Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*


wahlen1

Recommended Posts

  • Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Aldrig skoj att tappa 400$ på 3-4 dagar. Ligger fortfarande plus för månaden och har rejkat snart 600$ så det är ju pengar påväg in. Blir 8 bord nl30 istället för nl50 nu. Fungerar inte när man alltid har den sämre delen av handen. 4 st AK mot AA,KK så blir man lite sur. Gör bra spel men får aldrig dra ut eller träffa. Har nog aldrig haft så dåligt kortstandard och när jag väl försöker reppa något så synar idioterna med bottenpar. Behövde whina lite ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goodie, sånt här gillar vi. Överbet e inte alltid nuts hehe...

 

Ongame Network $20.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1233426

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $7.30

SB: $19.40

BB: $20.24

Hero (UTG): $21.42

CO: $20.00

 

CO posts a big blind ($0.20)

 

Pre Flop: ($0.50) Hero is UTG with Qheart.gif Adiamond.gif

Hero raises to $0.80, 2 folds, SB calls $0.70, 1 fold

 

Flop: ($2.00) 6spade.gif Qclub.gif Qspade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $1.50, SB calls $1.50

 

Turn: ($5.00) Aspade.gif(2 players)

SB bets $0.40, Hero calls $0.40

 

River: ($5.80) 7heart.gif(2 players)

SB bets $16.70, Hero calls $16.70

 

Final Pot: $39.20

SB shows Kspade.gif Jspade.gif

Hero shows Qheart.gif Adiamond.gif

(Rake: $1.50)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch fy å blä, idag kom första badbeaten på länge...

ska betala skatten på bilen på 2100kr...:roll:

 

Vänta bara tills du ska serva din bil också, förra året 7500kr, detta året 5600kr. Fifan :( Och han sa att han behövde fixa den för 24k typ. Vilket jag inte gör ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonk deluxe precis. Kommer ner i tvättstugan och ska hämta min tvätt. Då är det nån som behövde tvätta lite sent som tagit ut mina kläder från torkskåpet och vikit dom snyggt och prydligt och lagt i en hög.

 

Det är snälla grannar det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonk deluxe precis. Kommer ner i tvättstugan och ska hämta min tvätt. Då är det nån som behövde tvätta lite sent som tagit ut mina kläder från torkskåpet och vikit dom snyggt och prydligt och lagt i en hög.

 

Det är snälla grannar det!

 

Tur att du inte bor här. En snodde våran tid och han hade inte låst så vi kasta hans skit på golvet och börja tvätta.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att du inte bor här. En snodde våran tid och han hade inte låst så vi kasta hans skit på golvet och börja tvätta.. :)

 

Haha, nu snodde hon (jag antar att det var en hon) inte min tid, den var slut sen 2 timmar, fast det fanns inga tider efter i och för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad förstår du inte? :) En tog våran tvättid, vi väntade på att han skulle hämta sina saker och det gjorde han inte. Så vi gick ner och kastade ut hans kläder och la vårat lås på och börja tvätta.

 

Har gjort något liknande, kläderna var i maskinerna och hängde inte på tork. Maskinerna var färdiga osv så jag fick inte nöjet att stänga av dem mitt i. Men iaf, tog kläderna och slängde dem på golvet. Tvättade mitt skit och hängde upp på tork, då kommer ägaren av kläderna in när jag är på väg ut. "Varsågod" sa jag och försökte låta kaxig och tuff när vi fick ögonkontakt. Då förklarade han att de var tvungna att åka till akuten lite efter att han slängt in sina kläder. Lite tråkigt, det kändes så skönt att vara arg på någon och ha känslan av att man är bättre än någon. Det sket sig:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG HATAR DETTA JÄVLA KUKSPELET!

 

fiskjävlarna sprigner fan bättre än gud. VET att han inte har 8an..

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) On Game

Hero ($51.50)

BB ($93.08)

CO ($90.05)

BTN ($49.61)

 

Dealt to Hero Q:club: A:diamond:

 

fold, BTN raises to $1.50, Hero calls $1.25, BB raises to $6, fold, Hero calls $4.50

 

FLOP ($13.50) Q:diamond: 8:heart: 8:spade:

 

Hero checks, BB bets $9, Hero calls $9

 

TURN ($31.50) Q:diamond: 8:heart: 8:spade: 7:heart:

 

Hero checks, BB bets $78.08 (AI), Hero calls $36.50 (AI)

 

RIVER ($104) Q:diamond: 8:heart: 8:spade: 7:heart: T:spade:

 

Hero shows Q:club: A:diamond:

(Pre 47%, Flop 92.0%, Turn 9.1%)

 

BB shows 7:spade: 7:diamond:

(Pre 53%, Flop 8.0%, Turn 90.9%)

 

BB wins $103

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att man har 9bb/100 på nl30 denna månaden medans man har torskat 10 inköp på nl50 på typ 6k händer. Fyfan. Vet att det är för jag försöker anpassa mig alldels för mycket och kör inte mitt riktiga spel, försöker mig på bluff som jag inte kan osv, därför man torskar. Har typ 1000$ i rullen igen efter torskat hela mitt plus denna månaden. Blir hård grind nu på nl30! Iallfall rejkat 630$ så förhoppningsvis kan man plussa med rbn iallfall :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG HATAR DETTA JÄVLA KUKSPELET!

 

fiskjävlarna sprigner fan bättre än gud. VET att han inte har 8an..

