Gå till innehåll

Pokerns nedgång - vårat fel.


Hittapengarna

Recommended Posts

  • Svars 146
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

eh? minskat rakeback ?? se över din deal

 

Sitter inte i någon position för att förhandla mig till några feta privata deals under bordet.

Vet inte hur många av er som sitter med en 70-100%RB vilket var det man spelade med i ryggen hela tiden för en 3år sedan.

Euro och pundspel är också för övrigt en jävla bra grej sajterna hittat på för att rensa fisken (Och alla andra.).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju liksom varför pokern inte skulle gå neråt för???

Ungefär 95% av sajterna har under de tre senaste åren höjt raken, sänkt bonusarna och minskat rakebacken till oigenkännlighet.

Dessutom låter sajterna botters hålla på som typ bäst fan de vill.

Hjälpprogrammen gör också sitt till. Mjölkar ut fisken och leder till allmänt nittigt spel.

 

Doktorn!

 

Hur står det till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter inte i någon position för att förhandla mig till några feta privata deals under bordet.

Vet inte hur många av er som sitter med en 70-100%RB vilket var det man spelade med i ryggen hela tiden för en 3år sedan.

Euro och pundspel är också för övrigt en jävla bra grej sajterna hittat på för att rensa fisken (Och alla andra.).

 

men på de siterna var ju spelat på de nivåerna nästan i klass med spelet på dagens siter på samma nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter inte i någon position för att förhandla mig till några feta privata deals under bordet.

Vet inte hur många av er som sitter med en 70-100%RB vilket var det man spelade med i ryggen hela tiden för en 3år sedan.

Euro och pundspel är också för övrigt en jävla bra grej sajterna hittat på för att rensa fisken (Och alla andra.).

 

Och varför tror du inte längre att man kan spela med 70-100%? Folk måste börja fatta att det går dåligt för jävligt många sajter och marginalerna är SMÅ. Det går inte längre att skära guld med täljkniv.

 

Du kan räkna att 20% (give or take beroende på sajt) av rejken faller bort direkt i nätverks- och transaktionsavgifter. Sitter en snubbe då med 70% rb så blir det 10% kvar. Och vad ska det täcka? Personal, lokaler, licensavgifter, marknadsföring, support, teknik osv.

 

Det kostar pengar att driva en sajt. Det är inte bara att slänga upp en klient och håva in stålarna. Var tror du fisken kommer ifrån? Tror du att de klickar sig in på måfå? Fattar du vad det kostar för att få ett varumärke att synas? Och hur många spelare det krävs för att täcka de kostnaderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men på de siterna var ju spelat på de nivåerna nästan i klass med spelet på dagens siter på samma nivåer.

 

Vilka dom syftar du på? Själv spelade jag med bonus+RB motsvarande detta på varenda större nätverk.

De bästa dealsen idag är ju för bövelen sämre än de sämsta dealarna för 3 år sedan:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad ska det täcka? Personal, lokaler, licensavgifter, marknadsföring, support, teknik osv.

 

Lite nyfiken på att se siffror för detta, för visst fan har väl kostnaderna för detta (Som borde vara mer eller mindre fasta.) eskalerat rätt hårt under de senaste åren för de flesta sidor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och varför tror du inte längre att man kan spela med 70-100%? Folk måste börja fatta att det går dåligt för jävligt många sajter och marginalerna är SMÅ. Det går inte längre att skära guld med täljkniv.

 

Du kan räkna att 20% (give or take beroende på sajt) av rejken faller bort direkt i nätverks- och transaktionsavgifter. Sitter en snubbe då med 70% rb så blir det 10% kvar. Och vad ska det täcka? Personal, lokaler, licensavgifter, marknadsföring, support, teknik osv.

 

Det kostar pengar att driva en sajt. Det är inte bara att slänga upp en klient och håva in stålarna. Var tror du fisken kommer ifrån? Tror du att de klickar sig in på måfå? Fattar du vad det kostar för att få ett varumärke att synas? Och hur många spelare det krävs för att täcka de kostnaderna?

 

Men att tjäna 10 % på en stor grinder måste väl vara bättre än att inte tjäna nåt alls ?

 

Sidorna fortsätter att ge bra rakeback, det är bara doktorn som yrar.

 

Jag spelar sng på prima och man märker av direkt när det har varit rakeback-utbelning , det är full action på borden då och sen blir det mindre och mindre action tills nästa utbetalning infaller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att tjäna 10 % på en stor grinder måste väl vara bättre än att inte tjäna nåt alls ?
Problemet att det går 1000 småspelare på varje grinder, men att småspelarna också anser sig förtjänta av lika hög rakeback.

 

Vi kommer se en hel del konkurser i framtiden, framför allt på skin som erbjudit hög rakeback.

 

Det är inte för inte som Stars, Tilt, Party och Everest är bland de stora aktörerna, lyckade sajter med ingen konkurrens i nätet. En marknadsföringskrona vet de vart den går.

 

En sajt i exempelvis Prima är dum i huvudet om de lägger stora pengar på marknadsföring, då den drar in 1000 småspelare varav en utvecklas till storgrinder. Småspelarna slutar spela och storgrindern (som ska bekosta allt) hoppar över till annan sajt inom nätverket som erbjuder 5% mer rb.

