Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gött att du börjar skriva igen ska följas.

Fint fyrtal i morse.

 

Hehe ty. Ruschade rätt hårt mot dig ett par minuter där. :)

 

Det va tider det! Krävs nog att jag är extremt uttråkad och har en pistol mot huvdet för att jag ska börja skriva här igen :P För mycket nuts!

 

Och du menar att vi inte är nuts? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter löprundan igår drog jag en riktigt vacker duckning när föreningens arbetslag stod och förberedde för asfaltering.

Visste ju att de skulle jobbas i helgen också, så när farbrorn frågade om jag kunde hjälpa till idag sa jag ju bara att jag skulle till Gävle och festa så det gick inte.

 

Kapten Wigert (som bor i samma förening) är kanske en något mer ärlig människa, när han blev tillfrågad sa han att "jo men vi ska inte åka förrän efter lunch så jag och jacken kommer ner vid halv 9".

 

Tack Wigert!

 

Så efter två-tre timmars grovarbete är jag rätt sliten i överkroppen, är ju inte direkt van med den sortens arbete.

Vi spettade till en asfaltskant på 15 meter.. (låter inte så mkt, men det är mkt).

 

Hur som helst har jag nu kränkt i mig en kycklingsallad med tjejen och väntar nu på att gänget (som vanligt senare än mig) ska bli färdiga för avfärd mot Gävle.

 

Har nu överfyllt bilen också så vi blir ett gäng på 7 personer totalt, kommer bli riktigt bra.

Lär hamna på Olearys inför både Liverpoolmatchen men kanske framförallt United-Arsenal. Har forskat lite och vi är tre Utd-anhängare, en Arsenal, en Liverpool och två ännu okända.. Kan bli riktigt rolig livebetting under matcherna känner jag spontant.

 

Kan hända att det blir ett fylleslask också, brukar bli så när vi träffas.

 

Seriös poker känns det inte som att jag kommer prestera förrän på Måndag, ganska skönt faktiskt.

 

Trevlig helg alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägesrapport?

 

Haha ja du.. Vart ska jag börja!?

 

Vi dök in hos Joggy kl 15, då laddade vi ordning ett 1/2-cashgejm. Mr Landberg hade tagit över din brutala klonk från senast och toktömde bordet, bara han och Joggy som plussade.

Den kryddigaste potten jag spelade var väl typ första handen, vi är ca 450kr djupa och får in det på J93 två ruter då min JJ blev utdragen både en och två gånger av Landbergs KQ.

 

När klockan närmade sig 18 stängde vi ner spelet och blängde på Utd-Arsenal.. Kändes jättekonstigt att Utd fick vinna, trots att jag är extremt enögd i favör för mitt favoritlag måste jag säga att Arsenal var bättre.

 

Hur som helst, efter matchen går vi vidare mot Olearys och bevittnar en brutal överkörning i Milano-derbyt.

 

Det dricks mycket öl över hela tiden.

Efter ett bra förkrök och allmänt jättehög promille rullar vi vidare till heartbreak och har det ungefär som det brukar vara där, jävligt skoj.

 

Under kvällens gång lyckades Joggy försvinna (inte helt ovanligt), ingen vet var han är.. Hur som helst drar vi ihop gänget vid 3-tiden och efter en frasse-burgare går vi hem till Joggy. I vår frustration upptäcker vi (Jag, Norden, Nyman, Wigert och Landberg) att portkoden inte fungerar på natten.. Och vi skulle behövt en nyckel.

 

Ringer Jörgen upprepade gånger, men inget svar så klart.. Efter att sprungit runt hela huset och prövat alla ingångar rinner det över för den normalt jääävlgit lugna Kapten Wigert, jag hör ett "HELVETE" följt av ett jättekras.. Det visar sig att Wigert använde den gamla vänstersläggan (foten) till att sparka lite snyggt på dörren, varpå den nedre glasrutan i dörren totalkraschar.

Helt plötsligt ligger ALLA utom chockade Wigert på marken och skrattar.

Landberg kom på den briljanta idén att när glasrutan ändå var trasig så kunde han ju sträcka sig in efter låset.. Men det gick inte..

 

Ännu mer frustration uppstår, allra helst Wigert som nu byggt upp en REJÄL dos ångest.

Efter en kvart dyker dock två killar upp med nyckel till porten. Vi sitter 5 man strax utanför och ser allmänt dumma ut.

Wigert går fram för att sköta snacket, han myntade den redan klassiska raden; "Ja vet inte vad som har hänt här.. Men det måste ha varit någon VÄLDIGT berusad person som blivit arg.."

Killarna mumlar något om att ringa polisen varpå Landberg snabbt skriker att han skulle fixa det, och smörade lite mer grabbarna så de skulle släppa in oss i huset.

