Gå till innehåll

Teh_MoUsE - allmänt fisk.


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

1:a handen väljer jag syn flop, syn turn om jag inte 3betar den pre. I 2:a handen måste du beta för värde.

 

kan du motivera varför man vill 3betta pre (tolkar det som att du vill det), är det inte bra att ha dominerade händer i fi's range ex AJ? 3bettar man pre så foldar man väl ut en stor del av hans öppningsrange som man har bra equity mot? nu är dom iof lite djupare än normalt men..

 

sen en annan fundering, mtp balanserade ranger så blir väl det en ganska smal turn, c/c linje med 8an som turnkort? borde vara ganska lätt för fi att rama in det hela..

 

bara lite tankar, motivera gärna varför jag har fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha skön summering från nattens grind-session :mrgreen:

Alltid starkt att kunna ta tillbaka ett sånt back utan att tilta. Såna gånger känns dom där 10$ jäkligt mycket värda...

 

Har ingen info om FI. Rätt spelat? 3betar inte pre då jag inte vill syna en raise emot mig.

 

Full Tilt Poker $0.50/$1 No Limit Hold'em - 5 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BB): $226.80

UTG: $143.20

CO: $107.10

BTN: $118.50

SB: $100.05

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Q :diamond: A :diamond:

UTG raises to $4, CO calls $4, 2 folds, Hero calls $3

 

Flop: ($12.50) 5 :diamond: 6 :spade: 7 :diamond:(3 players)

Hero checks, UTG bets $9, CO folds, Hero raises to $30, UTG calls $21

 

Turn: ($72.50) 8 :club:(2 players)

Hero bets $50, UTG raises to $109.20 all in, Hero calls $59.20

 

River: ($290.90) 5 :heart:(2 players - 1 is all in)

Jag tycker verkligen inte din linje är fel. Men på den floppen tror jag fi oftast sätter oss på just fd eller stegdrag, och kan agera därefter. Så tycker nästan en syn kan skapa mer förvirring.

Och att t ex syna flop och beta turn om fi känns svag, eller kunna få se river för nästan samma pris som flop-beten tycker jag inte känns helt fel.

När du synar hans all-in på turn får du väl helt fel pottodds, så variansen lär ju bli rätt stor.

Men tycker som sagt knappast ditt spel var fel, försöker bara hitta nåt annat synsätt. Och allt beror ju på hur fi ser dig/tidigare spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha skön summering från nattens grind-session :mrgreen:

Alltid starkt att kunna ta tillbaka ett sånt back utan att tilta. Såna gånger känns dom där 10$ jäkligt mycket värda...

 

 

Jag tycker verkligen inte din linje är fel. Men på den floppen tror jag fi oftast sätter oss på just fd eller stegdrag, och kan agera därefter. Så tycker nästan en syn kan skapa mer förvirring.

Och att t ex syna flop och beta turn om fi känns svag, eller kunna få se river för nästan samma pris som flop-beten tycker jag inte känns helt fel.

När du synar hans all-in på turn får du väl helt fel pottodds, så variansen lär ju bli rätt stor.

Men tycker som sagt knappast ditt spel var fel, försöker bara hitta nåt annat synsätt. Och allt beror ju på hur fi ser dig/tidigare spel.

 

 

För det första till handen, wp...

John du har några poäng men med nötfd vill jag alltid spela den som spelat. Däremot om vi skulle haft KQs eller något fd som inte är nöten eller med lite plusouts som par + fd eller hålpipan eller dylikt skulle kunna checksyn flopp ochCRAIa turn iom att jag generellt tror att fi viker alldeles för mycket med tanke på stackdjupen och att han inte får odds att syna med nötfd... Du kan ju ha sjukt mkt stål med den linjen aswell.. imoimo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

---------------------

 

Dagens vackraste spel, vet att FI har en medelbra hand då han checkar bakom flop. Betar ut turn hårt för att få max värde av honom då jag vet han kommer släppa river om jag pushar.

 

Full Tilt Poker $0.50/$1 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

MP: $100.00

CO: $42.50

BTN: $160.50

SB: $109.75

Hero (BB): $208.75

UTG: $56.55

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 6 :diamond: A :diamond:

1 fold, MP raises to $3, 3 folds, Hero calls $2

 

Flop: ($6.50) 4 :diamond: T :diamond: 9 :club:(2 players)

Hero checks, MP checks

 

Turn: ($6.50) 3 :club:(2 players)

Hero bets $45, MP calls $45

 

River: ($96.50) 3 :spade:(2 players)

Hero bets $52, MP folds

 

 

 

 

:shock: Bland de sjukaste linjerna jag sett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog checkat bakom turn, som spelat känns det ok att pusha river sätter honom förmodligen på QQ/KJ/QJ/AJ som han förmodligen kan folda. Klart han kan checksyna KK/AA också men med drag och sånt därute borde han ju betat vidare med dem förutsatt att han inte var rädd för JJ.

 

Men som spelat måste du typ pusha river känns fel att ge upp med tanke på hans höga 3bet dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att få ett back i slutet när det började bra :-? Men lätt att det blir så när man blir övertaggad på att göra ett fint resultat.

 

Lät farligt med dom där hastiga inläggen om skottning :-P tur att det inte slutade i katastrof med tanke på KK vs AA osv.

 

I 78s-handen håller jag med Starvin, kan inte komma på så mycket mer. Riskabelt att pusha helt klart, men passar det situationen så såg det inte helt galet ut.

 

Jag tycker nästan du måste lägga upp hur händerna slutar efter ett tag, för många händer utan slut som man undrar över ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...