Gå till innehåll

Teh_MoUsE - allmänt fisk.


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför inte CBet?

 

Jag tycker det är nutz att nästan aldrig cbeta på parade brädor. Mest för att inte betala av triss med händer som man inte viker(typexempel den handen) iom att brädan är dragig. Betar vi ut trissen tex? Båten? FD? Checkar vi bakom allt så behöver vi inte få in hela stacken och vi kommer kanske få ganska bra betalt ändå då vår range ser väldigt polariserad ut för fi..

 

Eller iaf vad jag har fått för mig. Sjukt ofta folk checkar och betar turn för att reppa triss ----> dom får en polariserad range iom att dom cbetar sina marginella händer och drag.

Iof kan en cbet fungera lite oftare iom fd men utan cbetar jag aldrig. Diggar dock ändå inte att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är grinder , standard?

 

BB: $72.05

UTG: $100.00

MP: $193.15

CO: $98.50

Hero (BTN): $110.10

SB: $105.95

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with Q :spade: A :spade:

3 folds, Hero raises to $3.50, SB requests TIME, SB calls $3, 1 fold

 

Flop: ($8.00) 4 :heart: T :spade: 2 :diamond:(2 players)

SB checks, Hero bets $5, SB requests TIME, SB calls $5

 

Turn: ($18.00) J :spade:(2 players)

SB checks, Hero bets $12, SB requests TIME, SB raises to $36, Hero raises to $101.60 all in, SB calls $61.45 all in

 

River: ($212.90) 9 :diamond:(2 players - 2 are all in)

Jag tror inte det är lönsamt att spela så här mot en grinder på FTP NL100. Man möter nog set eller JJ här överaskande ofta.

Och t o m mot AJ har du ju bara 34% chans.

 

 

Fi är dålig grinder och vi har bråkat en hel del. Standard?

 

Full Tilt Poker $0.50/$1 No Limit Hold'em - 4 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $100.00

BB: $26.40

Hero (CO): $100.00

BTN: $25.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with 9 :club: 9 :diamond:

Hero raises to $3.50, 1 fold, SB raises to $12, 1 fold, Hero raises to $100 all in, SB calls $88 all in

 

Flop: ($201.00) J :diamond: K :heart: 3 :diamond:

 

Turn: ($201.00) Q :heart:

 

River: ($201.00) 5 :club:

 

Final Pot: $201.00

SB shows A :spade: K :diamond: (a pair of Kings)

Hero shows 9 :club: 9 :diamond: (a pair of Nines)

SB wins $199.00

(Rake: $2.00)

Tror inte det här är direkt lönsamt heller mot en grinder på ftp. Du får en coin flip här, men är nog oftare uppe mot överpar då han synar.

Allt beror ju på situationen och ditt tidigare spel såklart, men som standardsituation tror jag inte man vinner pengar på dom händerna i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är nutz att nästan aldrig cbeta på parade brädor. Mest för att inte betala av triss med händer som man inte viker(typexempel den handen) iom att brädan är dragig. Betar vi ut trissen tex? Båten? FD? Checkar vi bakom allt så behöver vi inte få in hela stacken och vi kommer kanske få ganska bra betalt ändå då vår range ser väldigt polariserad ut för fi..

 

Eller iaf vad jag har fått för mig. Sjukt ofta folk checkar och betar turn för att reppa triss ----> dom får en polariserad range iom att dom cbetar sina marginella händer och drag.

Iof kan en cbet fungera lite oftare iom fd men utan cbetar jag aldrig. Diggar dock ändå inte att göra det.

 

Jag cbetar nog väldigt nära 100% av min öppningsrange på denna flop iom att FI inte träffar så ofta. I detta fall kommer vi få värde ur en massa sämre damer, fd, lägre par som floatar en gata (som vi ofta kan barrella bort på många turnkort med våra bluffar) osv. Inte så stor chans att FI ska ha triss då det bara finns två sexor kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vill du spela turn i AQs handen? checka bakom?