 

Sagt och gjort, vi är inne i huset, tar hissen upp till Jörgen och cp-tilten nr 2 drar igång. Vi börjar verkligen steama när vi inte får svar från varken ringklockor, dörrbankningar eller skrik i brevinkastet. Har Joggy inte däckat hemma? Ligger han ute på stan nånstans?

 

Efter halvtimmens arbete på dörren börjar vi alla tröttna, Wigert har cpångest över glasrutan och springer ner för att "städa undan lite". Vi andra lägger oss på betonggolvet i trapphuset och ett par av oss lyckas till och med slockna. Efter ungefär 58 samtal till Joggy hör Noddan att det ringer inne i lägenheten. Jag som börjat bli lite orolig att Joggy däckat i gävleån eller något går nu totalt mayhem på dörren då jag inser att han bara ligger och sover medan vi tiltar sönder i trapphuset.

 

Efter typ 1 minuts totalt våldtagande av dörren öppnar Joggy dörren och ett par av oss skriker unisont; "VAD FAAN HAR DU HÅLLT PÅ MED?!?!".

Joggy svarar lugnt och bekvämt; "Jag ehh.. Har sovit.." och vänder på klacken och lägger sig.

 

Enorm baksmälla och ångest hos framförallt Wigert uppstår dagen efter.. På vägen till bilen träffar jag en gammal dam med rullator och håller upp den våldtagna dörren åt henne.

Hon kläcker klassisk kommentar nr 2; "Nämen ojdå, är det någon som försökt springa igenom dörren?".

 

Finns mkt konstigt folk mumlar jag lite lätt.

Hemma sedan några timmar iaf, mår fortfarande lite semipyton..

Blir nog inget spel idag, kanske några turrar och isf forum-turren på svs.. Men det är mkt tveksamt. Lutar åt att jag bara lägger mig i fosterställning resten av dygnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo de va en lite speciell kväll faktiskt.. Mindre än en månad till hockeypremiären nu också (som råkar vara en lördag), ser fram emot något liknande då.

 

Skonade min slitna kropp genom att ställa klockan på 8.30 ist för 7.30.

Känner att jag vill hinna få in mkt spel innan lunch iaf, då jag tycker jag spelar min bästa poker när jag är i princip nyvaken.

 

Sista dagen på månaden, känns som att jag skulle kunna snygga till resultatet en liten aning idag.

I övrigt blir det en riktigt hektisk vecka för mig.. Två dagars konsumgrind, både Onsdag och Fredag. Däremellan ska jag hinna med att klippa föreningens gräsmattor då det är min klippvecka. Och på Lördag är det grand final iom kräftskiva med konsum. En 10år gammal stående tradition som oftast brukar kunna bli ett jääävla fylleslag, ska ta de lite lugnt själv.. Det är ju obv inte jättenyttigt.. Gott med kräftor dock.

 

Hophop, redan två bord igång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar spelade utan att i princip träffa en jävla flop, de få ggr jag träffade semihårt var jag uppe mot ett superdrag som alltid sög ut osv osv.

 

Känner mig långt ifrån klar i huvudet också efter helgen, så tar ett break nu och kanske spelar lite igen efter lunch.. Tveksamt dock.

 

Tappade ca 1400:- på en miljon småpotter och står på +15949:- för månaden.

 

Blir nog till att lira lite FM09 (addict) fram till lunch och sen får vi se vad jag spinner vidare med under eftermiddagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade klämma in ytterligare 1½ timmes spel.. Riktigt bra värde kring lunch idag och jobbade tillbaka backet och får tom in 154:- plus för dagen. :)

 

+17517:- blir resultatet för månaden.. Lite halvbesviken eftersom det gick så extremt segt i mitten av månaden, fick in 83 timmar vilket är helt okej men inte mer.. Vill försöka ligga närmare 100 timmar.

 

Ska sätta ett hårdare mål på mig de närmsta månaderna och försöka få in minst 100 timmar varje månad då det är väldigt lätt att bli slö och bekväm.

Nu när hösten borde komma slipper jag också 27 grader och rövsvett vilket gör det svårt att spela, därför ska jag plåga mig lite mer och verkligen ligga i med grinden förutsätt att jag inte måste jobba mkt eller blir sjuk eller whatever.

 

Nu blir det iaf till att vila upp kroppen, imorgon lutar det åt att jag försöker grinda igång september ganska hårt.

Ska ge mig på 5/10 lite hårdare också, har bara kört något enstaka bord då och då när jag hittat nån jättefisk med stack.. Tänker nog få in minst ett bord 5/10 varje session nu bara för att komma in i det lite mer.

 

Ikväll ska jag försöka ta mig tid och kika på Barca-Gijon, kul att se Zlatan och gänget nu faktiskt.

