Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Det hade mer med hur han spelar att göra. I hans range där på river finns extremt många kombinationer av 8or eftersom han synade öppningar i med ca 75% av sina händer i BB och aldrig vek ett par på floppen mot ett cbet. Självklart viker han inte heller en triss heller på turn vilket betyder att alla 8or har tagit sig till river.

 

När han väl donkar 3 ggr pott så tänker jag att han är absolut most likely att göra det med en 8a, följt av AA, KK QQ (0% 3bet), kanske kanske en tia och någon gång ibland ren luft. Han har dock fler kombinationer av 8or än vad han har höga par och det är ju dessutom mycket mer troligt att han gör såhär med en 8a än ett överpar. Han hade heller inte levererat några stora bluffar innan den handen vad jag hade sett vilket ju viktar honom åt värde

 

Det är ju inte en situation som kommer uppkomma speciellt ofta så jättemycket påverkar det nog inte long-term winraten att syna =)

 

Edit: Vi måste stå 44% av gångerna för att en syn ska vara profitabel. Skulle nog säga att vi står lite mer sällan i det här fallet.

 

Tack för analysen, du har säkert rätt och hade han raisat på turn hade jag lagt mig på rivern. Om han check-synar på turn med settet, varför donka på river istället för check-raise?

Som han spelade hade jag synat och kan inte se att det är horribelt ,men så är jag ju fisk också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för analysen, du har säkert rätt och hade han raisat på turn hade jag lagt mig på rivern. Om han check-synar på turn med settet, varför donka på river istället för check-raise?

Som han spelade hade jag synat och kan inte se att det är horribelt ,men så är jag ju fisk också :)

 

Hade han checkraisat turn hade jag inte vikt på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för analysen, du har säkert rätt och hade han raisat på turn hade jag lagt mig på rivern. Om han check-synar på turn med settet, varför donka på river istället för check-raise?

Som han spelade hade jag synat och kan inte se att det är horribelt ,men så är jag ju fisk också :)

 

För att vara säker på att vi pratar om samma sak, han har triss och inte set =) Checkraisar han turn viker jag aldrig någonsin på river precis som opteron säger. Tror inte synen är horribel heller. Det är nog bara yxel som tror det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara säker på att vi pratar om samma sak, han har triss och inte set =) Checkraisar han turn viker jag aldrig någonsin på river precis som opteron säger. Tror inte synen är horribel heller. Det är nog bara yxel som tror det =)

 

Ok, det är möjligt att jag gör helt fel som viker river isåfall (nått jag säkert behöver lära mig) men min poäng var mer varför han donkar river istället för check raise. Speciellt om det nu blir "horribelt" att syna med näst bästa handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det är möjligt att jag gör helt fel som viker river isåfall (nått jag säkert behöver lära mig) men min poäng var mer varför han donkar river istället för check raise. Speciellt om det nu blir "horribelt" att syna med näst bästa handen.

 

för han e ultrafiskfisk med nutz och tänker inte längre än sin egen hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det är möjligt att jag gör helt fel som viker river isåfall (nått jag säkert behöver lära mig) men min poäng var mer varför han donkar river istället för check raise. Speciellt om det nu blir "horribelt" att syna med näst bästa handen.

 

Checkraise hade ju varit klart bättre för honom på river. Då kan jag verkligen inte vika. Eftersom han är så extremt kass så har jag dock för länge sedan lämnat alla tankar på balans och försöker istället spela så exploativt som möjligt.

 

Säg att han checkraisar turn med en viss mängd 8or och en viss mängd bluffar. Säg 20 kombos 8or och 20 kombos med bluffar. River kommer en 8a som då tar bort hälften av kombinationerna av 8or från hans möjliga range och han har då kvar ungefär 10 möjliga kombos 8or men fortfarande 20 kombos med bluffar. Givetvis är det här extremt förenklat men det visar ändå på den grundläggande sannolikhetseffekten och varför jag då lutar mer åt en syn i det fallet.

 

Svårt att sätta ord på det, men checkraise turn känns som en betydligt bluffigare linje än 3x pott donk på river =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det är möjligt att jag gör helt fel som viker river isåfall (nått jag säkert behöver lära mig) men min poäng var mer varför han donkar river istället för check raise. Speciellt om det nu blir "horribelt" att syna med näst bästa handen.

 

Finns väl inte jättemånga händer som bettar river efter en check heller kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl inte jättemånga händer som bettar river efter en check heller kanske.
?

 

Garanterat alla händer som kan tänkas betala av en cr iaf..

