Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om man tänker på att stålarna går till "du vet väl att det är slumpen som avgör?"-kampanjer känns det väl bättre? Eller.....?

 

Helt plötsligt känns det ju nästan som direkt EV+ med detta.

 

Hur kan man inte älska första dagen i månaden man loggar in poch får meddelandet; "Tänk på att detta är ett spel som påverkas av tur, man vinner på tur och inte skicklighet" eller något liknande.

Pengar rakt ner i fickan.

 

Slaggen nu snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev riktig bakispoker, spelade 19/14 över 1K händer..

När jag känner att jag inte är hundra i huvudet så brukar jag spela såpass nittigt och oftast försöka att gå in mot fisken mestadels, på så sätt löper jag ju mindre risk att bli utspelad och swingar så lite som möjligt.

 

Knallade på ganska bra rakt igenom tvåtimmarspasset, stannar på +2200:- där ungefär hälften kom från 5/10 och hälften 2,5/5.

 

Ska vila mig lite nu, har en hel del att ta tag i under dagen..

 

För att verkligen få det gjort så skriver jag upp det här, jag ska nämligen;

 

Ringa och beställa soffan vi kikade på i helgen.

 

Ringa banken och boka tid för ett möte för att lägga om lägenhetslånet och betala av topplånet.

 

Boka upp bra platser på Brynäspremiären som släpps kl 13 idag, brukar vara en väldigt frustrerande historia att försöka ta sig fram på ticnet samma minut som de släpper någon form av biljetter. Så räknar med grov tilt kring 13-snåret.

 

Vet inte om det är lönt att spela nå mer poker idag egentligen, känner av helgen rätt rejält och mår nog bäst av att utföra andra sysslor.. Kanske tom drar fram dammsugaren, vi får se.

 

+10625:- för månaden iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rullen visade sig vara rätt underhållande.. De har nu kommit fram till att mördaren bor i Österbybruk (typ 5 mil härifrån).

Har alltid tyckt att Österby är ett riktigt jävla skithål, och det bevisar sig ju gång på gång.

 

Kollade upp i PT2 över mina siffror.

 

Den ligger lite off eftersom den missar lite händer då och då samt att jag spelat ganska mkt på laptoppen också.

 

Dock har jag 356.453 händer registrerade sedan årsskiftet, och har plussat 226,878:-.

 

Det ger en PTBB/100 på 6.07 vilket borde ge en "vanlig" BB/100 på 12 nånting(?). Så räknade kanske lite högt på min genomsnittliga timlön.

 

Edit; Magsårsvarning på att jag rejkat 90K till svenska spel under året..

 

Fina siffror! Grattis! Hur stor del av pengarna kommer från 2.5/5 och hur stor del kommer från 5/10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina siffror! Grattis! Hur stor del av pengarna kommer från 2.5/5 och hur stor del kommer från 5/10?

 

Tackar, ännu är det inget att fira.. Kan bli en riktigt dålig månad trots en bra start. :)

 

Faktiskt är jag över 1500 händer back 1500 på 5/10, hade en riktigt usel sittning häromdagen där jag tappade 3K på 5/10 och höll uppe resultatet med en liten 2,5/5-rush.

 

Så på 2,5/5 är jag följdaktligen upp typ 13K.

 

Bankmöte bokat, soffa beställd och nu är det bara att stå på tå kring kl 13 för att få fina biljetter till hockeypremiären. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, ännu är det inget att fira.. Kan bli en riktigt dålig månad trots en bra start. :)

 

Faktiskt är jag över 1500 händer back 1500 på 5/10, hade en riktigt usel sittning häromdagen där jag tappade 3K på 5/10 och höll uppe resultatet med en liten 2,5/5-rush.

 

Så på 2,5/5 är jag följdaktligen upp typ 13K.

 

Ok, intressant. Seriöst. Fast det var inte det jag undrade över utan jag undrade över årsresultatet på 2.5/5 och 5/10 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att du verkar aldrig råka ut för set ups, inte ofta dock. Själv började det fint på NL1000 premiären på svs, 1500sek upp efter 1timmes spel.

