Gå till innehåll

High stakes poker säsong 6


RobertL

Recommended Posts

Sen att alla internet proffs blir bollade år efter år, hur förklarar du det? Taskig timing?

 

Imo är det stfu sit för att som internet spelare möta riktigt duktiga live cashgame spelare är ritkigt vidrigt. Handen där ivey tömmer mercier tex är ett sånt typiskt läge där alla internet spelare gör bort sig.

Tror inte så många här mött den typen av live spelare som ivey, som kanske teoretiskt inte är elit + + + men har känslan, rutinen och framför allt blicken som får dig att vilja byta rum. Kan hur som helst säga att det är sjukt obehagligt och inte alls så enkelt som ni pantade micro fiskar tror som analyserar händer med ett facit, åstadkom nått plz....

 

Imo skulle du få kuk på det bordet.

 

Jag är inte ens säker på att det är ett dåligt spel, marginellt visst.

 

Tror nog många här underskattar den delen. Men gör du som durrrr som är väldigt duktig på att "balansera" sitt agerande vid bordet är det nog lugnt. Jag vet själv att jag skulle ha problem med mina tells i början men man kommer säkert anpassa sig.

 

I övrigt har du ju givetvis fel, durrrr är väl största vinnaren på HSP, Sbrugby gjorde ju riktigt bra ifrån sig och detsamma gäller Jman om jag minns rätt. Sen i år har det ju inte gått så bra visst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 627
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är inte ens säker på att det är ett dåligt spel, marginellt visst.

 

Tror nog många här underskattar den delen. Men gör du som durrrr som är väldigt duktig på att "balansera" sitt agerande vid bordet är det nog lugnt. Jag vet själv att jag skulle ha problem med mina tells i början men man kommer säkert anpassa sig.

 

I övrigt har du ju givetvis fel, durrrr är väl största vinnaren på HSP, Sbrugby gjorde ju riktigt bra ifrån sig och detsamma gäller Jman om jag minns rätt. Sen i år har det ju inte gått så bra visst.

 

 

Ivey tror mercier är ute och kör och inducar en AI vilket går smärtfritt till.

 

Sen representerar inte durr det dirrekta online spelet dirrekt hlr. Som typ robl, veldhuse etc gör

 

Sen ditt agerande vid bordet är otroligt svårt att ha full kontroll över beroende på om du rushar/är stuck och framför allt hur länge du spelat.

 

Det jag menar mest är att online spelare ofta överskattar site live game extremt. Dock gör det inte så mkt då alla är sämst på att läsa också, men när du väl möter nån som kan. Då kommer det göra ont i plånboken! Tro mej, jag vet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ivey tror mercier är ute och kör och inducar en AI vilket går smärtfritt till.

 

Sen representerar inte durr det dirrekta online spelet dirrekt hlr. Som typ robl, veldhuse etc gör

 

För att han har jobbat hårt på live-aspekter som att alltid agera likadant på Chris Fergusons vis eller vadå? Durrrr är väl annars så mycket online-spelare man kan vara imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att han har jobbat hårt på live-aspekter som att alltid agera likadant på Chris Fergusons vis eller vadå? Durrrr är väl annars så mycket online-spelare man kan vara imo.

 

Ivey kommer ba skrämma dig med sitt agerande. När du trillar ur din comfort soon blir det mktmktmkt jobbigt att vinna i det gamet med.

 

Sen har durr rätt mkt live rutin vid det här laget och inte spelar ett balancerat 6max/9max spel utan bara kör och tar varje pott som den kommer. Titta igenom några hundra K onlinehänder som han spelat ba så antar jag att du kommer förstå vad jag menar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ivey kommer ba skrämma dig med sitt agerande. När du trillar ur din comfort soon blir det mktmktmkt jobbigt att vinna i det gamet med.

 

Sen har durr rätt mkt live rutin vid det här laget och inte spelar ett balancerat 6max/9max spel utan bara kör och tar varje pott som den kommer. Titta igenom några hundra K onlinehänder som han spelat ba så antar jag att du kommer förstå vad jag menar =)

 

Har svårt att se att första stycket är riktat till mig men är med på det andra iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ivey kommer ba skrämma dig med sitt agerande. När du trillar ur din comfort soon blir det mktmktmkt jobbigt att vinna i det gamet med.

