Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Blir inget SM för mig i år =/ Måste baka färsk pasta o dricka rödvin istället.

 

Har dock köpt 10% i chofritz (och en ponir-korma) för ett begagnat trådlöst appletangentbord (:

 

 

 

 

I övrigt har jag idag shoppat den absolut bästa musen på marknaden, zowie EC2 i vitt. Köpte även en Sony nex-5n när jag ändå höll på. (Dagens tips i heltok-anda)

 

mvh 84k från ath men glad ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ringat in SM i almanackan som min otursdag (den enda såklart) men får nog sudda efter den här sessionen på 269 händer.

 

dingding.png

 

Måste bli bättre på poker också. Blev mosad av longple och mr_jimmy idag på 100200 kändes det som så det var väl tveksamt om man hade i det där gamet att göra trots fisken.

 

Obeskrivligt skön känsla iaf att få vända till ett dagsplus igen! Klätterkurs om 2 timmar så ska jobba in en timmes sömn iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din bild är så skön, ger en känslan av att du är relativt obrydd om att du backat :)

 

Önskar att jag kunde vara så obrydd. Brukar vara ganska lugn över enstaka backpass, men när de kommer i klumpar brukar det brista till slut. Jobbar på det dock!

 

Är ju kul att spela högt, hellre back på highstakes än plus med rb på lowstakes sas

 

Lite så är det ju =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är det online-SM. Gör att man minns förra året när jag spelade i 6 timmar och blev utslagen precis innan bubblan, strax innan klockan 1. Ringde en polare, hällde upp ett dricksglas rom från opterons spritförråd, svepte och sen snabbt ner i en taxi till strand. Kontoutdraget skvallrade sedan om att jag och polaren delade på ungefär 15-20 öl därinne innan det var dags att krypandes, strax efter 3, köpa folköl på 7 eleven.

 

Lång historia kort, vaknar några timmar senare i en städskrubb på någon tunnelbanestation med händerna i bojor. Två väktare är där, jag är obv en iphone fattigare, och polisen ansluter efter någon timme. Först fyllecellerna men där är det fullt, så vidare till st görans beroendemottagning för andra gången det året. Några timmar senare vid mätningen har jag 1,4 promille. Blir utskriven ytterligare några timmar senare och kl 11 landar man, charmig som få, hos flickvännen som fyller år. Ingen present eller så. Däckar i hennes säng, vaknar vid 18.

 

Dagen var verkligen en av mina absoluta bottennoteringar någonsin. Skäms fortfarande.

 

Hoppas på att SM går bättre iår.

 

Tack Chofritz! Här sitter man och läser, bakfull och jävlig när man får läsa detta guld! Gjorde min dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cykla just hem från klättringen på min coola 70tals-racer i 6 plusgrader, ca 15 sekundmeter vind och o regnskurar lyssnandes på de första fyra låtarna på hagnesta hill.

 

"I have tiime on my side making diamonds of coal. She put a hole through my kevlar souuul"

 

 

 

Innan dess hann jag med att plussa 10k på 11 händer 250/500 =)

 

 

Nu får jag strax massa högtalar-element levererade som jag ska kombinera ihop med högtalarlådorna drickandes glögg.

 

Standard-dag. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cykla just hem från klättringen på min coola 70tals-racer i 6 plusgrader, ca 15 sekundmeter vind och o regnskurar lyssnandes på de första fyra låtarna på hagnesta hill.

 

"I have tiime on my side making diamonds of coal. She put a hole through my kevlar souuul"

 

 

 

Innan dess hann jag med att plussa 10k på 11 händer 250/500 =)

 

 

Nu får jag strax massa högtalar-element levererade som jag ska kombinera ihop med högtalarlådorna drickandes glögg.

 

Standard-dag. 8-)

 

Är lite sugen på Högtalaranläggningen men lite trassligt med att bygga själv osv... jävligt läckra... vad ligger kostnaden på?

Lite mer bilder när dem är på plats samt lite tankar om högtalare och drivsystem skulle uppskattas. ;-)

Håller på dig i highstaketräsket. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick följande skickat till mig på skype, så ska göra ett försök till utvärdering so far.

