Gå till innehåll

PF.nu-användare fuskar på PokerStars - Martin och Karl, tar ni ställning?!


KlubbLive

Recommended Posts

Känns som att jag redan har sagt vad jag tycker om saker och ting i den här debatten. Däremot tycker jag att det är ganska intressant att prata om hur mycket du får hjälpa till medan någon annan spelar. Är allt som kan påverka ens beslut i en pågående hand fusk?

Vad sägs om:

 

6. Att säga sina hålkort om man sitter på samma bord som sin kompis, men har foldat (cardremoval)

 

Snyggt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

KlubbLive, det är hedervärt att du lägger ner en massa tid och arbete på det här - men jag tror ändå att du får bäst resultat om du i ett mail till supporten kopierar med loggarna, istället för att bara hänvisa till en forumlänk.

 

Jag håller med övriga om att Stars support är väldigt bra på mycket - speciellt fuskutredningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@eurythmech: Jag trodde inte att det skulla vara nödvändigt då dom har representanter här som kan ögna igenom det. Men som sagt händer inget så kontaktar jag dom via e-mail. Tack.

 

Hej,

 

Det går bra att pm:a mig också. Så länge vi får tillgång till de användarnamn som man misstänker ha brutit mot reglerna.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Thorn- nickar "G8vMyLfeAway".

Rebonius nickar "Tomgus456".

 

Deras polare nickar "PearlHammer".

 

Turneringarna som han cashade stort i var dessa:

 

Edit: kassa länkar, sorry.

 

Tournament Date & Time: Prizepool Buy-in

PokerStars No Limit Hold'em

15 Feb 2009 22:30 $581,500 $530

Game Running Entries Avg. Buy-in

Texas Holdem NL 11 hour 13 minutes 1163 $530

 

1. PearlHammer $104,903

 

Tournament Date & Time: Prizepool Buy-in

PokerStars No Limit Hold'em

22 Feb 2009 19:00 $392,100 $109 R/A

Game Running Entries Avg. Buy-in

Texas Holdem NL 8 hour 12 minutes 1092 $368.1

 

1. armenioz $72,146

2. PearlHammer $52,345

Har tyvärr ej turnerings ID för dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och den är var? Är jag blind?
Session Start: Wed Mar 25 03:00:55 2009

Session Ident: Sammy_any_two

(03:00:55) Session Ident: Sammy_any_two (~jago@AgatonSAX.users.quakenet.org)

(03:00:55) (Sammy_any_two) svara privv då

(03:00:58) (Sammy_any_two) din tomte

(03:01:04) (Sammy_any_two) thorn från forumet här

 

(04:09:14) (Sorken) har ni slutat upp med fuskandet då?

(04:09:36) (Sammy_any_two) hehe jo

(04:09:45) (Sammy_any_two) eller ja fuskande och fuskande

(04:09:48) (Sammy_any_two) finns värre grejer folk kan göra

(04:10:12) (Sammy_any_two) menar vi vet väl alla skattepengarna

(04:10:15) (Sammy_any_two) menar skattar du?

(04:10:49) (Sorken) är back på sidor som man ska skatta för sina vinster från ändå

(04:11:22) (Sammy_any_two) ok men handen på hjärtat hade du skattat

(04:11:27) (Sammy_any_two) om du t ex dragit hem SM

(04:11:55) (Sammy_any_two) menar om folk ska peka på fel och fusk som andra gör ska dom vara raka i ryggen själva

 

(04:31:49) (Sammy_any_two) jo visst är det dåliga lagar minst sagt

(04:32:40) (Sammy_any_two) men som det ser ut just nu så är det ju så. och även om vi skippar att skatta för vi inte tycker det är rimligt så sätter ju folk sina egna gränser vad som är ok och vad som inte är ok

(04:32:50) (Sammy_any_two) vi tyckte ju det var ok att köra den lösningen

(04:32:58) (Sammy_any_two) då jag vet många som säger åt sina hästar hur dom ska spela

 

(04:40:15) (Sammy_any_two) allså det är så mkt procent hit och dit så sånt där kommer ju vara omöjligt att dra en gränd vad som är "ok" och vad som inte är. visst är det fusk att säga sina kort om man är på samma bord, men det är inte så sjuuukt fusk så man blir röd om kinderna när man säger sina hålkort. det ger knappast så stor edge att det visar sig direkt

