Gå till innehåll

Teh_MoUsE - allmänt fisk.


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Trist o höra musen :-( Får hoppas att du får tillbaka grind-suget om ett tag.

Du ligger väl ändå rätt "ok" plus sen nån månad tillbaka?

 

 

Hand1: FI är lite småfiskig och jag har snott hans blind ett par ggr. Tror han sätter mig på skit och kan höja med bredare range än vanligt. Hans potbet tyder på att han inte träffat floppen iaf. Ska jag höja floppen här? eller låta honom hänga sig själv på turn? finns ju risk han checkar bakom.

 

BTN: $188.00

Hero (SB): $416.20

BB: $115.75

UTG: $282.35

MP: $200.00

CO: $203.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with J :diamond: A :club:

4 folds, Hero raises to $6, BB raises to $18, Hero calls $12

 

Flop: ($36.00) J :heart: 5 :spade: 2 :club:(2 players)

Hero checks, BB bets $34, Hero ???

Antar att du inte är på toppenhumör för handanalys, men slänger in nåt ändå...

 

Jag tycker såna här fi, som sitter med 50 bb och är småfiskiga, ofta kan hitta sjuka bluffar om man bara synar igenom.

Så jag skulle nog check-synat flop turn, och betat halvpott på river om han checkar turn (om det är en så fiskig fi att han kan hitta på nåt).

Tror man inte att han kommer göra nån extrem bluff är väl all-in på flop att föredra, och hoppas att han har KJ/QJ eller liknande.

Det lär ju iaf inte gå att folda TPTK för 50 bb när man synat preflop antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bust, spelade upp till 6k. Bordet dog. Kunde givetvis inte nöja mig där utan gick på nästa. Torska först 3k med 77 mot AK. Och sedan KJ mot AJ på flop J93 med färgdrag. rundcheck flop. turn 5. bet/raise/allin. muck.

 

Torska alltså idag runt 10k. life is fun.

 

puuuh för ett ögonblick fick jag för mig att du hade torskat 10k dollars idag på att skotta... Vet hur trist de är att lossa hårt men om du nu inte lirar någon form av race eller dylikt, varför inte ha en stoppkloss på typ 5 BI och höja ditt lifevalue lite?

 

Är inte jättefan av stoppkloss men om man inte kör så många bord osv och har tappat 5 BI mår man inte speciellt bra och kommer inte spela något vidare heller imo. Kör man däremot typ 8-10 bord är det väl ganska standard att swinga så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade väl vart ngt att skotta på $10k , kan nog vara en bra idé att införa stoppkloss som du säger. Har faktiskt inte tänkt på det innan. ty starfitter! :-)

 

Blir när man tappat ett par inköp att man går i bet,bet,bet syndromet och tänker inte så mkt på varför man betar. Man checkar bakom bra händer för att "dölja" dom osv. Jag får dra lärdom av detta helt enkelt och inse att pengarna inte kommer av sig självt utan att man måste spela bra poker för att förtjäna dom.

Kloka ord!

Jag tror jag ska passa på att införa en stopploss jag också. Var ju på väg med det förut, men sen började det gå bra, och då glömdes det bort :roll:

 

Lite "lustigt", men jag har hamnat i samma läge som dig musen, inte riktigt lika hårt kanske men nära. Var uppe i rekordplus för 2 månader igår, har nu tappat 5 inköp på 1100 händer. Känns lagom roligt.

 

Men vad är en vettig stoploss? Två inköp med 2 bord, tre inköp med 3-4 bord, fyra inköp med 5-6 bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kloka ord!

Jag tror jag ska passa på att införa en stopploss jag också. Var ju på väg med det förut, men sen började det gå bra, och då glömdes det bort :roll:

 

Lite "lustigt", men jag har hamnat i samma läge som dig musen, inte riktigt lika hårt kanske men nära. Var uppe i rekordplus för 2 månader igår, har nu tappat 5 inköp på 1100 händer. Känns lagom roligt.

 

Men vad är en vettig stoploss? Två inköp med 2 bord, tre inköp med 3-4 bord, fyra inköp med 5-6 bord?

 

Det enda som bör avgöra ditt stoploss enligt mig är ditt psyke, spelar du sämre när du förlorat 2,3 eller 4 inköp? annars är det bara att tugga på om värdet är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt är nog lite hårdare som du säger, men beror mest på dåligt spel från mig. Rekordplus i slutet av Juni och nu pannkaka.

Jag kommer lägga min stoppkloss på 4-5 inköp då det är där jag börjar spela riktigt dåligt.

 

Men det är som danka säger att psyket avgör, det är olika från dag till dag hur man ligger på den biten. Jag har hämtat in 6-7 BI förr efter lite hård grind. Men när man spelar dåligt ligger man ofta still, vinner ett BI mot en fisk för att sedan 5 händer senare spewa iväg det mot en grinder för att man vill vinna fort.

Jag borde lära mig när jag ska sluta helt enkelt även fast det är grymt svårt eftersom man inte vill sluta dagen 4-5 BI ner.

