Gå till innehåll

RUSH POKER - trash or cash?


The Grand Bark

Recommended Posts

  • Svars 311
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste hålla med om att det är riktigt roligt med rush..

Plussade 3BI men efter några mer händer och en tilt efter några river kort och en dålig spel från min sida där man gick all-in med JJ fick triss och Fi visar triss i K var man gulad..

Men men that's poker folks..

 

Bankrollmanagement?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

värdelös cover up. när ska dina konspirationsteorier ta slut?

 

edit: plus det faktum att man konstant byter bord gör ju att även om en HUD skulle tas fram så blir det ingen superduperexploitverkstad. rush poker är ett steg i rätt riktning imo. sure det kapar edge men ju mindre uppenbart det är för fisken att han förlorar, ju oftare kommer han tillbaka för mer stock.

 

Vad jag kan se så är varenda hand tillgänglig, så det lär knappast dröja länge innan pokertracker nissarna är ikapp...

 

För tillfället är det dock rätt intressant att se hur otroligt jävla dåliga folk verkligen är på poker när de tvingas spela utan hjälpmedel:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Hur känns det då?

 

spelet känns roligare och gör att man gärna sitter längre vid varje tillfälle. har du aldrig spelat datorspel? isåfall: har du aldrig funderat över varför man fastnar i timmavis? att lyckas med en uppgift i ett spel (tex frag i CS) sätter igång belöningssignaler i hjärnan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan se så är varenda hand tillgänglig, så det lär knappast dröja länge innan pokertracker nissarna är ikapp...

 

För tillfället är det dock rätt intressant att se hur otroligt jävla dåliga folk verkligen är på poker när de tvingas spela utan hjälpmedel:)

 

tillgänglig för varje enskild spelare eller har jag missat något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tillgänglig för varje enskild spelare eller har jag missat något?

 

Alla händer man själv fått kort tilldelade i naturligtvis. Men sitter man på 4 rushbord och det är som tex i morse, ca 100spelare där totalt så lär det ju bli samma pokerace HUD skitpoker som förut väldigt snabbt, fast ännu värre pga det snabbare speltempot...

 

Ge gärna några exempel

 

När det gäller c-bet och fold till c-bet så tar tex folk felaktiga beslut hela tiden utan pokertracker eller holdemmanagers stats.

Annars skulle man lite förenklat kunna säga att det mesta folk sysslar med vid borden sällan är helt lyckat. Tvingas man tänka själv så är det sas kört direkt:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla händer man själv fått kort tilldelade i naturligtvis. Men sitter man på 4 rushbord och det är som tex i morse, ca 100spelare där totalt så lär det ju bli samma pokerace HUD skitpoker som förut väldigt snabbt, fast ännu värre pga det snabbare speltempot...

 

fast en stor skillnad nu är att man behöver spela sig till en databas. folk kommer garanterat få HUDen att arbeta tillräckligt snabbt till slut men det blir ju långt ifrån lika effektivt som förr.

 

och skit samma om grinders nu utnyttjar en HUD. det stora problemet som nu har lösts är bumhunting och bordsplaceringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast en stor skillnad nu är att man behöver spela sig till en databas. folk kommer garanterat få HUDen att arbeta tillräckligt snabbt till slut men det blir ju långt ifrån lika effektivt som förr.

 

och skit samma om grinders nu utnyttjar en HUD. det stora problemet som nu har lösts är bumhunting och bordsplaceringar.

 

Har ju ingen större betydelse. Får du in 1500händer/timme så lär pokertracker nissen tyvärr få ännu bättre hjälp av programmen än tidigare.

Nej, det är inte skitsamma. Bumhunting är ett väldigt litet problem jämfört med pokerace-HUD som har förstört spelen totalt de senaste åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju ingen större betydelse. Får du in 1500händer/timme så lär pokertracker nissen tyvärr få ännu bättre hjälp av programmen än tidigare.

Nej, det är inte skitsamma. Bumhunting är ett väldigt litet problem jämfört med pokerace-HUD som har förstört spelen totalt de senaste åren.

 

1500 händer i timmen genom spel är inte lika värdefullt som att kunna köpa miljontals givar från en dataminare. det här bromsar ju alla databaser avsevärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ändrar (förbättrar hoppas jag) mitt spel hela tiden lite långsamt. Har svårt att tro att någon spelar likadant nu som för "miljontals" givar sedan. Skulle tro att de flesta ser aningen fiskigare ut i en databas än vad de egentligen är. Vad jag menar är bara att det kan vara farlligt att lita på gammal information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller c-bet och fold till c-bet så tar tex folk felaktiga beslut hela tiden utan pokertracker eller holdemmanagers stats.

 

Så folk spelar optimal poker så länge de ser att du foldar x % över 124 händer men när de inte längre får dessa stats genomgår de en förändring från GTO till mongoloider. Har jag förstått dig rätt då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...