Gå till innehåll

Låta bli att spela, EV+ ?


bossbaver

Hur gör du?  

89 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur gör du?

    • Spelar vidare, jag vet att det kommer vända
      64
    • Låter bli att spela, vet ju att jag kommer torska
      25


Recommended Posts

Hur brukar du göra om du är inne i en sjuk downswing där utdragningarna haglar tätare än nånsin. När du VET att du blir utdragen nästan oavsett hand...

 

Fortsätter spela då du vet att du spelar med oddsen på din sida, eller låter bli "säg en vecka"* då det ändå inte spelar nån roll hur eller vad du spelar?

 

Rösta i pollen vetja

 

Edit.

* Ett exempel på en viss tid man avstår från pokern, kan lika gärna va 1h, 1dag, 1 vecka, 2 veckor, 2.5 veckor, 3 veckor, 4 veckor eller annan lämplig tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur brukar du göra om du är inne i en sjuk downswing där utdragningarna haglar tätare än nånsin. När du VET att du blir utdragen nästan oavsett hand...

 

Fortsätter spela då du vet att du spelar med oddsen på din sida, eller låter bli säg en vecka då det ändå inte spelar nån roll hur eller vad du spelar?

 

Rösta i pollen vetja

 

Menar du att under den veckan så "går din badrun över"? Eller menar du att en badrun är bestämd i tidsenheter?

Den stora fördelen med att ta en paus är att du troligtvis ändrar mindset och du kommer till bordet med ett annat sug än det du har när du "vet" att du blir utdragen. Att sitta och grinda med fel mindset brukar kosta pengar då du oftast inte spelar +EV. Så länge du spelar +EV är det bara trycka in så många händer som möjligt då du kommer vinna i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid känt att så länge man spelar otiltat A-game så är det bara att nöta på så släpper det. Men det jag varit med om mina senaste 600-700 games på Heypoker är bara för mycket, trodde inte det var möjligt faktiskt. Får in det bra konstant mot fiskar men inget står. Så nu sitter jag här och kollar på Californication och sparar pengar istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att under den veckan så "går din badrun över"? Eller menar du att en badrun är bestämd i tidsenheter?

Den stora fördelen med att ta en paus är att du troligtvis ändrar mindset och du kommer till bordet med ett annat sug än det du har när du "vet" att du blir utdragen. Att sitta och grinda med fel mindset brukar kosta pengar då du oftast inte spelar +EV. Så länge du spelar +EV är det bara trycka in så många händer som möjligt då du kommer vinna i längden.

 

Nej alltså jag vet inte vad det beror på, men ibland (läs. senaste veckan) kan jag bara inte vinna hur jag än gör. Antingen blir jag tex utdragen all in pre med överpar vs underpar som klonkar triss, stege vs högre stege, färg vs högre färg, triss vs runnerrunner stege osv. Ja ni fattar. Eller så får jag in smeten med AK vs KK/AA eller QQ som såklart möter AA.

 

"Vet inte hur en badrun fungerar" Om det är en vecka man är dömd eller om det är 20k händer. Lite därav frågan.

 

Men ja, tillslut får man ju troll i huvudet efter sjuttiotolv utdragningar och man blir smått paranoid, så en paus för den anledningen är nog att rekommendera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden om det är okej..

Jag har tagit kanske 15-20 skott på högre nivåer i min karriär. Jag har blivit utdragen i samtliga potter som blivit stora (jag spelar rejält tight när jag skottar..). När man tar skott tar man alltid en lite större risk än i vanliga fall. Är det EV- om man tar i beräkningen att man kan förlora 15-25% av sin BR med en eventuell utdragning? Nu räknar jag på de gånger då man ligger ca 80% i Allin-EV. (Tar man 50/50 med AK på högre nivå får man skylla sig själv.)

 

Tanken med mina skott har alltid varit att börja spela på nästa nivå om jag dubblar. Utgången har alltid (dags o sluta med andra ord) blivit att jag får börja om. Och jag tror inte jag har fått en enda setup hittils, utan enbart utdragningar av motståndare med långsökta syner.

 

Förstår ni frågan?

Tacksam för tankegångar=)

 

OT: Om du blir frustrerad är det dags att ta en paus. Då tar du den tid du behöver! Det känns alltid som att det 'plötsligt' går bättre då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden om det är okej..

Jag har tagit kanske 15-20 skott på högre nivåer i min karriär. Jag har blivit utdragen i samtliga potter som blivit stora (jag spelar rejält tight när jag skottar..). När man tar skott tar man alltid en lite större risk än i vanliga fall. Är det EV- om man tar i beräkningen att man kan förlora 15-25% av sin BR med en eventuell utdragning? Nu räknar jag på de gånger då man ligger ca 80% i Allin-EV. (Tar man 50/50 med AK på högre nivå får man skylla sig själv.)

 

Tanken med mina skott har alltid varit att börja spela på nästa nivå om jag dubblar. Utgången har alltid (dags o sluta med andra ord) blivit att jag får börja om. Och jag tror inte jag har fått en enda setup hittils, utan enbart utdragningar av motståndare med långsökta syner.

 

Förstår ni frågan?

Tacksam för tankegångar=)

 

OT: Om du blir frustrerad är det dags att ta en paus. Då tar du den tid du behöver! Det känns alltid som att det 'plötsligt' går bättre då.

 

Ska du hålla dig till att få in degen till 80/20 lägen och folda 50/50 situationer med AK är det garanterat -EV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du hålla dig till att få in degen till 80/20 lägen och folda 50/50 situationer med AK är det garanterat -EV

 

Fi vet inte att vi inte degar AK pre. Jag har ju lyckats få till dessa lägen varenda gång. Sitter jag och är snortight i 35 minuter så byter jag ju bord. EV- eller EV+? Att dega AK pre är mer ett sätt att få betalt med KK AA, +metagame och annat. Så varför köra metagame med ett inköp?:P Vi behöver ju ingen image/history för att spela i 25 minuter. Jag räknar dock med att folk generellt degar AK mot mig, när jag har KK+AA(AKs).

Du får gärna förklara hur du tänker. Du ger mig din åsikt utan baktanke, jag kanske inte vet det som du vet.

Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi vet inte att vi inte degar AK pre. Jag har ju lyckats få till dessa lägen varenda gång. Sitter jag och är snortight i 35 minuter så byter jag ju bord. EV- eller EV+? Att dega AK pre är mer ett sätt att få betalt med KK AA, +metagame och annat. Så varför köra metagame med ett inköp?:P Vi behöver ju ingen image/history för att spela i 25 minuter. Jag räknar dock med att folk generellt degar AK mot mig, när jag har KK+AA(AKs).

Du får gärna förklara hur du tänker. Du ger mig din åsikt utan baktanke, jag kanske inte vet det som du vet.

Någon?

Kan du inte dega AK pre för värde har du seriösa image issues

Skulle säga att du ger din åsikt utan baktanke.

Får du nötter hela tiden eller är skotta för dig NL100 där du kan sitta med 1% 3bet och få action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte dega AK pre för värde har du seriösa image issues

Skulle säga att du ger din åsikt utan baktanke.

Får du nötter hela tiden eller är skotta för dig NL100 där du kan sitta med 1% 3bet och få action.

 

vaddå, har du ett positivt resultat AIpre med AK? hur fan bär du dig åt? vad har du för skyhög 3-bet% som får folk (bortsett från smallstacks) att regelbundet gå AIpre med AQ och sämre mot dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK pre, allin... för... uhm... metagame... /system overload

 

 

Om du spelar dåligt, eller mår dålig, ta en paus.

Jag spelar mycket mer istället. Vill få skiten överstökad.

 

Förövrigt har du 40% eller så med AK mot en äckligt snortight QQ+-range. Lägg till döda pengar och fe och det faktum att de flesta spelarna är lite mindre värdelösa än QQ+-mongos och grejer så blir det en mkt njutbar hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...