Gå till innehåll

Teh_MoUsE - allmänt fisk.


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jäklar, nice resultat idag :-D

 

tycker faktiskt jag har skrivit resultatet efter varje hand, har kanske missat ngn men annars har jag varit duktig på det :-)

Ja det har du nog rätt i, var kanske nån annan dagbok jag hade minnen från :-P

 

Ingen som kan tipsa vad fan man ska köpa för alla FTP-poäng? :-)

 

Börjar samla på mig en hel del, har hittils köpt: Plunta, badtofflor, bordsunderlägg, laptopskin.

 

Är det något ni själv har köpt och är nöjda med så säg till ;-)

Jag har inte brytt mig om att beställa nåt där sen jag läste att dom drar av pengar från rakeback'en... stämmer det tro? Skulle vara najs att kunna beställa lite saker annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäklar, nice resultat idag :-D

 

tyty :-)

 

Ja det har du nog rätt i, var kanske nån annan dagbok jag hade minnen från :-P

 

måste nog varit så, jag är minsann duktig när det gäller sånt 8-)

 

Jag har inte brytt mig om att beställa nåt där sen jag läste att dom drar av pengar från rakeback'en... stämmer det tro? Skulle vara najs att kunna beställa lite saker annars.

 

Har också hört rykten om att drar av från rakeback'en. Det jag har hört är när det är 2x FTP och 3x FTP. Happy morning eller vad fan det kallas. :-P

 

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag tycker det var helt ok spel i händerna där uppe.

 

Inget fel att utöva lite pot-kontroll med KQ när en till 8'a kommer på turn antar jag, särskilt om det är en fisk vid bordet som kan få för sig att bluffa.

Men då måste man ju nästan bestämma sig innan man checkar att man ska syna hans eventuella all-in, annars är kanske bet-fold bättre.

 

När du limpade med 66... jag provade också att limpa mycket för ett tag sen. Det fungerade ju ok om man har en plan med det.

Men det känns som det blir ganska genomskinligt vad man sitter på (antagligen lågt pocket eller låga SC).

Så om man planerar att kunna limpa lite tycker jag nästan man ska göra det med AK eller liknande först, tidigt i sessionen. Och kanske limp-raise'a ibland.

 

Men det är ju lite halvskumt spel, det vet jag... och jag har inte kommit fram till hur lyckat det är än :-P

Aja lite funderingar kring händerna bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang 66 handen, du säger du är orolig att bli 3b, är det ngn speciell bordsdynamik som gör det? Annars tycker jag man kan räkna gångerna man blir 3b utg på en hand under de senaste 10k händerna. Är inte själv ngt fan av att limpa nu fick du ju maxbetalt men många ggr kommer du få spela en betydligt mindre pott med set och många ggr kommer du bli raisad av fi i pos som bombar alla floppar med ett eller två överkort, koordinerade brädor osv. Dessutom med brädor som är bra för din hand som ex 852, 227 etc är du bekväm att syna 2-3 gator ur pos med ditt mellanpar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uscha tungt med ett sånt back :-( Hade själv nåt liknande nyss, då jag tappade nästan 4 inköp på 300 händer... Man känner ju sig bara allmänt less o jävlig i såna lägen.

 

Men jag tycker du ska försöka bestämma dig att bara spela NL100, och bara när du känner att du är på humör för att spela bra.

Och fortsätt uppdatera db'n med resultaten, det kanske gör att du kan hålla dig ifrån dåligt spel, då man vet att man måste redovisa dom. Så känner jag själv iaf :-P

 

Jag tror vi båda kan slå NL100 på full tilt, men båda verkar också ha lite tilt-problem då vi spelar när vi kanske inte kommer spela bra, och inte kan sluta i tid när man börjar donka bort pengar?

 

Är detta problemet är det ju iaf inte olösligt, för sig själv kan man ju oftast bestämma över bara man vill ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du springer på backet, är ju det klassiska när man går upp en nivå. Själv är jag så variansskraj så jag brukar bara öppna 1-3 bord på den nya nivån där jag ser riktigt bra värde och sedan logga några tusen händer och fylla på med fler bord om det funkar. Var inte rädd för att grinda nl50 lite om allt känns åt helvet, har jag gjort många ggr när det inte stämmer. Man kan ju stånga skallen blodiga när inget stämmer och det går ju oftast ut över ens spel en del också. Gl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...