Gå till innehåll

Pokerns nedgång - vårat fel.


Hittapengarna

Recommended Posts

  • Svars 146
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bort med rakeback helt och sänkt rake.

 

Rakeback är bara svineri. Olika spel-regler för olika spelare = fusk.

Kan man inte vinna längre på poker, så är det dags för nästa yrke.

 

du är medveten om att liknande prisdifferentiering är extremt standard och det finns i princip inga företag som inte sysslar med det i någon form? fattar inte hur bättre villkor för stamkunder=fusk. förutom vissa tveksamma saker som att VIP-spelare får ha två konton på stars o liknande då förstås.

 

eftersom detta är något som gäller för hela samhället och för alla branscher så lär det inte vara något som kan förbättras bara sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du är medveten om att liknande prisdifferentiering är extremt standard och det finns i princip inga företag som inte sysslar med det i någon form? fattar inte hur bättre villkor för stamkunder=fusk. förutom vissa tveksamma saker som att VIP-spelare får ha två konton på stars o liknande då förstås.

 

eftersom detta är något som gäller för hela samhället och för alla branscher så lär det inte vara något som kan förbättras bara sådär.

 

Att företag gör vad de kan för att maximera sin vinst behöver vi inte diskutera, men som spelare känner jag för samma villkor som alla andra. Det är ingen flygplans-biljett vi talar om. Raken påverkar helt klart spelet. Med olika procent rake spelar man optimalt olika.

 

Helt djävla sjukt, med olika rake för olika spelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte Svenska Spel rätt bra? Jag vet ärligt inte hur bra det är. Kan inte spela där (utan att trixa lite), men vinst gör de väl? Gillar inte monopol, men de har rejäl konkurrens i någon mening också.

Om de går bra så beror det inte på att de har marknadsfört sin låga rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev detta i en annan tråd, men insåg att det passar nog bättre in här.

 

 

Jag hoppas och tror inte att pokern kommer dö ut helt. Visst kommer det krävas mer av varje spelare för att vara vinnande, men det är ju en naturlig utveckling.

 

Det är klart att det var lättare att vara proffs i fotboll för 70 år sen, eftersom att det inte var i närheten av lika många spelare. Tillsammans med konkurransen som växte och den materiella tekniken som gick frammåt så blev det allt svårare att bli proffs.

 

Samma gäller pokern. Konkurransen har ökat väldigt mycket samtidigt som stora delar av pokervärlden använder PT eller HM osv.

 

Nu var det väl inte det den här tråden handlade om, men vad jag försökte få sagt var att jag tror det kommer finnas pengar att göra på poker en lång tid framöver (även om det, precis som jag sa, kommer krävas mycket mer av dig som spelare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev detta i en annan tråd, men insåg att det passar nog bättre in här.

 

 

Jag hoppas och tror inte att pokern kommer dö ut helt. Visst kommer det krävas mer av varje spelare för att vara vinnande, men det är ju en naturlig utveckling.

 

Det är klart att det var lättare att vara proffs i fotboll för 70 år sen, eftersom att det inte var i närheten av lika många spelare. Tillsammans med konkurransen som växte och den materiella tekniken som gick frammåt så blev det allt svårare att bli proffs.

 

Samma gäller pokern. Konkurransen har ökat väldigt mycket samtidigt som stora delar av pokervärlden använder PT eller HM osv.

 

Nu var det väl inte det den här tråden handlade om, men vad jag försökte få sagt var att jag tror det kommer finnas pengar att göra på poker en lång tid framöver (även om det, precis som jag sa, kommer krävas mycket mer av dig som spelare).

 

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att företag gör vad de kan för att maximera sin vinst behöver vi inte diskutera, men som spelare känner jag för samma villkor som alla andra. Det är ingen flygplans-biljett vi talar om. Raken påverkar helt klart spelet. Med olika procent rake spelar man optimalt olika.

 

Helt djävla sjukt, med olika rake för olika spelare!

Man får väl grovt räknat rakeback i förhållande till hur mycket man rejkar, eller så får man se till att man får det. Vad är det t ex som säger att jag som rejkar 100.000 kronor per månad ska ha exakt samma procent i rakeback som någon som rejkar 10.000 eller 1.000 kronor per månad? Det blir lätt ganska orimliga summor som många betalar i rake och alla kunder är väl ungefär lika kostsamma vad gäller servrar, support och liknande.

