Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jävligt underhållande andraperre iaf..Fick ju lämna ditt bord för att kolla lite..Hur gör du lira du vidare eller du har kollat nått?

 

Vad nickar du på svs då?

 

Jo rätt rolig hockey, brukar de ju alltid vara när ryssarna spelar iofs.

Tyckte också andra lät väldigt spännande med teven bakom ryggen så tog upp SVT Play i ett fönster och körde trebordsgrinden sista halvan typ.

 

Grinden började väldigt tungt, efter typ en kvart stackar jag av med TT mot AA på ATx och sen tappar jag en till stor pott och är 1500 back för sittningen.

 

Gnuggar dock på och träffar rätt hårt vilket till slut ger +618:- eller i krokarna av det.

 

+8617:- för månaden nu, stänger ner för dagen och tar nya tag till morgonpasset imorgon.

Ska för första gången på typ tre veckor köra ett konsumpass imorgon också, 12-21.. Inte ofta det känns kul att gå till det fredagspasset, men det ska nästan bli lite roligt.

 

Blir lite mer konsumgrind i slutet av månaden, har till och med tre pass nån vecka såg jag.. Hugahuga utarbetad. :)

Har jobbat precis lagom i sommar, snittat kanske 1½-2 pass i veckan och det känns precis lagom.. Lite extra skoj när sommargästerna är här, blir en jävla skillnad på trycket nere i den lilla butiken.

 

På Lördag är det så den årliga kräftskivan med jobbet, personalkassan stod tydligen på 1600-nånting vilket går till sprit rakt av.. Det var tydligen ett par sjuttisar (!!) till fördrink och resten på snaps. Öl/vin får man stå för själv, det kommer förmodligen bli ett jääävla tryck på konsumkärringarna.. De är duktiga på att dricka kan jag lova.

 

Själv ska jag ta det lite lugnt, hoppas på att orka grinda några timmar på Söndag tom.

 

Sista stunden på hockeyn nu, och sen nån timme FM09 innan tevesoffan avslutar kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, har en jävla mylla förtillfället rushar riktigt bra, sätter sig nog i ryggmärgen med det nicket asså...8-)

 

Hehe det gör väl det.

 

Har precis skjutsat min hostande flickvän till jobbet, samhällstjänster är ju obv EV+ iom karman..

 

Var snabb med att slänga upp 4 bord för att hinna få in 3 timmars spel innan jag går till jobbet vid typ 11.30.

 

Hittat ett litet plus redan så jobba jobba.

 

AA mot KK mot sofipropp nu också.. sexysexy!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ner 15 min kort om tre timmars spel för att hinna klämma en snabblunch innan dusch och jobb.

 

Började grymt som kan tydas från förra inlägget, sprang upp i +2K på typ 50 händer.

Tänkte för ett tag göra en super-hit&run, men känner att jag vill ha in nog med timmar denna månad.

 

Mkt riktigt börjar jag springa kall som ett jävla as, den klassiska "missa 95% av allt, övriga 5% badbeats" slog in.

 

Gnuggar och gnuggar, var som värst 1K back men slutar till sist på +900:- efter ett par bluffsyner mot de där härliga fiskarna som inte kan låta bli att bluffa fast de har bra SD-värde.

 

+9482:- för månaden, mer spel imorgon.. Nu konsumgrind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar grabbar, det skulle knappast göra ont att starta varje månad så här pass bra.. Jävligt motiverande när jag bestämt mig för att grinda hårt i September.

 

Konsumgrinden avklarad, finns som vanligt inte mkt energi kvar till poker efter 9 timmar i det där skithålet.

Önskar verkligen att jag hade någon rolig konsumhistoria som inträffade, men det hände verkligen inte ett jävla dugg.. Förrutom att jag träffade ett par polare som jag inte hört nåt från på några veckor, det är väl det absolut roligaste med jobbet varje gång.

 

Dock kom jag att tänka på en gammal konsumhistoria.

Det var första sommaren jag jobbade där nere, direkt efter studenten.. En polare som tog studenten samtidigt fick jobb samma sommar och vi jobbade några kvällar tillsammans.

 

En jäävligt lugn sommarkväll och jag sitter i kassan, har varit en extremt lugn kväll så jag hade inte tänkt på att jag sett Jerker (polaren, ni från östhammar vet väl vem han är).

När min timme var slut kom Jerker lunkande och sa lite lågmält:

"Gissa vad jag har gjort!?"

Jag hade såklart ingen aning.

