Gå till innehåll

Min stora plan efter sommaren, skola eller poker?


liveonpoker

Recommended Posts

  • Svars 206
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det här var nog det näst dummaste jag har hört idag (det dummaste var när någon påstod att Liverpool skulle vinna Champions League)!

 

Sitta å nöta poker i 8 timmar är ingen höjdare, allra minst att göra det minst 5 dagar i veckan. Gå i skolan är pissigt förvisso (tro mig, jag läser 3800 poäng och går 40 h i veckan!), men jag ser ingen som helst anledning till att du skulle ångra dig. Tror du att du om 10 år tänker "varför gick jag klart gymnasiet, det var ju tre bortkastade år, den grundutbildningen behöver jag inte"?

 

Det bästa jag hört hittills var att ta ett sabbatsår. Det är ganska vanligt och då får du på allvar känna hur det skulle vara att försöka försörja sig på poker.

 

Själv pluggar jag som en gnu och spelar nätpoker på kvällarna vilket ger en liten extrapeng vid sidan om då och då.

 

Om du är allvarlig så börja åtminstone med en sabbatsår, jag tror att du därefter kommer att inse att det inte var den höjdaren du tänkte dig (även om sovmorgon är guld värt förstås!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parres alltid kloka tankar angående ämnet:

 

Ren idioti. För mig gick det inte bra i skolan alls. För intelligent, understimulerade, tyckte annat, typ CS, softa med polarna, dricka bira, var mer intressant. Gick ut skolan med ofullständigt betyg. Tog väl några månader på komvux innan man fixade det. Min filofosi från dag 1 i skolan var att jag skulle skriva bra på högskoleprovet så att mina betyg inte spelade någon roll, och jag var övertygad om att jag skulle det. Jag hade rätt.

 

Hur som helst, gymnasiet var fan bland den roligaste tiden i mitt liv (och jag är trots allt bara 21). Även om jag inte pluggade så hade jag skitskoj. Betyg, allt, går att fixa. Men hur jävla intelligent är det att jobba som ett as för att få ihop en rulle? Låter oerhört idiotiskt, med tanke på att du kan jobba som ett as och sen dra till Kos eller på roadtrip i Europa eller vad som helst med polarna och supa som ett svin, knulla runt och ha allmänt skoj.

 

Istället vill du jobba för att få ihop pengar till att... jobba? Hur jävla smart är det egentligen? Jobba för att få pengar för att köpa ett jobb. Hade det varit näringslivet hade det kallats korruption... Dessutom är 1500$ ingenting. Du snackar om 0,5-1FL, visst, du lär inte gula, men du lär knappast leva som en kung, snarare som en fattig råtta. Vidare så vill du få socbidrag, jävla utsugare är vad jag säger om det. Hur mycket jag än må ogilla sossarna så är det fan inte försvarbart att få bidrag för att spela poker.

 

Men, go ahead. Testa. Med största trolighet kommer du leva fattigt, inte ha särskilt kul samt bli socialt missanpassad (trots allt brukar gymnasiet ha den otrevliga bieffekten av att man fixar ett socialt kontaktnät). Visst, du kanske lyckas och blir rik. Men hur jävla kul kommer det vara när du ser tillbaka på ditt liv?

 

- Då ska vi se, lilla Kalle. Vad har vi uträttat i detta liv?

- Öööh. Vi har lurat pengar av idioter och uppnått ära inom ett obskyrt kortspel.

- Jaha, men hade vi inte kunnat göra något bättre av livet?

- Jooo, men alltså. Joooobbigt ba!

- Hmm, jag blir trots allt lite ledsen. Alla dessa möjligheter till kreativ utveckling, till att göra något man verkligen älskar. Och vi grindade upp oss på 5/10FL och levde gott hela livet.

- Ja, jag har levt ett fullt liv. Förresten, när var senaste gången vi fick ligga?

- Det var typ för femton år sedan. Du hade en win-streak och brände en massa pengar på en fyrtioårig fillipinsk aidshora.

- Just det. Fan. Har jag barn?

- Nej, det tror jag inte.

- Vännerna då?

- De sista sade upp kontakten när du var 20. Du var helt enkelt för tråkig. Du hade dock jävligt mycket internetkompisar...

- Fan, fan vad jag är nöjd med mitt liv.

 

Snipp snapp snut så var livet slut.

 

Ha ett bra liv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag glömde nämna en sak.

 

För att nå någonstans till en socialt accepterad position (jaja, dra ditt jävla snack om att icke anpassa sig och att samhället är bullshit) som du kan leva gott på och vara stolt över krävs det högskoleutbildning. Även om du inte vill nå en socialt accepterad position är det bra med högskoleutbildning. Trots allt är det lättare att hitta affärspartners och liknande om du iaf har någon form av kvalifikation. Ett CV bestående av: "Pokerproffs sedan 16 år" imponerar nog inte.