 

Sen har durr rätt mkt live rutin vid det här laget och inte spelar ett balancerat 6max/9max spel utan bara kör och tar varje pott som den kommer. Titta igenom några hundra K onlinehänder som han spelat ba så antar jag att du kommer förstå vad jag menar =)

 

du gör dina läxor ;). Har du gulad lodden? vad har hänt med han... han drog ju jämnt med PA i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du gör dina läxor ;). Har du gulad lodden? vad har hänt med han... han drog ju jämnt med PA i början.

 

Fasteddie hustlade han på några hundra K på stars så han busta.

 

Fasteddie spelar dock 2/4 på stars idag efter att Irlsucks och jag bolagat han 2550 i vilket vad jag tror var hans sista highstakes session innan han lämna scenen för att sjunka in i microskuggans skam. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasteddie hustlade han på några hundra K på stars så han busta.

 

Fasteddie spelar dock 2/4 på stars idag efter att Irlsucks och jag bolagat han 2550 i vilket vad jag tror var hans sista highstakes session innan han lämna scenen för att sjunka in i microskuggans skam. :-)

 

lol trevlig story, är det verkligen så tungt att resa sig igen, lr är det motivationen som talar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol trevlig story, är det verkligen så tungt att resa sig igen, lr är det motivationen som talar?

 

Svårt att motivera sig samt att dom flesta helt enkelt blir för dåliga iom att spelet utvecklas snabbare än dom flesta spelare gör! Fåtal som varit bra i många år =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen att alla internet proffs blir bollade år efter år, hur förklarar du det? Taskig timing?

 

Imo är det stfu sit för att som internet spelare möta riktigt duktiga live cashgame spelare är ritkigt vidrigt. Handen där ivey tömmer mercier tex är ett sånt typiskt läge där alla internet spelare gör bort sig.

 

Tror inte så många här mött den typen av live spelare som ivey, som kanske teoretiskt inte är elit + + + men har känslan, rutinen och framför allt blicken som får dig att vilja byta rum. Kan hur som helst säga att det är sjukt obehagligt och inte alls så enkelt som ni pantade micro fiskar tror som analyserar händer med ett facit, åstadkom nått plz....

 

Imo skulle du få kuk på det bordet.

Tvivlar inte på att Ivey skulle äga mig i alla spelformer, både live och online. Givetvis flera där som skulle göra det. Men jag har iaf tappat all respekt för t.ex. Negeanu, Doyle, Hellmuth och delvis Laak. Hur bra är de på cg mot bra spelare liksom? Suger jag så jävla hårt att jag helt missar det geniala i deras spel(stil)?

 

Lätt att snacka såklart, men om jag får välja ut 5 pers som har medverkat i HSP den här säsongen, samt en midstakes-spelare från PF. De spelar 100k händer (2-tablande kan vi säga) på nl1k online. Tror du PF-spelaren skulle "få kuk" även då?

 

Det är såklart en annan sak än att jag eller nån annan "pantad microfisk" medverkar i HSP, men ändå intressant eftersom att du verkar ha stor respekt för de som medverkar där, även om du mest pratar om Ivey (som för övrigt nästan aldrig kritiseras av varken mig eller nån annan här).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ivey tror mercier är ute och kör och inducar en AI vilket går smärtfritt till.

 

Resultatorientering.

 

Sen representerar inte durr det dirrekta online spelet dirrekt hlr. Som typ robl, veldhuse etc gör

 

Vet inte riktigt vad du menar här men Robl spelar ju också en hel del live, hur mycket vet jag inte men han har ju sagt det själv iaf. Oavsett har det gått bra för vissa och sämre för andra, du kan inte bara diskvalificera de det har gått bra för o bara nämna dem det gått dåligt för.

 

Sen ditt agerande vid bordet är otroligt svårt att ha full kontroll över beroende på om du rushar/är stuck och framför allt hur länge du spelat.

 

Det jag menar mest är att online spelare ofta överskattar site live game extremt. Dock gör det inte så mkt då alla är sämst på att läsa också, men när du väl möter nån som kan. Då kommer det göra ont i plånboken! Tro mej, jag vet...

