okocha Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 kan ni inte ta alla politiska diskussioner nån annanstans och ägna oss åt spekulation här? bump Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 kan ni inte ta alla politiska diskussioner nån annanstans och ägna oss åt spekulation här? Kan vi inte skippa skattediskussionerna tack. eller ta detta i en annan jävla tråd +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Har någon annan mod följt den här tråden och kan dela av den? Annars får jag göra det men det är 14 sidor att läsa, så helst inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Cliffnotes för dev: Jello är en golare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Cliffnotes för dev: Jello är en golare. Vi har kommit fram till följande lista av misstänkta va: 1: Jello (2: Alla andra forumiter med fem bokstäver i nicket) (3: Alla andra forumiter med fyra bokstäver i nicket) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Vi har kommit fram till följande lista av misstänkta va: 1: Jello (2: Alla andra forumiter med fem bokstäver i nicket) (3: Alla andra forumiter med fyra bokstäver i nicket) fast 2 och 3 känns inte så troliga jämfört med 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Cyntax har fortfarande inte dementerat Jello. fast 2 och 3 känns inte så troliga jämfört med 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
speltorsk_LOL Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Cliffnotes för dev: Jello är en golare. Ok, vi utgår från att Jello är våran golare. Vem var det han satte dit? Har Jello lejt ut shortstackstejkningar som efter stor framgång övergett staken och shortstackat vidare med egen rulle? Har han agerat affiliate men behållit för stor del av provosionen? Tankar och konspirationer om detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RDanneskjold Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Jello är ursäktad om han nu skulle ha skvallrat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Jello är ursäktad om han nu skulle ha skvallrat. Tvivlar på att de som han har tjallat på isf skulle hålla med dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Nämen, sweet. Då skulle jag alltså kunna regga om mitt företag nere i Costa Rica och bara se till att all trafik går via en server där, och så poof så slipper jag skatta här i Sverige. Öhh, ja. Så är det redan nu. Men naturligtvis måste du ju betala skatt i Costa Rica då. Eller ska folk i Costa Rica betala skatt i Sverige tycker du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sniffe54 Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Vi har kommit fram till följande lista av misstänkta va: 1: Jello (2: Alla andra forumiter med fem bokstäver i nicket) (3: Alla andra forumiter med fyra bokstäver i nicket) Mycket bra slutsats, samdigt mycket mycket roligt skrivit. Jag skrattar fortfarande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Kan vi inte skippa skattediskussionerna tack. eller ta detta i en annan jävla tråd Dåligt samvete? Mmhhm... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Dåligt samvete? Mmhhm...Inte det minta, jag har redovisat mina vinster till SkV, fick senast förra veckan besked om att jag blivit upptaxerad efter ett eget påpekande om vinst. Men skattediskussionen är OT, håll till topic tack. Hade jag varit moderator fortfarande så hade du fått infractions för att hela tiden gå off-topic. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Dåligt samvete? Mmhhm... Ola är nog en av få på pf som faktiskt kan ha riktigt gott samvete när det gäller att vara ärlig inför SKV. OnT: Om du syftar på att han skulle vara mullvaden så är det en given fail. Han har alldeles för många bokstäver i nicket som för övrigt inte är ett nick utan hans riktiga namn. Dags att nån mod avdelar snart? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 17 November , 2009 Rapport Share Postad 17 November , 2009 Inte det minta, jag har redovisat mina vinster till SkV, fick senast förra veckan besked om att jag blivit upptaxerad efter ett eget påpekande om vinst. Men skattediskussionen är OT, håll till topic tack. Hade jag varit moderator fortfarande så hade du fått infractions för att hela tiden gå off-topic. men nu är du inte det, game set and match var öppet mål, inget illa menat...inte ens läst diskussionen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 18 November , 2009 Rapport Share Postad 18 November , 2009 Men skattediskussionen är OT, håll till topic tack. Hade jag varit moderator fortfarande så hade du fått infractions för att hela tiden gå off-topic. Detta är en tråd om pokerspelare som betalar skatt. Hur kan det vara OT? Ta och kamma dig. Jag föreslår att skatten tas från företagets vinst. Enklast och bäst. coop kan skatta på sin vinst så slipper folk som handlar där betala moms. och saab kan skatta på sin vinst så slipper folk som köper saab-bilar betala skatt. varför har inte staten tänkt på det? Finn ett fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 18 November , 2009 Rapport Share Postad 18 November , 2009 Problemet jag har med mullvaden är inte att information man frivilligt lagt ut på pokerforum kommit till skatteverket kännedom, utan att denne har gjort detta till någon slags affärsverksamhet. Hur man från skatteverkets sida kan motivera att personen ska ha betalt (Som troligtvis är an skattesmitare själv också!) kan jag inte begripa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 18 November , 2009 Rapport Share Postad 18 November , 2009 Problemet jag har med mullvaden är inte att information man frivilligt lagt ut på pokerforum kommit till skatteverket kännedom, utan att denne har gjort detta till någon slags affärsverksamhet.Hur man från skatteverkets sida kan motivera att personen ska ha betalt (Som troligtvis är an skattesmitare själv också!) kan jag inte begripa. Har det framkommit att han faktiskt har fått betalt? Tror inte det är lagligt för svenska myndigheter att betala för information på det sättet. Någon som har koll? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 18 November , 2009 Rapport Share Postad 18 November , 2009 Om nu angiveriet är en hämndaktion, kan det ju vara på sin plats att få lite info för sammanhangen. Hela bilden liksom. Har någon våldtagit dottern, knivmördat hunden och dessutom haft sönder pinkfloyd-samlingen, eller gäller det bara en flirt med hustrun? Kan ju eventuellt ha betydelse för vilken hämnd som är lämplig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 18 November , 2009 Rapport Share Postad 18 November , 2009 Har det framkommit att han faktiskt har fått betalt? Tror inte det är lagligt för svenska myndigheter att betala för information på det sättet. Någon som har koll? Det var Cyntax som skrev det tidigare i ett inlägg där detta numera är bortredigerat. Rätt mycket av det han skrivit tidigare är ändrat eller bortredigerat å andra sidan... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 18 November , 2009 Rapport Share Postad 18 November , 2009 Fyra bokstäver Nu jävlar äre kört Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 18 November , 2009 Rapport Share Postad 18 November , 2009 Har det framkommit att han faktiskt har fått betalt? Tror inte det är lagligt för svenska myndigheter att betala för information på det sättet. Någon som har koll? Polisen jobbar ju med tipspengar. Läste ett kul inlägg om det på juridikbloggen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 18 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2009 Oddsen för att SKV ska lämna ut tipspengar är i det närmaste noll. För övrigt tänker jag inte bekräfta eller dementera några namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 18 November , 2009 Rapport Share Postad 18 November , 2009 Ursprungligen postat av Ekenstar Ekenstars lista jm_j Cyntax, om jag är mullvaden så får du skriva det. Nu kan alla andra skriva samma sak, så kan vi minimera lite. Bara för att jag jobbar 100m från Skatteverket betyder inte att jab jobbar åt dom. Att gola om andra skulle vara lika roligt som att skjuta på min egen fot. Som knappt plussande spelare skulle jag vara "skyldig" en ansenlig summa pengar. Om man nu vänder på steken och tänker logiskt så är det troligen någon som är kass på poker el har rejäl downswing. Då är det jag och tre till som det kan vara. Ok, du, jag och två till då. Jahhas... Då är jag misstänkt igen. ;-} Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts