Ferna Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article5798142.ab Fyfan för staten, det går fan inte att vara ekonomiskt oberoende i dagens samhälle! Citera
Gustaf112 Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 Ajajaj, men folkbokförde han inte sig i England precis efter att han visste att han skulle spela finalbordet? Gick inte det knepet hem eller? Citera
Ferna Postad 15 September , 2009 Författare Rapport Postad 15 September , 2009 Ajajaj, men folkbokförde han inte sig i England precis efter att han visste att han skulle spela finalbordet? Gick inte det knepet hem eller? Har faktiskt ingen aning, vet inte mer än vad som står i den där artikeln men vi kan ju hoppas att någon mer kunnig kollar förbi här Citera
Rammy Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 För Peter Eastgate blev det betydligt dyrare. Han kammade hem 9,1 miljoner dollar, eller 70 miljoner kronor, genom att vinna poker-VM förra året. Det motsvarar drygt 46 miljoner kronor i dagsläget. Förklara detta stycket för mig. Citera
jkkman Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 alltså jag börjar tro att jim baas levlar, ingen prestera så dåligt som han gjort så här långt. Citera
JELLJUN Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 Helt klart värt att lämna sitt land för nästan och hålla sig undan några år. Citera
valterego Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 alltså jag börjar tro att jim baas levlar, ingen prestera så dåligt som han gjort så här långt. Tanken har faktiskt slagit mig också. Det värsta är att jag tror att folk som inte spelar poker tror att det är en riktig, insatt journalist som producerar materialet. Citera
Ferna Postad 15 September , 2009 Författare Rapport Postad 15 September , 2009 alltså jag börjar tro att jim baas levlar, ingen prestera så dåligt som han gjort så här långt. Förlåt men vad menar du? Trevligt om nån kunde förklara lite! Citera
Hyler Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 Förlåt men vad menar du? Trevligt om nån kunde förklara lite! En som inte behärskar pokerterminologi och pokerbranschen skriver av pokernyhetssajter och pressreleaser, och gör det med en språklig och journalistisk nivå i stil med Fnöpgryttelunds Gymnasiums elevtidning. Citera
Caroline87 Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 En som inte behärskar pokerterminologi och pokerbranschen skriver av pokernyhetssajter och pressreleaser, och gör det med en språklig och journalistisk nivå i stil med Fnöpgryttelunds Gymnasiums elevtidning. Om man inte lyckas avläsa det från artikeln är det föga troligt att han förstår många ord av det där svaret.. Citera
Ferna Postad 15 September , 2009 Författare Rapport Postad 15 September , 2009 En som inte behärskar pokerterminologi och pokerbranschen skriver av pokernyhetssajter och pressreleaser, och gör det med en språklig och journalistisk nivå i stil med Fnöpgryttelunds Gymnasiums elevtidning. Okej, tack för att du tog dig tid Det var snällt! Citera
AdslVerbe Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 För Peter Eastgate blev det betydligt dyrare. Han kammade hem 9,1 miljoner dollar, eller 70 miljoner kronor, genom att vinna poker-VM förra året. Det motsvarar drygt 46 miljoner kronor i dagsläget. Förklara detta stycket för mig. Inte jag . Hade det stått 31,5M kunde jag förstått bristerna i retoriken...nu förstår jag inte ens det. Citera
Colderose Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 Vad jag vet är det inte klart om Eastgate verkligen måste skatta för sin vinst. Det är med andra ord inte avgjort ännu. Citera
elninjopink Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 Hur sinnessjuk skattesmällen än är, så är det mycket sjukare att Jim Baas kan jobba som journalist när han uppenbarligen inte har behärskat lågstadiesvenskan. Citera
KINGDONK Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 Har journalister ingen stolthet? Citera
anth Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article5798142.ab Fyfan för staten, det går fan inte att vara ekonomiskt oberoende i dagens samhälle! Gud ske lov så är det skillnad på Danmarks och Sveriges skattelagstiftning. Citera
Hjort Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 Vad jag vet är det inte klart om Eastgate verkligen måste skatta för sin vinst. Det är med andra ord inte avgjort ännu.Förhandstips? Citera
ulaf Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 Poker.se rapporterade såhär igår: Danmark är känt som ett land som har en av Europas tuffaste skattelagstiftningar. Det var något som Peter Eastgate fick uppleva när han kom hem med sin vinst i World Series of Poker förra året. Av vinsten på $9,1 miljoner fick Eastgate bara behålla ynka $2,5 miljoner efter att staten tagit det som den ansåg som sitt. Antagligen har Jim bara kollat på denna. Jag tror det är fel dock och som colderose att det inte är klart, men vet ej. Citera
Colderose Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 Förhandstips? Om Eastgate kan övertyga danska skattemyndigheten om att han redan hade bestämt sig för att flytta till London innan han började spela WSOP så kanske han kan komma undan skattesmällen. Personligen tycker jag att det ser ut som att han fick bråttom att flytta när antalet nollor i vinstsumman ökade. Med andra ord kommer nog inte SKAT att ge sig så lätt. Citera
Ola Brandborn Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 Om Eastgate kan övertyga danska skattemyndigheten om att han redan hade bestämt sig för att flytta till London innan han började spela WSOP så kanske han kan komma undan skattesmällen. Personligen tycker jag att det ser ut som att han fick bråttom att flytta när antalet nollor i vinstsumman ökade. Med andra ord kommer nog inte SKAT att ge sig så lätt. Följdfråga då: Går det (i praktiken) att hålla sig undan skatteverket i framtiden, genom att aldrig komma hem till Danmark. Vad finns det för utlämningsmöjligheter osv (man får anta att Peter kommer resa en hel del för pokerns skull, och inte bosätta sig på en söderhavsö). Citera
Seriks Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 Följdfråga då: Går det (i praktiken) att hålla sig undan skatteverket i framtiden, genom att aldrig komma hem till Danmark. Vad finns det för utlämningsmöjligheter osv (man får anta att Peter kommer resa en hel del för pokerns skull, och inte bosätta sig på en söderhavsö). mm och det är ju inte för all framtid. Skatteskulder preskiberas ju ganska fort, iallafall när det gäller Sverige. Citera
Ola Brandborn Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 mm och det är ju inte för all framtid. Skatteskulder preskiberas ju ganska fort, iallafall när det gäller Sverige.Tvärt om väl, skv kan ju hålla skulden "levande"... Citera
Seriks Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 Tvärt om väl, skv kan ju hålla skulden "levande"... 5 år är normalt. men googlade runt och läste att i vissa fall kan det förlängas så du har väl rätt. Citera
jkkman Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 tror väl att en skuld på t ex 46 miljoner skulle kunna förlängas med några år. Citera
Seriks Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 tror väl att en skuld på t ex 46 miljoner skulle kunna förlängas med några år. En skatteskuld på 152 miljoner blev preskiberad utan att det förlängdes en dag iallafall. http://www.expressen.se/1.984498 Citera
Recommended Posts