Gå till innehåll

PF.nu-användare fuskar på PokerStars - Martin och Karl, tar ni ställning?!


KlubbLive

Recommended Posts

Bra där gdaily. :)

 

Thorn-: Kan du sluta stalka mig i andra kanaler? Det börjar kännas lite creepy. :S

 

Saxat från kanalen #acmilan @ QuakeNet:

[22:50:05] (Sammy_any_two) Sorken haha bara så du vet ar du gjort bort dig nåt sjukt nu

[22:50:11] (Sammy_any_two) klart det inte är jag som är nån thorn

[22:50:17] (Sammy_any_two) visste inte ens vad du pratade om från början

[22:50:29] (Sammy_any_two) därför jag stllde frågor i början så jag fattade var du babblade om

[22:51:00] (Sammy_any_two) så fint scoop haha

[22:51:02] (Sammy_any_two) karma kallas det

Intressant att han (du *host*) ens vet något om den här tråden.

 

Trodde dessutom karma var bullshit. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De blir anklagade för multiaccounting OCH colludande och du anser att det är milt? Kul kille.

 

Hade det varit jokkmokksrobban hade det varit en annan femma är det jag menar. De är anklagade för att ha hjälpt en annan spelare vilket inte är direkt samma som multiaccounting. Multiaccounts har fö varenda highstakesspelare så det är inte världens sjukaste grej, fast det är värre i turrar måste man säga. Hålkort är def felaktigt.

 

Tycker det är jävligt osmakligt om det stämmer men det lät som lite väl stora ord bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man undrar ju hur folk på forumet hade reagerat om rollerna var omvända, att det var Thorn eller Rebonius som outade Sorken som fuskare med samma grunder...

 

Nu är det här nästan som om Peter Dahlenmark (sportinginvest-scammern) på troliga grunder skulle anklaga Ola Brandborn för att ha blåst honom på annonspengar eller liknande. Utan 100%-iga bevis hade inte många tagit scam-Peters sida där, precis som fallet blivit här där "troll-Sorken" inte ses som den mest trovärdiga personen att tro fullt ut på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är alltså ett väldigt liv för att 2 duktiga mtt spelare har hjälpt en dålig mtt spelare som de själva har haft % i? Detta har i sin tur resulterat i att denne vunnit 2 stora turrar och en väldig massa pengar?

 

Är det någon här på forumet som inte grindat hemma hos någon kompis och bett om/gett råd i någon specifik hand som dykt upp?

 

Hade ingen aning om att detta ansågs som fusk.. Sen känns det ganska löjligt att reagera på en sån sak imo då det är ett "problem" som aldrig kommer kunna varken bevisas, bestraffas eller förhindra. Då känns det bättre att acceptera det då det ändå är lika för alla.

 

Angående att sitta på samma bord, berätta kort osv ska givetvis vara nackskott på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whut? Är väl fan 10ggr värre i cashgame, eller missar jag något uppenbart?

Jag tror faktiskt att det är värre i MTTs. Highstakesgamesen blir ju mer och mer dominerade av spelare som tar en spelteoretiskt optimal approach, alltså dom utgår inte så mycket ifrån reads dom har på sina motspelare utan fokuserar mer på sina egna linjer.

 

Däremot i regtätare MTTs, speciellt dessa två som "PearlHammer" cashade stort i, dvs Sunday 500 och $100 rebuy, så gynnas man otroligt mycket av att vara okänd då det räcker med att man är igenkänd som en duktig reg så lägger motståndarna upp sitt spel helt annorlunda. Där kör man i regel en "optimal" approach mot regsen och en exploativ mot dom som är okända. Har man dessutom koll på reguljärens spelstil så kanske man går så långt att man fyrbettar superbrett mot resteals osv för man vet att motståndaren har en galen trebetsrange.

 

Detta blev lite luddigt men jag hoppas jag lyckades få fram min poäng. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man undrar ju hur folk på forumet hade reagerat om rollerna var omvända, att det var Thorn eller Rebonius som outade Sorken som fuskare med samma grunder...

 

Nu är det här nästan som om Peter Dahlenmark (sportinginvest-scammern) på troliga grunder skulle anklaga Ola Brandborn för att ha blåst honom på annonspengar eller liknande. Utan 100%-iga bevis hade inte många tagit scam-Peters sida där, precis som fallet blivit här där "troll-Sorken" inte ses som den mest trovärdiga personen att tro fullt ut på.

 

jag vet inget om chattgrejen han har med här men i övrigt stämmer allt sorken säger vad jag hört. Jag är dock inte jättesugen på att utveckla det på ett forum..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror faktiskt att det är värre i MTTs. Highstakesgamesen blir ju mer och mer dominerade av spelare som tar en spelteoretiskt optimal approach, alltså dom utgår inte så mycket ifrån reads dom har på sina motspelare utan fokuserar mer på sina egna linjer.

 

Däremot i regtätare MTTs, speciellt dessa två som "PearlHammer" cashade stort i, dvs Sunday 500 och $100 rebuy, så gynnas man otroligt mycket av att vara okänd då det räcker med att man är igenkänd som en duktig reg så lägger motståndarna upp sitt spel helt annorlunda. Där kör man i regel en "optimal" approach regsen och en exploativ mot dom som är okända. Har man dessutom koll på reguljärens spelstil så kanske man går så långt att man fyrbettar superbrett mot resteals osv för man vet att motståndaren har en galen trebetsrange.

 

Detta blev lite luddigt men jag hoppas jag lyckades få fram min poäng. :)

 

bra sagt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha sorken om vi säger såhär, det där är ingen "thorn" från PF. Du har blivit trollad på irc, och ett tips är att aldrig använda nåt från IRC som bevis :)

 

Du verkar ha nån beef med den här snubben och såg chansen att hänga ut honom, blev lite backfire av det hela dock.

 

Karma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha sorken om vi säger såhär, det där är ingen "thorn" från PF. Du har blivit trollad på irc, och ett tips är att aldrig använda nåt från IRC som bevis :)

 

Du verkar ha nån beef med den här snubben och såg chansen att hänga ut honom, blev lite backfire av det hela dock.

 

Karma.

 

Mvh Thorns kompis GTS

fyp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att ditt ord har så mycket inverkan här tyvärr, GTS. Eftersom att det antas att du känner den här killen så kommer ju inte någon att lyssna på dig då det bara blir att verka mer och mer som att du försöker beskydda honom. Du får helt enkelt hitta något bevis för att du inte har haft något med honom att göra och att detta är en av dina polare som har försökt trolla mig.

 

Den stora grejen här är iofs det som vi har fått bekräftat. Att Thorn- och Rebonius har multiaccountat. Myglet med hålkorten var bara en bonus som Stars kunde ha kollat upp i samma veva.

 

 

Kan dessutom tillägga att "GTS" förmodligen hyser någon form av agg mot mig då jag har bannat både honom och hans polare som har kommit in för att trolla såväl mig som andra användare i kanalen #poker. Så att han försvarar Thorn- kan bero på andra saker med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...