 

Och jaja, i din ålder kunde jag inte ge ett smack om högskoleutbildning heller, men det är faktiskt jävligt nice att plugga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parres alltid kloka tankar angående ämnet:

 

Ren idioti. För mig gick det inte bra i skolan alls. För intelligent, understimulerade, tyckte annat, typ CS, softa med polarna, dricka bira, var mer intressant. Gick ut skolan med ofullständigt betyg. Tog väl några månader på komvux innan man fixade det. Min filofosi från dag 1 i skolan var att jag skulle skriva bra på högskoleprovet så att mina betyg inte spelade någon roll, och jag var övertygad om att jag skulle det. Jag hade rätt.

 

Hur som helst, gymnasiet var fan bland den roligaste tiden i mitt liv (och jag är trots allt bara 21). Även om jag inte pluggade så hade jag skitskoj. Betyg, allt, går att fixa. Men hur jävla intelligent är det att jobba som ett as för att få ihop en rulle? Låter oerhört idiotiskt, med tanke på att du kan jobba som ett as och sen dra till Kos eller på roadtrip i Europa eller vad som helst med polarna och supa som ett svin, knulla runt och ha allmänt skoj.

 

Istället vill du jobba för att få ihop pengar till att... jobba? Hur jävla smart är det egentligen? Jobba för att få pengar för att köpa ett jobb. Hade det varit näringslivet hade det kallats korruption... Dessutom är 1500$ ingenting. Du snackar om 0,5-1FL, visst, du lär inte gula, men du lär knappast leva som en kung, snarare som en fattig råtta. Vidare så vill du få socbidrag, jävla utsugare är vad jag säger om det. Hur mycket jag än må ogilla sossarna så är det fan inte försvarbart att få bidrag för att spela poker.

 

Men, go ahead. Testa. Med största trolighet kommer du leva fattigt, inte ha särskilt kul samt bli socialt missanpassad (trots allt brukar gymnasiet ha den otrevliga bieffekten av att man fixar ett socialt kontaktnät). Visst, du kanske lyckas och blir rik. Men hur jävla kul kommer det vara när du ser tillbaka på ditt liv?

 

- Då ska vi se, lilla Kalle. Vad har vi uträttat i detta liv?

- Öööh. Vi har lurat pengar av idioter och uppnått ära inom ett obskyrt kortspel.

- Jaha, men hade vi inte kunnat göra något bättre av livet?

- Jooo, men alltså. Joooobbigt ba!

- Hmm, jag blir trots allt lite ledsen. Alla dessa möjligheter till kreativ utveckling, till att göra något man verkligen älskar. Och vi grindade upp oss på 5/10FL och levde gott hela livet.

- Ja, jag har levt ett fullt liv. Förresten, när var senaste gången vi fick ligga?

- Det var typ för femton år sedan. Du hade en win-streak och brände en massa pengar på en fyrtioårig fillipinsk aidshora.

- Just det. Fan. Har jag barn?

- Nej, det tror jag inte.

- Vännerna då?

- De sista sade upp kontakten när du var 20. Du var helt enkelt för tråkig. Du hade dock jävligt mycket internetkompisar...

- Fan, fan vad jag är nöjd med mitt liv.

 

Snipp snapp snut så var livet slut.

 

Ha ett bra liv!

 

LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De blir fler och fler för varje dag som går, de personer, oftast yngre som har inställningen att spela poker på heltid är lika glamoröst som skådis i hollywood. Sällan tänker de på nackdelarna det medför, framtidsutsikterna, psykologiska ansträningen efter förlorat några veckor i följd medans räkningarna skall betalas, socialarelationer då man oftast spelar från 18-04, köp av lägenhet, bil etc utan att få lån. Det är inte bara flärd och lyx, om du inte har disciplin att klara gymnasiet tror jag inte du har det för en karriär som proffs heller, tyvärr.

 

Det räcker inte med 500$ i veckan, åtminstone inte om du ser långsiktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu.. Förstår dina drömmar och de är ju faktist inte helt orealistiska, dock mindre troliga och sannolika att det ens kommer fungera, att du har den personligheten som kan bli proffs. Dessutom så kan jag inte tänka mig att man mår särskilt bra av att grinda poker 8 timmar om dagen. När det går bra är det ju oslagbart men det kommer inte gå bra hela tiden och risken finns att man låter pokerns resultet påverka en känslomässigt. Mig lämnar den inte opåverkade i alla fall..

 

 

Om du är så pass skoltrött som du verkar tror jag att det är det som är problemet. Satsa på att orka med skolan. I värsta ta ett sabbatsår och rensa skallen och kanske jobba (och spela poker för att känna på att det inte är så roligt i längden?) är kanske mitt tips isåfall..

 

Du gör som du vill men i längden är det nog bättree att försöka arbeta dig uppåt i det vanliga livet och kanske spela poker parallellt och kanske om några år har du kommit så pass långt att du till och med kan hoppa av jobbet och endast spela poker för att du tjänar så pass mycket mer på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och så har pokerboomens baksida visat sig.

 

Det är svårt att hitta någon analogi som skulle kunna ha utspelat sig för 5 år (i lika stor tänkbar utsträckning) till den här situationen. Det är helt absurt helt enkelt.

