Gå till innehåll

Sorkoas + hangaround - Inge jävla lightweight

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fail :(. Däckade 21 och kom upp i tid till hockeyn men somnade obv i soffan och vaknade när larmet tjöt kl 8. Aja Pens förlorade ju ändå. =(

Cablecrunch! Man kan köra väldigt tungt och få grym kontakt! Lite svårt att få in rörelsen bara, gäller att inte använda höfterna. Precis som många gör felet i situps.

http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html

Och om man är lite extra cool så kör man den ståendes på Colemans vis och pumpar på i minst 20 min utan paus!

Nu ska jag iväg och storhandla på H&M och Lidl, gul som jag är. :-)

Postad

Då var man precis hemkommen från KM. Slutade 4:a av 5 deltagare med en total på 500 kg (175 knäböj, 105 bänk, 220 mark).

Lyfte mest i marklyften men kom bara 2:a i det delmomentet då en annan fick upp 215 med 12 kg lättare kroppsvikt (resultat baseras på koefficient). Lite surt då hans lyft var långt ifrån godkänt på en seriös tävling och en annan trodde att man redan vunnit marken så jag gick på 230 i mitt sista lyft istället för att gå in och säkra delsegern.

Bänken gick åt helvete med där jag missade första lyftet på 105 som jag inte haft några problem med alls på träning, men jag gjorde inte ett markerat stop på bröstet och väntade inte heller på signal för att få lägga på stången på ställningen efter lyftet. Stod över sista lyftet efter att jag tagit 105 korrekt då jag inte alls var med i huvudet och antagligen inte hade lyckats öka med mer än 2,5-5 kg så det kändes bättre att vila inför marken.

Persade i vilket fall i både knäböjen och marklyften och tog målet 500 kg totalt efter att ha gått ner 8 kg sen jul så får helt klart vara nöjd. Får se dagens tävling som bra erfarenhet inför framtiden. :)

Nu blir det hård deff inför beachen 2lax10. Vägde in på 101,2 kg idag med en morgonvikt på 99,2. Ska under 90 innan 1:a juni var det tänkt. Det blir mycket konditionsträning och lättare pass på gymmet. Jag kommer förmodligen att satsa på styrkelyftsmomenten igen till hösten för att förhoppningsvis kunna ställa upp i en del juniortävlingar med huvudfokus på JSM nästa vår!

Postad
Du behöver väl åtminstone inte känna dig så träffad när du kollar på det? :-)

Nej, gör av med väldigt lite pengar.

Förresten, har du spenderat mycket tid i Asien med undantag för tiden i Japan?

Postad
Nej, gör av med väldigt lite pengar.

Förresten, har du spenderat mycket tid i Asien med undantag för tiden i Japan?

Helt rätt!

Nej inte direkt. Någon vecka i Hong Kong, Macau och Thailand bara. Bortsett från det har jag inte varit så sugen på annat. Det vore väl i så fall ett par dagar i Seoul, Shanghai och Peking kanske..

Postad

Seriösa deffen inledd. Väger cirka 97~98 kg (längd 185 cm) och målet är att komma under 90 innan 1:a juni. Jag kommer antagligen inte att klara det men hög ribba är viktigt imo. Det blir betydligt lättare att såväl motivera sig till som att faktiskt klara av att kräma ur de sista kilona i juni för att bli fit om jag har legat i bra fram tills dess.

Gymträningen den kommande månaden kommer främst att kretsa kring bänkpressen där jag ligger så otroligt långt efter kontra knäböj och marklyft och har mycket att slipa på såväl teknik- som styrkemässigt. Jag började med ett bänkschema framtaget av Boris Sheiko (länk här) i måndags som fokuserar på att få in hög volym snarare än att träna på tunga vikter. Det känns bra då jag ändå tänkt trappa ner lite med den tunga träningen men ändå får in mycket och bra träning där jag kan slipa på tekniken som är helt åt helvete nu då jag har alldeles för långa armar för det pissmomentet. Jag har svårt för att lyfta i rätt vinkel och även att få bra brygga så att jag får jävligt kass kontakt med bröstmuskeln, vilket gör att den mesta av belastningen hamnar på armarna där man blir rätt så isolerad i hur mycket man faktiskt kan lyfta.