(04:40:34) (Sammy_any_two) ska vara väldigt speciella situationer då

 

(04:43:43) (Sammy_any_two) jag anser att lirar jag med min polare, vi grindar tillsammans på ventrilo t ex

(04:44:09) (Sammy_any_two) och råkar hamna samma bord i SM så säger vi holecards till varandra, utan att skämmas

 

(04:45:29) (Sammy_any_two) haha

(04:45:34) (Sammy_any_two) sorken du är fair play

(04:45:55) (Sammy_any_two) men detta är faktiskt så sjukt liten fördel

(04:46:07) (Sammy_any_two) spelar du onlinespel?

(04:46:10) (Sammy_any_two) du skulle spy då

(04:46:21) (Sammy_any_two) det är typ som du fick 2 skott extra i ditt vapen

(04:46:27) (Sammy_any_two) när folk springer utan väggar och utan rekyl

(04:46:58) (Sammy_any_two) så länge inte alla kör efter samma regler

(04:47:05) (Sammy_any_two) är det varje man för sig själv

(04:47:14) (Sammy_any_two) lite samma sak som vad göra när nån timar ut finalbord HU?

(04:47:23) (Sammy_any_two) vissa snor sönder blidns vissa sitter ut och callar på support

(04:47:48) (Sammy_any_two) i den riktiga världen finns ingen plats för the good guys, karma är bullshit

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senast jag var i kontakt med Stars-supporten så var det om när anslutningen hade gått ner för hela Europa en kväll då jag satt och spelade två MTTs med över average i bägge efter att hälften hade åkt. Kom in med 5bbs typ på bägge borten och bustade ganska kvickt innan ITM. Ersättningen jag fick var $160 i "goodwill". För turneringar där jag satt med stackar som enbart dom var värda över $3K. Så jag har inte så bra erfarenheter utav eran mail-support. Trodde det fanns mer hopp här...

 

Du inser att chansen att du fått kompensation någon annanstans är i stort sett obefintlig? Jag tror inte någon kompenserar dig om du blir sjuk efter dag 2 i wsop och inte kan spela mer t.ex. Att stars kompenserar för att nätet går ner överhuvud taget är ju ganska sjukt men visar hur mkt man värdesätter sina kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Addona åt någon som går på toa är definitivt inte fusk. Att spela åt någon som går på toa är okej om man gör det genom att folda skithänder och sen typ ropar "Du har AQo UTG, vad ska jag göra?" Så att polaren kan ropa vad han vill göra eller skynda sig till datorn och hinna spela handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du inser att chansen att du fått kompensation någon annanstans är i stort sett obefintlig? Jag tror inte någon kompenserar dig om du blir sjuk efter dag 2 i wsop och inte kan spela mer t.ex. Att stars kompenserar för att nätet går ner överhuvud taget är ju ganska sjukt men visar hur mkt man värdesätter sina kunder.

 

Nätet dog för alla spelare i Europa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att jag redan har sagt vad jag tycker om saker och ting i den här debatten. Däremot tycker jag att det är ganska intressant att prata om hur mycket du får hjälpa till medan någon annan spelar. Är allt som kan påverka ens beslut i en pågående hand fusk?

Vad sägs om:

1. Att läsa en grundläggande strategiartikel.

2. Att läsa handanalyser på forum

3. Att läsa handanalyser från MTTforum

4. Att läsa handanalyser om liknande händer på forum

5. Att ha uppe unexploit shoveranges

6. Att säga sina hålkort om man sitter på samma bord som sin kompis, men har foldat (cardremoval)

7. Att fråga om en liknande hand på ett forum

8. Samma som 7an, fast på msn/dylikt.

9. Att överhuvudtaget prata strategi på msn medan man spelar.

10. Att prata om händer på msn som liknar den man spelar.

11. Att läsa/skriva spelteoretiska resonemang

12. Att läsa/skriva spelteoretiska resonemang som behandlar eller kan komma att behandla handen i fråga (tex om någon säger åt mig att bluffa med sämsta delen av min range på river när vi är på turn)

13. Att diskutera en hand man spelar, fast med andra stacksizes

14. Att diskutera en hand medan man spelar

15. Att titta på instruktionsvideos medan man spelar

16. Att ta över för någon medan den andra går på toaletten

17. Att göra add on åt en annan medan den personen har gått på toaletten

18. Att byta procent i varandra så att ens $EV kan förändras i vissa beslut jämfört med ifall man endast hade 100% i en själv

19. Att stejka en spelare

20. Att stejka en spelare till samma turnering som man själv spelar

21. Att stejka en spelare till en satellit till samma turnering som man själv kommer att spela

 

osv.osv.osv. Var exakt ska gränsen gå?