 

"Ska jag hoppa av skolan och bli proffesonell paintballspelare"?

 

Ska jag hoppa av skolan och bli professionel counterstrike-spelare?

edit: kanske nån redan nämnt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan gymnasieutbildning har du inga bra chanser i livet, och pokern kommer inte att ge dig de chanserna.

 

Nar jag var 17 var jag nara att hoppa av gymnasiet. Var sa enormt skoltrott och orkade inte. Dock sa tvingade jag mig att stanna kvar, och tog studenten.

 

Nu ar jag 24 och tog min universitetsexamen igar. Tanker inte borja jobba pa ett tag, men jag har i alla fall en massa dorrar oppna.

 

Ingen annan verkar sagt det men... Grattis till examen Swede! :D

 

Tag lärdom av dessa ord för Swede vet vad han pratar om. Eller tror ni att Swede fått chansen att vara med och producera Celebrity Poker Showdown (samt mingla med Heather Graham) om han hoppat av skolan och grindat framför datorn?? :shock:

 

 

Stay in school kid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vid vilken vinst/månad hade ni valt att hoppa av era studier på högskolenivå i dagsläget?

 

ca 3*X under en period på 6 - 9 månader

X = månadslön

 

typ

 

antag månadslön=15000kr(eller avsåg du månadslön på pokerspelandet?)

 

dvs ca 45000kr på 9månader? låter ju inte så högt?

 

eller menade du 45000kr/månad i 9månader=runt 400 000kr? låter ju väldigt mycket.

 

sedan kan vi utöka resonemanget _lite_.... hur säkert är det att man får jobb sedan? så vilken vilken inkomst på poker blir poker, istället för plugg, EV+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ganska irriterande med alla inlägg som bara trackar ner på killen; att han är dum i huvudet för att vill leva på pokern, hoppa av gymnasiet o.s.v.

 

Jag kan förstå att ett pokerliv lockar lite efter att man läst om hur mycket man kan tjäna på att endast bonushora för att inte tala om vissa av de dagböcker som tillhör de bättre spelarna på detta forum...

 

Detta lockar säkert ännu mera om man är 16 år, trött på plugget/det går dåligt i plugget, man har kasst med pengar etc. En ålder där man försöker staka ut vem man är/vad man ska göra o.s.v.

 

Men mitt råd är precis som tiotals andras; sluta inte plugga på gymnasiet för tyvärr är de betyg och det papper du får där så grundläggande för det system som vi lever i! Utan dessa kommer flera dörrar stängas, dörrar som kanske känns helt orelevanta idag!

 

Visst, du kanske kan ta ett sabatsår men jag tror knappast att du blir mer motiverad av att jobba ett år, dessutom kanske det blir ännu mindre roligt att plugga med folk som är ett år yngre... vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orkade inte printa ner mitt svar innan, men du har inte funderat på att läsa på distans??? svin smidigt + att du får tid till poker om du nu verkligen vill det å du kan stanna hos mor din, själv sparar jag största delen av mina vinster, inte mycket men lite för att förhoppnings vis betala en del av mina studier på högskola snart... för på högskola kommer du att plugga förr eller senare om inte du vill strimla papper på ett kontor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, gå ut skolan, det kommer vara värt det.. Dessutom måste man väl vara 18 för att öppna ett NETeller-konto väl? Och om inte dina föräldrar låter dig bo kvar hemma lär de ju knappast fixa det till dig?

 

Sluta se allt svart på vitt .Det är klart att han kan skaffa sig ett netellerkonto även fast han ej fyllt 18, det handlar om personliga kontakter och förtroende. Jag ser att många sprider negativ energi kring liveonpokers fråga, ge honom istället ett råd som uppskattas.

liveonpoker, din tanke är god men du kanske skulle prova o spela i 4 timmar per dag och se hur mycket du tjänar innan du hoppar av gymnasiet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att många sprider negativ energi kring liveonpokers fråga, ge honom istället ett råd som uppskattas.

 

Men vad förväntar du dig när han inte ens får spela poker på laglig väg? När han dessutom planerar att snylta på bidrag så kan jag inte se varför man skulle ge honom en klapp på axeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och så har pokerboomens baksida visat sig.

 

Det är svårt att hitta någon analogi som skulle kunna ha utspelat sig för 5 år (i lika stor tänkbar utsträckning) till den här situationen. Det är helt absurt helt enkelt.

 

"Ska jag hoppa av skolan och bli proffesonell paintballspelare"?

 

Ska jag hoppa av skolan och bli professionel counterstrike-spelare?

edit: kanske nån redan nämnt?

 

tror det är _lite_ skillnad i svårighetsgrad att kunna försörja sig på paintball/cs jämfört med poker

 

finns ju inte direkt några bonusar att hämta ut när man lirar cs^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det sjuka är att han tror 300$/månad räcker !!! grabben, det är en halv barnota !!

 

eller en medellön i asien.

 

Det är ju något som man kan tänka på om man har en kass inkomst.:

 

"Hade jag bott i xx så hade jag varit rik".

 

Vilken härlig tröst! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...