Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

Blev ägd HU men sen tog tillbaka allt på 6max, så typ b/e på några k händer. Man tappar ju massa när man inte spelat på en längre tid. var vek som ett as.

 

Ja det räcker med en veckas paus för att man ska känna sig obekväm i nästan alla situationer. :P

 

Mitt eftermiddagspass började bra, mixade upp med hälften 5/10 och kändes väldigt bekvämt.

Efter knappa timmen var jag upp ytterligare 1K för dagen utan att harvat hem några större potter eg.

 

Sen kommer denna godsak, är rätt så övertygad om att jag är bra här.. Han kan ha något multidrag som bäst men troligtvis bara vilken T som helst. Fi är en jubelåsna med AF på runt 20 efter 100 händer:

 

***** Hand History for Game 1107593331 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, September 1, 15:07:37 ET 2009

Table Diana 13 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: CoN* ( $667.22 )

Seat 2: Kontraband ( $1174.24 )

Seat 3: pokermylly ( $1181.91 )

Seat 4: Partyjack ( $990 )

Seat 5: |___|_=_ ( $999.69 )

|___|_=_ posts small blind [$2.5].

CoN* posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jc Js ]

Kontraband folds.

pokermylly calls [$5].

Partyjack raises [$25].

|___|_=_ folds.

CoN* folds.

pokermylly calls [$20].

** Dealing Flop ** [ Th, 2h, 8d ]

pokermylly bets [$57.5].

Partyjack raises [$150].

pokermylly raises [$360.62].

Partyjack is all-In.

pokermylly calls [$546.88].

** Dealing Turn ** [ Qc ]

** Dealing River ** [ Kh ]

pokermylly shows [ Td, Ks ] two pairs, kings and tens.

Partyjack shows [ Jc, Js ] a pair of jacks.

pokermylly wins $1972.5 from the main pot with two pairs, kings and tens.

 

Blev lite småsteamad faktiskt, det svider alltid lite extra när man får in det som så stor favorit.. Kan gärna ta att fi suger ut med färgdrag utan odds osv.. Men riktigt tiltande när man gör en perfekt read och får fi att dra så tunt som han gör.

 

Helt plötsligt kan jag inte vinna en hand, får skeppa över småpotter på löpande band och har alla marginaler mot mig.

 

Till slut lyckas jag iaf jobba igen hyggligt och stannar på 400:- back för passet, var ner lite över 1K som värst så det känns okej nu iaf.

 

+2369:- för månaden.

 

Har lovat att köra tjejen till och från jobbet ett par dagar då hon fortfarande lider av sviterna från en influensa (svin?) och tycker det känns lite harsh att hon ska behöva cykla de 4 km till jobbet när jag trots allt har all fritid jag nånsin kunde drömma om.

 

Därför stänger jag ner spelet, kanske för dagen, men iaf för ett par timmar.

Blir jag inte kvar hemma hos tjejen så kommer jag förmodligen trycka in några timmar ikväll också.. Vill verkligen få en ordentlig start på månaden när jag satt lite extra press på mig själv att göra en >100timmars-månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Följde med tjejen hem och spisade ihop en sjukt god chili con carne, stort tack till Nyman som inspirerade mig när han sa att han skulle hem och laga detta i söndags (!!!) har aldrig förstått mig på folk som ens tänker på matlagning när man är bakfull.. Respekt.

 

Som vanligt blev jag dock rejält jävla matt efter maten, känner mig som en pensionär. :)

Antar att helgen sitter i lite fortfarande, ska ställa klockan imorgon och köra igång grinden direkt. Blir väl inget spel imorgon kväll heller eftersom jag ska ta med tjejen på bio är det tänkt.

 

Ska även lyckas ta mig tid att klippa gräset under veckan.. En "klippvecka" per lägenhet och år.. Ändå är det så förbannat svårt att ta sig tiden att göra det. Förra veckan var jag kylig fram till torsdagen, sen öppnade sig himlen och resten av veckan regnade bort = jag slapp klippa.

 

Kanske skulle man hoppas på något liknande i år.

 

Avslutar dygnet med att lura lite i tvsoffan, brukar alltid bli något gammalt PAD-avsnitt på tv4sport så man blir lagom seg och go.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en form av hit&run idag, bara två timmar spelade..

Började riktigt segt med två 5/10-bord och 2st 2,5/5, var väl back ett par hundra men aldrig långt från breakeven.

 

Allt eftersom alla 5/10-grinders började vakna gick jag ner till bara 2,5/5 och hittade lite bättre flow i spelet.

 

Denna hand blev väl rätt avgörande till att jag hittade ett bra plus till sist:

 

Fi här spelar typ 60/12/2, och stekte större delen av tidsbanken innan han synar.. Efteråt skriver han att han har T9, men topptvå måste ju vara superautomatsyn för en sån slasknisse eller?

Svårt att tro honom iaf.