 

Absolut, jag sa ju inte emot dig på den punkten. Har spelat tillräckligt mycket live för att veta att det är skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att Daniels fold med färgen faktiskt kan vara befogad? Man måste ju utgå ifrån att en C-R i det läget är antingen stål eller bluff. Om han anser att risken för att han möter "stål" är större än risken för bluff (till vilket jag nästan räknar en låg färg) är större än det odds han får så är det väl rätt att lägga sig. Det är även inte helt otänkbart att Doyle har J-hög färg och översynar.

 

Själv hade jag nog varit för nyfiken för att lägga mig, men så spelar jag heller inte på de nivåerna som de gör i HSP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att Daniels fold med färgen faktiskt kan vara befogad?

Nu vet jag inte mycket om hur Benyamine spelar, men om det vore midstakes online så skulle det ha varit en lätt fold. Jag skulle definitivt ha foldat i Daniels läge om jag inte har en bra anledning att tro att Benyamine bluffar där klart oftare än andra spelare.

 

Den kritik som DN får här är ganska fånig. Hans spel har varit långt från perfekt, men jag tycker att man kan säga samma sak om minst hälften av de spelare vi har sett i HSP. Det sämsta spelet jag har sett DN göra i år var när han bluffade mot durrrrs AK, men jag brukar oftast somna när jag ser på HSP så det kan hända att jag har missat de värsta händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta Leooo säger är naturligtvis bara trams som vanligt men +1 på denna

 

Nix. Lodden va som vilken mttdonk som helst, bara att bolla runt med!

 

+1, hans cg är inte vackert atm.

 

 

De jag däremot inte tycker ens är i närheten av att platsa är framförallt Laak, Esfandiari och Matusow.

 

Jag fattar inte hur Esfandiari kan vara så underskattad.

Alla verkar tycka han är kass.

 

Av det jag sett, skulle jag säga att han tillhör topp10%, kanske topp5%, av dom live-spelare som förekommer i olika TV-sändningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte mycket om hur Benyamine spelar, men om det vore midstakes online så skulle det ha varit en lätt fold. Jag skulle definitivt ha foldat i Daniels läge om jag inte har en bra anledning att tro att Benyamine bluffar där klart oftare än andra spelare.

 

Den kritik som DN får här är ganska fånig. Hans spel har varit långt från perfekt, men jag tycker att man kan säga samma sak om minst hälften av de spelare vi har sett i HSP. Det sämsta spelet jag har sett DN göra i år var när han bluffade mot durrrrs AK, men jag brukar oftast somna när jag ser på HSP så det kan hända att jag har missat de värsta händerna.

 

Undra vilka games du spelar om det där skulle vara en "lätt fold".......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag fattar inte hur Esfandiari kan vara så underskattad.

Alla verkar tycka han är kass.

 

Av det jag sett, skulle jag säga att han tillhör topp10%, kanske topp5%, av dom live-spelare som förekommer i olika TV-sändningar.

 

Motivera?

Vad jag sett den senaste tiden från honom är han ju bara tightpassiv och ser obekväm ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som alla (mig inkluderat) som diskuterar i den här tråden nästan inte har en aning om hur en near GTO range ser ut i flervägspotter på turn och river. Ändå verkar ni vara pigga på att ta saker för givet och veta hur spelteoretiskt svåra situationer löses. (pratar obv om färg vs färg vs set handen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motivera?

Vad jag sett den senaste tiden från honom är han ju bara tightpassiv och ser obekväm ut.

 

Blandar du inte ihop tight och passiv nu?

Med den pokerstatistiska definitionen av passiv så är han extremt opassiv av det jag har sett. Skulle tro att han är en av dom som har allra högst aggression factor av årets HSP- och PAD-spelare.

 

Och vad gäller tightheten är det mycket möjligt att det med hans förutsättningar är ett optimalt tillvägagångssätt på FR med Ivey, Durr, Antonius och Doyle. Shorthanded mot svagare line-up spelar han helt annorlunda till skillnad från Helmuth, DN & Co som slaskar runt på precis samma sätt jämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...