Gå till innehåll

Mike´s Rock n Roll-Poker 30/1-2010. Rapporter från turren i inläggen #552 och framåt!


MikeTime

Recommended Posts

Ser fram emot att få kamma hem lite extramarker i musiktävlingen även denna gång.

 

Jag vill även annonsera att det kommer att finnas en bounty i form av ett par designerglasögon till den som slår ut mig.

 

//Optikern

 

Perfekt!

Jag har precis "blivit med glasögon" Det blir mao AI i varje hand du är med :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 633
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur många bountys är det ute egentligen? Blir man utfryst om man inte sätter en bounty på sig själv (eller nån annan)?

 

Vafan. Hur svårt är det att hitta något du vill bli av med? Sätt något roligt som svettiga västerstrumpan som du haft liggande bakom soffan i 5 år eller annat eftertraktad som bounty på dig själv så ökar du dina chanser att dubbla upp.

 

Du kan vara lugn - jag sätter inte heller ut någon bounty på mig. Den som slår ut mig kan däremot se fram emot en natt i närmsta snödriva.

 

alg_i_sikte(640x480).jpg

 

Wee! Har inte fått sova i en snödriva på nästan 12 år så jag ställen in siktet på dig. Ifs hade jag då lite bättre skydd och sängkläder men jag är som tur inte frusen av mig. Skulle bli värre om du slängde mig i bastun på 40 grader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan. Hur svårt är det att hitta något du vill bli av med? Sätt något roligt som svettiga västerstrumpan som du haft liggande bakom soffan i 5 år eller annat eftertraktad som bounty på dig själv så ökar du dina chanser att dubbla upp.

 

Om det ska vara något som jag har som någon annan VILL ha så är jag illa ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju Klyka på bordet, då har man ju dubblingen säkrad iaf...

 

På? Tror du missförstått min roll en smula, jag är där för att spela, inte för att strippa.. Sorry.

 

Ahfyfasiken, ser att klyka ar anmald!

Note to self : Kop in mer pilsner!:lol:

/ MikeTime fran Fowrans konto

 

Waaat? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen krossade jag samtliga deltagare i ett tre timmar långt musikquiz under nyårsnatten men ffs, kan vi inte ha "tipsrunda" istället? Är så förbannat trött på musikquiz! Är det dessutom musikquiz från skogarna i mellansverige kan jag slå mig i backen på att det vankas Larz-Christers och Bobbysox och sånt tål inte mina öron.

 

Lista på bounties önskas också. (Bara så att jag vet vem jag inte ska slå ut för att undvika mer skit i källaren).

 

En sak till: hur lång tid tar det ca att köra från Sthlm till bunkern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen krossade jag samtliga deltagare i ett tre timmar långt musikquiz under nyårsnatten men ffs, kan vi inte ha "tipsrunda" istället? Är så förbannat trött på musikquiz! Är det dessutom musikquiz från skogarna i mellansverige kan jag slå mig i backen på att det vankas Larz-Christers och Bobbysox och sånt tål inte mina öron.

 

Lista på bounties önskas också. (Bara så att jag vet vem jag inte ska slå ut för att undvika mer skit i källaren).

 

En sak till: hur lång tid tar det ca att köra från Sthlm till bunkern?

 

Är väl en aning partisk men föreslår också tipsrunda.

 

När jag kör hemifrån till sommarstugan i Närkes kil tar det ca 2.15.

 

Å ena sidan är det nu vinter, å andra sidan är det stekarJens som kör i stället för fegschoolbook som i stort sett håller hastighetsbegränsningarna även på sommaren, å tredje sidan skall vi till Kumla, ett par extra mil.

 

You figure it out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å ena sidan är det nu vinter, å andra sidan är det stekarJens som kör i stället för fegschoolbook som i stort sett håller hastighetsbegränsningarna även på sommaren, å tredje sidan skall vi till Kumla, ett par extra mil.

 

You figure it out.

 

Nåja, även jag brukar hålla mig till hastighetsbegränsningarna. Har aldrig fått ngn bot i hela mitt liv och aldrig ens blivit stannad i en poliskontroll. Fick blåsa när jag körde av färjan från Tallinn en gång men det är också enda gången (och alla andra fick också blåsa fwiw).

