Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Är det pga skrikmeditationen, gruppsexet eller för att hans fans skänkte honom 96 rolls royce du kan spika honom som scam? Eller gillar du bara inte hans skägg? Har du läst något han skrivit?
Det är för att han är en riktigt uppenbar scammare, vare sig du läser första-, andrahands eller tredjehandskällor. Karln smäller ihop lite randomgrejer från vad som helst, skiter fullständigt i intern konsistens och så fort någon skandal poppar upp så övertygar han sektmedlemmarna om att det bara var för att provocera de utomstående. Vill du köpa den storyn så fine, men imo så var L Ron Hubbards teori om intergalaktiska musslor marginellt trovärdigare.

 

Jag har haft kontakt med sanyasins sen 80-talet och normalt är de snälla och riktigt kassa på kritiskt tänkande. De omtalade framgångarna och upplystheten tenderar att lysa med sin frånvaro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det är lite sektvarning. Kan komma på flera personer från andra områden där detsamma gäller, men som ändå har en hel del vettigt att säga. Bara man är medveten om den biten tycker jag att det finns mycket bra grejer att hämta ifrån Osho (det lilla jag har läst). Ska dock säga att jag har en gammal kompis som körde lite väl hårt med osho-mediterandet (typ varje vaken sekund) och hamnade på psyk. Ingen förstod hur fantastiskt det var med "kundaliniresning", tror det var vad han kallade det, förutom han själv och även om han nu skulle vara evigt lycklig osv så har han väldigt svårt att fungera i dagens samhälle. Sjukt synd. Värdens skönaste snubbe och sjukt grym musiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerresultat och bruduppdateringar?! (därför jag läser denna db)

 

Pokern går bra, vi är plus varsin jättestor summa pengar och jag lyckades dessutom genom att råka äta några trevliga brunchar med rätt människa få investera 100000 dollar i ett himla bra företag häromdan.

Går in som selected investor (eller nåt) tillsammans med några idrottssjärnor/kändisar o har köpt nåt som heter convertiblar som kommer omvandlas till aktier för 200000 dollar om ett halvår i ett företagsprojekt som känns oerhört proffsigt o bra. Räknar med att casha ut 2m dollar om fem år.

 

 

 

Har ju inte varit så väldigt mycket historier om hur vi äger sönder stockholms krogliv senaste året av anledningarna att chofritz hittat en himla supersöt gullig kåt glad och fin flickvän och jag haft ett för mig ganska destruktivt men för min oändligt destruktiva partner ytterskt konstruktivt förhållande =)

 

[Ekorrflickan för trogna läsare, en himla himla söt, liten, gullig tjej som tyvärr är väldigt bipolär typ 2 (99.9% säker självdiagnos, förhoppningsvis officellt snart så behandlig kan inledas), var inte många månader ifrån att avlida när jag träffa henne för en sådär 20 månader sen efter ett väldigt "under ev" liv]

 

 

fram till ungefär 3 eller fyra veckor sen hade vi någon spiral av att vi inte var ihop, hon saknade mig oändligt mycket och var jätteledsen så hon var påväg att dö och jättesöt så hon kom o sov hos mig och mådde jättemycket bättre.

Jag inser igen hur otroligt söt hon är o vad mysigt det är när hon ligger intrasslad i min kropp, vi blir i praktiken ihop ett tag tills jag inser att vi faktiskt inte har ett fungerande förhållande (så bra som jag vill ha iaf) så vi gör slut igen och vi inte är ihop igen och jag är "singel", ligger med nån tjej från krogen, eller så låtsas jag försöka men abortar för att hon inte är "tillräckligt söt", är "vän" med ekorrflickan och sen kommer hon och sover hos mig och jag är först arg på henne för att hon varit random destruktiv men kommer än engång på att jag tycker hon är jättesöt. Grovt förenklat med repeat på det.

 

 

Har iaf ägnat senaste 3-4 veckorna åt att faktiskt vara singel på riktigt (har strikt gosamedekorrflickan-förbud, svårare än man kan tro när man har 17 missade samtal o 5 sms) och jag har tranforerats till att vara mycket gladare (hälsosamt ledsen emellanåt), massa mer social och allmänt ökad sexuell aptit.

 

Började plugga franska denna termin men har bytt ut den ångesten mot fem dansklasser i veckan på marikas dansstudio för ytterligare förhöjt livs-ev.

