Gå till innehåll

PF.nu-användare fuskar på PokerStars - Martin och Karl, tar ni ställning?!


KlubbLive

Recommended Posts

Bra jkk. Givetvis är det sjukt intressant för forumiterna att läsa sånt här. Lite poppapopcornkänsla så att säga.

Dock otroligt tråkigt för de inblandade att hängas ut så här. Även om inget fel har begåtts kommer många att betrakta dom som fuskare hädanefter.

Hur kan inga fel ha begåtts ifall man delar med sig av hålkorten till andra spelare på samma bord???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilket inte på något sätt är stars fel. Med andra ord är all kompensation ren goodwill från deras sida. Det som dog var ju dessutom kontakten mot vissa sajter "over there" (i alla fall de 5ggr jag varit med om att det hänt) och inte hela nätet.

 

Dom kunde väl ha avbrytit alla turrar direkt när detta hände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske fortfarande är dum men jag hittar inga bevis alls för multiaccounting. Du visar några indicier men dessa kan vara förfalskade eller handla om något helt annat. Dessutom tycker jag att det är jävligt svinigt att hänga ut folk på så lösa grunder som du gör. Riktigt äckligt.

Jag respekterar era åsikter om detta. Jag hade förmodligen tyckt likadant om Thorn- inte hade erkänt detta IRL.

 

Till vilken nytta då, i så fall?

Att casha ut allt efter dessa anklagelser ser ju bara ännu mer misstänksamt ut. Men förmodligen räcker det tyvärr med att hävda att man blev rädd, som GruGloG påpekade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helt ärligt, vem använder mirc? hade det på min gamla dator när jag spelade cs för 5 år sen.

 

Jag utesluter inte att KlubbLive hittar på allting. Samtidigt så är ju detta ett inlägg som lika gärna hade kunnat skrivas om ni var skyldiga.

 

Jag respekterar era åsikter om detta. Jag hade förmodligen tyckt likadant om Thorn- inte hade erkänt detta IRL.

 

För mig hade det förhoppningsvis inte spelat någon roll.

 

 

Att casha ut allt efter dessa anklagelser ser ju bara ännu mer misstänksamt ut. Men förmodligen räcker det tyvärr med att hävda att man blev rädd, som GruGloG påpekade.

 

Alla vettiga personer hade nog försökt casha ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jkk. Givetvis är det sjukt intressant för forumiterna att läsa sånt här. Lite poppapopcornkänsla så att säga.

Dock otroligt tråkigt för de inblandade att hängas ut så här. Även om inget fel har begåtts kommer många att betrakta dom som fuskare hädanefter.

 

Aaa, jag som tyckte det verkade bli en intressant pf-kväll när "Är poker värt det?" tråden startade. Nu är man ju bänkad här när man egentligen skulle se film eller nåt istället.

 

Håller med om de inblandade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utesluter inte att KlubbLive hittar på allting. Samtidigt så är ju detta ett inlägg som lika gärna hade kunnat skrivas om ni var skyldiga.

 

 

 

För mig hade det förhoppningsvis inte spelat någon roll.

 

 

 

 

Alla vettiga personer hade nog försökt casha ut.

 

Han kunde åtminstone valt ett bättre nickname åt mig i loggen. Något som jag kanske heter någonstans, nickat någon gång tidigare eller har något med mitt riktiga namn att göra :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att casha ut allt efter dessa anklagelser ser ju bara ännu mer misstänksamt ut. Men förmodligen räcker det tyvärr med att hävda att man blev rädd, som GruGloG påpekade.

 

Även om de får behålla pengarna så slipper man ju, förutsatt att de inte ban-evadear, ett par fuskande motståndare.

På Stars ja, men de kan peta in rullen i annan sajt. För att inte tala om det förtretliga i att fuskare kommer undan med pengarna.

 

(OBS! Jag påstår inte att det är fusk i det här fallet, bara understryker det osmarta i att gå offentligt med en misstanke innan man varslat sajten*.)

 

 

edit: * och givetvis fått bekräftat att de låst kontona och startat en utredning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kunde åtminstone valt ett bättre nickname åt mig i loggen. Något som jag kanske heter någonstans, nickat någon gång tidigare eller har något med mitt riktiga namn att göra :P

 

Så du menar att han hittar på allt? Om så är fallet är det ju bara äckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvarar inte thorn men jag undrar mest varför du så gärna vill sätta fast dem? Något gammalt hat mot dem eller så? Personligen skulle jag inte orka skriva mail till supporten om det inte var någon jag verkligen hatade. Menar, det är ju ps jobb att sätta fast fuskare

Som jag skrev i hans dagbok har han suttit och hetsat mig om massa annat, även till och med kommit med diverse personpåhopp. Jag hade inte tänkt att följa upp deras fuskande på Stars men nu blev jag riktigt trött på honom. Sedan när han erkänner att han tom inte är den som skulle tveka på att sitta och säga sina hålkort till sin polare om dom hamnade på samma bord så tyckte jag det blev givet att han ska hängas ut.

 

 

Thorn- har tydligen loggat av från den användare han satt med i kanalen #poker och loggat in med nytt nick och host innan han kontaktade mig i PM och erkände allt detta. Förhoppningsvis kan jag få in en administratör från QuakeNet hit som kan bekräfta att det var samma person och även ta kontakt med Ola och Stars represantant för att se om det/dom IP(:n) han har använt matchar med varann. Bryggan PF.nu -> PokerStars kanske någon moderator här kan kolla upp redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet inte om jag ska bestämma mig för om det är löjligt eller svinigt av OP.

vad är hans motivationen bakom att hänga ut dessa killar på lösa grunder?

 

det är kanske sant kanske inte men det mesta som jag sett hittils i tråden verkar vara lösa rykten :/ dessutom handlar det inte om något allvarligt

i mitt tycke är multiaccountande något som inte borde tas överdrivet allvarligt det är väl något man får räkna med och inget som siterna kan kontrollera :/

 

edit: ok nu läser jag inlägg ovan och ser vart motivationen kommer ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även fast vissa grejer känns fishy så gissar jag att det är tveksamt att pokerstars går in och tar beslut på något som skrivits på nåt mindre forum.

 

Logg från turrarna lär inte visa nåt av värde. Extremt liten chans iaf.

 

Då hade de varit bättre att vänta nån månad med outning för att kunna se hur de spelar om de hamnat på samma bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvarar inte thorn men jag undrar mest varför du så gärna vill sätta fast dem? Något gammalt hat mot dem eller så? Personligen skulle jag inte orka skriva mail till supporten om det inte var någon jag verkligen hatade. Menar, det är ju ps jobb att sätta fast fuskare

 

Ligger givetvis i användarnas intresse minst lika mycket som i Stars att rapportera sånt här. Vem vill spela mot fuskare liksom?

Det jag vänder mig mot är den offentliga lynchning som detta kan urarta i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger givetvis i användarnas intresse minst lika mycket som i Stars att rapportera sånt här. Vem vill spela mot fuskare liksom?

Det jag vänder mig mot är den offentliga lynchning som detta kan urarta i.

 

Lite starka termer nu va?... Ger mig inte in på vilken del på fuskskalan anklagelserna kan räknas men det är ändå tämligen milt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...