Ok ja samma här faktiskt, först rekordplus, sen 8 buyins ner på kort tid. Typ 3/4 pga tilt och dåligt spel :rolleyes:

 

Det är sant som ni säger att stoplossen borde ligga "där man början spela dåligt".

Jag tänkte bara på att ibland kanske man tappar för många inköp med svaga händer, eller i lägen där man borde kunnat lägga sig. Alltså att man tror att man spelar bra, men egentligen spelade dåligt redan från början, pga trötthet eller nåt annat.

 

Så på ett sätt kan man ju snacka om två sorters stoploss; en där man stoppar för att man tappat x antal inköp, då man hamnat all-in med sämsta handen när pengarna åkte in. Alltså helt enkelt borde stoppa för att man spelade dåligt redan från början.

 

Och en sort där man hade bästa handen när pengarna åkte in, men blev utdragen, och riskerar att börja spela dåligt pga tilt.

 

Den första är ju ens eget fel redan från början, och borde ligga rätt lågt enligt mig. Kanske 2 buyins.

I den andra sorten spelade man ju rätt, men riskerar att tilta pga förlusten i sig. Så den kanske kan vara t ex 4 buyins, eller när man börjar spela dåligt helt enkelt.

Sätter man samma stoploss för två olika orsaker tycker jag det måste bli fel åt nåt håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att ni swingar onaturligt lite :S

Att swinga 10BI och därikring under 1-3 dagar är precis jättestandard för mig?

Personligen gillar jag att sluta spela vid runt 5 BI ner och gå ut och göra något annat några timmar (typ gymma) och ta en lååååång dusch och tänkte igenom lite vad man har gjort dåligt.

Det är ju trots allt poker och vi kommer swinga en del även om vi spelar bra. Min stoppkloss är mest för att slippa känslan "fan nu är jag ner mkt måste ta igen innan jag slutar". DÅ spelar man fan inte bra asså =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starfitter: Ungefär hur många händer är dina 10 buyin swings över?

I mitt fall är det väl så att man tappar 2 bi pga otur, sen blir tiltad pga trötthet eller nåt och donkar bort 2-3 till bi med drag och -EV situationer.

 

Skulle det vara över många händer, pga vanlig varians där man spelat så bra man kan är det väl annorlunda.

Sen kanske spelet är lösare på din sajt? På full tilt har fi oftast nötterna när det pushas, och synar man utan nötterna har man antagligen gjort bort sig... så tappar man några inköp spelar man oftast dåligt känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starfitter: Ungefär hur många händer är dina 10 buyin swings över?

I mitt fall är det väl så att man tappar 2 bi pga otur, sen blir tiltad pga trötthet eller nåt och donkar bort 2-3 till bi med drag och -EV situationer.

 

Skulle det vara över många händer, pga vanlig varians där man spelat så bra man kan är det väl annorlunda.

Sen kanske spelet är lösare på din sajt? På full tilt har fi oftast nötterna när det pushas, och synar man utan nötterna har man antagligen gjort bort sig... så tappar man några inköp spelar man oftast dåligt känns det som.

 

Ja du tappade 10 BI när jag var nere i prag på kanske 2k händer men det var väldigt få händer. Annars har jag väl haft swings på 10-15 BI på kanske mellan 2-8k händer och det har oftast varit under 1-2 dagar då jag spelar på mkt.

Lösare och lösare det är 5 handed och de gör väl sitt (ft är 6 va?) och sen är jag väl semilös och brukar inte vara speciellt rätt att få in det light iom att folk 4betfoldar lite väl ofta imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är ny på bordet. Syn eller inte? Pot på river är typ $30

 

Full Tilt Poker $0.50/$1 No Limit Hold'em - 5 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $148.35

SB: $119.80

BB: $100.00

UTG: $100.00

Hero (CO): $152.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with T :heart: T :diamond:

UTG raises to $3.50, Hero calls $3.50, BTN calls $3.50, 2 folds

 

Flop: ($12.00) 2 :spade: 3 :heart: 9 :spade:(3 players)

UTG bets $10, Hero calls $10, BTN folds

 

Turn: ($32.00) 7 :diamond:(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

River: ($32.00) 2 :heart:(2 players)

UTG bets $45, Hero ?????

 

Snap imo! Vad ska han ha lixom? Han lär ju inte ha många 2or i utgöppningsrange, alla 2par blev dödade av 2an på river(även fast det inte lär finns många sånna i hans range heller men ändå) så det enda du är rädd för är överpar och set. Jag tänker dock lite HU nu och HU hade jag hoppat på synknappen, SH blir jag nu lite osäker men synar nog ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen hade 14% 3bet. Dessutom borde hans 3bet range vara bredare mtp han har BTN och jag höjer från CO

 

Antingen gör du om handen till en 4betbluff eller viker imo. Att han 3betar brett gör inte din hand bättre och du får spela ur position.

Vet inte ens om de är speciellt bra att ha en 3betcallingrange OOP för runt 100 BB om jag ska vara ärligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...