Gå till innehåll

Vi har en mullvad/angivare bland oss. Vad tycker vi om det?


Cyntax

Recommended Posts

  • Svars 241
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är här ju en sån typisk Klyka-grej... tror inte ens vi behöver diskutera saken

 

Håller faktiskt inte med. Att dra upp gamla forumfajter känns rätt meningslöst.

 

Det här är mitt fel, jag kunde inte hålla fingrarna i styr och började gorma om skatter och rättvisa i en tråd som handlade om att tjalla. My bad, se det hela som en parentes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det fult att lägga näsan i blöt. Men om man spelar på en sida som inte är skattefri och inte har tänkt skatta för sina vinster så borde man ju själv fatta att det inte är så smart att skriva om sina vinster etc från den sidan på ett publikt Internetforum, i alla fall vad man har för nick.. Fan om TV-pejlarn står å glor in i sovrumsfönstret å passar på att runka medans din fru byter kläder att kolla om du har en tv så är det väl inte så konstigt om skattmasen jagar folk på ett sådant här forum...

 

Kom på en sak, om tex skattmasen vet att en svensk har nick "vunnitenmiljon" på Pokerstars. Som vunnit en massa stålar. Ifall skattmasen kontaktar pokerstars och frågar vem det är lämnar pokerstars ut de uppgifterna då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du inser skillnaden mellan att tvångssterilisera folk och att ange folk till SKV för att de inte skattat för pokervinster?

 

antar att du menar att vi ska jämföra med folk som angav sin granne som sinneslö så att grannen blev tvångssterliserad. bra att du påpekade det, för givetvis debatten framåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antar att du menar att vi ska jämföra med folk som angav sin granne som sinneslö så att grannen blev tvångssterliserad. bra att du påpekade det, för givetvis debatten framåt...

 

Ok, du ville föra argumnetationen framåt, my bad. Jag trodde bara du ville göra absurda jämförelser för att visa en poäng som egentligen inte finns i detta fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cleburne är som vanligt vilsen.

 

Alterantiven är inte "riv skattesystemet" och "behåll allt som det är idag", givetvis inte. Inget av ovanstående borde knappt någonsin alls vara aktuella. Det är förstås fullt rimligt att vara en av de >99% av människor som är för det här med statsapparat, och samtidigt se att vissa justeringar borde göras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cleburne är som vanligt vilsen.

 

Alterantiven är inte "riv skattesystemet" och "behåll allt som det är idag", givetvis inte. Inget av ovanstående borde knappt någonsin alls vara aktuella. Det är förstås fullt rimligt att vara en av de >99% av människor som är för det här med statsapparat, och samtidigt se att vissa justeringar borde göras.

 

så om man tycker systemet borde ändras är det okej att skattefiffla godtyckligt mycket som du gör? gäller det vanliga arbetare också eller bara pokerspelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, själv ser jag inte så mkt förmildrande med att brotten är demokratiskt framröstade. var det fel att hänga ut läkarna som tvångssteriliserade 30 000 "sinnesslöa" i Sverige?
Känns ganska meningslöst att besvara i sammanhanget faktiskt. Men i princip var det fel att hänga ut läkarna. Har svårt att tro att detta skedde i det tysta under så lång tid? Därmed borde varit demokratiskt förankrat? Var sak har sin tid. Dock mycket tragiskt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så om man tycker systemet borde ändras är det okej att skattefiffla godtyckligt mycket som du gör? gäller det vanliga arbetare också eller bara pokerspelare?

 

Nej, du har missförstått saken. När Eury skattefuskar är det solidaritet, när andra skattefuskar är de "borgarbrackor".

 

Som sagt, ni förstår båda två att det jag skrev ovan var sant. Ni spelar bara korkade. Ni har båda stora brister mentalt, men så korkade är ni inte.

 

Det är förstås oerhört hjärndött att ens påstå att man måste vara 100% till freds med hur skattesystemet idag är uppbyggt, för att inte vara emot skatter som helhet. Så hjärndöda personer kan inte logga in på forum. Nu finns det iofs utomstående hjälp och autoinloggning, men jag är ändå osäker.

 

Jag ville alltså bara kommentera en oerhört korkad grej som Cleburne skrev. I övrigt ville jag inte få mycket sagt. Det vore skönt om vi kunde få bort Cleburnebrus från samtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...