Gå till innehåll

TIDNING: Poker Magazine


niceguyhank

Recommended Posts

  • Svars 815
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läste den på en resa och det dög den väl till men det är nog allt. Halva tidningen är reklam, trams d v s vin, mode och liknande, eller helsidor med bilder. Sen tycker jag det var för mycket martinspoker. Turkens svar på frågan om att folda KK pre var ju rätt skön med. Matematiskt är det ungefär 1 på 20 att någon har AA. Ok godag yxskaft.

 

Och eftersom jag nyss kom 2a i 1a steget i en doubble shootout till wsop mot en riktig nybörjare som hade extremtur hela touren irriterar jag mig nu på Kens trams om fallskärmshoppare som landar på boxare. Så JÄVLA fantastiskt är faktiskt inte poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant idé med bra ambitioner. Men man frågar sig vem som korrekturläser texterna. Det finns alltför många exempel på särskrivningar, stavfel, märkliga meningskonstruktioner och minst sagt udda användande av skiljetecken.

 

Förtroendet för författaren går i botten när språket hackar så pass mycket. Jag hoppas på en förbättring i de kommande utgåvorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klaga inte på författaren i sådana här fall, klaga på redaktören.

 

Jag skriver själv texter till vår interntidning på jobbet, och det är skitsvårt att få perfekt språk. Det är våra informatörers problem att få det hela till en begriplig svenska.

 

Varken Ken eller Kniven har någon journalistutbildning, att deras pokerförtroende skulle gå ner för att exempelvis Ken skriver precis som han pratar (stakato) borde inte vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min polare fick för övrigt de 15 första sidorna två gånger på raken. Sen va det nått stavfel, annars har jag inget att klaga på

 

Aha, då var jag inte ensam om det då :lol:

 

Haha, vilken miss :)

 

Tycker för övrigt att tidningen var bra. Innehöll mycket trevlig läsning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klaga inte på författaren i sådana här fall, klaga på redaktören.

Då klagar jag på redaktören. Men effekten blir ju att man misstror författaren. Och nej - med det menar jag inte att jag tvivlar på Knivens kapacitet vid pokerbordet... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Magazine söker webbredaktör

Vi söker en pokerintresserad journalist/informatör som kan bli redaktör för vår hemsida.

Din uppgift blir bland annat att uppdatera hemsidan med ny information och ansvara för innehållet i våra forum.

 

Mejla en kort beskrivning av dig själv tillsammans med CV till: redaktionen@pokermagazine.se.

Skriv ”webbredaktör” i ämnesraden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker tidningen innehöll alldeles för lite tips för att förbättra sitt eget spel.

 

Inga bokrecensioner eller tips på bra pokerlänkar heller.

 

Varför är det överhuvudtaget med artiklar om bilar viner och annat som man kanske inte köper en poker tidning för att läsa om.

 

En schacktidning finns det bara schack en fotbollstidning bara fotboll, borde finnastillräckligt med pokermatrial att fylla tidningen med . Hoppas det blir bättre i framtiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EN vinartikel, vad jag såg? Resten var väl endast reklam?

 

Jag antar att Poker Magazine har en målgrupp, precis som vilken tidning som helst. Veckorevyn gör ju knappast reklam för boxershorts eller kattmat i sin tidning?

Må hända att många ungdomar spelar poker, men de som gör det om pengar och kanske satsar lite, unnar sig säkert ett glas vin nån gång då och då.

 

Man kan inte få med allt i en tidning i första numret. När det kommit tre nummer eller nåt och du inte fått din bokrecension, DÅ kan vi börja snacka. Men jag måste säga att jag var nöjd med den filmrecension som var. Det var bra variation, med lite för många krönikor ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste den på en resa och det dög den väl till men det är nog allt. Halva tidningen är reklam, trams d v s vin, mode och liknande, eller helsidor med bilder. Sen tycker jag det var för mycket martinspoker. Turkens svar på frågan om att folda KK pre var ju rätt skön med. Matematiskt är det ungefär 1 på 20 att någon har AA. Ok godag yxskaft.

 

Och eftersom jag nyss kom 2a i 1a steget i en doubble shootout till wsop mot en riktig nybörjare som hade extremtur hela touren irriterar jag mig nu på Kens trams om fallskärmshoppare som landar på boxare. Så JÄVLA fantastiskt är faktiskt inte poker.

 

Var 20:e runda på ett tio manna bord får nån par i ess, vad är det som är så konstigt med det Nisse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket då borde innnbära att ungefär var 400 hand får nån stackare KK mot AA

 

Ja, men nu ställs vi inför faktum att vi har KK, och ja, då är chansen ungefär en på 20 att någon har AA. Inte en på 400.

 

För övrigt kommer det en längre Omaha-artikel i nästa nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker tidningen innehöll alldeles för lite tips för att förbättra sitt eget spel.

 

Ofta måste tidningar hålla en ganska "låg" nivå för att kunna nå ut till en så stor grupp av människor som möjligt, iaf. i Sverige, då det inte bor särskilt mycket människor här. Det här gäller givetvis inte bara pokertidningar. Se bara på de svenska datortidningar som finns. De ligger på en väldigt låg nivå för att man ska få tillräckligt många som köper tidningen. Är man en mer avancerad datoranvändare hänvisas man till internet eller böcker, då man redan kan alla "100 tips som gör din dator snabbare".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och eftersom jag nyss kom 2a i 1a steget i en doubble shootout till wsop mot en riktig nybörjare som hade extremtur hela touren irriterar jag mig nu på Kens trams om fallskärmshoppare som landar på boxare. Så JÄVLA fantastiskt är faktiskt inte poker.

 

HAHA håller fullständigt med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
vad är postgironummret ?

 

Är det någon mer som fått en räkning utan postgironummer på?

 

Fan vad irriterande att behöva bry sig om detta!

 

/Robert Andersson

 

Ps. jag har inte läst alla trådar som om infon är redundant ber jag om ursäkt!

 

Kollade på min, stod inget plusgironummer på den. Står dock ett bankgiro nummer längst upp till höger på lappen, kanske är där man ska skicka in pengar?

 

Lite dåligt av dom, jag tänker inte chansa med att sätta in på BG-numret iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite dåligt av dom, jag tänker inte chansa med att sätta in på BG-numret iallafall.

 

jag vill inte heller betala till bg då detta är 50 ggr osäkrare och svårare att korrigera i efterhand.

 

Bör någon maila ken eller pokermagazine här på forumet eller hur gå till väga så de inte bränner sin budget på att behöva kasta ut massa pengar på extra administrativa kostnader som att trycka nya räkningar och skicka igen med nytt porto, då detta leder till sämre tidning eller kanske ingen tidning alls snart om de inte blir bättring......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas och antar att jag betalade in rätt, annars blir jag lite putt faktist. Betalade in till bankgironumret som mycket riktigt tillhörde poker magazine, sedan skrev jag in kundnummer i meddelanderutan. Så det finns åtminstone bevis för att jag skickat in pengarna om det nu gått fel.

Det drogs ytterligare 100 kronor från mitt bankkontonummer samma dag, är det jag som fått alzeimers och inte minns vad det är jag betalat eller har det blivit draget 100 kronor till av tidningen? (Troligen är det det förstnämnda, men om någon annan har samma så kan det ha med poker magazine att göra)

 

Edit: Det var alzeimers som spökade, kom på att jag laddade på mitt kontantkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ju också på räkningen att det är PlusGiro.

Undrar var som händer om man går till svensk kassaservice och försöker betala.

Högst sannolikt säger de att det inte går att betala med ett inbetalningskort som saknar kontonr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...