Gå till innehåll

RUSH POKER - trash or cash?


The Grand Bark

Recommended Posts

  • Svars 311
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Någon på fulltilt lär ju fått en rejäl löneförhöjning när han kom på det här med RushPoker... måste vara sjukt lönsamt för sajten.

 

Säg att bara 10% av spelarna på FT igår spelade Rush. Dessa bör ha ökat sina händer med 3-4 gånger.

 

Vad blir det? En ökning på 25-30% över en natt? Var det 20% så kanske de ökade med 50%. De måste ha firat julafton igår.

 

Sen får man ju se hur det håller i sig och vad effekten av höjningen av mini buy-in blir men nog känns det som om PokerStars måste kontra på något sätt.

 

Om PokerStars inte var förberedda och har liknande idéer underutveckling lär det ju ta ett tag för dom att kontra. Måste säga att jag är grymt imponerad över hur väl programvaran funkade igår. Måste varit ett par rader kod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läser runt om kring hur folk säger att rush poker ska förstöra för alla tighta nits osv men det är väl fan ingen skillnad om inte värre bara med rush?

Det som jag tror gör att många spelar sämre kort är för att de är otåliga och odiciplinerade att vänta in bra händer vilket rushpoker nu har åtgärdat?

 

Det är väl bara helt åt helvete värdelöst?

Klart som fan att fisken som i vanliga fall tycker JQo är fin inte spelar den nu för att han kan trycka " Quick Fold " och på direkten få en ny och bättre hand istället?

 

Har sett ett antal videor på youtube nu där rushpoker visas och inte en enda gång har jag sett en flopp läggas upp eftersom folk naturligtvis klickar Quick Fold direkt i hopp om en bättre hand på bara en sekund senare..

 

Dessutom tror jag att Rush kommer förstöra pokerns fina sidor också.

Iochmed att man inte spelar med samma spelare längre och kan skaffa sig en uppfattning på motspelarna kommer det inte bli några " 4-bet bara för att jag är trött på att han alltid höjer min blind " osv. Helt enkelt sjukt digitalt och tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för jag är övertygad om att du går in i döden med QJo när du spelar, clown.

 

Jag tror hur som helst att det som gör väldigt många sämre spelare förlorande är just det att dem tappar tålamod och därför överspelar mellanhänderna i brist på action. Man kan i princip bara spela pockets, AK och AQ utan de minsta tristess och lång väntan med rush.. alltså inte bra alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för jag är övertygad om att du går in i döden med QJo när du spelar, clown.

 

Jag tror hur som helst att det som gör väldigt många sämre spelare förlorande är just det att dem tappar tålamod och därför överspelar mellanhänderna i brist på action. Man kan i princip bara spela pockets, AK och AQ utan de minsta tristess och lång väntan med rush.. alltså inte bra alls.

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jääävlar va tight det är på NL100 Rush..

 

Testade tidigare idag för första gången.. Vek typ KJ i sen pos för att jag inte orka vänta på min tur..

Spelade i princip bara TT-AA och AJ-AK.. Slutade upp 6 inköp efter ~2h..

 

Sure.. Litet sample o.s.v men ändå :) Känns som att jag kommer ge detta ett försök iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jääävlar va tight det är på NL100 Rush..

 

Testade tidigare idag för första gången.. Vek typ KJ i sen pos för att jag inte orka vänta på min tur..

Spelade i princip bara TT-AA och AJ-AK.. Slutade upp 6 inköp efter ~2h..

 

Sure.. Litet sample o.s.v men ändå :) Känns som att jag kommer ge detta ett försök iaf :)

 

Lira du 6max lr fullring ;)?

 

har bara lirat 6max tänkte testa liter Fullring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...