Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Springer fortsatt bra, gick o la mig tre inatt med tanken att kanske vaska högskoleprovet. Tar mig iaf upp o cyklar dit, misslyckas med att köpa morgonkaffe o är helt död första delen. Resten går dock rätt fint o tydligen var första delen uppvärmning...

 

 

Nån som har lösningen på x y z w-frågan med sjuka upphöjningar? Var 100% lost där =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(x^2)(y)(z^3) X (x)(y^2) = (w^3)(w^9)

 

(x^3)(y^3)(z^3) = (w^12)

 

(xyz)^3 = (w^12)

 

xyz = (w^12)^(1/3) "trejderoten ur (w^12)"

 

xyz = (w^4)

 

Vet inte hur man skriver fina potenser på skrivbordet. med t.ex. (x^2) ska betyder x upphöjt till 2. Det stora X:et i början ska föreställa multiplikation. Fråga gärna igen om det är något som är oklart :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst osho?

 

Inte ännu, men ska försöka hinna igenom det eftersom det är flera personer i min närhet som envisas med att prisa honom. Är dock generellt lite skeptisk till religion / mysticism / new age (även om anhängarna i det här fallet hävdar vetenskapligt stöd)

 

Han verkar ju onekligen ha en känsla för trancendental meditation iaf "it clears your throat too!" :-)

 

 

Unversitetsstudenter som tror på Osho får högre iq efter två år av meditation

 

E5incrintel.gif

 

Universitetsstuderande som utövade Transcendental Meditation och TM-sidhiprogrammet visade markant ökad intelligens i jämförelse med elever på ett annat universitet som inte lärt sig Transcendental Meditation.

 

Referens: Personality and Individual Differences 12: 1105–1116, 1991.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar bli 80-tals retro i sekteriet ser jag. Hoppas ni inte missar gruppsexet, skrikmeditationen och dagliga självkritikmöten. Batikkläderna kan ni gott låta bli.

 

Cliffs: Osho var monsterscammare, meditationen kan säkert vara bra ändå.

 

Är ju iofs mer sannolikt att det är den fysiska aktiviteten (andning, skrikande, rörelser osv) som inverkar positivt på hälsa (och intellektuell prestation). Man får nämligen liknande resultat av t.ex. motion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ännu, men ska försöka hinna igenom det eftersom det är flera personer i min närhet som envisas med att prisa honom. Är dock generellt lite skeptisk till religion / mysticism / new age (även om anhängarna i det här fallet hävdar vetenskapligt stöd)

 

 

Tycker du ska läsa dessa:

 

http://www.bokus.com/bok/9780312275679/intuition/

 

http://www.bokus.com/bok/9780312275631/awareness/

 

http://www.bokus.com/bok/9780312205195/creativity/

 

 

 

Det börjar bli 80-tals retro i sekteriet ser jag. Hoppas ni inte missar gruppsexet, skrikmeditationen och dagliga självkritikmöten. Batikkläderna kan ni gott låta bli.

 

Cliffs: Osho var monsterscammare, meditationen kan säkert vara bra ändå.

 

 

Är det pga skrikmeditationen, gruppsexet eller för att hans fans skänkte honom 96 rolls royce du kan spika honom som scam? Eller gillar du bara inte hans skägg? Har du läst något han skrivit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar bli 80-tals retro i sekteriet ser jag. Hoppas ni inte missar gruppsexet, skrikmeditationen och dagliga självkritikmöten. Batikkläderna kan ni gott låta bli.

 

Cliffs: Osho var monsterscammare, meditationen kan säkert vara bra ändå.

 

För meditation utan att ruinera sig och bli sektmedlem: http://www.acem.se

 

Har gått kurs, tyckte det var coolt och fick en positiv effekt på en hel del (vad som sen är placebo vet man ju aldrig). Föll i glömska, kanske ska ta upp det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...