 

6,18,20 imo.

 

sitter jag på finalbord i WCOOP tycker jag inte det är fusk att betala ELKY $1000/h för att han ska teamviewa och skypea och komma med förslag på spel sålänge jag spelar själv. däremot sälja sina turrechips mot ett ICM-värde åt någon som har högre edge än man själv har är multiaccountande. blir ju givetvis gråzoner däremellan, men tror alltid det finns en nyans som avgör om det är okej eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@eurythmech: Jag trodde inte att det skulla vara nödvändigt då dom har representanter här som kan ögna igenom det. Men som sagt händer inget så kontaktar jag dom via e-mail. Tack.

 

 

Thorn- nickar "G8vMyLfeAway".

Rebonius nickar "Tomgus456".

 

Deras polare nickar "PearlHammer".

 

Turneringarna som han cashade stort i var dessa:

 

http://www.officialpokerrankings.com/pokerstars/PearlHammer/poker/results/8D658D05450B4B3FA9680495E6BECF7E.html?t=1

 

http://www.officialpokerrankings.com/pokerstars/PearlHammer/poker/results/8D658D05450B4B3FA9680495E6BECF7E.html?t=1

 

Om du ändå ska hålla på varför gör du inte som han ber dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur intressant jag än tycker det här är att läsa är jag av uppfattningen att du (Klubblive) borde ha kontaktat Stars support istället för att hänga ut personerna i fråga på ett forum. Att människor får betraktas som oskyldiga tills de blivit dömda är rätt givet för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6,18,20 imo.

 

sitter jag på finalbord i WCOOP tycker jag inte det är fusk att betala ELKY $1000/h för att han ska teamviewa och skypea och komma med förslag på spel sålänge jag spelar själv. däremot sälja sina turrechips mot ett ICM-värde åt någon som har högre edge än man själv har är multiaccountande. blir ju givetvis gråzoner däremellan, men tror alltid det finns en nyans som avgör om det är okej eller ej.

 

 

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

 

Hur i h*****e kan du INTE tycka det är fusk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur intressant jag än tycker det här är att läsa är jag av uppfattningen att du (Klubblive) borde ha kontaktat Stars support istället för att hänga ut personerna i fråga på ett forum. Att människor får betraktas som oskyldiga tills de blivit dömda är rätt givet för mig.

 

Bra jkk. Givetvis är det sjukt intressant för forumiterna att läsa sånt här. Lite poppapopcornkänsla så att säga.

Dock otroligt tråkigt för de inblandade att hängas ut så här. Även om inget fel har begåtts kommer många att betrakta dom som fuskare hädanefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätet dog för alla spelare i Europa.

 

Vilket inte på något sätt är stars fel. Med andra ord är all kompensation ren goodwill från deras sida. Det som dog var ju dessutom kontakten mot vissa sajter "over there" (i alla fall de 5ggr jag varit med om att det hänt) och inte hela nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att det är en vettig åsikt, så ger det också större chans till att pengar inte cashas ut.

Ett beteende vilket absolut inte styrker anklagelserna alls, eller?

 

Vilket inte på något sätt är stars fel. Med andra ord är all kompensation ren goodwill från deras sida. Det som dog var ju dessutom kontakten mot vissa sajter "over there" (i alla fall de 5ggr jag varit med om att det hänt) och inte hela nätet.

Det stora misstaget från deras sida var ju att dom inte pausade allt eller rent utav avbröt turneringarna och gav alla spelare som var kvar tillbaka det dom hade på borden värt i dollar räknat från prispotten. Detta känns en aning off topic dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske fortfarande är dum men jag hittar inga bevis alls för multiaccounting. Du visar några indicier men dessa kan vara förfalskade eller handla om något helt annat. Dessutom tycker jag att det är jävligt svinigt att hänga ut folk på så lösa grunder som du gör. Riktigt äckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...