Gå till innehåll

High stakes poker säsong 6


RobertL

Recommended Posts

Härligt, stort tack!! Då blir det att sätta sig ner ikväll och syna ner durrrr på FullTilt tills han fattar att han inte ska bluffa mig! Sen drar jag med cashen...

 

Tror inte han var seriös, en s.k. level;-) Men nu blev jag osäker på om även du skojsade vidare på ett seriöst skojigt sätt:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 627
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag hoppas innerligt att dom byter ut matusow asap. och då är det inte för att han snackar för mycket eller är kass.

 

tycker om lineupen atm då alla skojar, tjötar och spelar någorlunda rolig poker. men matusow.. fyfan. det känns så jävla obehagligt så fort han ger sig in i en pott. kunde knappt kolla när han hamnade all in mot brunson med KK vs AQs. Han var HELT FÖRSTÖRD. det såg fan ut som att allt han har och äger låg i potten. sedan att vika QJs.

 

obehagligt.. ut med matusow och in med ken leenard/ivey/farha/

 

Håller också med, well put! Däremot tror jag nästan det där är mer än allt han har. Han har väl gulat flera gånger? Jag kan ha fel, men jag tror iaf att han har varit stejkad föurut när han har varit med i HSP (vem som nu skulle vilja stejka honom...).

 

Brukar whina på spelet, men vissa lackar då (man måste ju själv ha spelat mot dem live för att få yttra sig), så vill bara säga att det var riktigt finlir den här veckan. Absolut briljand poker. Som ett skänk från ovan. Ivey är för övrigt bäst i världen och allt han gör är optimalt (annars skulle han inte göra det).

 

Skämt åsido tycker jag det var helt okej spel. Ska bli kul att få se mer från Galfond nästa vecka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist jag läste en intervju med Matusow sa han att hans hem är istort sett helt tomt. Han hade inte råd med möbler ens för han gulat så många gånger och var skyldig folk en del pengar.

Syns verkligen som sagt att han VERKLIGEN spelar med pengar som betyder mycket/allt för honom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nån förklara hur han tänker? Jag kan inte se det som ett bra spel nånstans.

 

"Läskiga aggressiva spelare runt bordet, som förmodligen bluffar ut mig efter floppen. Lika bra å såsa".

 

/SK

 

"13k i potten, jag har 150k i stack. Hur mkt ska jag öppna med? Hmm jag vill nog beta lite större än vanligt för att visa att jag menar allvar... säg 40k? Men då blir jag ju comitted om nån slår om... äh lika bra o dega då".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"13k i potten, jag har 150k i stack. Hur mkt ska jag öppna med? Hmm jag vill nog beta lite större än vanligt för att visa att jag menar allvar... säg 40k? Men då blir jag ju comitted om nån slår om... äh lika bra o dega då".

 

Tycker inte det är så tokigt att dega där med 23,75bb när det är spel med 5 blinds och antar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte direkt så att läget kommer uppstå jätteofta, ser inget problem med att raisesyna AA,KK, jamma AQ,TT, raisefolda 76s etc typ.

 

Det går nog jätte bra att göra så också.

 

 

Det som jag mest reagerade på var det här inlägget från ST.

 

Doyles push pre med AQ är ju så GTO...

 

Hade vart så kul om han stackat av där.

 

Lättaste sättet att spela balanserat här måste ju vara att bara ha en push/fold range.

 

ST låter ganska säker på sin sak här och jag kan ju givetvis vara ute och cyckla helt.

Men om push är så uppenbart långt ifrån gto som det antyds i inlägget, bör ST ha en ganska klar bild av vad en rimlig raisefold/raisecall range bör bestå av.

Jag tar gärna del av den informationen så kanske jag lär mig någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om att enbart ha raise-fold och raise-syn range och skippa jam-rangen för att slippa läcka info?

 

Tycker AQ,TT mkt väl kan ingå i raise-syn-rangen här.

 

Tänk att du höjer med 1/3 av din stack. Du får 1-2 syn efter dig. Hur spelar du sen AQ efter en missad flopp, eller TT på en bräda med 1-2 överkort (ur possition)? Check-fold? All-in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen är att du måste ha en plan för hur du ska spela handen när du missar floppen.

 

- Du missar floppen.

- Du vet inte om floppen passar FI.

- Du sitter ur possition, så du är först att agera. Vad är din plan?

 

Planen är att utvärdera floppen, som alltid annars.

 

Med ditt resonemang ska man alltid jamma pre op för man är rädd för att missa floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planen är att utvärdera floppen, som alltid annars.

 

Med ditt resonemang ska man alltid jamma pre op för man är rädd för att missa floppen.

 

Nej, men med denna stackstorlek så tycker jag inte det är helt fel att spela som Doyle gjorde. All-in med AA-TT, AK-AQ och släng allt annat.

 

Med djupare stackar så kan man spela en bredare range av händer. Det kan du inte göra här oavsett om du jammar, eller minihöjer. Din range är i stort sett den samma, och det vet de andra.

 

Men, men... Det finns ju olika sätt att spela utan att något sätt är mer rätt än det andra. Jag vill bara veta hur ni resonerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...