Gå till innehåll

Mike´s Rock n Roll-Poker 30/1-2010. Rapporter från turren i inläggen #552 och framåt!


MikeTime

Recommended Posts

  • Svars 633
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som är helt vidrigt kanske ska tilläggas

 

Man ska inte använda någon groggvirke till Rigas. Tycker man att det är för starkt får man spä ut det med vatten.

 

Testade Rigas med cola för att upptäcka det. Spydde direkt och fick städa lite.

 

Samma sak gäller också salmiak-minttu. Eller den går ifs blanda med 7up, sprite eller sockerdricka men smakar urk då tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Samma sak gäller också salmiak-minttu. Eller den går ifs blanda med 7up, sprite eller sockerdricka men smakar urk då tycker jag.

 

Varför ens testa att blanda ut minttu? Drycker av den sorten ska man snappsa, mycket smak av salmiak/mint och lite spritsmak. Vill man grogga kan man lika gärna köpa en flaska renat eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en dum, men vad är inköpet nu igen?

 

Eftersom jag är en laglydig medborgare anordnar jag givetvis inte turrar där man spelar om pengar utan vi kommer naturligtvis att spela om tändstickor. Inköpet är 500 tändstickor och man kan göra två rebuy (alternativt en rebuy och en add-on) för 300 tändstickor / st.

 

12000kr & obegränsad antal återköp för 10000kr/st.

 

Det där var priserna för en herdestund med Valterego.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering gällande bountys:

 

MikeTime

 

Någon slags bounty blir det på mitt huvud, har dock inte fnulat ut nåt skoj än...

 

HeyLisa

 

Osäkert in i det sista om damen ifråga kan komma men gör hon det så får den som slår ut henne en puss... (Också osäkert om det är tungor inblandade)

 

Appelsf (a.k.a Rockenroll)

 

Tre biobiljetter

 

jm_j

 

Ett pokerbokpaket. jm_j har även satt en hemlig bounty på mitt och Jennez hufvud. Ev även en fräck sådan på någon av flickornas skalper...

 

Valterego

 

Som den nörd Erik är så består hans bounty av spelreglerna till ett strategispel som tydligen spelas med pokermarker. Observera att det bara är spelreglerna och inte själva tillbehören som ingår. Tror poker.se får se till att höja hans redaktörslön...

 

Hygglo

 

En CD han har dubbletter av; Köttgrottorna - Köttrea 1983-1993, med hela 26 st punklåtar på svenska inklusive såna hitar som Pendeltåg, Grusgrop och Züga.

 

Klyka

 

Se nedan. Eftersom varken Roffe eller Djens dyker upp kanske det hela justeras på lördag:

 

Självklart ska jag inte vara (mycket) sämre än någon annan, här ska utlysas bounties!

 

Den som slår ut mig får ett exemplar av Kalle Ankas Pocket nr 152 anno 1993. Det krävs inte mer än ett rågat mått av kaleankapoker för att slå ut mig, så ger man mig Kalle Anka, så ger jag tillbaks Kalle Anka.

 

Men inte nog med det!

 

Den som slår ut djens får ett exemplar av Unga Aktiesparares Aktieboken anno 2000/2001. Djens lär bli avogt inställd till den som har nöjet att slå ut honom, varför denne kan få vissa svårigheter att tillförskansa sig tips om kursvinnare. Denna förlust måste ju kompenseras å något måte, och där kommer jag in i bilden som en räddande ängel.

 

Den som slår ut Lapproffe kanske kan komma att lida brist på konspirationsteorier om pokerförbund och annat. Icke då! Den lyckliga själ som förpassar Roffe till stolen vid det lilla runda bordet utanför pokerlokalen får sig ett och annat till livs genom ett milt begagnat examplar av Elisabeth Frykings bok Mysteriet Roswell, anno 1997. Den kom med en utgåva av En ding-ding värld, vilken tyvärr gått åt till sommarstugeuppvärmning.

 

minabountyskalleankaspo.jpg

 

Nisze

 

Bounty på Nizse blir 70cl kvalitetsdryck från dalaskogarna.

 

JohnH

 

Boken "Konsten att läsa tankar". (Passar mycket bra för att förstå hur Crappy tänker när han spelar poker :mrgreen: )

 

Macess

 

En platta öl!

 

TotalFyllo

 

Här kommer bild på bountien som jag utlyser på mig själv. Ett st tacky souvenirzippolighter + souvenirkortlekar, Egypt Stylee :-D

 

20632_310447188451_610578451_4737672_4947317_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de nå Sidospel annonserade?

 

Kul att inte ens de egna klubbemedlemmarna läser mailutskick! :-( Svaret är ja, Benny. Det liras THNL samt DC (THNL + PLOH)

 

Uppfattat, tur att man är fet.

 

Välkommen i klubben.

 

Det kommer bara bastas och drickas bärs. Möjligen sidospel på vem som blir mest packad eller vem som somnar först.

 

Har lovat sambon dyrt och heligt att inte släppa in en massa fyllon i bastun. Sry John. Jag kan dock dra på värmen i gäststugan... Cirkus +45 ska vi väl kunna fixa till därinne. Är det ok Bensjo?

 

Finns det plats för två st 100kg + snubbar som kan styra upp fyllan?

(dvs vår egen)

 

Katrineholm må vara Sveriges tråkigaste stad. Men där finns två inflyttade NötGrinders. (Allergiker är nu varnade)

 

Tyvärr Thomas, fullsatt och lite mer därtill. Lovar smsa när jag anordnar nästa gång.

 

Mmmm Gudarnas dryck. Fick man välja enbart en sak som man var tvungen att dricka resten av livet så skulle ju rangordningen vara

 

*)Minttu+pucko

*)Vatten

*)Snus

 

Dricka snus?! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...