 

Att man får olika procent i rakeback tycker inte jag är mer orättvist än att man får olika lön när man jobbar. Att argumentera för någon slags idealistisk värld med samma rake för alla kanske är en fin tanke men det kommer aldrig att hända, lika lite som att kommunismen kommer få världsherravälde. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte Svenska Spel rätt bra? Jag vet ärligt inte hur bra det är. Kan inte spela där (utan att trixa lite), men vinst gör de väl? Gillar inte monopol, men de har rejäl konkurrens i någon mening också.

 

Om de går bra+ De har svårt att göra av med pengarna, det finns en gräns för hur mycket de får gå med vinst: den gränsen nås varje år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imo då, rake är en avgift precis som skatt. Inte betalar vi alla lika mycket skatt?

 

Skatt är en bra jämförelse i ett annat syfte. Skatt vill du antagligen betala per kalenderår, istället för per vunnen hand. Rätt?

 

Ponera att du skulle göra samma sak med raken. Typ betala rake efter varje session istället för efter varje vunnen hand. (+ ingen rakeback imo.). Vad skulle det innebära?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skatt är en bra jämförelse i ett annat syfte. Skatt vill du antagligen betala per kalenderår, istället för per vunnen hand. Rätt?

 

Ponera att du skulle göra samma sak med raken. Typ betala rake efter varje session istället för efter varje vunnen hand. (+ ingen rakeback imo.). Vad skulle det innebära?

 

Men då snackar vi ju typ betraiser, där tar dom INGEN rake och istället tar dom 10% av vinsten vid uttag. Jag gillar idén :mrgreen::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart snittspelaren hela tiden utvecklas och blir bättre. Tricket är väl helt enkelt att hela tiden utvecklas själv, gärna i högre takt än snittspelaren.

 

Så om man märker att man nu har svårt att plussa genom att robotgrinda 15 bord som man tidigare gjorde, så kan det kanske vara läge att se över sitt spel och försöka förbättra sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vilken hemsk tråd. Jag blev mer och mer deprimerad för varje sida jag läste.

Sen insåg jag att det inte är sant.

Varför ska alla basunera ut nätpokerns död? Det målas upp helt vansinniga fram/nutidsvisioner i den här tråden som är helt verklighetsfrämmande.

Det kanske har blivit en lite högre snittnivå på spelarna men värdet är ju fortfarande enormt bra.

Jag har en högre winrate idag än vad jag hade för 2-3år sedan på ungefär likvärdiga nivåer.

Motståndet har möjligen blivit bättre men alla ni som spelat 50k händer i månaden senaste 3 åren måste väll också ha utvecklats?

Det enda hotet jag ser är om nätpoker skulle förbjudas på något sätt.

 

Förstår inte vad all den här pessimismen kommer ifrån, sätt er på några nl600 hu bord på ftp och vänta så ska ni få se att det finns värde i nätpokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tolkar mig fel. Läs om, läs rätt.

Sajternas nya kunder är 999 småspelare och en storspelare.

Småspelarna gör en eller två insättningar, och hittar sedan på något annat.

Grindersen grindar.

 

Du ser givetvis aldrig de 1000 småspelarna samtidigt.

Var har du hämtat den statistiken för faktum är att många av en sites nya spelare mycket väl kan ha spelat i 4-5 år på en annan site men vill ha lite "luftombyte". Kanske tillfälligt men de är ändå sitens nya spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var har du hämtat den statistiken för faktum är att många av en sites nya spelare mycket väl kan ha spelat i 4-5 år på en annan site men vill ha lite "luftombyte". Kanske tillfälligt men de är ändå sitens nya spelare.

 

Har man spelat i 4-5 år och gillar luftombyte är man väl redan kund hos 70% av nätverken.

 

jag har spelat på

Everest, party, FT, SvS, Boss skinn, stars, ongame, microgaming, ipoker, PKR, Bodog och entraction.

 

Har säkert missat någon nu.

 

Då är jag ändå HOBBY spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...