 

2st 88 vs KK på bräda K38 samt en runner runner färg mot TPTK på flopp så ligger man nu, efter 4 sessioner ca 3200sek back! :shock:

 

Känns nu faan tungt att ens plussa kaffestålar denna månad :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, intressant. Seriöst. Fast det var inte det jag undrade över utan jag undrade över årsresultatet på 2.5/5 och 5/10 :)

 

Hehe okej de va så du undrade..

Får se när jag orkar gräva fram hela årets db, tog väl en kvart att ladda det sist.. Men ska försöka komma ihåg att kolla upp det!

 

Måste säga att du verkar aldrig råka ut för set ups, inte ofta dock.

 

Om du tänker efter lite så tror jag att du inser att jag åker på lika mkt setups som du och alla andra gör.

Du kan nog knappt bedöma hur mkt setups jag åker på eller inte åker på utöver de få händer jag lägger upp här.

Tex den backsessionen jag hade på 5/10 var en set över set och en gammal hederlig treoutare..

 

Antar att du är lite tiltad när du inte inser att alla mer eller mindre kommer ha samma mängd beats efter lika många händer spelade.

 

Grinden är igång för dagen iaf, Stigsson aka Stignich är här för en liten grindstuga.. Värdet ser också det helt okej ut än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klar alla råkar ut för set upsen, menade bara att du i princip alltid hittar plusset. Brukar vara svårt när riggen hånar en.

 

Själv nött på lite idag o ligger 850+, skulle vart en 1000ing till men den stal riggen.....:mrgreen:

 

GL man,,,,,,

 

Tror det kan bero mkt på att jag spelar rätt annorlunda jämfört med de flesta andra grinders, jag ställer väldigt sällan in 200BB även på floppen även om det förmodligen är marginellt EV+, en skada jag haft länge bara för att jag aldrig tyckt om att swinga, minimerar swings både ner men även upp tyvärr.

 

Tycker inte det finns anledning att egentligen såsa in hela inköpet med TPTK om man tex är uppe mot ett drag även om jag har EV på min sida, tror motståndet oftast är nog dåligt för att spela till sig samma EV på turn och river.

 

Svårt att beskriva det i så kort text, men många har anmärkt på det tidigare att jag är väldigt passiv i vissa situationer.. Men det funkar för mig.

 

Tror också stenhårt på att inte spela helt enligt modet, även om man måste följa med till stora delar.

 

Swingsen håller i sig ännu idag, var nere på -2K ett tag men är nu upp nästan 1K idag.. Blir lite lotteri över var jag stannar känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mer 50/4 idag, spelade mot han, nasen och sofipropp och riggen var emot mig, TILT!

 

Den delen låter som att det kan ha blivit mkt dyrt?

Nasen är riktigt jävla tiltande när han har klonken med sig (inte så ofta iofs).

 

Senaste inlägget jag skrev nämde jag att jag var nära 1K upp, strax därefter kom denna:

 

***** Hand History for Game 1113494624 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, September 8, 14:54:31 ET 2009

Table Diana 19 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: jacob88 ( $792.3 )

Seat 2: Archenemy_ ( $1108.29 )

Seat 3: macke_175 ( $138.58 )

Seat 4: Partyjack ( $1615.83 )

Seat 5: swensk ( $307.47 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

swensk posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 3d 3s ]

jacob88 calls [$5].

Archenemy_ folds.

macke_175 calls [$5].

Partyjack calls [$2.5].

swensk checks.

** Dealing Flop ** [ 3h, 4c, Jd ]

Partyjack bets [$20].

swensk folds.

jacob88 calls [$20].

macke_175 folds.

** Dealing Turn ** [ 8c ]

Partyjack bets [$45].

jacob88 raises [$175].

Partyjack is all-In.

jacob88 is all-In.

** Dealing River ** [ 5h ]

jacob88 shows [ 4d, 4h ] three of a kind, fours.

Partyjack shows [ 3d, 3s ] three of a kind, threes.

Partyjack wins $823.53 from side pot#1 with three of a kind, threes.

jacob88 wins $1579.6 from the main pot with three of a kind, fours.

 

Vet inte om det är cpkallt att få in det mot fi där, han spelade typ averageslask 35/15 eller något och verkar lite småfiskig sådär. Känns som att han stackar med alla tvåpar också där så.. Man vet aldrig vart man har dem riktigt, mot en hyfsat kompetent spelare kommer jag nog ifrån den där oftast.

