Gå till innehåll

RUSH POKER - trash or cash?


The Grand Bark

Recommended Posts

  • Svars 311
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Struligt att uppdatera för en stund sen. Men på 15e försöket eller så gick det.

 

Körde en halvtimme på 2 bord lägsta nivån fullring. Kom upp i 675 händer/timme. I svårighetsgrad (=att hinna med) känns det som att 2 bord motsvarar ungefär att köra 4-6 bord vanligt.

 

Känns som om det definitivt går fortare att få in FT/Ironman points. Så kan man bara anpassa spelet och inte förlora i winrate så är det definitivt ett plus. Räknar jag lite på det så skulle jag dra in lägsta nivån ironman (50 poäng) på 60 minuter och just dom 675 händerna. På vanliga bord brukar det ta ca 800 händer och jag måste köra 8 bord samtidigt för att klara det på en dryg timme.

 

Men det är alltså mycket lättare att spela 2 bord så här än att spela 8 samtidigt. Här känns det som om jag nog redan nu skulle klara i alla fall 3 bord och få ner tiden till 40 minuter eller så. Istället för 70 i vanliga fall.

 

De som kan sina odds och spelar efter dom bör ha en klar fördel av detta i alla fall på lägre nivåer.

 

Sen brukar jag ju ofta spela 4 bord på FT samtidigt med 4 på SvS. Vette tusan hur man ska kombinera det bäst nu.

 

Som många redan skrivit så är det grymt beroendeframkallande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite statistik från JUST NU

 

9 manna bord

0.05/0.10 1534 spelare 320 händer/timme

0.10/0.25 680 spelare 300 händer/timme

0.25/0.50 611 spelare 287 händer/timme

0.50/1.00 405 spelare 272 händer timme

 

6 manna bord

0.05/0.10 1482 spelare 285 händer/timme

0.10/0.25 514 spelare 275 händer/timme

0.25/0.50 372 spelare 285 händer/timme

0.50/1.00 325 spelare 256 händer timme

 

Det hinns konstigt nog med fler händer på 9 manna borden. Förmodar att de använder quickfold mycket mer.

 

Ju högre nivåer. Desto mer tänker folk=färre händer/timme. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 bord är max. Verkar som om det körs ca 20-25% fler 'entries' än 'players'. Tolkar det som att om det är 500 spelare så kör 400 1 bord, 75 st 2 bord och de sista 3-4 bord. På ett ungefär.

 

Bara på högsta nivån (0.5/1) som det närmar sig 50%. Alltså fler som spelar fler bord där men fortfarande mer än hälften som bara spelar ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 bord är max. Verkar som om det körs ca 20-25% fler 'entries' än 'players'. Tolkar det som att om det är 500 spelare så kör 400 1 bord, 75 st 2 bord och de sista 3-4 bord. På ett ungefär.

 

Bara på högsta nivån (0.5/1) som det närmar sig 50%. Alltså fler som spelar fler bord där men fortfarande mer än hälften som bara spelar ett.

 

hoppas fan att dom höjer 4bord max till typ 16 :shock:

 

så man kan få in typ 5282 händer i /timmen 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymma stats på 9 manna nu.

 

Spelar 13/11 ungefär. I vanliga fall ca 13/9. Mina två sessioner idag har gett 12BB/100. Klart bättre än mitt snitt men det är förstås minimal sample.

 

Intressantare att den andra sessionen behövdes det bara 17 minuter att få 25 Ironman poäng. 804 händer/timme. Körde 2 bord nu också.

 

Totalt alltså 47 min för 50 Ironman (.05/.10). Tror aldrig jag klarat det under 70 min innan. Och då på 8 bord. Behövdes bara 558 händer när det i vanliga fall behövs ca 800 händer.

 

Tycker man känner av både att det inte går att shortstacka längre och att dom allra bästa spelarna inte kan utnyttja det fullt ut eftersom de har dåliga reads.

 

Det har väl kommit bort lite att FT också höjt minimum inköp från 20BB till 35BB på alla vanliga bord. Tror det kan göra susen för de vanliga borden om nu inte rush poker förstör dom.

 

Lär nog bara ta några dagar innan vi ser var det stabiliserar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det något trackerprogram som klarar av att ge en stats på sitt eget spel i det här?

 

Den handhistorik som sparas är för hela handen, inte bara till när du foldar. Holdem Manager klarar det iaf, Poker Tracker gör det säkert också.

 

Märkte att jag hade 2 händer med Durrrr och 8 med Phil Gordon från dagens Rush-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den handhistorik som sparas är för hela handen, inte bara till när du foldar. Holdem Manager klarar det iaf, Poker Tracker gör det säkert också.

 

Märkte att jag hade 2 händer med Durrrr och 8 med Phil Gordon från dagens Rush-spel.

 

ok, soft. så all stats som berör en själv fungerar, men statistik för motståndarna (och ev HUD) blir alltså värdelös?

 

tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kul grej. Men vette sjutton om det kan kallas poker. Lite lustigt att en av FT-proffsen sa "Det är så här poker ska spelas" - utan read, meta game, eller nåt sånt alltså? :roll:

Jag blev f*n frustrerad när jag höjde AQ på knappen, short fisk i SB 3betar och BB går all-in för 30bb. Så jag foldar och kastas iväg till nästa bord... ville ju se vad dom hade hehe.

 

Det negativa kanske är att dom största action-fiskarna dundrar in i rush pokern och slänger bort ett inköp istället för i vanliga cash gamet.

 

Och nåt positivt kanske är att dom värsta nit-robot-grindersarna som skiter i själva pokern kör detta istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev f*n frustrerad när jag höjde AQ på knappen, short fisk i SB 3betar och BB går all-in för 30bb. Så jag foldar och kastas iväg till nästa bord... ville ju se vad dom hade hehe.

 

Det är bara att titta i handhistoriken, där finns hela handen även om du flyttas till ett annat bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, perfekt poker spelas utan reads och metagame.

Ja ja ja... Men antar att dom flesta förstår vad jag menar.

För oss som inte spelar perfekt matematisk poker eller vad man nu kallar det kommer iaf reads, meta game, image osv till användning. Och det är det jag tycker är det roliga med pokern. Men jag förstår vad du syftar på.

 

Det är bara att titta i handhistoriken, där finns hela handen även om du flyttas till ett annat bord.

Ah ok, det visste jag inte, tackar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...