 

Californication säsong 4, de två första avsnitten släppta, sjukt nice! Ska upp tidigt imorgon, men kan verkligen inte sova. Försökt sen kl 1 utan någon som helst framgång. Hunnit se klart säsong 3 av breaking bad också som förutom fly-avsnittet, som jag störde mig något extremt på, har varit riktigt underhållande.

 

Skrev en lång post men jag tror inte att det här är rätt forum =) Hoppas iaf kunna göra 2011 till ett sjukt grymt år! Här är några mål:

 

- Träffa fler klockrena människor.

Några har det blivit. Murberg ska helt klart nämnas eftersom jag träffade honom irl första gången iår.

 

- Träna, något som jag inte gjort regelbundet sen i januari.

Kom igång med klättringen i somras och har hållit igång det bortsett från en period på 1 månad då jag skadade fingret. Bästa träningsformen någonsin imo.

 

- Vara lika lycklig som jag var i början av gymnasiet.

Här blev det en epic fail :D Inledde året katastrofalt, men har väl tagit det sakta men säkert uppåt sen dess iaf.

 

- Lämna Sverige under en längre period. Asien, London, Amsterdam och Andorra hoppas jag kunna besöka (av en mängd olika anledningar).

London, Andorra, Berlin och Prag hanns med (kanske något mer som jag inte minns).

- Ta 60 högskolepoäng, minst.

Vet inte hur det ser ut här. Vårterminen blev ju inte många poäng gjorda och nu är det för bra värde hela tiden för att plugga känns det som så vi får se hur decembertentorna går. Kan möjligtvis klara det.

- Hitta ett ekonomiskt substitut för poker och ha några 100k på banken.

Inget ekonomiskt substitut, men några 100k på banken klarades av med marginal iaf =)

- Förbättra min disciplin. Är så jävla patetiskt nu hur mycket av mitt liv som endast går ut på att döda tid.

Inte blivit så mycket bättre på det här tyvärr. 2012...

- Påbörja träning för att faktiskt bli bra på någonting (istället för helt okej duktig inom 1 miljon olika områden), men jag vet inte vad ännu.

Är väl helt okej på poker nu tror iaf. Pluggade en del teori i början på året och lärde mig lite, men har ju blivit omsprungen av t ex murberg på vissa områden.

- Lära mig sätta upp mål och uppnå de.

Ugh fail, vilket den här posten tyder på.

- Förhoppningsvis sluta läsa pf, flashback och en mängd andra sidor.

Pf tar på tok för mycket tid fortfarande. Tycker dock att det är väldigt mysigt att småläsa här, så helt ovärt är det inte.

- Lägga avsevärt mindre tid på att vara full än vad jag gjort i år (vilket förmodligen är upp emot 100 dagar).

Gick ju rätt dåligt till en början. Hade t ex typ 29 dagar i mars eller så, men sen har jag bättrat mig så jag klarade mig nog under 100 ändå.

- Lära mig sova.

Sämst i världen på detta fortfarande. Måste alltid sitta uppe tills jag däckar av trötthet.

- Läsa i snitt 2 böcker per månad minst.

Inte så långt ifrån iaf även om jag tvekar på att jag kom upp i 24 st. Definitivt 1 per månad.

- Skratta mer =)

Tveksamt om jag lyckats, men inte blivit så mycket sämre iaf.

- Fortsätta att förbättra mig själv på alla sätt jag kan.

Marginell förbättring möjligtvis

 

Gott nytt år säger jag i förtid och stämplar ut tills resultattråden för 2010 kommer upp =)

 

Har ju glömt bort att jag satt de här målen så det är väl inte helt konstigt att de inte har uppfyllts bara sådär. Ska försöka jobba på de nu de sista 25 dagarna iaf även om prioriteringarna inte är riktigt de samma som när jag skrev posten =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte så svårt faktiskt =) Ledde till att alkoholsuget försvagades avsevärt också, så nu känner jag inte alls lika ofta något behov av att kröka =)

 

Ligger nog en bit efter HH =) Hur går det btw level?

 

 

Fastnade med det är spelet också:

http://www.thehardgame.com

 

är stuck på quest 49 atm. Har inte klarat alla själv på vägen heller ska jag väl nämna så att ingen tror det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...