2.5 utgångar i veckan som generellt går till så att vi går ut o har trevligt samtidigt som man spanar efter någon flicka som har en speciell "lyster" o sticker ut från alla vanliga tjejer. Existerar det en sådan flicka blir det om inte någon jobbigt cool pojkvän är i vägen (guld-flickor är över-representerade i att ha lyckliga par-relationer enligt empiriska studer, den så kallade gyllene döds-regeln) raggar jag på henne med den magiska tekniken att helt enkelt gå fram o prata med henne och sen med stor sannolikhet föreslå att vi ska dansa.

 

Existerar det inte någon sådan tjej eller har den gyllande dödsregeln varit gällande så har man numera så himla bra snygg-game att någon söt tjej kommer fram o raggar på mig.

 

Klättring, poker såklart, nån disney-dejt och massa god mat och dryck hinns även med.

 

Läser denna för tillfället:

http://www.bokus.com/bok/9780312280710/autobiography-of-a-spiritually-incorrect-mystic/

 

Tror att osho inte är en scam, trollar lite lagom kanske han gör och flummar endel för att mha flum uppnå nåt syfte i kommunikation/livs-ev. Kanske någon procent för stort självförtoende i frågor där han haft bristfällig information (typ världen kommer dö av aids) som en bi-effekt av att han hävdar sig vara "master of humanity itself" med enligt mig inte helt osannolikt viss rätta.

 

 

Kan avsluta monsterposten med att rekommendera Ashoka. Stockholms för tillfället garanterat bästa indiska resturang. Ligger på Upplandsgatan 38 och vi rekommenderar extra starkt på menyn:

 

2,3,4,8 27,29 (allt med ponir vinner!), 38,39,48 (lamm > kyckling generellt), 58,61,62,63,66,72.

 

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern går bra, vi är plus varsin jättestor summa pengar och jag lyckades dessutom genom att råka äta några trevliga brunchar med rätt människa få investera 100000 dollar i ett himla bra företag häromdan.

Går in som selected investor (eller nåt) tillsammans med några idrottssjärnor/kändisar o har köpt nåt som heter convertiblar som kommer omvandlas till aktier för 200000 dollar om ett halvår i ett företagsprojekt som känns oerhört proffsigt o bra. Räknar med att casha ut 2m dollar om fem år.

 

tänker gissa på att du vet att detta är 100% legit och att ni inte blir scammade etc. Låter som en sjukt bra investering annars! (nästan för bra för att vara sann dock).

 

 

Har ju inte varit så väldigt mycket historier om hur vi äger sönder stockholms krogliv senaste året av anledningarna att chofritz hittat en himla supersöt gullig kåt glad och fin flickvän och jag haft ett för mig ganska destruktivt men för min oändligt destruktiva partner ytterskt konstruktivt förhållande =)

 

Fan va kul för Chofritz! congratz man, du har hittat den bästa sorten, (förutsatt att hon är freaky in bed då)

 

[Ekorrflickan för trogna läsare, en himla himla söt, liten, gullig tjej som tyvärr är väldigt bipolär typ 2 (99.9% säker självdiagnos, förhoppningsvis officellt snart så behandlig kan inledas), var inte många månader ifrån att avlida när jag träffa henne för en sådär 20 månader sen efter ett väldigt "under ev" liv]

 

 

fram till ungefär 3 eller fyra veckor sen hade vi någon spiral av att vi inte var ihop, hon saknade mig oändligt mycket och var jätteledsen så hon var påväg att dö och jättesöt så hon kom o sov hos mig och mådde jättemycket bättre.

Jag inser igen hur otroligt söt hon är o vad mysigt det är när hon ligger intrasslad i min kropp, vi blir i praktiken ihop ett tag tills jag inser att vi faktiskt inte har ett fungerande förhållande (så bra som jag vill ha iaf) så vi gör slut igen och vi inte är ihop igen och jag är "singel", ligger med nån tjej från krogen, eller så låtsas jag försöka men abortar för att hon inte är "tillräckligt söt", är "vän" med ekorrflickan och sen kommer hon och sover hos mig och jag är först arg på henne för att hon varit random destruktiv men kommer än engång på att jag tycker hon är jättesöt. Grovt förenklat med repeat på det.

 

Det här är sån sjuk dynamik, men jag kan nånstans se att du känner dig trygg i mönstret. Hoppas att behandlingen når ett önskvärt resultat sen och att ni fortsätter "funka" ihop. Hur lång tid tar det egentligen innan en sån här process kan påbörjas från det att man misstänker vad som är fel?

 

 

Har iaf ägnat senaste 3-4 veckorna åt att faktiskt vara singel på riktigt (har strikt gosamedekorrflickan-förbud, svårare än man kan tro när man har 17 missade samtal o 5 sms) och jag har tranforerats till att vara mycket gladare (hälsosamt ledsen emellanåt), massa mer social och allmänt ökad sexuell aptit.