 

Jobbade vidare och tog hjälp av ett par riktiga mongolidbluffar från min nya favorit Andy QQ.

Stannar på nästan exakt +2K idag igen, ruskigt skönt att det lutar över åt rätt håll strax innan stängning varje dag just nu..

 

Stigsson som inte alls spelar särskilt seriöst, utan mer sätter in ett par tusenlappar då och då och plussar bra emellanåt, hade en ruskigt skön dag, från 2K på kontot till 95kr och nu uppe på 2,5K igen.. Han har rätt skön spelstil imo.

 

+12614:- för månaden nu, kan hända att jag spelar lite mer ikväll.. Vet inte hur planerna ser ut varken för flickvännen och/eller mig själv. Tjejen får gärna ta tag i det då jag inte orkar planera något.

 

Räcker att jag planerat in ett målkalas imorgon mellan Sverige och Malta. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså hur kommer du ifrån den där mot en bra spelare!?

Jag får in det mot alla anyday och om jag torskar kallar jag det motrigg, hellre det än att folda och må dåligt resten av mitt liv :)

 

Nej ja vet inte, går väl inte att komma ifrån mot en bra spelare.. Snarare då ärkenit, du har nog rätt.. Svårt att öht lägga iväg den under mattan, tänker mer på en så otroligt torr bräda.. Kunde liksom inte se att han hade något annat än 44 eller J8 i princip. Men just av princip så lägger man väl aldrig den heller.

 

Hur vinner man mot Royalen?

 

Hur vinner man inte mot Royalen? :roll:

 

LOL

 

Hur vet jag inte ens vem Royalen är?

 

Eller vet vem det är, men det var typ hundra år sen jag mötte honom så har inget minne åt något håll angående honom.. Tell me please?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget direkt minne av hur jag uppfattade Royalen som sagt.. Måste varit längesen jag mötte honom.

 

Såg en intervju med Zlatan på Aftonbladets webtv.

Jag är ett stort Zlatan-fan, inte bara för det han gjort för landet fotbollsmässigt utan för att jag tycker han är en förbannat skön och osvensk person.

Folk hatar säkert hans nästan självgoda jag, men jag tycker det är härligt osvenskt och en stor del i varför han är så jävla bra fotbollsspelare.

 

Tex på frågan om hur Inters fans kommer hälsa honom välkommen tillbaka i Milano svarar han på ett ungefär;

"Det har jag inte tänkt på, men de riktiga fansen uppskattar väl det jag gjort för laget.. Innan jag kom till klubben hade de inte vunnit något på 17 år.. När jag kom till klubben vann de tre år i rad.. *tystnad*... Jag var där i tre år."

 

Så sjukt skön självsäkerhet, jag blir bara glad av det.. Även om jag förstår de som stör sig på det och tror att han skulle vara bättre utan det där.

 

Här kan ni se presskonferensen btw; http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/article5761038.ab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget direkt minne av hur jag uppfattade Royalen som sagt.. Måste varit längesen jag mötte honom.

 

Såg en intervju med Zlatan på Aftonbladets webtv.

Jag är ett stort Zlatan-fan, inte bara för det han gjort för landet fotbollsmässigt utan för att jag tycker han är en förbannat skön och osvensk person.

Folk hatar säkert hans nästan självgoda jag, men jag tycker det är härligt osvenskt och en stor del i varför han är så jävla bra fotbollsspelare.

 

Tex på frågan om hur Inters fans kommer hälsa honom välkommen tillbaka i Milano svarar han på ett ungefär;

"Det har jag inte tänkt på, men de riktiga fansen uppskattar väl det jag gjort för laget.. Innan jag kom till klubben hade de inte vunnit något på 17 år.. När jag kom till klubben vann de tre år i rad.. *tystnad*... Jag var där i tre år."

 

Så sjukt skön självsäkerhet, jag blir bara glad av det.. Även om jag förstår de som stör sig på det och tror att han skulle vara bättre utan det där.

 

Här kan ni se presskonferensen btw; http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/article5761038.ab

 

Vi gillar han på samma grunder imo. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...