 

Nätverkstanken är fin, om det vore uppdelat på marknader, att en sajt i nätet hade England och inget mer typ, och rakebacktanken är fin om det innebär att spelare flyttar från Party till Prima, men det är katastrof när sajterna kanabaliserar på varandra, då blir nätverken totalt sett mindre och mindre för varje nytt skin som kopplas på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nyfiken på att se siffror för detta, för visst fan har väl kostnaderna för detta (Som borde vara mer eller mindre fasta.) eskalerat rätt hårt under de senaste åren för de flesta sidor?

 

Marknadsföringskostnaderna har ökat, iaf i förhållande till respektive marknadsandelar. Boomen är över, det går inte längre att få in en spelare bara genom att skicka ut en t-shirt. Det krävs otroligt mycket i både direkt och indirekt marknadsföring samt brandbuilding.

 

Jag har en hel del intressant material kring brand awareness på spelmarknaden men det är ingenting jag tänker lägga ut här av förklarliga skäl.

 

Men att tjäna 10 % på en stor grinder måste väl vara bättre än att inte tjäna nåt alls ?

 

Ja, självklart, men gränsen går någonstans kring 70% innan de flesta sajter faktiskt går back.

Som Ola säger så har Stars, FT mfl mycket stora fördelar av att inte ingå i ett nätverk. De kan hålla sina marginaler tack vare sin spelarlikviditet och kan därmed skita i allt vad bonusar och rakeback heter. Visst, de har väl lite grann "for show" men överlag är det kasst.

Det är här marknadsföringen kommer in i bilden. Brand awareness för Stars är garanterat skyhög bland fisken och därför kommer de dit. Man kan väl säga att det är kännedom om varumärket som lockar fisken i första hand, bonusar (och ev rakeback) i andra hand.

När jag som liten guppy började spela poker för 6-7 år sedan gjorde jag min första insättning på Multipoker av den enkla och enda anledningen att det var den första sajten jag kom att tänka på när jag ville prova på nätpoker. Allt tack vare tv-reklamen.

 

Äh, jag kan skriva spaltmeter om sånt här men det får räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men marknadsföring i dagens läge kanske inte ger så mkt ?

 

Alla som skulle kunna tänka sig börja spela poker har väl redan gjort det och pokerboomen är över oavsett hur mkt reklam som det sänds i tv.

 

När tex crypto-nätverket sänkte sin rakeback så försvann många av spelarna (däribland jag) och nätverket gick digerdöden till mötes.

Är ganska säker att det skulle bli likadant för prima om de skulle sänka/slopa sin rakeback till spelarna.

 

Sen vetefan om jag håller med om att det går 1000 småspelare på 1 storgrinder, tycker det är mest grinders i dagens läge oavsett vilken nivå o sajt man spelar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vetefan om jag håller med om att det går 1000 småspelare på 1 storgrinder, tycker det är mest grinders i dagens läge oavsett vilken nivå o sajt man spelar på.
Du tolkar mig fel. Läs om, läs rätt.

Sajternas nya kunder är 999 småspelare och en storspelare.

Småspelarna gör en eller två insättningar, och hittar sedan på något annat.

Grindersen grindar.

 

Du ser givetvis aldrig de 1000 småspelarna samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är vi ju alla överens om .

 

Men nu vägrar sajterna det och då är det bara att leta upp bästa möjliga deal.

 

Oe flesta sajterna sitter givetvis i samma rävsax. Vem ska sänka först och torska alla sina VIP-spelare? Nätverken har försökt att stävja det men det är alltid ngn som skiter i reglerna och då måste alla andra följa efter. Tror knappast att någon sajt vill slakta sina egna marginaler på det viset men de måste för att överleva. Så jävla hård är konkurrensen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den andra pokerboomen har redan börjat så smått

och den kommer fortsätta ett par år till,

den består i att tidigare vinnande spelare för panik

över sina minskade intäkter och börjar tilta.

Vi kommer få se väldigt många skottare i framtiden,

personer som trott sig ha rätt till höga månads"löner"

och som till slut inte orkar pressen i att se sina

inkomster krympa och krympa för varje månad.

 

asien&kina kommer aldrig börja spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den andra pokerboomen har redan börjat så smått

och den kommer fortsätta ett par år till,

den består i att tidigare vinnande spelare för panik

över sina minskade intäkter och börjar tilta.

Vi kommer få se väldigt många skottare i framtiden,

personer som trott sig ha rätt till höga månads"löner"

och som till slut inte orkar pressen i att se sina

inkomster krympa och krympa för varje månad.

 

asien&kina kommer aldrig börja spela.

Tvivlar på grinders som varit vinnande i flera år kommer få panik och börja tilta och skotta. Många kommer nog inte ha tillräcklig disciplin för att gå ned i nivå i tid dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den andra pokerboomen har redan börjat så smått

och den kommer fortsätta ett par år till,

den består i att tidigare vinnande spelare för panik

över sina minskade intäkter och börjar tilta.

Vi kommer få se väldigt många skottare i framtiden,

personer som trott sig ha rätt till höga månads"löner"

och som till slut inte orkar pressen i att se sina

inkomster krympa och krympa för varje månad.

 

asien&kina kommer aldrig börja spela.

 

Nostradamus har talat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den andra pokerboomen har redan börjat så smått

och den kommer fortsätta ett par år till,

den består i att tidigare vinnande spelare för panik

över sina minskade intäkter och börjar tilta.

Vi kommer få se väldigt många skottare i framtiden,

personer som trott sig ha rätt till höga månads"löner"

och som till slut inte orkar pressen i att se sina

inkomster krympa och krympa för varje månad.

 

asien&kina kommer aldrig börja spela.

 

På vilket sätt skulle

detta vara en boom?

Det tillför ju inga nya

spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...