Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

För er som inte vet vem jag är eller läste min förra dagbok så finns det någonstans i arkiven, bara leta er fram.

 

Lite snabbinfo dock;

Fyllde nyss 25, har grindat konsum sedan gymnasiet i princip. På senare år har det blivit mer och per poker och senaste 2 åren har jag spelat i stortsett på heltid och jobbat 2-10 dagar i månaden, på senare tid närmare 2 dagar/månad.

Håller till på SvS 2,5/5 plus då och då 5/10.

 

La ner den andra dagboken av många anledningar, en av de största anledningarna var väl att jag kände att jag fläkte ut mitt eget spel lite för mycket och gav upp alldeles för mkt värde genom att analysera mitt eget spel i ett öppet forum.

Kommer därför hålla nere på de spelmässiga detaljerna och sköta de analyserna lite mer privat, här kommer jag skriva av mig om mot- och medgångar, livespel, livet i övrigt osv.. Självklart kommer det finnas en andel inlägg fyllda med whine.

 

Anledningarna till att jag tar upp dagboken igen är ännu fler, utan inbördes ordning;

Har märkt att pokern utan att jag får skriva av mig går ut lite för mkt på mitt humör rent privat, under de tyngsta perioderna har nog flickvännen inte haft det jättelätt och lite för hennes skull ska jag försöka få ut så mkt aggressioner som möjligt här.. Betyder enormt mkt för mig att kunna klistra in en äcklig badbeat här och veta att någon ser den, även om jag vet att alla har det precis lika illa från gång till gång. Taskigt psyke i guess.

 

Har fått massvis av positiv cred och tjat om när jag ska ta upp dagboken igen, och därför blir det lite extra sug att skriva.

 

Blev också lite inspirerad av polaren Zorba som drog igång en 0.5/1-dagbok här för några veckor sedan.. Måste ju finnas fler Östhammars-dagböcker liksom. :)

Tycker verkligen ni ska kolla in hans dagbok lite då och då, han är duktig på att skriva och framförallt en rolig jävel.

 

Ska sammanfatta sommaren rent pokermässigt hade jag tänkt;

 

Juni började våldsamt dåligt och var back 6K efter en vecka, stod och stampade på minus i ytterligare någon vecka. Efter ett par dagars paus och konsumgrind i mitten av månaden hittade jag dock spelglädjen igen och slutade på blygsamma +14027:-.

 

Juli var också bitvis väldigt seg, många längre breakeven-perioder än vad jag brukar ha. Sprang dock på riktigt bra sista delen av månaden och ruschade in på mitt tredjebästa månadsresultat; +36171:-.

 

Augusti har förmodligen varit den tyngsta månaden hitttills på året, hade efter en stabil första vecka en 18-dagars breakeven period där jag tyckte mig spela grymt fokuserat nonstop.. Men hur mkt jag än jobbade upp plusset under dagen så blev jag totalt sågad vid knäskålarna och hamnade ner på breakeven och ofta under igen.

Förra helgen var det dock dags för en minisemester med tjejen och hennes familj, vi åkte till Gbg och hade det bra hela helgen.. Sprang även midnattsloppet över svettiga 10km, något jag helt klart kan tänka mig att göra igen. Kul att ha något att träna inför och det va lite folkfest över hela arrangemanget.

 

Hur som helst, efter en helg utan dator och utan pokertänk (nästan iaf) var jag rejält spelsugen när jag kom hem och denna vecka har jag gått från +7K till +18401:- över typ 25 timmars spel eller nåt sånt.

 

Tycker också att dagbokspausen har fyllt sin funktion, jag har använt tiden vid datorn "off-play" till att analysera mitt spel noggrannare och har utvecklats väldigt mycket över sommaren enligt mig själv.

 

Har löst upp spelet lite och tidigare har jag pratat lite om mina två växlar, brukar spela 20/15 under riktigt tunga perioder men 22/17 när det flyter på någorlunda. Senaste veckorna har jag legat på 25/20 och det har onekligen funkat rätt bra, räknar med lite mer swings men det känns som att jag borde kunna ta det i utbyte för lite utveckling som pokerspelare.