 

Checka river har garanterat jättemkt högre ev än 3x push.. Känns jävligt dumt att ens analysera varför fisken överpushar, han är ju fisk såå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkraise hade ju varit klart bättre för honom på river. Då kan jag verkligen inte vika. Eftersom han är så extremt kass så har jag dock för länge sedan lämnat alla tankar på balans och försöker istället spela så exploativt som möjligt.

 

Säg att han checkraisar turn med en viss mängd 8or och en viss mängd bluffar. Säg 20 kombos 8or och 20 kombos med bluffar. River kommer en 8a som då tar bort hälften av kombinationerna av 8or från hans möjliga range och han har då kvar ungefär 10 möjliga kombos 8or men fortfarande 20 kombos med bluffar. Givetvis är det här extremt förenklat men det visar ändå på den grundläggande sannolikhetseffekten och varför jag då lutar mer åt en syn i det fallet.

 

Svårt att sätta ord på det, men checkraise turn känns som en betydligt bluffigare linje än 3x pott donk på river =)

 

 

Du förklarade det på ett bra sätt, förstår er poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ordet rekordfylla missanvänds verkligen här på pf, skärpning chofritz

 

Håller med! Minns inte ens att jag skrev det utan det var autopilot =) Lovar att skärpa mig :-D

 

Ett jävla hopp från 100/200 dollarz till 15/30 sek :rolleyes:

 

Något speciellt du tänkte på? =)

 

rekorddålig fylla?

 

Nä den var skön, minns inte så mycket men tror det var kul =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yo.

jag kommer upp till sthlm för att träffa lite sköna människor. Har nån er tid i helgen så kanske höras?

 

MVH alkoholsug

 

Måste passa tyvärr :/ Kommer att bli KTH-lockdown hela helgen.

 

äsch

 

ps, vem av er är mest lik Benjamin Syrsa till sättet att vara?

 

Har verkligen försökt tänka efter nu men kan för mitt liv inte komma ihåg hur Benjamin Syrsa är till sättet. Så vill ha en utförligare beskrivning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är det online-SM. Gör att man minns förra året när jag spelade i 6 timmar och blev utslagen precis innan bubblan, strax innan klockan 1. Ringde en polare, hällde upp ett dricksglas rom från opterons spritförråd, svepte och sen snabbt ner i en taxi till strand. Kontoutdraget skvallrade sedan om att jag och polaren delade på ungefär 15-20 öl därinne innan det var dags att krypandes, strax efter 3, köpa folköl på 7 eleven.

 

Lång historia kort, vaknar några timmar senare i en städskrubb på någon tunnelbanestation med händerna i bojor. Två väktare är där, jag är obv en iphone fattigare, och polisen ansluter efter någon timme. Först fyllecellerna men där är det fullt, så vidare till st görans beroendemottagning för andra gången det året. Några timmar senare vid mätningen har jag 1,4 promille. Blir utskriven ytterligare några timmar senare och kl 11 landar man, charmig som få, hos flickvännen som fyller år. Ingen present eller så. Däckar i hennes säng, vaknar vid 18.

 

Dagen var verkligen en av mina absoluta bottennoteringar någonsin. Skäms fortfarande.

 

Hoppas på att SM går bättre iår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är det online-SM. Gör att man minns förra året när jag spelade i 6 timmar och blev utslagen precis innan bubblan, strax innan klockan 1. Ringde en polare, hällde upp ett dricksglas rom från opterons spritförråd, svepte och sen snabbt ner i en taxi till strand. Kontoutdraget skvallrade sedan om att jag och polaren delade på ungefär 15-20 öl därinne innan det var dags att krypandes, strax efter 3, köpa folköl på 7 eleven.

 

Lång historia kort, vaknar några timmar senare i en städskrubb på någon tunnelbanestation med händerna i bojor. Två väktare är där, jag är obv en iphone fattigare, och polisen ansluter efter någon timme. Först fyllecellerna men där är det fullt, så vidare till st görans beroendemottagning för andra gången det året. Några timmar senare vid mätningen har jag 1,4 promille. Blir utskriven ytterligare några timmar senare och kl 11 landar man, charmig som få, hos flickvännen som fyller år. Ingen present eller så. Däckar i hennes säng, vaknar vid 18.

 

Dagen var verkligen en av mina absoluta bottennoteringar någonsin. Skäms fortfarande.

 

Hoppas på att SM går bättre iår.

 

 

Haha, helt fantastiskt! <3

 

Känner igen det fetstilta, inget man är stolt över direkt..

 

 

Lycka till i SM!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...