 

***** Hand History for Game 1108267923 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 2, 10:01:57 ET 2009

Table Diana 7 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $1020.9 )

Seat 2: COLD_ICE ( $1128.41 )

Seat 3: kalleb ( $722.92 )

Seat 4: MP-MP ( $1079.2 )

Seat 5: olis74 ( $987.5 )

COLD_ICE posts small blind [$2.5].

kalleb posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jd Qd ]

MP-MP calls [$5].

olis74 folds.

Partyjack raises [$25].

COLD_ICE calls [$22.5].

kalleb calls [$20].

MP-MP calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 9d, 6d, Tc ]

COLD_ICE checks.

kalleb checks.

MP-MP bets [$40].

Partyjack raises [$160].

COLD_ICE folds.

kalleb folds.

MP-MP raises [$240].

Partyjack is all-In.

MP-MP calls [$715.9].

** Dealing Turn ** [ 7d ]

** Dealing River ** [ 6h ]

Partyjack shows [ Jd, Qd ] a flush, queen high.

Partyjack wins $2076.8 from the main pot with a flush, queen high.

 

Jobbade in ett par hyggliga potter till och stannar på ganska exakt +2000:- för dagen.

 

Anledningen till att jag inte satt kvar och utnyttjade det uppenbara värdet som fanns är att jag ska med tjejen till Uppsala inom ett par timmar.. Vet bara inte när hon blir klar på jobbet, blir så extremt livstiltad om jag tex skulle tappa 1500 två sekunder innan hon ringer och vill åka till stan.

Därför känns det smidigast att bara hit&runna 2K som ändå är ett hyggligt resutlat.. Inte omöjligt heller att jag spelar lite ikväll efter bion.

 

Annars mer grind imorgon, det lär bli massvis med spel då.. Förrutom den dryga timme det lär ta mig att klippa gräsmattorna. :evil:

 

+4230:- för månaden, helt okej start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmen var verkligen, verkligen inte någon besvikelse.. En av de bättre rullar jag sett i modern tid. Riktigt skönt stuk!

 

Nu är jag dock riktigt jävla dimmig och trött så det blir nog inget spel ikväll.

Ställer en klocka imorgon istället och trycker av flera timmar då istället.

 

Låter bra vi ska iväg och se den på fredag :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken rulle blev det? =)

 

Tarantinos nya va? Värt att se eller? Tycker att han floppat rejält sen mästerverken på 90-talet.

 

Låter bra vi ska iväg och se den på fredag :-)

 

Stämmer, Inglorious Bastards blev det.

Men ja jag tyckte den va riktigt skön faktiskt.. Både jag och tjejen hade väntat oss att den skulle va lite mer overkill-våldsam.

Grymt skön känsla bara, skön udda musik rakt igenom, ruskigt och udda humor osv osv.. Tycker det var mkt hög Tarantino-klass.

 

Kan inte mer än rekommendera den, jag kommer förmodligen se den igen så snart som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tarantinos nya va? Värt att se eller? Tycker att han floppat rejält sen mästerverken på 90-talet.

 

Några speciella floppar du tänker på? Jag älskar verkligen Kill Bill tex som är det senaste jag kan minnas att jag sett av Tarantino, kan slinka någon som helt enkelt inte var tillräckligt bra för att minnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste nog säga att Kill Bill är det absolut sämsta han gjort, helt enkelt för jävla mycket grejer inproppade i filmerna. Overkill rakt igenom. Reservoir Dogs, Pulp Fiction och Jackie Brown däremot är helt perfekta.

 

Kill Bill är ruskigt överskattad.

 

Okej, gillar ändå Kill Bill mest tack vare ljudet (musiken) och övervåldet bland annat.. Visserligen längesen jag såg dem.

 

Lämnar filmrescenserandet för ett tag.. Finns långhåriga killar på SVT som gör det bättre. :)

 

Hur som helst, jag ramlade omkull, slog upp ett sår på armen.

Vardagen flöt på ett litet tag och sen kom någon på att de skulle amputera min arm!?!?

 

Det var ungefär då jag vaknade, jäävligt skum dröm. Väldigt sällan jag drömmer öht nu för tiden.

 

Väl vaken var jag så pass pigg att jag tänkte; Hinner ju lätt få in två timmars grind innan jag skjutsar tjejen, så why the fuck not. Orka somna om för att sova typ 1½ timme till när man ändå känner sig pigg?

 

Sen tiltade jag sönder när jag kom på att det var Onsdag och att klienten brukar ligga nere (?) mellan 3 och 6 (?)..

 

Den gjorde iaf inte så, och efter en snabb, stor kaffe kommer jag köra igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte tumma alltför mkt på min ödmjukhet, men tamejfan vad jag nästan alltid spelar grym poker direkt efter morgonkaffet. Väldigt, väldigt sällan jag hittar backet på morgonen.. Det brukar oftast komma nånstans efter lunch då jag är betydligt segare i huvudet normalt.

 

Nu sprang jag verkligen inte optimalt, men värdet var det ändå inget fel på..

