Gå till innehåll

PF.nu-användare fuskar på PokerStars - Martin och Karl, tar ni ställning?!


KlubbLive

Recommended Posts

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja dom finns i länken din lata åsna. :)

 

Haha men jag har skummat igenom det.

 

Först fick jag för mig att de multiaccountade, sen fick jag för mig att de hade en kille som spelade och de köpte action. Sen läste jag aimkonversationen (det är aim va?) och då verkade det som att det handlar om skattefusk.

 

Jag är inte så lat, bara trög :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det dom har gjort är att Thorn- och Rebonius har suttit och grindat tillsammans, sen så har dom haft en tredje kille där som dom har stejkat i söndagsturneringar som dom bara gav 10%. Thorn- och Rebonius skötta dom flesta viktiga beslut, samtidigt som dom spelade samma turneringar på deras egna konton. Denna kille gick då och vann drygt $150k på två helger.

 

Det jag postade idag var en logg från IRC. Där erkände Thorn- att han till och med har gått ännu längre med fuskandet genom att sitta med polare på Ventrilo eller IRL och då dom har hamnat på samma bord så har dom sagt varandras hålkort.

 

Det om skattefusket var bara en jämförelse med deras beteende. Alltså dom jämnställer att strunta i att deklarera sina vinster på icke skattefria sajter (dom som inte är baserade inom EU) med att fuska både genom att multiaccounta och sitta på samma bord och berätta varandras hålkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag är inte helt säker på vad som försigått i det här "fallet" ännu.

 

Om man misstänker fusk eller brott mot de regler som finns på PokerStars gör man bäst i att anmäla det till support@pokerstars.com där man då även skriver vad användarna har gjort sig skyldiga till.

 

Vi utreder alla sådana rapporter.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Shahin86: Well i vilket fall så ska detta inte gå förbi obemärkt.

 

Hej,

 

Jag är inte helt säker på vad som försigått i det här "fallet" ännu.

 

Om man misstänker fusk eller brott mot de regler som finns på PokerStars gör man bäst i att anmäla det till support@pokerstars.com där man då även skriver vad användarna har gjort sig skyldiga till.

 

Vi utreder alla sådana rapporter.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Aha, så du vill att jag skickar exakt samma länk (dagboken) till den mailen? Du verkar ta detta seriöst. Härligt att se. :roll:

 

Senast jag var i kontakt med Stars-supporten så var det om när anslutningen hade gått ner för hela Europa en kväll då jag satt och spelade två MTTs med över average i bägge efter att hälften hade åkt. Kom in med 5bbs typ på bägge borten och bustade ganska kvickt innan ITM. Ersättningen jag fick var $160 i "goodwill". För turneringar där jag satt med stackar som enbart dom var värda över $3K. Så jag har inte så bra erfarenheter utav eran mail-support. Trodde det fanns mer hopp här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, var i posterna kan man se att det förekommit fusk? Att stejka en spelare med 45+45% är i sig ingen otillåten handling på någon site såvitt jag vet. Det som måste bevisas i det här fallet är att de sitter och spelar med personen ifråga på samma bord och/eller i samma rum. Hur bevisar du detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Shahin86: Well i vilket fall så ska detta inte gå förbi obemärkt.

 

 

Aha, så du vill att jag skickar exakt samma länk (dagboken) till den mailen? Du verkar ta detta seriöst. Härligt att se. :roll:

 

Senast jag var i kontakt med Stars-supporten så var det om när anslutningen hade gått ner för hela Europa en kväll då jag satt och spelade två MTTs med över average i bägge efter att hälften hade åkt. Kom in med 5bbs typ på bägge borten och bustade ganska kvickt innan ITM. Ersättningen jag fick var $160 i "goodwill". För turneringar där jag satt med stackar som enbart dom var värda över $3K. Så jag har inte så bra erfarenheter utav eran mail-support. Trodde det fanns mer hopp här...

 

Stars support är överlägset bäst gällande utredningar i fuskfall. Rekommenderar dig att ge dom en chans till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att jag redan har sagt vad jag tycker om saker och ting i den här debatten. Däremot tycker jag att det är ganska intressant att prata om hur mycket du får hjälpa till medan någon annan spelar. Är allt som kan påverka ens beslut i en pågående hand fusk?

Vad sägs om:

1. Att läsa en grundläggande strategiartikel.

2. Att läsa handanalyser på forum

3. Att läsa handanalyser från MTTforum

4. Att läsa handanalyser om liknande händer på forum

5. Att ha uppe unexploit shoveranges

6. Att säga sina hålkort om man sitter på samma bord som sin kompis, men har foldat (cardremoval)

7. Att fråga om en liknande hand på ett forum

8. Samma som 7an, fast på msn/dylikt.

9. Att överhuvudtaget prata strategi på msn medan man spelar.

10. Att prata om händer på msn som liknar den man spelar.

11. Att läsa/skriva spelteoretiska resonemang

12. Att läsa/skriva spelteoretiska resonemang som behandlar eller kan komma att behandla handen i fråga (tex om någon säger åt mig att bluffa med sämsta delen av min range på river när vi är på turn)

13. Att diskutera en hand man spelar, fast med andra stacksizes

14. Att diskutera en hand medan man spelar

15. Att titta på instruktionsvideos medan man spelar

16. Att ta över för någon medan den andra går på toaletten

17. Att göra add on åt en annan medan den personen har gått på toaletten

18. Att byta procent i varandra så att ens $EV kan förändras i vissa beslut jämfört med ifall man endast hade 100% i en själv

19. Att stejka en spelare

20. Att stejka en spelare till samma turnering som man själv spelar

21. Att stejka en spelare till en satellit till samma turnering som man själv kommer att spela

 

osv.osv.osv. Var exakt ska gränsen gå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, var i posterna kan man se att det förekommit fusk? Att stejka en spelare med 45+45% är i sig ingen otillåten handling på någon site såvitt jag vet. Det som måste bevisas i det här fallet är att de sitter och spelar med personen ifråga på samma bord och/eller i samma rum. Hur bevisar du detta?