 

Men då avgår alltså Stockholmsbilen ca kl 11.00 preliminärt. Finns en plats kvar om ngn är intresserad.

 

tanka, kissa, fel avfart

 

Ingen chans, har ju stekig GPS. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det dessutom musikquiz från skogarna i mellansverige kan jag slå mig i backen på att det vankas Larz-Christers och Bobbysox och sånt tål inte mina öron.

 

?

 

Visst ja, du är ju så mån om att låtsas var från stan, ja :-D

 

Bountyn på mig är reglerna till ett strategispel som spelas med pokermarker eller dyl. Borde vara nåt för dig, Jeans.

 

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/7310/one-false-step-for-mankind

 

Västeråsbilen avgår 13.30 från Västerås, passerar Örebro ca 14.30 om någon vill ha lift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Litet inlägg om Bounty bara...

 

Har funderat på lämplig Bounty, har massvis med pokerböcker (de flesta sönderlästa dock) och en hel del pokermagasin (där vissa fortfarande är inplastade (nä, jag är inte ointresserad...men var med på en kryssning och fick därigenom en gratis prenumeration samtidigt som jag redan prenumererade).

 

Till sist har jag en hel del pokerset som ligger och skramlar varav i alla fall 2 st helt oöppnade (vunnit på annat forum :-D ).

 

Är det något som kan vara intressant..eller skall man hellre fixa en platta öl eller något liknande..Tycker om ide'n om bounty f.ö..

 

Hoppas jag slipper betala ut Bountyn oavsett vad det blir ;-) .

 

//Macess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som det blir lilla julafton där alla tar med sig var sitt paket.

 

Jag har dock inget kul o bjuda på som förra gången. :(

 

Det är lugnt. SW-paketet kommer inte att vara bounty på mig (det lottas ut på annat sätt) så jag gör som så att den som slår ut mig får JohnH. Vill du gambla kan du ge bort en kondom till den som slår ut dig och sen hoppas på att samma snubbe slår ut oss båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en sjukt tacky souvenir-zippolighter i Egypten enkom för att kasta på den jäkeln som vågar dra ut mig. Bild kommer när jag orkat hitta min tio år gamla zippolighterfluidsburk och ta kort på den :mrgreen:

 

En kram till den som går igenom tråden och gör en sammanställning av alla bountys.

 

*mumie-edit*

 

Bord 1:

 

MikeTime

Drunken Penguin

ValterErik

TotalFyllo

simonlofberg

eloket

Okocha

Danne980

Optikern

Jacob1983

Lol, är ju tomtarnas julafton till vänster om mig :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Litet inlägg om Bounty bara...

 

Har funderat på lämplig Bounty, har massvis med pokerböcker (de flesta sönderlästa dock) och en hel del pokermagasin (där vissa fortfarande är inplastade (nä, jag är inte ointresserad...men var med på en kryssning och fick därigenom en gratis prenumeration samtidigt som jag redan prenumererade).

 

Till sist har jag en hel del pokerset som ligger och skramlar varav i alla fall 2 st helt oöppnade (vunnit på annat forum :-D ).

 

Är det något som kan vara intressant..eller skall man hellre fixa en platta öl eller något liknande..Tycker om ide'n om bounty f.ö..

 

Hoppas jag slipper betala ut Bountyn oavsett vad det blir ;-) .

 

//Macess

 

Ta ena halvan av årgången som bounty på dig och den andra på Lotta så slipper han konka en egen bounty (han behöver redan konka mina grejer som jag ska ha med...).

 

Pokerseten kan du ha nytta av själv i framtiden.

 

Köpte en sjukt tacky souvenir-zippolighter i Egypten enkom för att kasta på den jäkeln som vågar dra ut mig.

 

Target #2. Jag har träskalle så jag klarar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör ett tappert försök o hör om det är någon som ska ta bil ifrån Göteborgskrokarna som man kan få åka snålskjuts med. Bensinpengar och ett löfte att inte pilla på bilstereon utlovas.

 

//Optikern

Åk tåg med mig och Crappy! Tåget styr norröver från Göteborg kl 1002 på lördag och anländer Kumla 1234. Muntra miner, öl och gyckel utlovas.

 

Fler från det hållet? DP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...