 

Går du själv på nån medicinering? (ren curiosa)

Undrar ju nästan vad som gör dig gladast. Singel med hennes uppmärksamhet från mobiltelefonen eller sammansvetsad i sängen.

 

Började plugga franska denna termin men har bytt ut den ångesten mot fem dansklasser i veckan på marikas dansstudio för ytterligare förhöjt livs-ev.

 

this. borde man gjort för åratal sen. bugg eller vad som helst.

 

2.5 utgångar i veckan som generellt går till så att vi går ut o har trevligt samtidigt som man spanar efter någon flicka som har en speciell "lyster" o sticker ut från alla vanliga tjejer. Existerar det en sådan flicka blir det om inte någon jobbigt cool pojkvän är i vägen (guld-flickor är över-representerade i att ha lyckliga par-relationer enligt empiriska studer, den så kallade gyllene döds-regeln) raggar jag på henne med den magiska tekniken att helt enkelt gå fram o prata med henne och sen med stor sannolikhet föreslå att vi ska dansa.

 

Existerar det inte någon sådan tjej eller har den gyllande dödsregeln varit gällande så har man numera så himla bra snygg-game att någon söt tjej kommer fram o raggar på mig.

 

Klättring, poker såklart, nån disney-dejt och massa god mat och dryck hinns även med.

 

min egen erfarenhet av dessa guld-flickor är väl att det lätt blir farligt.. så lätt att man får en crush. kanske är det just det man söker å andra sidan.

 

Läser denna för tillfället:

http://www.bokus.com/bok/9780312280710/autobiography-of-a-spiritually-incorrect-mystic/

 

Tror att osho inte är en scam, trollar lite lagom kanske han gör och flummar endel för att mha flum uppnå nåt syfte i kommunikation/livs-ev. Kanske någon procent för stort självförtoende i frågor där han haft bristfällig information (typ världen kommer dö av aids) som en bi-effekt av att han hävdar sig vara "master of humanity itself" med enligt mig inte helt osannolikt viss rätta.

 

Kanske är nåt, men jag är väl rätt anti alla som på nåt sätt kallas guru, om man inte räknar Guran i fantomen förstås.

 

 

Kan avsluta monsterposten med att rekommendera Ashoka. Stockholms för tillfället garanterat bästa indiska resturang. Ligger på Upplandsgatan 38 och vi rekommenderar extra starkt på menyn:

 

2,3,4,8 27,29 (allt med ponir vinner!), 38,39,48 (lamm > kyckling generellt), 58,61,62,63,66,72.

 

Detta ska provas nästa visit (eventuellt i slutet av november!)

 

 

mvh

 

bra och läsvärd post, känns som den gav rätt mkt klarhet i vad jag efterfrågade! (har svarat i din text i fetstil)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt dig vilka var de främsta faktorerna som gjorde att du valde att investera? Hur gick tankegången?

 

Vilken bransch?

 

Personligen skulle jag undvika allt som har med ”kändisinvesteringar” att göra. Att känna folk i kändisvärlden är enligt mig snarare en turnoff och bara ett sätt till att locka fler investerare snarare än att bolaget vilar på en stabil, legit idé med en arsenal som brinner för det. Hur involverad kommer du att vara? Kommer du sitta i styrelsen, ha möjligheten att ta några beslut? Hur mycket insikt kommer du att ha i bolaget?

 

Hur som helst lycka till och jag hoppas i all välmening att du tänkt igenom ditt beslut ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt dig vilka var de främsta faktorerna som gjorde att du valde att investera? Hur gick tankegången?

 

Vilken bransch?

 

Personligen skulle jag undvika allt som har med ”kändisinvesteringar” att göra. Att känna folk i kändisvärlden är enligt mig snarare en turnoff och bara ett sätt till att locka fler investerare snarare än att bolaget vilar på en stabil, legit idé med en arsenal som brinner för det. Hur involverad kommer du att vara? Kommer du sitta i styrelsen, ha möjligheten att ta några beslut? Hur mycket insikt kommer du att ha i bolaget?

 

Hur som helst lycka till och jag hoppas i all välmening att du tänkt igenom ditt beslut ordentligt.

 

Tagga ner lite va, grabben stoppar in 100k och får ut 2m om 5 år, its as simple as that ;)

 

Obs ironi. Jag är nyfiken på samma saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fel att hitta någon som säger sig kunna trolla. Kanske borde dock några klockor ringa när de intresserade är kändisar och opteron. Har man en sån vision och tror den är rimlig kanske några investmentbolag varit där o snappat kakan, det behöver ju trots allt inte vara legit särskilt ofta för att vara ev+ :-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

tänker gissa på att du vet att detta är 100% legit och att ni inte blir scammade etc. Låter som en sjukt bra investering annars! (nästan för bra för att vara sann dock).