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) On Game

Hero ($51.50)

BB ($93.08)

CO ($90.05)

BTN ($49.61)

 

Dealt to Hero Q:club: A:diamond:

 

fold, BTN raises to $1.50, Hero calls $1.25, BB raises to $6, fold, Hero calls $4.50

 

FLOP ($13.50) Q:diamond: 8:heart: 8:spade:

 

Hero checks, BB bets $9, Hero calls $9

 

TURN ($31.50) Q:diamond: 8:heart: 8:spade: 7:heart:

 

Hero checks, BB bets $78.08 (AI), Hero calls $36.50 (AI)

 

RIVER ($104) Q:diamond: 8:heart: 8:spade: 7:heart: T:spade:

 

Hero shows Q:club: A:diamond:

(Pre 47%, Flop 92.0%, Turn 9.1%)

 

BB shows 7:spade: 7:diamond:

(Pre 53%, Flop 8.0%, Turn 90.9%)

 

BB wins $103

 

Tufft för dig att höra kanske, men här spelar du själv som en fisk. Du sitter inklämd mellan två spelare och ditt beslut att syna BB:s höjning är ett bra sätta att visa hur man inte ska spela med handen AQ i denna situation. Vad gör du nu om knappen återhöjer? Här måste du ta ett iniativ att höja igen eller helt enkelt folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tufft för dig att höra kanske, men här spelar du själv som en fisk. Du sitter inklämd mellan två spelare och ditt beslut att syna BB:s höjning är ett bra sätta att visa hur man inte ska spela med handen AQ i denna situation. Vad gör du nu om knappen återhöjer? Här måste du ta ett iniativ att höja igen eller helt enkelt folda.

 

Kanske, men den här fisken spelade så sjukt skumt så därför synade jag bara prf och hoppades på A eller Q, perfekt flopp imo eftersom han inte sitter med 8an så ofta, han hade gjort exakt samma spel med 99,1010,JJ, AK osv. Han spelade såhär hela tiden och hade sån jävla tur. Menar att han hade degat turn vilket fall. Men förstår hur du tänker. Så frusterad då jag inte ens vinner på nl50. Om jag floppar set så synar dom 3/4 pott med skit och hittar runnerrunner färg osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så frusterad då jag inte ens vinner på nl50. Om jag floppar set så synar dom 3/4 pott med skit och hittar runnerrunner färg osv..

 

Det blir ju lätt att man tappar sitt A-game när man klättrar för att man tror att man måste anpassa sig så mkt och att spelet är så annorlunda på den nya nivån. Sen är det ju ett starkt stressmoment- enligt mig iaf, att man har pressen på sig att man inte ska tappa x antal inköp för att behöva backa ner i nivå igen.

Jag själv vart jättestressad när jag klättrade förra gången (fick backa ner igen och sen komma tillbaka) då jag hela tiden tänkte att jag säkert kommer få gå ner igen när jag hade backat 2BI på en session, och att tappa 2BI känns som att tappa 8BI på den tidigare nivån imo.

Läste att du skulle gå ner igen och det låter jätteklokt. Ta din tid å samla dig för att göra ett nytt försök, du kommer ju utan tvekan kunna slå nl50, du är ju minst sagt bra nog så det är bara en tidsfråga innan du klättrar och stadgar dig på nl50 :) Lycka till kompis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ju lätt att man tappar sitt A-game när man klättrar för att man tror att man måste anpassa sig så mkt och att spelet är så annorlunda på den nya nivån. Sen är det ju ett starkt stressmoment- enligt mig iaf, att man har pressen på sig att man inte ska tappa x antal inköp för att behöva backa ner i nivå igen.

Jag själv vart jättestressad när jag klättrade förra gången (fick backa ner igen och sen komma tillbaka) då jag hela tiden tänkte att jag säkert kommer få gå ner igen när jag hade backat 2BI på en session, och att tappa 2BI känns som att tappa 8BI på den tidigare nivån imo.

Läste att du skulle gå ner igen och det låter jätteklokt. Ta din tid å samla dig för att göra ett nytt försök, du kommer ju utan tvekan kunna slå nl50, du är ju minst sagt bra nog så det är bara en tidsfråga innan du klättrar och stadgar dig på nl50 :) Lycka till kompis!

 

 

Det är som du säger väldigt stressande och förlora typ 2 inköp eftersom det känns så mycket mer när man gått upp, och jag var alldeles för stressig med att gå upp i nivå. Jag ser på spelet att jag kan vinna och eftersom man tror det ska vara så stor skillnad försöker man sig på spel som man egentligen inte borde göra och därför har jag torskat ett antal inköp för det. Har gått ner till nl30 för jag har tappat hela månadsplusset typ på nl50. Får spela nl30 och hoppas att motriggen släpper. Har bestämt mig för att inte röra nl50 förrens jag har 35 inköp till nivån. Har knappt över 30 inköp till nl30 nu eftersom jag torskar hela jävla tiden. Känns frustreande när jag inte ens är -ev eftersom det är såna sjuka brädor hela tiden, KK mot AA, färg mot färg, set över set. Menmen har typ 400-500$ som kommer in nästa månad redan inrejkat. Så det är ju skönt. Men kör nl30 tills jag känner mig säkrare med brn. Och ska sluta stressa mig för jag spelar hellre nl30 och vinner 15 inköp än att gå upp bara för man ska upp. Bättre spela där man är säker :)

Skönt att någon tror på en :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att det är min db så jag får skriva vad jag vill! :D whina behövs!

 

Haha nä det är väl ändå allas?

 

fakeedit; Usch vad barnslig jag kände mig när jag skrev det där. Men du fattar. Vi kan köra en omröstning för titel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...