Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

Själv gillar jag figurer som Patrik Sjöberg. Jag menar först hoppar han högt, sen högst och tillslut tar han uppåttjack för att börja flyga! 8-)

 

Zlatan påminner om Sjöberg och kan vara uppfriskande.

 

Men om det bra att vara osvensk är det då dåligt att vara svensk? Själv gillar jag osvenska människor men också svenska människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Själv gillar jag figurer som Patrik Sjöberg. Jag menar först hoppar han högt, sen högst och tillslut tar han uppåttjack för att börja flyga! 8-)

 

Zlatan påminner om Sjöberg och kan vara uppfriskande.

 

Men om det bra att vara osvensk är det då dåligt att vara svensk? Själv gillar jag osvenska människor men också svenska människor.

 

Självklart, men det typiskt svenska att ha svårt att stå upp för vad man är bra på och öht vara allmänt inbunden och försiktig.. Det blir ju lite tråkigt iom att så många är så.. Har själv tydliga drag av detta ska sägas.

 

Därför är det ju härligt att krydda med några väldigt osvenska personligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouuuff.. Andra gången jag sett en Östhammarsbo på Idol, den första gången var det en liten söt blond tjej som trots allt var jävligt bra och nära att gå vidare.

 

Nu var det en kraftig sak i någon typ av jävla raff-set som sjöng förjävla illa.. Sluta skämma ut vårt stackars lilla samhälle, det är svårt att få hit folk som det är!!

 

(Kommer garanterat finnas på youtube snart)

 

Fake-edit, är inte jätte-idol-fan.. Men fyran står på i bakgrunden när jag spelar FM. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouuuff.. Andra gången jag sett en Östhammarsbo på Idol, den första gången var det en liten söt blond tjej som trots allt var jävligt bra och nära att gå vidare.

 

Nu var det en kraftig sak i någon typ av jävla raff-set som sjöng förjävla illa.. Sluta skämma ut vårt stackars lilla samhälle, det är svårt att få hit folk som det är!!

 

(Kommer garanterat finnas på youtube snart)

 

Fake-edit, är inte jätte-idol-fan.. Men fyran står på i bakgrunden när jag spelar FM. :oops:

 

sitter med tjejen och slögrindar/slötittar på tv och såg också denna skapelse, tänkte direkt på dig när jag såg var hon kom från

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, +1

 

Roligast med grejen var att min tjej blev väldigt nyfiken på vem det var då de är någorlunda lika gamla, hon gjorde lite snabb research på underbara internet och det visar sig att spektaklet har gått i österbyskolan.

 

För er som läste häromkvällen (i söndags) så är det samma håla som filmproducenten hade valt att placera en maniac och jag och många med mig tycker att det skjuts för lite. :D

 

Ibland träffar man rätt iaf.

Orkar inte med något grind ikväll, kommer nog åka till tjejen och/eller gå och lägga mig tidigt för att imorgon gå upp i tid och få in några tidiga timmars spel och sen efter lunch bege mig till banken och äntligen bli av med topplånet på lägenheten samt börja amortera på grundlånet.

 

Känns som att det kan bli en bra dag imorgon spontant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, du som hänger med Bua vet alltså hur de e med han, e han frisk nu och blir de turnering som planerat?

 

Hej, skrev till dig på facebook nyss också.

Käkade lunch med honom och Stigsson (brokig skara) idag och jo han är bättre.. Det va inte så illa som de trodde, de ringde mig på kvällen och sa att han hade fått en stroke ju.

Men det visade sig att de va någon nerv som hade slutat fungera i ansiktet (varför vet de väl inte) och nu är han typ lite halvt förlamad i ansiktet.. Men det skulle gå tillbaka på ett par veckor så turneringen är tok-på vad jag förstått.

 

Anmäl dig omgående!

 

Slaggen för mig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar dra mig för att uttala mig om det då det nästan alltid vänder, men eftersom jag inte är vidskeplig får jag väl inse att det sitter i huvudet och därför borde jag ju kunna låta bli att få det att vända..

 

Jag springer bra kort och gott.