 

Är legit, tillskillnad från förra gången då jag brände 400k på nåt random så mår jag verkligen mycket bättre på insidan nu så har ingen anledning att "söka risk".

Samlar ju pengar till en bostadsrätt annars och börjar närma mig så skulle verkligen inte göra det här om jag inte verkligen trodde på det. Hade tänkt dega 50k först när jag hade bristfälligare information men med allt på bordet så kändes 100k vilket var allt jag fick tillåtelse att stoppa in väldigt nära dubbelt så bra i hjärtat...

 

 

 

 

Det här är sån sjuk dynamik, men jag kan nånstans se att du känner dig trygg i mönstret.

 

nej.

 

Hoppas att behandlingen når ett önskvärt resultat sen och att ni fortsätter "funka" ihop. Hur lång tid tar det egentligen innan en sån här process kan påbörjas från det att man misstänker vad som är fel?

 

 

 

Att få vettig snabb hjälp av stockholms psyk-tjänst när man har hamnat mellan stolar kräver mer energi än någon ensam ledsen person rimligvis kan ha iaf =/

 

Går du själv på nån medicinering? (ren curiosa)

 

kan jang vid minsta tecken på förkylning.

 

 

Undrar ju nästan vad som gör dig gladast. Singel med hennes uppmärksamhet från mobiltelefonen eller sammansvetsad i sängen.

 

Älskar ju uppenbarligen flickan oerhört mycket men vill inte ha ett förhållande, är ganska allmänt känt att hon älskar mig och dessutom gärna näromhelst skulle vilja föda mitt barn. När hon spammat mig på sistone har det snarare bara varit oerhört ledset och smärtsamt eftersom hon bara bett mig om hjälp att ta sig igenom en ångest-attack värre än jag kunnat föreställa mig existerade för nåt år sen =(

 

this. borde man gjort för åratal sen. bugg eller vad som helst.

 

om du tror att du brinner för att dansa så.

 

 

min egen erfarenhet av dessa guld-flickor är väl att det lätt blir farligt.. så lätt att man får en crush. kanske är det just det man söker å andra sidan.

 

Fara är okej för tycker ganska mycket om att vara rädd, enda tillståndet jag genuint önskar kunna undvika är att vara arg.

 

 

Kanske är nåt, men jag är väl rätt anti alla som på nåt sätt kallas guru, om man inte räknar Guran i fantomen förstås.

 

Även om du verkar ganska smart är jag ganska övertygad att om att du kan bli ännu klokare och må ännu bättre. Robin Sharma som också kallas guru påtalade för övrigt att guru betydde "dispell darkness" ordagrant och inte borde orsaka rädsla. Jag vägrade absolut öppna någon form av självförbättrings-bok förren jag var 23 eller nåt och det var ganska synd såhär i efterhand...

 

 

Nu blir det nog baba (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lyckades dessutom genom att råka äta några trevliga brunchar med rätt människa få investera 100000 dollar i ett himla bra företag häromdan.

Går in som selected investor (eller nåt) tillsammans med några idrottssjärnor/kändisar o har köpt nåt som heter convertiblar som kommer omvandlas till aktier för 200000 dollar om ett halvår i ett företagsprojekt som känns oerhört proffsigt o bra. Räknar med att casha ut 2m dollar om fem år.

 

 

What's in it for them?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What's in it for them?

 

Min personliga vänskap, lite poker-coaching kanske. 0.1 av 1.5m dollar i denna investeringsrunda.

 

Är revoutionwear inc som jag investerat i iaf, de har utvecklat en episk kalsong som har en justerbar tygficka mellan pungen o benen som faktsikt är riktigt bra. Frigo heter kalsong-märket och de har inte börjat sälja något ännu (men alldeles snart). Därför får jag inte säga vilka övriga investerare är för att spara publiciteten tills det faktiskt finns en produkt till salu.

 

Första kalsongen kommer vara världens dyraste kalsong utvecklad tillsammans med de som gjorde "hajdräkterna" som folk simmade så himla snabbt i för några år sen. Den ska säljas för 1000 spänn och användas av coola människor (för att den är bäst) utan att generera så värst mycket vinst (snordyr att tillverka) men mycket publicitet. Sen ska nästa modell som är billigare lanseras samtidigt i 40 länder och generera jättemycket vinst och sen om några år kommer nike köpa upp brandet (men inte patenten) och mina 200k i aktier är förhoppningsvis värda $5m (eller 10 hihi)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...