hyfsat full, frugan med.

 

Fick sånt sjukt sug av att spela, så dumpade henne i sängen, sen gick jag ner på krogen, beställde mig en dricka, vann 500 på Black Jack, köpte en Chili Cheese och sen gick jag hem igen.

 

Fördelen med att bo centralt sas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis uppstigen. Gårdagens skiva blev rätt hård, den slutade hyfsat tidigt men jag var hyfsat full, frugan med.

 

Fick sånt sjukt sug av att spela, så dumpade henne i sängen, sen gick jag ner på krogen, beställde mig en dricka, vann 500 på Black Jack, köpte en Chili Cheese och sen gick jag hem igen.

 

Fördelen med att bo centralt sas...

 

ursäkta min dumhet men vad är en chili cheese?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuder på en hand.

Fisk som spelar 92/20. Han har gjort några konstiga moves men inget ovanligt för en superfisk ju.

När jag tryckt time och funderar skriver han "jag har nöten, lägg dig".

Det är egentligen detta som får mig att bestämma mig att vara ganska säker på att jag ligger före. Varför skulle en fisk med nöten vilja få mig att folda?

 

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($397)

UTG ($406.43)

MP ($1026.42)

Button ($281.69)

Hero (SB) ($307.18)

 

Preflop: Hero is SB with 10club.gif, 10diamond.gif

2 folds, Button bets $4, Hero raises $9, 1 fold, Button calls $6

 

Flop: ($22) 5club.gif, 3club.gif, 4spade.gif(2 players)

Hero bets $16, Button calls $16

 

Turn: ($54) 4diamond.gif(2 players)

Hero bets $30, Button raises $60, Hero calls $30

 

River: ($174) Jheart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $174, Hero raises $221.18 (All-In), Button calls $21.69 (All-In)

 

Total pot: $565.38

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...