"Jag har bajsat.." säger han och viftar med senaste numret av Bilsport.

"Jaha, alla bajsar?" eller nåt liknande svarar jag.

"Jajaja, men jag har bajsat HELA timmen.. Jag har bajsat och fått 200kr för besväret."

 

Nya på arbetsmarknaden så var såklart 200kr/timme (bra OB inom handels) riktigt bra lön..

 

Det ska sägas att Jerker jobbade sina veckor på konsum den sommaren men fick inte någon vidareanställning efter det.

 

Lite roligt att jag minns det fortfarande.. Är skrämmande många år sen nu. :S

 

Hur som helst, var hem och tuggade några godisar med tjejen direkt efter jobbet och nu ska jag bara varva ner en liten stund innan jag hittar slaggen.

 

Lutar åt att jag ställer en klocka imorgon också, är ruskigt motiverad att trycka en >100timmars månad nu.. Bara hoppas att dagboksmedriggen följer mig in i hösten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanonstart på dagen!!

 

***** Hand History for Game 1110932385 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Saturday, September 5, 07:25:56 ET 2009

Table Eva Turbo 15 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Hanna ( $761.28 )

Seat 2: Hasset ( $576.28 )

Seat 3: gnussen ( $1892.76 )

Seat 4: Partyjack ( $2090.01 )

Seat 5: katitzi ( $2301.29 )

katitzi posts small blind [$5].

Hanna posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 3s 3d ]

Hasset folds.

gnussen calls [$10].

Partyjack raises [$50].

katitzi folds.

Hanna folds.

gnussen calls [$40].

** Dealing Flop ** [ Ad, 3c, 9s ]

gnussen checks.

Partyjack bets [$86.25].

gnussen calls [$86.25].

** Dealing Turn ** [ Jd ]

gnussen checks.

Partyjack bets [$190].

gnussen raises [$440].

Partyjack is all-In.

gnussen is all-In.

** Dealing River ** [ 2s ]

gnussen shows [ Js, Jc ] three of a kind, jacks.

Partyjack shows [ 3s, 3d ] three of a kind, threes.

Partyjack wins $197.25 from side pot#1 with three of a kind, threes.

gnussen wins $3785.52 from the main pot with three of a kind, jacks.

 

Sexigt spelade JJ måste man ju tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har länge gått i planerna att köpa en ny soffa för skattepengarna (7,5K).

De va ju ett tag sen man fick de kulorna men som allt annat i mitt liv så tar det sju svåra år innan jag tar tag i saker och ting.

 

Nu ringde tjejen och gnällde över att hon hade så tråkigt, så vi tar helt enkelt en sväng till Uppsala och kikar på soffor.. Lär bli en beställning också tror jag, har hyfsad koll på vad jag vill ha osv.

 

Spelet då.. Tappade ju den där översettningen i förra inlägget efter typ 5 min spel, sen slarvade/badbeatade jag bort 1K till så stod på 3K back ett tag.

 

Gnuggade rätt ordentligt och stannar på -1500:- ungefär.

 

Lite tråkigt med ett back, speciellt när jag hade tänkt spela hela dagen, ibland får man dock prioritera nära och kära.. Som tjejen sa, jag har ju hela dagen på mig imorgon att spela.

Visserligen kommer jag inte vara 100 i huvudet imorgon, men det är ju inte 99% av spelarna på svs heller så det kvittar ju egentligen.. Lite edge får man ge bort. :)

 

Håller tummarna på att soffletandet går snabbt så jag hinner spela lite innan kräftskivan. :D

 

+7740:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arrgghhh.. Var 200 från breakeven som bäst, första bordet jag får upp hittar jag en IRL-bekant med 1500 i stacken.

Han har hand om pokerklubben här och är också släkt med min flickvän, han är en jävligt skön profil som spelar 55/24/4 över typ 800 händer.. Slask finns om man säger så.

 

Han donerade ganska snabbt 1K med KK till min 89 på 567 rainbow. Tackar!

 

Sen jobbade jag mig som sagt upp till nästan nästan nästan breakeven innan jag föll tillbaka lite igen och slutar dagen på ganska exakt -1000:-.

 

Får försöka jobba i mig många välkomstgroggar och gratis-snaps så jag iaf springer nästan breakeven idag. :D

 

Skämt åsido, ska för en gångs skull försöka bromsa lite.. Kräftskivor är minst sagt förrädiska tillställningar där man tycker att man äter och äter och äter, bara tar en liten liten snaps då och då. Men ändå slutar det med att alla är totalt aspackade.

