Gå till innehåll

Teh_MoUsE - allmänt fisk.


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker fkt du ska lägga ner bettingen om du ser det som nåt projekt du vill tjäna pengar på , no offence. Bara kolla dagens dubbel och man ser att du inte riktigt är med på vad du ska tänka på , att missa just tabellläget där och vad som krävs för matchen är slarvigt. Och att sedan spela matchen till 1,47 kan väl knappast vara värt?

 

Om du däremot bettar för en rolig hobby , där du inte har några förhoppningar om att gå med vinst så är det bara att köra. Jag vet vad jag talar om , dom som tjänar bra pengar på detta är förbannat noggranna och har grym reserch med vad bolagen erbjuder oddsmässigt och vad som är värt att spela och inte. Själv gick man rätt bust när man försökte själv då man underskattade. det hela.

 

GL anyway mouse !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte resonemanget med att spela så bara. Okej man vill inte att drag ska checka bakom men det köper jag inte riktigt. Är ju uppenbart ett väldigt tiltande spel som alltid funkar på mig.

 

Explain pls?

 

Varför inte? Cpdragig bräda o du kan tänkas checka bakom ganska många draghänder och han står oavsett din hand minst hyffsat om du ställer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför höjer man inte flop med AQ här då? om det nu är så dragigt. Vi höjer ju med färgdrag/set + andra combodrag. Dessa synar vi bara inte och sedan betar ut turn.

 

Hans linje lutar ju i princip bara åt KQ/AQ. Trots det går jag nästan på det varje gång.

 

Säger inte att jag spelat så men att det inte är en så konstig linje efter allt ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är anledningen till att du spelar dom där händerna som du gör, förutom att du gör ungefär samma spel med drag/set?

 

På denna nivå tror jag det är viktigare att fundera på vad motståndaren har, vad han sätter dig på, och spela därefter. Sen spela så nära standard-poker det går, och försöka undvika onödig varians eftersom det inte finns nån anledning till att utsätta sig för den risken.

Inte ha grejen att ha en balanserad range som första (och enda?) anledning till hur man spelar handen.

 

Om man nu ska spela så borde man nog välja sina tillfällen noga, och räkna med stor varians.

Men jag tycker ändå det känns som händerna är alldeles för aggressivt spelade i onödan då det inte finns nån direkt anledning till det på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A9s : Här trodde jag att jag hade hyffsat bra foldEQ då jag inte ser honom spela någon vettig hand som kan tänkas syna som han gör. Jag tycker min linje ser väldigt stark ut dessutom. Om jag får syn har jag ju hyffsat bra procent att dra ut.

Men när han höjer pre, betar floppen, sen synar din raise, och betar ut på turn, måste man väl misstänka att han har en hand från knappen på den brädan som slår dig, och antagligen inte kommer lägga sig om du höjer på turn, särskilt inte om du spelar så aggressivt som standard.

 

Så det enda du gör där är väl i princip ett förlorande spel som balanserar din range?

Och på NL100 tror jag inte det är +EV att göra negativa spel för att balansera sin range, jämfört med att göra det enkelt och tänka på vad fi har, och vad han tror du har i den aktuella situationen.

 

Jag tycker inte du gör fel på floppen, men att du väljer en för aggressiv väg från turn med tanke på spelet innan.

Ni har inte mycket stack kvar, du har bara ett drag och ligger i stort sett alltid under när du skickar in pengarna.

 

QQ : Även om situationen blev fel tycker jag att mitt spel var helt rätt. Står klart för att jag som bäst får 5050 mot AK.

Ja den hade jag nog kunnat göra likadant.

 

Men om man ska komma på nån kritik så tycker jag det inte borde vara ett så stort problem att få in pengarna här med tanke på hur du resonerar kring AQ-handen?

Om man spelar så aggressivt för att balansera upp ranger osv, är den väl såna här lägen man ska utnyttja det (att fi mycket väl kan ha AK, och den andra TT) och då är det ju ett vinnande spel eftersom vi vinner 50% av gångerna med 3 inköp i potten.

 

AQ : Trodde han syna i pos med svag han. 76s m.m Kan inte hjälpa hans hand blir bättre på turn. Brukar spela likadant med överpocket i de flesta fall också. (beroende på vem man möter är klart).

Ok. Jag tycker bara du ofta verkar stoppa in hela inköpet i lägen där man borde folda istället, då fi i praktiken nästan alltid har dig slagen och ni har för lite pengar bakom för att han ska lägga sig.

 

Sedan om du tycker jag spelar aggressivt är det nog du som är för tight. Vill ju kunna få betalt för mina händer istället för att sitta och hoppas att få betalt för sina set som man gjorde när man var 15år.

Det är ju bra att vara aggressiv, men tycker inte du verkar kunna ändra dig när du väl bestämt dig för en linje, trots att det är ganska givet att fi har dig slagen eller åtminstone inte synar med sämre.

Visst vill man bluffa bort folk när man har drag, och få betalt för sina monster. Men tycker inte man kan köra på det så hårt att viktigare saker slarvas bort.

 

Jag tror iaf att du skulle öka dina vinster om du ändrade tänket lite grann, eller åtminstone få mindre varians utan att förlora nåt på det :-)

Du behöver ju inte svara på hela inläggen på en gång om det blev mycket, men skulle vara intressant o höra hur du och andra tänker kring det, då jag tycker att detta tänk stabiliserat mitt spel mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att inköpen flyger in lite för lätt ibland :( har ingen respekt för pengarna längre. Borde spela lite stabilare helt enkelt.

 

Måste dock erkänna att jag har lärt mig väldigt mkt de senaste (bortsett från de närmaste 6 veckorna typ) även fast resultatet har uteblivit ibland, och det är främst för jag spelar dåligt och vet om det. Så jag är slarvig, det är ngt som sitter i min personlighet och inte är det lättaste att ändra på dessvärre.

Ja det är ju bland det svåraste för vissa (som mig); att ha disciplin och hålla sitt A-game uppe i alla lägen.

Alla spelar väl poker av olika anledningar, men om man spelar för att det är kul, och/eller inte direkt behöver pengarna blir det nog lättare att läcka inköp ibland.

 

Men nu när man lärt sig spelet börjar det bli roligare att se det som en utmaning att hela tiden spela bra och behålla pengarna tycker jag.

 

Dom som inte ser nåt roligt med pokern, men är sjukt pengakåta och hyfsat begåvade är nog dom som har störst chans att vinna o behålla vinsterna :-P

 

Men prova ändra tänket "jag ska vinna pengar" till "jag ska inte förlora pengar", så tycker jag rullen verkar växa som aldrig förr hehe.

 

 

tack för inlägget iaf john. du brukar ju sätta än på plats ibland ;-)

Hoppas det är positivt :-P Försöker inte sätta nån på plats, men kul med lite diskussion, alltid lär man sig nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...