Gå till innehåll

Min stora plan efter sommaren, skola eller poker?


liveonpoker

Recommended Posts

Tjena!

 

Mitt första inlägg och kommer nog vara den största för jag ska berätta om mina planer efter sommaren och jag hoppas jag kan få råd och tips ang min plan.

 

Ja, såhär lyder den: Jag går i första året gymnasiet, betygen suger och jag börjar mer och mer skolka för pokern, mamma lovade att slänga ut mig om jag hoppade av, så jag hade tänkt jobba kuken av mig i sommar för att få 10 000, jag lägger in allt på neteller, låter socialen betala min lägenhet, hoppar av fattiga gymnasiet, och ska börja bonushora månad efter månad för att såsmåningom betala hyran, mat , nöje o s v.... jag ÄR VERKLIGEN SERIÖS PÅ DETTA,,, vad tycker du om detta? jag ljuger alltså inte, funderar starkt nu över att göra det. ge mig gärna din respons till detta då jag behöver tips, min mamma är en ovetande mamma som tror poker är lotteri, ingen sckilkighet så henne kan man inte övertala. Jag har tänkt att spela poker 8 timmar om dan och ha det som jobb och det hade varit bland det roligaste jobb man kan ha.

 

* OBS!

 

Nedan om bonusar etc tas INTE i denna tråd se även här - denna tråd är endast en diskussion om att ev. hoppa av gymnasiet för att spela poker.

 

Enjoy! :)

 

- QoS *

 

Jag har tittat på en hemsida: http://www.bonuswhores.com och där listar dem en himla massa bonusar som man kan hora till sig vilket verkar bra då jag beräknat att om jag horar mig på nästan alla hemsidor så kommer jag få en massa $$$$$.

 

Men jag har lite frågor: till ex, det kommer en 50 % reload bonus upp till 100 dollar på en hemsida, så ska jag då ta ut 200 dollar till neteller för att sedan lägga in samma summa igen på hemsidan för att få bonuset?

 

Om jag till ex horar mig på amerikanska hemsidor om ca 100-200 dollar om månaden, kommer staten att jidra om 30 % skatt från mig?

 

Jag är fullt medveten om att det kan gå dåligt men om jag bara softar med 0,50 / 1 fixed limit och spelar enbart bra händer så lär jag få min bonus + extra pengar snabbt om jag dessutom spelar många bord samtidigt.

 

Neteller är ett bra vertyg om jag ska hålla på att hora mig hela månaderna? Jag hoppas att 10 000 kr räcker som startsumma för att sedan börja tjänna pengar på alvar.

 

Det kommer varenda månad nya re-load bonusar, det är därför jag skulle kunna leva på pokern genom detta sätt.

 

Jag är som sagt superseriös till detta och jag hoppas ingen kommer med skitsnack till denna tråden då jag behöver seriösa svar.

 

MVH Kalle

 

* Lite pill och flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 206
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej gdaily!

 

Du låste innan min tråd för jag tog den på fel ställe och eftersom jag kan inte denna hemsida så bra, kan du skicka en direktlänk till den tråd jag kan posta mitt inlägg? Jag skulle vara mycket tacksam för detta.

 

Tack i förhand!

 

mvh Kalle

 

Inga problem Kalle, välkommen till forumet förresten.

 

http://pokerforum.nu/forum/viewforum.php?f=4

är onlinegruppen

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=10362

är månadens "tipsa om bonusartråd" (ny varje månad).

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=10938

är veckans "bonussnacktråd (så ett tips är att vänta tills i morgon, annars startas det ju en ny bonussnackstråd om några få timmar och det blir inte en vettig diskussion om din fråga :-)

 

Tänk på att inte diskutera rakeback i forumet

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=10192 (orsaken hittar du här) och om du länkar till utomstående sajter så länka inte till affiliatesajter (bonuswhores är helt okej, bra sajter med "typ artiklar" är halvokej, den egna "signa upp via mig-sajten" är helfel - alltså sunt förnuft. Man får heller inte "tipsa om sin egen fin-fina kod", utan bara generella koder.

 

Lycka till på forumet, här finns guldklipmar att hämta (jag lägger in det här i din tråd också förresten)

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tänkt att spela poker 8 timmar om dan och ha det som jobb och det hade varit bland det roligaste jobb man kan ha.

Jag kan slå vad om att du inte kommer tycka pokerspelande är så jäkla roligt längre efter att ha spelat åtta timmar om dagen i någon månad.

 

Jag tänker inte komma med några moralkakor angående utbildning osv, men en sak man bör tänka på är att pokerbranschen har en ganska oklar framtid. Det stämmer att det fullständigt kryllar av bonusar i nuläget, men INGEN vet hur det kommer att se ut om ett halvår eller ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tänkt att spela poker 8 timmar om dan och ha det som jobb och det hade varit bland det roligaste jobb man kan ha.