 

Eftersom jag har haft en lite halvdålig trackrecord på de där kräftskivorna med att nästan alltid tillhöra de 25% som är fullast så tänkte jag bevaka tillställningarna där och få resultatet på fotbollen på något vänster innan jag drar mig vidare på något sätt.. Hoggetheskipper hade visst en liten fest på gång och annars har också den Eminenta Bowlinghallen säsongspremiär, ett redigt fjortishak och också det enda utestället i kommunen som inte säljer pizza under alla öppna timmar (vintertid that is).

 

Lillebror skulle dit och alla brukar till sist hamna där oavsett vad man säger sig ha för planer innan, förutsätt att man inte lämnar kommunen eller däckar nånstans.

 

Drar mig nu sakta undan i hörnet där kylskåpet står och väntar med några iskalla newcastle..

 

Ska försöka få in ett förmiddagspass imorgon, men det finns som sagt INGA garantier när det gäller kräftskivor.

 

+8467:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ!

 

och bra results so far, keep it up jacken! :)

 

Top 3 bästa ölen, bästa laget, drick med värdighet;-)

 

Det slank bara ner ett par Newcastle, nu när rivalerna inte ens spelar i samma division så måste man ju passa på!

 

PJ, du som spelat fler händer än de allra flesta på 2.5/5, vad har du för stats och åsikter om "nefrod"?

 

1053 händer, 42/24/3.

Under dessa händer är han upp totalt 3 inköp, har väl inte direkt tänkt på honom något speciellt.. Men det kan jag säga, det är enoormt ovanligt att man springer på en spelare med såna siffror som inte backar långa loppet (på denna nivå ska sägas).

 

Jaja, det blev inte jättelugnt på kräftskivan (som vanligt).

Tog en sväng förbi bowlan och hade väl hyfsat skoj. Men fy faan vad jag lider av det idag, fått feber och kräks och orkar knappt sitta upp alltså. Helt brutalt, kanske fått nån form av kräftinfluensa!?

 

Blir iaf absolut inget spel idag, kanske imorgon - förutsatt att febern har lagt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst din gamla med detta är ju en grymmt skön dagbok, kommer helt klart att fortsätta läsa :-D

 

En sak som jag undrade bara, du säger att du snittar ca 300:-/h och jag uppfattar det som du spelar 4 bord samtidigt => ~400 händer/h. Detta borde göra att du ligger runt 15 BB/100 händer.

Stämmer det, eller har jag missat nått? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst din gamla med detta är ju en grymmt skön dagbok, kommer helt klart att fortsätta läsa :-D

 

En sak som jag undrade bara, du säger att du snittar ca 300:-/h och jag uppfattar det som du spelar 4 bord samtidigt => ~400 händer/h. Detta borde göra att du ligger runt 15 BB/100 händer.

Stämmer det, eller har jag missat nått? 8-)

 

Kör oftast majoriteten turbobord så brukar klocka ganska exakt 500 händer/timme enligt PT2.

 

Var längesen jag kollade min totala BB/100, men ska kika på det imorgon när det där jävulstyget till snaps har lämnat min kropp. Är egentligen alldeles för seg för någon som helst analys just nu..

 

Kul att du gillar dagboken, måste säga att det är roligt att komma igång och skriva lite.. Dels finns det inte jättemkt action här i Roslagen på vinterhalvåret, och dels så är det väldigt avtiltande att släppa ut sina tankar kring spelet för några som förstår det (inte flickvän/familj/kollegor osv).

 

Reklampausen slut, återgår till uselt skådespel i svenska rullen på femman..

 

Ställer nog en klocka imorgon för att komma igång med grinden, håll tummarna hårt för att febern har pyst väck då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rullen visade sig vara rätt underhållande.. De har nu kommit fram till att mördaren bor i Österbybruk (typ 5 mil härifrån).

Har alltid tyckt att Österby är ett riktigt jävla skithål, och det bevisar sig ju gång på gång.

 

Kollade upp i PT2 över mina siffror.

 

Den ligger lite off eftersom den missar lite händer då och då samt att jag spelat ganska mkt på laptoppen också.

 

Dock har jag 356.453 händer registrerade sedan årsskiftet, och har plussat 226,878:-.

 

Det ger en PTBB/100 på 6.07 vilket borde ge en "vanlig" BB/100 på 12 nånting(?). Så räknade kanske lite högt på min genomsnittliga timlön.

 

Edit; Magsårsvarning på att jag rejkat 90K till svenska spel under året..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...