Under veckans gång ska jag och tjejen också försöka ta oss in och se Inglorious Bastards som vi (framförallt jag) har gått och längtat efter enda sen i våras.. Har bara hört positiva omdömen om den också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under veckans gång ska jag och tjejen också försöka ta oss in och se Inglorious Bastards som vi (framförallt jag) har gått och längtat efter enda sen i våras.. Har bara hört positiva omdömen om den också.

 

 

Ska också gå och se denna då den verkar riktigt bra, lycka till med grinden i höst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska också gå och se denna då den verkar riktigt bra, lycka till med grinden i höst

 

Jo jag har en konstig liten fjortis-uppsättning favoritskådespelare med Brad Pitt och Johnny Depp som mina solklara favoriter..

 

Därför har denna biosommar varit lite av en våt dröm då Public Enemies visade sig vara en av de absolut bästa filmerna jag sett, och jag har inte mindre förväntningar på denna film heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du är tillbaka.

 

Upp på 5/10 nu, du börjar gå in i en ond bana :-D

 

Du kommer lyckas där, något annat e omöjligt ! ;-)

 

Mja. Ond och ond, jag ökar ju mitt månadsnitt för varje kvartal som går.. Men jag förstår vad du menar.

 

Ska försöka blanda in lite mer 5/10, men den tid jag känner att jag spela bäst poker (typ nu) är det alldeles för dålig action på nivån.

Ska dock hålla utkik över hela dagarna och se om det finns bord som inte är fulla med grinders, vet ju att jag slår nivån då fisken är precis samma bara i mindre antal.. Frågan är bara om jag lyckas hålla lika hög winrate.. Den som inte frågar får ingenting veta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja. Ond och ond, jag ökar ju mitt månadsnitt för varje kvartal som går.. Men jag förstår vad du menar.

 

Ska försöka blanda in lite mer 5/10, men den tid jag känner att jag spela bäst poker (typ nu) är det alldeles för dålig action på nivån.

Ska dock hålla utkik över hela dagarna och se om det finns bord som inte är fulla med grinders, vet ju att jag slår nivån då fisken är precis samma bara i mindre antal.. Frågan är bara om jag lyckas hålla lika hög winrate.. Den som inte frågar får ingenting veta..

 

Det är ju just det du inte behöver...bara du håller mer än hälften av din nuvarande winrate så tjänar du ju på att spela på 5/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju just det du inte behöver...bara du håller mer än hälften av din nuvarande winrate så tjänar du ju på att spela på 5/10

 

Jovisst, det var lite så jag menade.. Fortfarande lite osäker på om jag lyckas med det, ska ju inte vara så svårt egentligen. Det enda jobbiga i omställning är ju att det blir dubbelt så stora swings. Har dock blivit mkt bättre på att ta swings senaste halvåret, tidigare mådde jag riktigt dåligt om jag låg >3K back.. Börjar lära mig att det kommer tillbaka så länge man håller sig någorlunda kall.

 

Köttat av två timmar på morgonen här, 700 händer å 5/10 och 300 på 2,5/5.

+2K på 2,5/5 och 700:- på 5/10.

Hade lite problem med en jättefisk vid nick "kummin" på 5/10 som klonkade sönder bordet rätt hårt och jobbade 500kr till 4K under förmiddagen.

 

Helt okej värde på båda nivåer, som vanligt kryddar sofipropp mitt plus genom att tokspewa bort ett inköp efter att jag påpekat hur vek han/hon är. Extremt lätt-tiltad fiskreg.

 

+2714:- för månaden således.

 

Känner att gifterna från helgens äventyr ligger kvar i systemet, riktigt rutten i kistan och allmänt slö i huvudet.

Ska ta mig runt min 5km-runda nu tänkte jag, har fått en pulsklocka av tjejen som jag tänkte försöka ställa in.. Verkar som att det blir lättare att springa optimalt om man inte (som jag har väldigt lätt för) spränger sig efter bara ett par km..

 

Var rejält sugen på en fotbollsträning ikväll också, men tydligen har de bortamatch så träningen är inställd.. Verkar inte som att jag kommer komma in i laget förrän till vintersäsongen. Kanske lika bra iom att jag har långt kvar till matchflåset fortfarande.

 

Gör just nu 5km på 27-28 min utan att ta död på mig själv.. Känns som att man borde kunna få ner det till 25 och kanske en bit under eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Milen under 30 jacken! =)

 

Fan frisk igen och tillbaka på jobbet nu så slutslaskat för mig igen.

 

.

 

Hahaha, du glömde att jag inte är född i kenya och väger 35kg..

Alt kollat lite för mkt på friidrotts-vm. :)

 

De va iaf roligt att se dig vid borden igen, hur gick det resultatmässigt under sjukskrivningen?

 

Jobbade mig igenom 5km på 29 idag, ölen satt verkligen kvar i benen..

Åt en fin wok med lite stekta nudlar osv.. Ska väl snart kliva på ett litet pass till tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...