KlubbLive Postad 25 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Bra där gdaily. Thorn-: Kan du sluta stalka mig i andra kanaler? Det börjar kännas lite creepy. Saxat från kanalen #acmilan @ QuakeNet: [22:50:05] (Sammy_any_two) Sorken haha bara så du vet ar du gjort bort dig nåt sjukt nu[22:50:11] (Sammy_any_two) klart det inte är jag som är nån thorn [22:50:17] (Sammy_any_two) visste inte ens vad du pratade om från början [22:50:29] (Sammy_any_two) därför jag stllde frågor i början så jag fattade var du babblade om [22:51:00] (Sammy_any_two) så fint scoop haha [22:51:02] (Sammy_any_two) karma kallas det Intressant att han (du *host*) ens vet något om den här tråden. Trodde dessutom karma var bullshit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frank789 Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 De blir anklagade för multiaccounting OCH colludande och du anser att det är milt? Kul kille. Hade det varit jokkmokksrobban hade det varit en annan femma är det jag menar. De är anklagade för att ha hjälpt en annan spelare vilket inte är direkt samma som multiaccounting. Multiaccounts har fö varenda highstakesspelare så det är inte världens sjukaste grej, fast det är värre i turrar måste man säga. Hålkort är def felaktigt. Tycker det är jävligt osmakligt om det stämmer men det lät som lite väl stora ord bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 mm exakt lol liksom ..spelar man highstakes så förväntar man sig aldrig att det ska vara rätt kille bakom nicket. obv inte samma sak som detta och dela hålkort är uppenbarligen fel men jag tror poängen ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 När det erbjuds coaching typ via msn el live, är det nåt man får avstängt konto för? Finns väl lite proffs som jobbar så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
@ntonius Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Lite action så här på onsdagskvällen tackar man ju inte nej till! Det var en intressant läsning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FeteMelander Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Så länge inte IP-adresserna mellan mIrc och pokerstars kan bevisas vara samma är dom oskyldiga som jag ser det. Som någon tidigare skrev: oskyldig till motsatsen bevisas. Dock en jävligt intressant tråd! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
León Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Man undrar ju hur folk på forumet hade reagerat om rollerna var omvända, att det var Thorn eller Rebonius som outade Sorken som fuskare med samma grunder... Nu är det här nästan som om Peter Dahlenmark (sportinginvest-scammern) på troliga grunder skulle anklaga Ola Brandborn för att ha blåst honom på annonspengar eller liknande. Utan 100%-iga bevis hade inte många tagit scam-Peters sida där, precis som fallet blivit här där "troll-Sorken" inte ses som den mest trovärdiga personen att tro fullt ut på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 De är alltså ett väldigt liv för att 2 duktiga mtt spelare har hjälpt en dålig mtt spelare som de själva har haft % i? Detta har i sin tur resulterat i att denne vunnit 2 stora turrar och en väldig massa pengar? Är det någon här på forumet som inte grindat hemma hos någon kompis och bett om/gett råd i någon specifik hand som dykt upp? Hade ingen aning om att detta ansågs som fusk.. Sen känns det ganska löjligt att reagera på en sån sak imo då det är ett "problem" som aldrig kommer kunna varken bevisas, bestraffas eller förhindra. Då känns det bättre att acceptera det då det ändå är lika för alla. Angående att sitta på samma bord, berätta kort osv ska givetvis vara nackskott på plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Displeased Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Vi lämnar ut IPn i två fall a) Sajters sequrity ber väldigt snällt och övertygande om det, med bra anledning. b) Vid polisanmälan (för bland annat förtal och bedrägeri). Fan va bra. Då kanske man ska orka anmäla den jäveln som säljer grejer utan att leverera dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Fan va bra. Då kanske man ska orka anmäla den jäveln som säljer grejer utan att leverera dem. Luktar mugg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Multiaccounts har fö varenda highstakesspelare så det är inte världens sjukaste grej, fast det är värre i turrar måste man säga.Whut? Är väl fan 10ggr värre i cashgame, eller missar jag något uppenbart? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Jag har ingen åsikt om det är fusk eller ej. Men om det är det, så hur är det då med live-coachning månntro? Sker ju titt som tätt. EDIT: Såg nu att nån hade påpekat detta redan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KlubbLive Postad 25 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Whut? Är väl fan 10ggr värre i cashgame, eller missar jag något uppenbart? Jag tror faktiskt att det är värre i MTTs. Highstakesgamesen blir ju mer och mer dominerade av spelare som tar en spelteoretiskt optimal approach, alltså dom utgår inte så mycket ifrån reads dom har på sina motspelare utan fokuserar mer på sina egna linjer. Däremot i regtätare MTTs, speciellt dessa två som "PearlHammer" cashade stort i, dvs Sunday 500 och $100 rebuy, så gynnas man otroligt mycket av att vara okänd då det räcker med att man är igenkänd som en duktig reg så