Gå till innehåll

Vad är en bra bluff?


Ferna

Recommended Posts

  • Svars 161
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

1; Det är just för att du inte vet vad du möter som du vill spela GTO för att sen göra explokorrigeringar när du hittar lukrativa luckor i fi:s spel.

 

2:Tanken med GTO är ju att den ALDRIG ska gå att exploatera. Genom en perfekt balanserad range och sizebetting där du spelar efter kosekventa förbestämda linjer i varje uppkommen situation så tvingar du din motståndare att gissa. Är balansen perfekt kommer de som allra bäst att kunna spela ett +/-0-spel.

 

3. Nej det är explo du talar om här eftersom du anpassar dig till den specifika motståndaren och exploaterar just hans luckor för att maximera vinsten.

 

4. Fortfarande explo eftersom du hävdar dig veta saker om fi och därför vill anpassa dig efter hans svagheter.

 

5. Jag ser inte mneingen med all in för att vara oexploaterad. Du kan i så fall lika gärna sitta ner och spela en hand och folda. Däremot kan du ju sitta ner en hand i ett nytt sällskap och helt enkelt spela en enda hand på normalt vis. Du är ju oexploaterbar så länge fi inte har någon information om dig

 

 

Förre

 

Tack för bra svar. Jag är fortfarande inte helt på det klara om hur det ska gå att spela oexploaterbart men kanske har ett litet ljus gått upp. Jag är inte sämre än att jag kan erkänna att ni verkar ha bättre koll på detta så jag ska inte vara envis. Tack för bra "lektion" iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra svar. Jag är fortfarande inte helt på det klara om hur det ska gå att spela oexploaterbart men kanske har ett litet ljus gått upp. Jag är inte sämre än att jag kan erkänna att ni verkar ha bättre koll på detta så jag ska inte vara envis. Tack för bra "lektion" iaf.

 

Tänk på att detta är teori.

 

Det finns med allra största sannolikhet inte någon som har lyckats balansera upp alla ranger, betsizes och bluffar till den perfektion att det kan betecknas som 100%. Antagligen inte ens nära, men många gör det tillräckligt bra för att spela lukrativ och vinnande poker.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

koncentrera dig inte så mkt på vilken specifik hand motståndaren har, utan hur vår range står mot en skälig range, samt vad motståndarens avvikelse från den rangen har för effekt för honom mot vår balanserade range.

 

Om jag kan sätta min motståndare på KJo på floppen, varför ska jag då inte utnytta detta?

Men du kanske inte har samma problem?

 

Förstår inte substansen i ditt inlägg.

Vad är korrekt poker för dig? Är det GTO? Är det explo? Är det den poker som för stunden genererar pengar? Vad syftar "korrekt" på.

 

Korrekt poker är den poker som jag spelar (när jag inte tiltar), dvs matematiskt korrekt. Blir du sen utdragen så är det ju fortfarande rätt spelat.

 

Om du förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kastar mig in här i fyllan bara för sakens skull.

 

Själv är jag en förespråkare av explo, helt enkelt för att jag är kungen/drottningen av svs micro och att spela gto här är ev- dessutom fungerar gto allmänt halvkass när man är på lyset.

 

Just ja, jag förespråkar explo för an SF kör gto, och jag piskar honom i köksomaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KNILLA MED DIN LITEA HH JAG PLUSSADE FÖ FAN DE VA ORRIARISH SOM BACKADE. GTYP SUR NU!

 

 

fö avsluta tråd innan jak blir en riktigt sur hest, var bara kul när saxen var i boxen och den buiten... sry för dum bump :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

 

 

edit; omaha räknas inte som spel, inga gränser håll dom är ända spelet man kans epal spel tid optimalt och de är työ cool även om man bara är nästan optimal¨

 

 

edit2; inte jak för jag är fisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...