 

Har säkert missat skriva något jag hade tänkt mig, men det får jag fylla på med senare.. Är det något ni undrar så skjut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack allihop, kul att veta att någon kommer följa mina snedsteg i framtiden.. Gör det så mkt mer värt att lägga ner tiden på skrivandet.

 

Tror du att någon 2,5/5 grinder kan exploita dig genom det du skriver? gl

 

du kan nog vara lugn imo

 

Nejnej, var inte alls så jag menade.. Tvivlar att någon öht kan utläsa så mkt information över de få analyser jag lägger ut här.

Det jag menar är snarare att det inte finns någon anledning att analysera spelet så här öppet mtp att det är väldigt många som jag ser som mer eller mindre fiskar som garanterat lär sig något någon gång då och då, i rent abc-spel som de inte hade sen tidigare.

Tycker bara det är dumt att ge upp värde öht..

 

Jaja, ställde klockan på 07.30 som alla dagar denna vecka för att ha tid på mig att jobba in ett stabilt plus. Kl 10 var jag upp 3K och allt knallade hur bra som helst, tog en paus och sprang några ärenden, startade upp dagboken osv.

 

Otroligt nog fick jag en reverse av den välkända dagboks-riggen och sprang på två överset och ett par AK-AA osv preflop. Lyckades tack vare ett enormt värde i motståndet hålla nere förlusten till 1K..

 

Står nu på +17485:- för månaden och av någon anledning har jag fått 26 grader och tropisk fuktighet i min lägenhet vilket gör det förbannat svårt att fokusera på spelet imo.

 

Ska därför köra lite lunch och sen ta en löprunda och hoppas på en åsk-skur eller något så temperaturen blir grindvänlig till eftermiddagen.

Har legat i hyfsat bra med löpträningen i sommar också, blivit en hel del öl osv.. Men flåset börjar likna något äntligen, har lyckats göra en (!!) träning med div7-laget jag skrev om tidigare, och ska försöka vara med lite på säsongsavslutningen för att sen få en försäsongsträning i benen inför nästa säsong.

 

Fick lite panik då jag efter att kommit i hygglig form förra vintern (194cm/82kg) blev lite sämre med reumatismen och dubblade kortisondosen, på tre veckor ruschade vikten till 94kg och jag kände mig ENORMT plaskig.

Efter hyfsad konditionsträning och någorlunda hyfsad kost (undanhållet ölen) så har jag iaf fallit tillbaka till 90 pannor, och räknar inte med att tappa mer förrän jag trappar ner kortisonet heller.

 

Blir nog nån update till inför helgen även om jag inte spelar mer idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

våga släppa taget och klättra! glgl

 

Mmm.. Trycker in mer och mer 5/10 för varje månad som går, grejen är ju bara den att jag har så svårt att släppa värdet som är så mkt högre på 2,5/5. Dagtid som jag fortfarande spelar mestadels på är det verkligen fruktansvärt nittigt på 5/10 mellan varven.

 

Siktar såklart fortfarande uppåt.

 

Brutalt tungt tretimmarspass jag precis drog av efter löpturen, släppte hela dagsplusset på 25 minuter via diverse rövkörare.. Sen stod jag totalt still i lite över två timmar innan proppen gick ur sista 30 min och jag landar på breakeven för passet.

Känns fruktansvärt skönt att jobba igen efter att man ställt in sig på breakeven för dagen som allra bäst.

 

Nu blir det pokerfritt iaf över helgen, kanske några turrar på söndag.. Det får vi se då.

Beror lite på hur blodigt det blir, vi ska nämligen dra ihop en bil full och åka till Joggy i Gävle för lite fotboll och öl.. Förmodligen blir det på Olearys i Gävle, innan vi kör en lättare förfest hemma hos Joggy och sen brukar det landa på heartbreak.

 

Alla PFande Gävlebor är varmt välkomna att följa med på en epic grabbkväll.

 

Låt oss också hålla några tummar på att både Pool och Utd vinner sina matcher så det inte blir någon huliganism då det är de två lagen vårat gäng representerar.. :D

 

+17397:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...