Utöver det schemat så kommer jag att fokusera på att träna relativt lätt i ben och mark. Jag ska försöka att köra bägge samma pass en gång i veckan där jag ligger på tre tunga set 5-8 reps för att mest hålla igång. Resten av kroppen kommer att tränas på liknande vis förutom mage som jag ska försöka köra igenom tre ggr/vecka.

Just nu är jag förkyld så jag har inte kunnat komma igång med konditionsträningen, men förhoppningsvis ska jag kunna köra på med minst 2-3 cykelpass och 1-2 joggingpass i veckan plus ett par promenader med start från nästa vecka.

Kosten kommer jag att fortsätta köra på samma sätt som innan där jag fokuserar på att lägga mig kring ett intag på 1700-2000 kcal/dag utöver träning, förutom de dagar jag kör väldigt hårt typ tufft konditionspass + gym samma dag då jag kommer att ligga på runt 2400-2700 kcal. En standarddag så äter jag 300-400 kcal till frukost (gröt+ägg), 300~400 kcal till mellanmål/lunch innan gymmet, ~200 kcal kring träning för återhämtning, ~500 kcal till middag och ~300 kcal till kvällsmål.

Ska försöka uppdatera varje träningsdag. Hoppas det finns intresse här. Pallar inte skriva om pokern atm då den är totalmisär på lowstakes. Förhoppningsvis kommer jag igång igen och lyckas grinda upp mig annars så följer jag nyårslöftet och lägger ner seriösa satsningen till hösten för att tag i skola osv istället. Det finns inte många positiva sidor med heltidsgrinden när man inte drar in ordentligt med deg. :/

Utöver det så pressar jag StarCraft 2-betan mot AI:n, då jag inte lyckats få tag i någon beta key (för gul för ebay obv). Hittade dock en kampanj idag där man får en beta key om man förbokar spelet vilket jag högg på direkt. Men hörde från någon att de skickar ut använda keys så får väl se hur det går. Antagligen åker man på niten som vanligt. :-(

Postad
hmm är det inte tvärtom svårare att motivera sig om man inte tror man kan klara målet?

Nah när det gäller viktnedgång behöver iaf jag något att kriga riktigt hårt för. Så länge jag inte sätter ett helt orealistiskt mål då. Det blir så jävla lätt att man ballar ur med antingen kost/träning annars. Jag syftade dock främst på att jag kommer få det lättare med att motivera mig efteråt när jag ska kräma ur det sista om jag har kört hårt och inte är allt för långt ifrån målet. Dessutom så är jag inte helt hundra på hur mycket jag faktiskt behöver gå ner då jag lagrar fett på skumma ställen som är svårt att uppskatta när det försvinner. :-P

glgl sork, vi har nästan exakt samma viktsituation och mål. lets gogogogogo!

JOBBA!!

Postad
Nah när det gäller viktnedgång behöver iaf jag något att kriga riktigt hårt för. Så länge jag inte sätter ett helt orealistiskt mål då. Det blir så jävla lätt att man ballar ur med antingen kost/träning annars. Jag syftade dock främst på att jag kommer få det lättare med att motivera mig efteråt när jag ska kräma ur det sista om jag har kört hårt och inte är allt för långt ifrån målet. Dessutom så är jag inte helt hundra på hur mycket jag faktiskt behöver gå ner då jag lagrar fett på skumma ställen som är svårt att uppskatta när det försvinner. :-P

JOBBA!!

Hehe :P Du verkar ha styrt upp kroppen rejält, bra gjort.(Y)