Alla situationer är ju olika. Men tycker man får acceptera för/nackdelarna med dom olika valen och följa dom.

 

Du "bluffar" flop och får syn av grindern, på turn plockar du upp ett bra drag. Då tycker jag nästan man får bestämma sig om man vill checka bakom och vara säker på att få se river. Sätter du draget får du nog ok/bra betalt, om du missar kan du lägga dig.

 

Eller beta flop, men vara beredd att lägga dig om fi höjer mer än en min-raise, eftersom NL100 grinders på FTP 9 gånger av 10 har dig slagen stort här, så ingen idé att få in pengarna där du inte har nån fold eq och är slagen.

 

Som standard tror jag det bästa valet är att beta turn, och folda om han höjer stort.

Foldar han vinner du. Och om han bara synar får du förhoppningsvis ungefärliga pottodds till rivern även om du missar? Och med din bet blir potten större till rivern så du får bättre betalt om du sätter handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det egentligen är speciellt bra men jag slår nog om igen när du träffar färgen på turn. Alternativer blir ju att låta honom bestämma i potten och kunna ta pottkontroll som han gjorde eller helt enkelt checka bakom händer han inte vågar valuebeta. Allt iom att vi inte har en donkrange på river(inte jag iaf) så slår vi om turn kan vi ju kanske få in det mot stege, set och någon cpkombo/2p ibland. Få in det medan han tror han har outs liksom..

 

Andra handen vill jag instinktivt slå om då A borde vara en tegelsten för hans cbetrange (om han nu är supernit och inte cbetar så mkt). Om faller är så borde han kunna folda en hel del 10or och pockets som precis blev besudlade, färgdragen likaså.. Problemet är ju att potten är för liten att shova på och en standardbetsize tvingar ju dig att syna hans shove..

 

Anta att hans get it in range är supertight så kommer du ändå ha dryga 31 %.

 

Board: 7s Ts 2h Ah

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 31.656% 31.66% 00.00% 390 0.00 { 9h8h }

Hand 1: 68.344% 68.34% 00.00% 842 0.00 { AA, TT, 77, AKs, AKo, ATo }

 

 

Ja det måste nog bli raise här. Orka flatta och få lira OOP på river där vi inte donkar för värde och låter honom checka bakom alla scarecards. Blir nog betcall imo, ganska stor raise för att ge oss själva odds att syna en eventuell shove. Slå till 35 och syna hans shove :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller räkningen på hur många floppar det kommer A på efter att jag 3betat med KK . Är helt seriöst uppe i 6 irad.

 

Edit: Nu kom 7e , hahaha :-)

lol skönt inlägg :-D

 

Jobbigt med backsessionen där, känner igen mig...

När det händer samma sak för mig, och man går igenom HHs efteråt ser man ju klart att man inte spelat bra, och "alltid" kunnat undvika minst 2/3 av backet.

 

Dom stora backhänderna börjar ju nästan jämt med att man 3-betar nåt man inte borde och sen fortsätter försöka vinna handen trots motstånd.

Eller att man synar en 3-bet och hoppas på en tursam träff, sen missar man och försöker sno potten ändå.

Eller att man synar/går all-in med ett drag där man aldrig är bättre än flip, men motståndaren oftast leder med 60-75%.

 

Så jag har verkligen försökt undvika dessa saker, och det känns som det går bra.

 

En tanke som alltid är -EV för mig är "Han har nog xx som slår mig, men pushar jag tror han att jag har xx och kan folda".

Eller "Nää han kan f-n inte ha det där..." *syn* "Men va f***n då..." :mrgreen:

 

Det man måste tänka innan man höjer/pushar är istället VARFÖR man gör det.

Kommer fi syna med en sämre hand, kommer han folda en bättre?

Och generellt på FTP NL100 går inte fi all-in om dom inte har nötterna, men ändå är dom bra på att syna bluff-allins :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...