Jag kan slå vad om att du inte kommer tycka pokerspelande är så jäkla roligt längre efter att ha spelat åtta timmar om dagen i någon månad.

 

Jag tänker inte komma med några moralkakor angående utbildning osv, men en sak man bör tänka på är att pokerbranschen har en ganska oklar framtid. Det stämmer att det fullständigt kryllar av bonusar i nuläget, men INGEN vet hur det kommer att se ut om ett halvår eller ett år.

 

Mycket hellre sitter jag vid datorn 8 timmar om dan än att behöva gå upp tidigt på morgonen och slita med något tråkigt, dessutom har jag en kompis som har poker som yrke och han erbjöd mig att spela hoss honom hela dagarna.

 

Varför skulle dem helt plötligt ta bort alla bonusar, det går skitbra för alla dessa hemsidor så jag ser ingen anledning fr¨ån deras sida att ta bort dessa bonusar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte verka negativ, men...

 

Kalle, det är en jättejättedum idé att hoppa av gymnasiet. Däremot kan du gärna spela poker på sidan om, på kvällar och helger, men att hoppa av skolan för att spela poker är verkligen ingen bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Bra gdaily, for jag har synpunkter)

 

Liveonpoker, Du kommer inte fa nagot stod for dina planer pa detta forum.

 

Det du tanker gora ar i min mening ett av de samre alternativen.

 

1. du ar minderarig som jag uppfattar det. Da ar det olagligt.

2. du vill hoppa av gymnasiet. Utan en gymnaiseutbildning har du inte mkt hopp. Och det ar en enormt liten chans att pokern kommr kunna forsorja dig. Har du tankt spela poker tills du ar 80 ar gammal?

 

Utan gymnasieutbildning har du inga bra chanser i livet, och pokern kommer inte att ge dig de chanserna.

 

 

edit: skrev ett langt inlagg som jag raderade eftersom jag insag att killen ar 16 ar gammal, och anda inte kommer forsta att han borde ta sin jakla gymnasieexamen och inte lira poker seriost forran han ar over 18.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppa av gymnasiet är det dummaste du kan göra!

Hade jag valt mellan utbildning och poker så hade pokern åkt åt helvete...

 

Hoppar du av gymnasiet stänger du många dörrar inför framtiden :cry:

 

Kanske det blir så men om man satsar poker på heltid så behöver man ingen utbildning, och om jag ska fortsätta med gymnasiet blir jag tvungen att gå 3 år av mitt liv, men som en kille sa till mig i forumet att det är bättre att lida en kort tid för att sedan ha försäkring o s v.

 

Jag ska nog ta mig en stor funderare ang detta men helst av allt vill man ju hoppa av men då lär jag ångra det som vuxen då ''man vet bättre''

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppa av gymnasiet är det dummaste du kan göra!

Hade jag valt mellan utbildning och poker så hade pokern åkt åt helvete...

 

Hoppar du av gymnasiet stänger du många dörrar inför framtiden :cry:

 

Kanske det blir så men om man satsar poker på heltid så behöver man ingen utbildning, och om jag ska fortsätta med gymnasiet blir jag tvungen att gå 3 år av mitt liv, men som en kille sa till mig i forumet att det är bättre att lida en kort tid för att sedan ha försäkring o s v.

 

Jag ska nog ta mig en stor funderare ang detta men helst av allt vill man ju hoppa av men då lär jag ångra det som vuxen då ''man vet bättre''

 

Nar jag var 17 var jag nara att hoppa av gymnasiet. Var sa enormt skoltrott och orkade inte. Dock sa tvingade jag mig att stanna kvar, och tog studenten.

 

Nu ar jag 24 och tog min universitetsexamen igar. Tanker inte borja jobba pa ett tag, men jag har i alla fall en massa dorrar oppna.

 

Och vad du an tror, att ga i gymnasiet ar faktiskt mkt roligare an att sitta o gneta poker 8 timmar om dagen framfor en dataskarm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är superruskigt skoltrött, så gör ett avtal med dina föräldrar (fast jag rekommenderar inte det här heller).

 

ta ett studieuppehåll i exakt ett år. Därefter måste du gå klart gymnasiet - du får väl ha något tvingande, som att du avsäger dig arvet eller något liknande om du inte går efter ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara lämpligt att du berättar hur mycket poker du spelar tidigare och hur det har gått (sanningsenligt!) för att du skall få nån chans för medhåll.

 

 

Förlåt för att jag inte nämnde detta innan.

 

Jag har spelat i ca 2 år men har börjat spela mycket det sista året. Jag har spelat ganska oregelbundet med pauser när jag haft ''storotur'' men i snitt på mitt spelande är ca 300 dollar i månaden men då har jag som sagt spelat oregelbundet.

 

Förutom detta.... Menar ni alla där ute i forumet att jag ska gå och pina 3 år i gymnasiet för att sedan satsa helhjärtat på poker?