I IRC-loggen så bekräftar han det ganska tydligt när han säger att dom har lagt av med det då jag frågar honom. Resten hoppas jag att Stars kollar närmare på.

 

Det finns ett antal personer som både Rebonius och Thorn- har erkänt detta för. Men jag räknar inte med att dom kommer erkänna det ändå. Jag tänker inte hänga ut dom här och tvinga dom till att vittna om detta så jag låter dom istället komma fram själva om dom känner att dom vill stå för det.

 

Stars support är överlägset bäst gällande utredningar i fuskfall. Rekommenderar dig att ge dom en chans till.

Får hoppas dom orkar göra något utav det jag har postat här, annars så får jag väl skicka den där länkjäveln till deras e-mail. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att jag redan har sagt vad jag tycker om saker och ting i den här debatten. Däremot tycker jag att det är ganska intressant att prata om hur mycket du får hjälpa till medan någon annan spelar. Är allt som kan påverka ens beslut i en pågående hand fusk?

Vad sägs om:

1. Att läsa en grundläggande strategiartikel.

2. Att läsa handanalyser på forum

3. Att läsa handanalyser från MTTforum

4. Att läsa handanalyser om liknande händer på forum

5. Att ha uppe unexploit shoveranges

6. Att säga sina hålkort om man sitter på samma bord som sin kompis, men har foldat (cardremoval)

7. Att fråga om en liknande hand på ett forum

8. Samma som 7an, fast på msn/dylikt.

9. Att överhuvudtaget prata strategi på msn medan man spelar.

10. Att prata om händer på msn som liknar den man spelar.

11. Att läsa/skriva spelteoretiska resonemang

12. Att läsa/skriva spelteoretiska resonemang som behandlar eller kan komma att behandla handen i fråga (tex om någon säger åt mig att bluffa med sämsta delen av min range på river när vi är på turn)

13. Att diskutera en hand man spelar, fast med andra stacksizes

14. Att diskutera en hand medan man spelar

15. Att titta på instruktionsvideos medan man spelar

16. Att ta över för någon medan den andra går på toaletten

17. Att göra add on åt en annan medan den personen har gått på toaletten

18. Att byta procent i varandra så att ens $EV kan förändras i vissa beslut jämfört med ifall man endast hade 100% i en själv

19. Att stejka en spelare

20. Att stejka en spelare till samma turnering som man själv spelar

21. Att stejka en spelare till en satellit till samma turnering som man själv kommer att spela

 

osv.osv.osv. Var exakt ska gränsen gå?

 

"dont ask, dont tell"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska skriva med rätt konto btw.

 

Jag skulle klassa det som fusk, ja. Förstår inte hur ni inte kan lita på att Stars skulle ha tagit hand om det ifall det var fusk.

Kan inte uttala mig något om vad Thorn påstås ha skrivit på någon IRL kanal. Jag själv har inte något sådant program och brukar inte skriva på msn medan jag själv spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att jag redan har sagt vad jag tycker om saker och ting i den här debatten. Däremot tycker jag att det är ganska intressant att prata om hur mycket du får hjälpa till medan någon annan spelar. Är allt som kan påverka ens beslut i en pågående hand fusk?

Vad sägs om:

1. Att läsa en grundläggande strategiartikel.

Ej fusk

2. Att läsa handanalyser på forum

Ej fusk

3. Att läsa handanalyser från MTTforum

Ej fusk

4. Att läsa handanalyser om liknande händer på forum

Ej fusk

5. Att ha uppe unexploit shoveranges

Ej fusk

6. Att säga sina hålkort om man sitter på samma bord som sin kompis, men har foldat (cardremoval)

Fusk. Superdupersolklart fall.

7. Att fråga om en liknande hand på ett forum

Ej fusk

8. Samma som 7an, fast på msn/dylikt.

Gränsfall

9. Att överhuvudtaget prata strategi på msn medan man spelar.

Gränsfall

10. Att prata om händer på msn som liknar den man spelar.

Gränsfall, tror på ej fusk

11. Att läsa/skriva spelteoretiska resonemang

Ej fusk

12. Att läsa/skriva spelteoretiska resonemang som behandlar eller kan komma att behandla handen i fråga (tex om någon säger åt mig att bluffa med sämsta delen av min range på river när vi är på turn)

Gränsfall om jag förstår ditt exempel rätt

13. Att diskutera en hand man spelar, fast med andra stacksizes

Inte säker på hur du menar

14. Att diskutera en hand medan man spelar

Fusk

15. Att titta på instruktionsvideos medan man spelar

Ej fusk

16. Att ta över för någon medan den andra går på toaletten

Fusk

17. Att göra add on åt en annan medan den personen har gått på toaletten

Gränsfall, lutar åt ej fusk

18. Att byta procent i varandra så att ens $EV kan förändras i vissa beslut jämfört med ifall man endast hade 100% i en själv

Ej fusk imo

19. Att stejka en spelare

Givetvis ej fusk

20. Att stejka en spelare till samma turnering som man själv spelar

Se ovan

21. Att stejka en spelare till en satellit till samma turnering som man själv kommer att spela

Se ovan

 

osv.osv.osv. Var exakt ska gränsen gå?

 

Mina högst personliga åsikter och till viss del tolkningar av några utvalda siters regelverk.

Intressant diskussion oavsett vad som föranlett den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...