 

Jobbar iaf in +1800:- på nästan två timmars spel, ska nu skjutsa tjejen, handla lite ordentligare frukost och kanske även något till lunch innan jag ger mig på ett par timmars spel till.

 

Med denna planering av dagen borde jag få tid till att klippa den förbannade gräsmattan vid 11-tiden typ.

 

+6079:- nu, försenad dagboksrigg eller!? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nära på två timmar till avverkade, lämnar nu ett enormt värde för gräsklippning.. Känns tråkigt att lämna Lulle och grabbarna med >1K-stack, men jag vet hur det brukar bli när man går in för att tömma en sådan.. Oftast synar de sönder ens mongolidbluffar osså sitter man där med ett snyggt back istället.

 

Plussade iaf nästan 2K till, allt flöt på relativt bra utan någon jätterush egentligen. Sög ut en enda gång och den ser jag inte att jag ska spela annorlunda?

 

***** Hand History for Game 1109130893 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, September 3, 09:39:13 ET 2009

Table Diana 3 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: chrille91 ( $1418.41 )

Seat 3: popen- ( $154.63 )

Seat 4: Partyjack ( $1255.41 )

Seat 5: Jolov ( $500 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

Jolov posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad Ks ]

chrille91 folds.

popen- folds.

Partyjack raises [$17.5].

Jolov raises [$55].

Partyjack raises [$195].

Jolov calls [$155].

** Dealing Flop ** [ Jc, 2d, 7d ]

Partyjack bets [$322.5].

Jolov is all-In.

** Dealing Turn ** [ Qc ]

** Dealing River ** [ Kd ]

Partyjack shows [ Ad, Ks ] a pair of kings.

Partyjack wins $37.5 from side pot#1 with a pair of kings.

Partyjack wins $985 from the main pot with a pair of kings.

Game#1109131073 starts.

#Game No : 1109131073

 

Tycker helt klart att det är jobbigt att spela mot (och med för den delen) 100BB-stack.. Allra helst från blindsen då det inte behövs mkt för att man ska hamna AI pre eller på flop.

Mindre tänka och mera kötta, så jag förstår också de som tycker sig spela bättre med 100BB.

 

I övrigt krävde jag 1K tillbaka sedan en gammal setup mot ärkefisken George72, denna gång fick jag in det på turn med bottenset mot typ färgdrag eller nåt!?

Denne ärkefisk har rushat i närmare en månads tid nu, jobbar alltid upp sin 200ing till typ 1500 och bustar varannan gång, smiter varannan gång.

Det är väl anledningen till att pokern på dessa nivåer aldrig kommer dö ut, det kommer alltid finnas fisk som tror att deras värdelösa spel är vinnande bara för att de tokrushar en månad om året.

 

+7999:- för månaden nu, kommer kanske göra gräsklippandet något lättare.. Förutsatt att jag får igång den gamla sura maskinjäveln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, gräset slaktat på knappa timmen.. Inte dumt alls, känns faktiskt lite i kroppen att man är enormt ovan med att röra överkroppen öht.

Kanske borde börja gymma?

 

Ska dra av min 5km-runda också innan jag tar lunch vid 13-tiden, sen kanske jag klämmer ett par speltimmar till.

 

Life is good.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste du 4 bets bluffa all-in, jag är en callingstation när jag investerat så mkt redan. Mitt nick börjar på S.

 

Är du sofipropp så döör jag.. Hoppas jag hittar nån annan grinder som börjar på S den närmsta tiden.

 

Kul att ha dig tillbaka!

 

ungefär vilken timlön har du på 2,5/5 ?

 

Ligger mellan 250 och 400, en riktigt dålig månad 200 och en riktigt bra månad uppåt 600.. Men totalt sett är nog snittet ungefär 300 efter att kollat igenom lite snabbt över senaste året.

 

Klarade 5km-rundan på låga 28 min trots att jag kände mig slut redan efter 1km.

 

Nu blir det en riktig jävla defflunch med keso, rökt kalkon och avocado.

 

Får se om jag hoppar på grinden igen sen, blir nog bara om det är riktigt fint värde.. Har lovat att skjutsa tjejen och ska sen ut och käka tidig middag med farsan samtidigt som jag har lite småsaker att ta reda på här hemma.

Borde kanske ställa klockan på 5 varje dag, har ju trots allt hunnit bränna av 2K händer redan idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, var och käkade med far och flickvän.. Fick i mig en hästig kebabsallad, sitter mkt fint i kistan.

 

En kaffe på det så borde man vara redo för jobbarfisken som rimligtvis hunnit bänka sig vid sina datorer..

 

Lite sugen att kika på hockey också, tror de va tre kronor - Ryssland ikväll.

Visserligen jävligt beiget med dessa låtsasturneringar. Men längesen man såg lite halvt vettig hockey nu så kan säkert hamna i soffan ändå. :)

 

Grindar iaf nån timme först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...