 

Man kan inte få något jävla jobb nuförtiden utan utbildnin har jag förstått, till och med städare måste ha utbildning så jag får nog ta mitt förnuft till fånga och gå dessa jävla 3 år i gymnasiet... Men jag skulle fan vilja lira poker på heltid nu då min kompis på 20 år gör detta och erbjöd mig att lira med honom hela dagarna.

 

Svåra beslut man har som minderåring...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Swede sa innan, gå ut gymnasiet så har du många dörrar öppna efteråt.

 

skit i att jobba efter gymnasiet och spela poker då. Då har du iallafall en försäkring med dig och dörrar öppna ifall du vill jobba senare.

 

Jag är också skoltrött som fan men ska börja 2:an till hösten och gå ut denna linje för att också satsa på pokern.

 

Gör som alla andra säger: gå ut gymnasiet, sen kan du göra vad fan du vill!

 

Ursäkta om jag är lite otrevlig men detta är den ''bittra'' sanningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt råd är att fortsätta med gymnasiet, det är faktiskt väldigt användbart att kunna visa upp den där lilla lappen (och ibland väldigt jobbigt att inte kunna göra det). Vad du sen faktiskt gör är ju förstås helt upp till dig.

 

Tänk igenom dina alternativ så noga du kan och se till att ha ett par hundra tusen händer under bältet innan du bestämmer dig för att du vill satsa på det här på heltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därefter måste du gå klart gymnasiet - du får väl ha något tvingande, som att du avsäger dig arvet eller något liknande om du inte går efter ett år.

Hoppas du är medveten om att långt ifrån alla har något "arv" att tala om, om ens något.

 

Att hoppa av gymnasiet är ingen katastrof som automatiskt kommer att leda till ett liv i rännstenen.

Absolut inte, men att hoppa av gymnasiet för att spela poker känns som en god bit på vägen. Man har liksom lite förutsättningarna för att spela ner sig totalt, imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och så har pokerboomens baksida visat sig.

 

Det är svårt att hitta någon analogi som skulle kunna ha utspelat sig för 5 år (i lika stor tänkbar utsträckning) till den här situationen. Det är helt absurt helt enkelt.

 

"Ska jag hoppa av skolan och bli proffesonell paintballspelare"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi säger nu att du får ihop 10.000 under sommaren och sedan hoppar du av skolan, morsan och farsan slänger ut dig. Så äntligen är det dags för dig att börja lira poker på heltid, men oj jag förlorar och förlorar bad beat efter bad beat, dom 10.000 kronorna börjar sakta men säkert sjunka. Snart har du bara 1000 kronor kvar? vad gör du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett till alternativ som kan bli ganska intressant....

 

Du vill spela poker på heltid? Vad i pokern är intressant och hur kan du utvecklas i gymnasiet genom ditt val av linje??

 

Vet ju att gymn är en ganska låg nivå men....

 

Matematik och Psykologi skulle jag definitivt läst massor av om jag hade vetat i gymnasiet att jag skulle försöka försörja mig på poker...

 

Det finns säkert många val av ämnen som är intressanta i utvecklingen som pokerspelare...även om du inte lär dig pottoddsen kanske på matte-lektionerna så fattar du vad jag menar?

 

Nu menar jag inte att du ska välja linje enbart pga det men det är en tanke åt det hållet som kanske kan kombineras med vad du i övrigt vill med livet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte varit i samma situation som du är men en liknande iaf. Jag är skoltrött och går i tvåan( naturvetenskaplig med specialinriktning idrott och hälsa). I ettan sket sig det mesta och jag körde i två naturorienterade ämnen. Nu i tvåan har jag valt bort kemi B och Matte D(Fysik B har vi som tillvalskurs), jag har även bara valt Datorkunskap och Bollspel som tillvalskurser. Jag läser bara 15h i veckan nu under andra terminen i tvåan. Det ger mig tid att ta det lugnt i skolan och koncentrera mig på få ämnen i taget vilket passar mig bättre än det vanliga schemat som klassen har.

 

Jag rekommenderar inte detta men det kan vara ett alternativ samtidigt som du får känna på att spela poker på heltid några dagar i veckan. Nästa år i trean får jag ett fullproppat schema och får även läsa 150 poäng hemma, ska nog tenta av Engelska C. I sommar om jag orkar ska jag nog tenta upp Fysik A som körde i. Sedan i Komvux ska jag läsa de de Naturorienterade ämnena jag hoppat av.

 

Sluta inte i skolan helt är mitt tips. Prata med dina föräldrar och Syokonsulenten och fråga om ni kan göra ett individuellt schema. Det bästa vore ju dock att gå klart gymnasiet men det är väl onödigt om man är omotiverad kan jag tycka.

 

*EDIT*

 

Det är också viktigt att komma ut mera, lätt att fastna vid datorn hela veckan utan att göra något. Det är lätt att bli deprimerad av att bara sitta vid datorn. Att träffa andra personer är alltid roligt, speciellt om man som jag har en väldigt rolig klass som jag har :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...