 

+2700:- över typ 800 händer, hade ju planerat att spela längre men nu blev det en liten hit&run så jag får gott om tid att röja upp lite här hemma och dra en dusch och rakning osv innan jag ska ut och snurra kring lunch.

 

Trycker in några timmars spel till mellan bankmötet och fotbollen ikväll.

 

+15292:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt största backpass i livet är avslutat, en kvarts sittning med bankmannen gick lös på 75K. :)

 

Det är ju dock pengar jag betalar mig själv och minskar månadskostnaden något enormt för mig personligen.

 

Nu blev det lite chaufförstjänster åt tjejen (skaffa körkort!?), och sen får jag försöka klämma in lite poker efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt största backpass i livet är avslutat, en kvarts sittning med bankmannen gick lös på 75K. :)

 

Det är ju dock pengar jag betalar mig själv och minskar månadskostnaden något enormt för mig personligen.

 

Nu blev det lite chaufförstjänster åt tjejen (skaffa körkort!?), och sen får jag försöka klämma in lite poker efter det.

 

Alltid nice att investera sina vinster i något långsiktigt, Tror att det är rätt väg att gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid nice att investera sina vinster i något långsiktigt, Tror att det är rätt väg att gå.

 

Absolut, har haft det som mitt enda mål att så fort som möjligt betala av lånet på lägenheten (som också ökat ordentligt i värde).

 

Mkt för att jag förmodligen får bråka väldigt för att få lån med mina deklarerade inkomster just nu.

När nu månadskostnaderna minskade rätt hårt och jag inte jobbar så mkt ökade jag på mina pensionsfonder en del också.. Känner mig enormt vuxen. :)

 

Ska skjutsa hem tjejen efter hennes tandläkartid innan jag drar mig hemåt för en kväll med grind och fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir helkväll här oxå med fotboll och grind, Har funderat en tid på att skicka in lite mer pengar på svs då jag spelar där väldigt sällan som det ser ut just nu. Hur tycker du att värdet är där jämfört med tex prima nätverket?

 

Alltså, var ju extremt längesen jag spelade på prima.

Längesen ja spelade nåt annat än svs öht i cashgame-väg.

 

Men ärligt talat har jag svårt att se hur man ska hitta bättre värde en denna nivå på svs, det finns säkert.. Men fisken är ju katastrofal och stor till andelen samtidigt som en klar majoritet av alla "grinders" inte riktigt vet vad de håller på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagt ner golfen totalt eller? =/

 

Har du dina lån bundna? jag har lån på 1,250k men blir bara 1500kr i månaden för det, och har en skuldfri förening med noll i avgift :D

 

Nä har väl inte lagt ner golfen helt, men när Joggy flyttade till Gävle insåg vi väl att ingen av oss skulle ha motivationen att ta oss ut och spela för att det skulle löna sig så vi tog båda ett break över sommaren och fokuserade på annat.

 

Lite tråkigt när jag klev ner till 10,5 i hcp förra året och var och nosade på singel-scorer.

 

Okej, ja grundlånet är bundet ett år till för den horribla räntan på 6,2%.

Verkade ju jättesmart när jag knöt den räntan då det sen sköt upp närmare 10%.. Men det är ju andra bullar nu.

 

För mina 300K har jag väl nu en månadskostnad på 1600:-typ (amorteringsfritt), topplånet låg på 1,5K varav nästan hälften var ränta.. Så skönt att bli av med det i varje fall.

 

Riktig tabbe då jag trodde att grundlånet låg till denna höst, men var visst ett år till.. Hade varit stabilt läge att hitta ny ränta och börja amortera direkt. Får väl sätta in alla överblivna slantar på ett konto och dunka av så mkt jag kan nästa höst istället.

 

Poker var det ja.

Var in nu och tittade runt lite men ärligt talat tycker jag det var alldeles för mkt grinders för att jag ens ska orka sitta.

En sak om jag hade varit typ breakeven och varit tvungen att jobba in ett plus men nu känns det alldeles för segt att sitta och nöta huvuden i alla andra grinders.

Kanske kör igång ett grind till fotbollen istället, eller så tar jag det efteråt förutsatt att jag inte åker till tjejen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...