lägger motståndarna upp sitt spel helt annorlunda. Där kör man i regel en "optimal" approach mot regsen och en exploativ mot dom som är okända. Har man dessutom koll på reguljärens spelstil så kanske man går så långt att man fyrbettar superbrett mot resteals osv för man vet att motståndaren har en galen trebetsrange. Detta blev lite luddigt men jag hoppas jag lyckades få fram min poäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Även om jag inte håller med så kan jag köpa argumentationen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mendieta19 Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Man undrar ju hur folk på forumet hade reagerat om rollerna var omvända, att det var Thorn eller Rebonius som outade Sorken som fuskare med samma grunder... Nu är det här nästan som om Peter Dahlenmark (sportinginvest-scammern) på troliga grunder skulle anklaga Ola Brandborn för att ha blåst honom på annonspengar eller liknande. Utan 100%-iga bevis hade inte många tagit scam-Peters sida där, precis som fallet blivit här där "troll-Sorken" inte ses som den mest trovärdiga personen att tro fullt ut på. jag vet inget om chattgrejen han har med här men i övrigt stämmer allt sorken säger vad jag hört. Jag är dock inte jättesugen på att utveckla det på ett forum.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mendieta19 Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Jag tror faktiskt att det är värre i MTTs. Highstakesgamesen blir ju mer och mer dominerade av spelare som tar en spelteoretiskt optimal approach, alltså dom utgår inte så mycket ifrån reads dom har på sina motspelare utan fokuserar mer på sina egna linjer. Däremot i regtätare MTTs, speciellt dessa två som "PearlHammer" cashade stort i, dvs Sunday 500 och $100 rebuy, så gynnas man otroligt mycket av att vara okänd då det räcker med att man är igenkänd som en duktig reg så lägger motståndarna upp sitt spel helt annorlunda. Där kör man i regel en "optimal" approach regsen och en exploativ mot dom som är okända. Har man dessutom koll på reguljärens spelstil så kanske man går så långt att man fyrbettar superbrett mot resteals osv för man vet att motståndaren har en galen trebetsrange. Detta blev lite luddigt men jag hoppas jag lyckades få fram min poäng. bra sagt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Editerat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KlubbLive Postad 25 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Har ett IP kopplat till användaren "Sammy_any_two" på IRC. Kan en moderator åtminstone jämföra det med dom IPn Thorn- har loggat in med på PF? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emil Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GTS Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Haha sorken om vi säger såhär, det där är ingen "thorn" från PF. Du har blivit trollad på irc, och ett tips är att aldrig använda nåt från IRC som bevis Du verkar ha nån beef med den här snubben och såg chansen att hänga ut honom, blev lite backfire av det hela dock. Karma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KlubbLive Postad 26 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 Haha sorken om vi säger såhär, det där är ingen "thorn" från PF. Du har blivit trollad på irc, och ett tips är att aldrig använda nåt från IRC som bevis Du verkar ha nån beef med den här snubben och såg chansen att hänga ut honom, blev lite backfire av det hela dock. Karma. Mvh Thorns kompis GTS fyp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 26 Mars , 2009 Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 Har ett IP kopplat till användaren "Sammy_any_two" på IRC. Kan en moderator åtminstone jämföra det med dom IPn Thorn- har loggat in med på PF?Vet inte, måste fundera på det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KlubbLive Postad 26 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 Jag ber ircopen kontakta dig. Det borde anses som en trovärdig källa. Han sa tom att han jobbat med dig innan så ni verkar känna varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GTS Postad 26 Mars , 2009 Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 Snälla du, jag har aldrig snackat med "Thorn" samt jag har aldrig läst hans db tidigare. Den du blivit trollad av är absolut inte "Thorn", det är bara att lägga ner dina "bevis" samt få hans db upplåst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KlubbLive Postad 26 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 Jag tror inte att ditt ord har så mycket inverkan här tyvärr, GTS. Eftersom att det antas att du känner den här killen så kommer ju inte någon att lyssna på dig då det bara blir att verka mer och mer som att du försöker beskydda honom. Du får helt enkelt hitta något bevis för att du inte har haft något med honom att göra och att detta är en av dina polare som har försökt trolla mig. Den stora grejen här är iofs det som vi har fått bekräftat. Att Thorn- och Rebonius har multiaccountat. Myglet med hålkorten var bara en bonus som Stars kunde ha kollat upp i samma veva. Kan dessutom tillägga att "GTS" förmodligen hyser någon form av agg mot mig då jag har bannat både honom och hans polare som har kommit in för att trolla såväl mig som andra användare i kanalen #poker. Så att han försvarar Thorn- kan bero på andra saker med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts