Gå till innehåll

Teh_MoUsE - allmänt fisk.


Teh_MoUsE

Recommended Posts

Fel att skjuta 3 gator här? sätter honom på tia/mellanpocket.

Helt readberoende. Att han synar både flop och turn gör det mer sannolikt att han har tp.

 

Kall bluff på river? känns som han värdebetar här med träff på tian. eller har han luft

Det som möjligtvis gör din bluff lite kall är att du inte reppar något. Hur man än vrider och vänder på spelet är det svårt att se vilken hand du möjligtvis kan ha? Sett till dina tidigare poster brukar du spela flushdrag hårdare än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fi spelar lös/aggro. Hur ska jag göra turn här? eller folda flop?

 

Hero (SB): $205.65

BB: $200.00

UTG: $294.30

MP: $411.35

CO: $200.00

BTN: $218.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 8 :diamond: 7 :diamond:

UTG raises to $6, MP calls $6, 2 folds, Hero calls $5, 1 fold

 

Flop: ($20.00) 6 :club: K :heart: 9 :heart:(3 players)

Hero checks, UTG checks, MP requests TIME, MP bets $16, Hero calls $16, UTG folds

 

Turn: ($52.00) T :heart:(2 players)

Hero checks, MP bets $36, Hero raises to $92, MP raises to $389.35 all in, Hero calls $91.65 all in

 

River: ($419.30) 2 :diamond:(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $419.30

Hero shows 8 :diamond: 7 :diamond: (a straight, Ten high)

MP shows 6 :heart: 7 :heart: (a flush, King high)

MP wins $416.30

Om man tänker på att fi är LAG och ofta försöker sno potten, kanske det bästa vore att höja flop och hoppas på att få med en hel del fold-eq, sen donkbeta turn rätt starkt om det känns som det kan fungera.

Som spelat är det ju bara att syna pushen med stegen, inget att göra åt.

 

Men egentligen känns det inte så bra överhuvudtaget att spela vidare handen på flop ur position, även fast du fick en av dom bättre flopparna du kan få.

Jag tror inte man får ut tillräckligt med värde med bara ett oesd ur pos när fi visar styrka i detta läge.

Om du på nåt sätt kunde vara aggressor i handen från flop och fi kändes mer passiv hade det känts mer ok.

 

För att spela handen mot honom här tycker jag man borde ha ett fd+gutshot eller fd+par, så du iaf är 50-50 om han har kungen, då han antagligen inte lägger den om han är LAG.

Eller att fi/stämningen är mer benägen att lägga sig/tro att du har en stark K medan han antagligen inte har det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slutade -$150 på den här semitilten. illa. allt började som vanligt med en dålig bluff och sedan en utdragning. :(:(:(:(:(:(:( bara ger bort pengar ibland och tänker inte alls. rullen ligger på 7500ish nu iaf. låg på 8k innan idag men aja. inget monsterback iaf.

Då är det ett perfekt läge o träna på att inte börja panik-pusha med låga färgdrag, bluffa nån som antagligen har TPTK mm för att ta igen min-backet :-) gl med grinden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAAAAAAAAAAA ! Äntligen på den gröna sidan ! :mrgreen: lägger ner nu. slutade +$98. Att hämta igen ett stort back är nog bland det skönaste som finns. Sånt uppskattar man mkt mer än ett fint plus imo.

 

Varje gång jag ska göra någon fancy bluff eller annorlunda spel blir det såhär, ska ta mig fan bara spela nötpoker 24/7 så vinner man. Man får fin rakeback på 1/2 också, hoho.

 

Någon som har tips om vad man ska köpa för alla jävla fulltilt-points? :roll:

 

Köp en ångmaskin!

 

btw hur mkt har du? :P så kanske jag kan komma med nått seriöst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får se om jag orkar fortsätta skriva här, kanske postar resultat osv. men det här dagboken verkar ju inte vara eftertraktad så känns lite meningslöst att skriva allt sånt här.

 

Äsch, det är ju många som läser men inte lika många som skriver. Men om du fortsätter ha en intressant dagbok så kommer säkert folk hoppa på framöver.

 

I min egen dagbok är typ 14 av 15 inlägg gjorda av mig själv, men jag kör på ändå eftersom det hjälper att skriva av mig lite.

 

Och sen är det ju roligt att se tillbaka hur man började på NL10 när man sitter å lirar NL1000 om ett halvår. ;-)

 

 

 

Ps. Hur tycker du skillnaden är på NL100 -> NL200 egentligen? Det känns väl som du gick rätt okej på förra nivån, men nu verkar det tuffare? Eller har du haft dåligt flyt? Du verkar ju gilla att lira hårt och pusha tom/drag etc om Fi käns halvsvag/passiv (vilket jag önskar att jag vågade mer själv ibland), har det spelet gått sämre? Ganska liten sample iofs, men spontant typ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...